بعد از کاشانی ها ، حملات کرمانی ها شروع شد

هنوز گردو خاک حمله کاشانی ها به سیماتیرانداز برای بازی اش در نقش زنی کاشانی در سریال نفس گرم فروکش نکرده که کرمانی ها هم جبهه جدیدی علیه پریناز ایزدیار بازیگر سریال شهرزاد گشودند.در چند روز گذشته برخی از اهالی کاشان به طنز و حتی جدی نسبت به گویش بازیگران سریال «نفس گرم» اعتراض کردند. سیما تیرانداز که در این سریال با گویش کاشانی به ایفای نقش پرداخته، با تایید این موضوع در گفتگو با آی‌سینما می‌گوید که در چند روز گذشته برخی با هجوم به صفحه اینستاگرام‌اش نسبت به لهجه‌ او در این سریال واکنش منفی نشان داده‌اند.

سیما تیرانداز بازیگر نقش ناهید در مورد اعتراض کاشانی ها نسبت به گویش او در سریال «نفس گرم» به آی سینما گفت: «اتفاقا برخی از دوستان در اینستاگرام من، کامنت هایی می‌گذارند که نشان می‌دهد گروهی از گویش ما در این سریال راضی هستند و عده‌ای هم نسبتا به لهجه ما موضع منفی گرفتند، اما خیلی از دوستان کاشانی من، گفتند که این لهجه را خوب ادا کرده‌ام.»

تیرانداز درباره لهجه این شخصیت تاکید کرد: «اصلا قرار نبود ناهید در این سریال به شکل غلیظ کاشانی صحبت کند، چون او دختر جوانی است و قرار نیست مانند خانم بوبانی که در این سریال به نقش یک پیرزن درآمدند، کاشانی غلیظ صحبت کنند.»

بازیگر «نفس گرم» می‌گوید در این سریال مشاور لهجه کاشانی وجود داشت که تمام دیالوگ‌ها با هماهنگی مشاور لهجه جلوی دوربین می‌رفت: «ما که در این سریال به ساحت مقدس گویش کاشانی توهین نکرده‌ایم! اگر برخی از دوستان نسبت به این سریال اعتراض دارند واقعا با خود فکر کنند و ببینند که آیا اعتراض های آنها منطقی است یا غیر منطقی؟! من از کاری که انجام داده‌ام دفاع می‌کنم چون ما در این سریال مشاور لهجه کاشانی داشتیم و تمام بازیگرانی که در این سریال به گویش کاشانی صحبت می‌کردند با نظر مشاور لهجه جلوی دوربین می‌رفتند.»

همزمان پریناز ایزدیار بازیگر سریال شهرزاد با هجوم شدید برخی کرمانی ها در اینستاگرام روبه رو شد که اورا به خاطر تصویرش از زن کرمانی مورد شماتت قرار دادند.ایزدیار امروز در اینستاگرام خود به پاسخگویی انتقادات پرداخت.به نظر می رسد مساله لهجه مشکلاتش ادامه دارد اما در شهرزاد کاراکتر شیرین لهجه خاصی ندارد اما توصیفی که کاراکتر این بازیگر از شهر کرمان و اهالی اش می کند عصبانیت برخی کرمانی هارا برانگیخته است
+7
رأی دهید
-36

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۰
    forogh - اصفهان، ایران

    اصلا با این حساب تولید برنامه‌های داخلی‌ باید متوقف بشه تو کارهای طنز شوخی‌ با مشاغل نمی‌شه کرد در کارهای جدی لهجه نباید باشه و...سریال فاطما گًل و حریم سلطان را مردم ببینند .
    2
    110
    یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    dark night - تهران، ایران

    لطفا از این به بعد کارتون پلنگ صورتی‌ رو نشون بدن که به کسی‌ بر نخوره.
    2
    144
    یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    leila leila - گوتنبرگ، سوئد
    ظاهراً هنوز یک بخش بزرگ اون جامعه لیاقتش فقط ذکر مصیبت و سخنرانی آخونده و نوحه و نماز جمعه هست که از تلویزیون پخش بشه
    0
    13
    دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    مترلینگ - منچستر، انگلستان
    دیگه گند قضیه رو در اوردن خوب دیگه هیچ فیلمی نسازید اگر هم ساختید فارسی بی لهجه حرف بزنید انگار همه شهرها و قومیت ها صد درصد مثبت و بی ایراد هستند اگه اینجور بود که ایران بهشت بود
    0
    16
    دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۳
    نازک بین - شفیلد، انگلستان
    پس بگوئید چه لهجه ای بکار ببرند که بکسی یا قوم و قبیله ای یا شهروندان شهری بر نخورد و غرورشان جریه دار نشود.؟ مثلا" به لهجه - تاس آباد یا کجا آباد بالاخره باید سریال یا فیلم با لهجه ها و گویش های مختلف اقوام ایرانی باشد تا جذابیت پیداکند ومخاطبان را متوجه داستان کند. در کل ما عادت کرده ایم بهمه چیز گیر بدهیم اگر این وسط چیزی هم پیدا نکنیم به خانواده و بچه یا دوستان گیرمیدهیم . اینکه نشد انتقاد یا نقد فیلم یا سریال.این یعنی بیماری مازیخیسم و خود آراری.که متأسفانه در جامعه ایران رو به رشد میباشد.
    0
    14
    دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    bpersi - پویا . اسلو، نروژ
    یاد دیالوگ فیلم مادر افتادم ، اونجایی که اکبر عبدی گفت مادر مرد از بس که جان ندارد. اینجاهم باید گفت هنر مرد از بس شعور نداریم .
    0
    13
    دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    brother25 - لندن، انگلستان
    بعضی از ایرانیها ی بی جنبه دیگه شورشو دراوردند . دم مازندرانی ها گرم که با سرتا سر جوک سریال پایتخت ، کلی هم فیلم رو ساپورت کردند . پرچم میهن پرستیشان بالاست . انگار لازمه یک رضا شاه دیگه از مازندران بلند شه و سرو سامانی به این مملکت بده
    2
    17
    دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sama128 - شیراز، ایران
    در ایران شوخی با افراد و قومیت ها اکیدا ممنوع است مگر اینکه به اختلاس های دهها میلیاردی منجر شود و در آنصورت چون به ریش کل مردم خنده می شود اشکال نداشته بلکه جایز شرعی بوده و مستحب نیز هست چنانچه به زفاف نیز منجر گردد چه بهتر چون ثواب اخروی آن نزد فرشتگان محفوض بوده و همه روزه سود آن واریز می گردد. ایت الله العظمی الدزد فی قعر البهشت الی یو م الجهنم الی قیام یو م الدین
    2
    9
    دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    raha1984 - هامبورگ، آلمان
    کاش این عقده خالی کردنها و حملات رو به کسانی که ۳۷ ساله تحقیر و خفتتون دادن و خونتون رو کردن تو شیشه میکردید !!!
    1
    14
    دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    همایون شایان - اسلو، نروژ
    شماهایی که رگه گردنتون این وقتا باد میکنه به اندازه ی تنه ی درخت میشه آره با شماهام . چرا به این فکر نمیکنین که زبانه پارسی یا همون فارسیه خودمون دیگه الان بیشترش عربی شده ولی هیچ کس اصلاٌ به روی خودشم نمیاره .
    4
    10
    دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.