'عجیب ولی واقعی': دونالد ترامپ در ده پرده

دونالد ترامپ، داوطلب نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، در واکنش به حمله مسلحانه یک زن و شوهر مسلمان به یک مرکز بهزیستی در ایالت کالیفرنیا و قتل ۱۴ نفر، خواهان "توقف کامل" ورود مسلمانان به آمریکا شده.
 
آقای ترامپ پیش از این هم مواضع جنجالی زیاد داشته، که این‌جا ده نمونه آن را یاد می‌کنیم.
 
۱) مسجدهای آمریکا باید تحت نظر باشند. آقای ترامپ می‌گوید ضابطان قانونی در قالب یک طرح ضدتروریسم باید مسلمانان را ردگیری کنند. می‌گوید برایش اهمیتی ندارد که بعضی‌ها حرفش را با ادبیات سیاسی رایج "نامناسب" بدانند.
 
۲) آمریکا باید از "القای حس خفگی با آب" استفاده کند. آقای ترامپ معتقد است این شیوه و دیگر موارد "بازجویی سخت" در مبارزه با داعش مشروع است. می‌گوید این کارها در مقابل کارهایی که آن‌ها می‌کنند، از جمله سر بریدن، "هیچ" است.
 
۳) باید داعش را "با بمب صاف کرد". آقای ترامپ می‌گوید هیچ‌یک از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به اندازه او به داعش سخت نخواهند گرفت. می‌گوید این گروه با قطع دسترسی‌شان به نفت تضعیف می‌شود.
 
۴) باید یک "دیوار بزرگ بزرگ" بین آمریکا و مکزیک کشید. آقای ترامپ معتقد است مکزیکی‌هایی که به آمریکا می‌آیند عموما مجرم‌اند و باید جلوی ورود آنها و سوری‌ها را گرفت. می‌گوید: "آنها مواد مخدر می‌آورند، جنایت می‌آورند. همه تجاوزکارند." معتقد است هزینه ساخت دیوار را هم – که به تخمین بی‌بی‌سی بین ۲ تا ۱۳ میلیارد دلار می‌شود – مکزیک بپردازد.
 
۵) همه یازده میلیون مهاجر غیرقانونی باید اخراج شوند. این رقم تخمین مقام‌های آمریکایی است، که بعضا برنامه او را بیگانه‌هراسی و به لحاظ مالی غیرقابل‌اجرا خوانده‌اند. تخمین بی‌بی‌سی این است که چنین کاری ۱۱۴ میلیارد دلار هزینه دارد. آقای ترامپ می‌گوید علاوه بر این "حق شهروندی به خاطر تولد" باید لغو شود. طبق این قانون به فرزند مهاجر غیرقانونی که در خاک آمریکا به دنیا بیاید شهروندی اعطا می‌شود.
 
۶) با ولادیمیر پوتین "رفیق می‌شوم". آقای ترامپ در گفتگو با سی‌ان‌ان گفت اوباما و پوتین آن‌قدر از هم بدشان می‌آید که نمی‌توانند مذاکره کنند، اما "من احتمالا با او رفیق می‌شوم. و در آن‌صورت این مشکلاتی که حالا داریم، نخواهیم داشت."
 
۷) چین را باید بازخواست کرد. آقای ترامپ معتقد است باید به چین فشار آورد که تراز بازرگانی‌اش با آمریکا را تعدیل کند. می‌گوید اگر انتخاب شود چین را وادار می‌کند سیاست پایین نگه‌داشتن ارزش پولش را کنار بگذارد، و استانداردهای محیط‌زیستی و رفاه کارگرانش را بالا ببرد.
 
۸) تغییرات اقلیمی همان "آب و هوا" است. آقای ترامپ می‌گوید "آب تمیز" و "هوای پاکیزه" مهم است، اما آن‌چه فراتر از این به‌عنوان علم تغییرات اقلیمی می‌گویند "الکی" است. معتقد است محدودیت‌های محیط‌زیستی مزیت رقابتی شرکت‌ها را در بازار جهانی کم می‌کند.
 
۹) اگر صدام و قذافی هنوز سر کار بودند، دنیا جای بهتری بود. آقای ترامپ به سی‌ان‌ان گفت وضع لیبی و عراق "به مراتب بدتر" از زمانی است که این دو دیکتاتور زنده و در قدرت بودند.
 
۱۰) آدم "حقیقتا خوبی" است. آقای ترامپ در آخرین کتابش به نام "آمریکای فلج" می‌نویسد: "من حقیقتا آدم خوبی هستم. باور کنید. خوشحالم که آدم خوبی هستم. در عین حال عزم کرده‌ام عظمت را به کشورمان برگردانم."
+92
رأی دهید
-38

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۷
    دایره مینا - کراکف ، لهستان

    یا قمر مصنوعی ! هم قیافه اش خطرناکه و هم حرفهاش ! !
    23
    47
    ‌پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    stefan - کلن، آلمان

    با یکى دو موردش موافقم
    13
    44
    ‌پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    oghabe - سنت گا لن، سوییس

    گور بابای دروغگو، همه تون تا وقتی انتخاب بشید توهنجره تون بلندگوی ۱۰۰۰۰۰مگاواتی داریدوخروس هستین تا سر کار آمدید مرغ میشید.اگه حرفهایی که میزنی ۱/۴ بتونی‌ انجام بدی،امیدوارم برنده بشی‌
    6
    70
    ‌پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه
    واقعا باعث تاسفه چنین آدمی به خودش اجازه می دهد که خودش را نامزد ریاست جمهوری کنه فقط چون میلیاردره و می تونه کمپین کنه حرفهای این آدم به غیر از بی اخلاقی او بی سوادی او را هم نشان می دهد که فکر می کند دنیا الان قرن نوزدهمه که شما همانطور که سرخپوستان را از شرق به غرب تبعید کردید و فرستادیشون تو کمپها امروز تو قرن 21 هم با مهاجران این کارها را بشه کرد سواد این آدم از سیاست در حد یک بچه دبیرستانیه البته خب شاید هم به عنوان نماینده جمهوری خواهان انتخاب بشه به هر حال پول نقش مهمی تو انتخابات تو آمریکا داره و کمپین بسیار مهمه ولی نه به اندازه مناظره نهایی و آنجاست که تکلیف رئیس جمهور شناخته می شه و تردیدی نیست که در مناظره کلینتون او را قورت خواهد داد
    30
    35
    ‌پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    رقص پرواز - پراگ، چک

    "آدم خوب"، روی احمدی نژاد رو سفید کرد که!!!
    9
    47
    ‌پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۳
    نازک بین - شفیلد، انگلستان

    آقای دونالد ترامپ عجیب است !که از نابودی داعش سخن میگوئی درحالیکه منافع تو و هم حزبی های تو با تداوم جنگ و خونریزی در