«صدور حکم سنگسار » برای یک زن در گیلان

گزارش ها حاکی است که رییس دادگستری سیاهکل در استان گیلان گفته است که یک زن در این شهرستان به اتهام «زنای محصنه» به سنگسار و به اتهام «معاونت در قتل عمد» آرش بابایی پور تبریزی نژاد، همسرش، به ۲۵ سال زندان محکوم شده است.
 
عباس پارسامنش، رئیس دادگستری شهرستان سیاهکل، روز ۱۷ آذر درمصاحبه‌ای با وب سایت «در سیاهکل» خبر داد که با حکم شعبه دوم دادگاه کیفری یک مرکز استان گیلان آقای «ر-الف» با اسم مستعار «س» متهم ردیف اول قتل آرش بابایی پور تبریزی نژاد، به «یک مرتبه قصاص» محکوم شده است.
 
به گفته آقای پارسا منش، خانم «ع-خ» با نام مستعار «آ» و آقای «س-آ» نیز به اتهام «معاونت در قتل عمد» آرش بابایی پور تبریزی نژاد به ۲۵ سال زندان محکوم شده‌اند.
 
وی همچنین خبر داد که دادگاه خانم «ع-خ» را به اتهام «زنای محصنه» به سنگسار و آقای «ر-الف» را به اتهام «زنای غیر محصنه» به ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم کرده است.
 
براساس این گزارش در صورت عدم اجرای حکم سنگسار «با پیشنهاد دادگاه صادرکننده و موافقت ریاست قوه قضائیه» خانم «ع-خ» به اعدام محکوم می‌شود.
در ادبیات مسئولین جمهوری اسلامی روابط جنسی زنان یا مردان متاهل با افرادی به جز همسرانشان و خارج از چارچوبهای شرعی «زنای محصنه» و روابط جنسی خارج از چارچوبهای شرعی افراد مجرد «زنای غیر محصنه» خوانده می‌شود.
 
وب سایت محلی «لاهیگ» نیز گزارشی شبیه به گزارش وب سایت «در سیاهکل» را درباره حکم‌های این پرونده منتشر کرده است.
 
براساس گزارش این وب سایت، آرش بابایی پور تبریزی نژاد درسال ۹۳ در اتاق خواب خود «با چاقو و آلت برنده» مجروح شد و پس از انتقال به اورژانس درگذشت.
 
به گفته این وب سایت، مقامهای انتظامی و قضایی اعلام کرده‌اند که «همسر مقتول با رابطه قبلی و هماهنگی با متهم ردیف اول، از وی خواسته است همسرش را به قتل برساند.»

به گفته این مقامات متهم ردیف اول «به ارتکاب عمل زنا» با همسر مقتول «اعتراف» کرده است.
صدور حکم سنگسار دراین پرونده درحالی است که صدور حکم سنگسار برای سکینه محمدی آشتیانی درسالهای گذشته بازتابهای جهانی زیادی داشته است.
 
وی در سال ۸۴ به اتهام مشارکت در قتل همسرش بازداشت و به اتهام «زنای محصنه» به سنگسار محکوم شد.
 
محمد جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه جمهوری اسلامی، پیش از این گفته بود که شانس زیادی برای حفظ جان سکینه محمدی آشتیانی وجود دارد.
+49
رأی دهید
-77

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۶
    ایران بر باد رفته - برلین، آلمان

    قانونی و دولتی باید در اسلام زیر ناف محمدی زنان رو با زجر دادن کشت! حالا هر غلطی کرده باشه! طناب دار کمه!
    6
    71
    جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Dara20 - تهران، ایران

    باز هم صدور احکام متوحش و غیر انسانی اسلامی از سوی بیدادگاه‌های رژیم فاسد آخوندی تکرار شد!!!!!!!
    12
    84
    جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    *fanoos* - ایران، ایران

    به شدت متاسفم برای این جمهوری اسلامی که هنوز به دنبال یکی از وحشی ترین و کثیف ترین و ضدانسانی ترین مجازاتهای تاریخ بشریست!
    5
    100
    جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    آریان هامبورگ - هامبورگ، آلمان

    دادگاه خانم «ع-خ» را به اتهام «زنای محصنه» به سنگسار و آقای «ر-الف» را به اتهام «زنای غیر محصنه» به ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم کرده است. همین یک جمله نشان از عدالت اسلامی و نزول انسانیت دارد. هردو طبق این گزارش یک جرم را انجام دادن اما زن بر خلاف مرد در قوانین اسلامی محکوم به شدید ترین و وقیح ترین مجازاتها میشود .
    6
    95
    جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    *بی همتا* - برلین، آلمان

    پس چرا خنده را سنگسار نمیکنند . عکسها هست در دیسکو تایلند وبغل کردن مرد . گویا رفیقش بوده ..اخه مداح گوی رهبرست . وهنرش 999 زن را چادری کرده . لعنت به اسلام و عدالت اسلامیش
    9
    61
    جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    faramarz65 - تهران، ایران

    نمیدونم این سنگسار رو از کجا دراوردن !!!!!!!!!!! قرن 21 و هنوز احکام ماقبل انسانیت !!!. هر کاری که کرده باید مجازات بشه ولی سنگسار خودش مربوط به عهد جاهلیت بوده ،همون موقع که بچه ها رو زنده به گور میکردن ......
    4
    68
    جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    nassau - مالاگا، اسپانیا

    من شنیده بودم که سنگسار دیگه اجرا نمیشه. ولی‌ چطور همه دولت مردان غربی اینجا صداشون در نمیاد!!!!!!؟؟؟؟
    3
    53
    جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    *بی همتا* - برلین، آلمان
    باپوزش بسیار . درکامنت بالای خودم ..پس چرا . چرخنده . که چر ازقلم افتاده
    7
    23
    جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    farokhzad - کنت، انگلستان

    فرق داعش ٥٧ با داعش کنونى در این هست دنیا حمایت کرد از داعش ٥٧ ولى این داعش کنونى نه چون ضربه به انها زده شرم بر سیاست کثیف امریکا انگلیس المان فرانسه اسرائیل
    4
    29
    جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    آنتی خرافه - کلن، آلمان

    اونوقت بفرمایید که زن ها و دخترها ی خود آخوندا و جانیان رژیم و فاطی کماندوها که دایم در حال تبادل با همدیگر هستند کی سنگسار میشوند. صحبت از فاطی کماندو شد جا داره یادی هم از فاحشه چرخنده ناموس شیعه وحشی بکنیم.
    4
    26
    جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    ایران زاد - هامبورگ، آلمان
    علاوه بر حکم ما قبل تاریخ سنگسار که وجدانا گواه بر تفکر غیر انسانی میدهد .ماجرای داشتن روابط نامشروع زن شوهر دار با یک مرد بیگانه و ضمنا کشتار و یا کشتن ان مرد بیچاره از همه جا بی خبر که برنامه ان توسط زن خیانت پیشه اش ریخته شده گواه بر جنایت پیشه بودن بسیاری از زنان است که از اینگونه زنان خبیث و کثیف و سراپا نجس باید پرسید که رابطه نامشروع را با مرد بیگانه داری. و تو زن بی پدر مادر حیوان صفت لذت شبانه یا روزانه ترا با مرد یا مردان غریبه داری .حال بر چه اساس و بر چه منطقی ان مرد بدبخت سیه روز و خسته از کار روزانه و خسته از بدهی و شرمندگی و هزاران مصیبت دیگر انرا بقتل میرسانی. یک نفر نیست باین گونه زنان فاحشه صفت که نام زن یا مادر خانواده را یدک می کشند بگوید که تو عفریته که از شوهرت به هر دلیلی ناراضی هستی برو طلاق بگیر و بعدا هر روز توسط مردان متعدد ان زخم های خود را علاج کن. باور کنید با اینکه از سنگسار نفرت دارم ولی سنگسار کمترین حکمی است که برای این زن فاحشه صادر شده و ان مردعقده ای زن ندیده را هم باید اعدام یا سنگسار کرد زیرا اصلا اینگونه افراد فاقد شرف مردانگی میباشند
    22
    24
    جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    تهران شهرم - هامبورگ، آلمان
    قانون اسلام دیگه زن زنا کنه سنگساره .......مرد زنا کنه به زنش میگن به مردت برس!!!!!اینم از حکمشان
    1
    16
    جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    ایران زاد - هامبورگ، آلمان
    من نمیدانم کجای ای تفکر من غیر اصول است که منفی دادید. البته منفی دادن ایرادی ندارد. ولی چه بهتر که ایده خودتان را هم بگوئید تا شاید اگر من اشتباه می گویم خودم را تصحیح کنم. البته میتوانم بگویم این منفی ها را پاره ای از زنها میدهند چون اینگونه حرفها بمزاج انها سازگار نیست
    14
    17
    جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    ناز١١ - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    من این خانم یا همرش که کشته شده رو قضاوت نمیکنم چون نمیدونم بینشون چى گذشته! کار این خانم و کشتن یه انسان دیگه هم تحت هر شرایطى محکوم میکنم اما هر انسانى یه ظرفیتى داره و همه مثل هم نیستن! قانون غیر انسانى ایران یه زن رو تا سر حد مرگ ( حالا هر زنى) زیر فشار میزاره حق طلاق و حظانت بچشو ازش میگیره هیچ حقى براش قائل نمیشه وقتى هم دست به چنین کارى زد محکوم به مرگ میکنه اون هم سنگسار!!!! این یکى از وحشتناک ترین و بربری ترین روش هاى کشتن یه انسانه! اونایى که میگن خوبه فقط خودشون رو یه لحظه جاى اون بیچاره بزارن! حتى فکر کردن بش ترسناکه! کاش انسان ها به هم این همه درد رو تحمیل نمیکردن! اگه حیون ها زبون داشتن تو این روزا براى توهین به هم همدیگه رو انسان خطاب میکردن!!! البته نه هر انسانى! آدمى را آدمیت لازم است.
    3
    17
    جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    siavashomaha - ماربیا، اسپانیا
    ننگ‌ بر دین اسلامی که سنگسار مجازاتش باشه و شمشیر حق طلبی و کتابش که در دستشونو تو عکس‌ها فقط قوانین زیر نافی
    1
    10
    جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    nejaat2006 - منچستر، انگلستان
    حتا در قانون اساسی افغانستان هم سنگسار ممنوع اعلام شده. حالا حکومت ۱۴۰۰ ساله ایران رو ببین. شرم آوره. حیف مردم ایران که اسیر یک رژیم تازی صفت شده اند.
    3
    9
    جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    nejaat2006 - منچستر، انگلستان
    این فدای خامنه ای چلاق کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    4
    8
    جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.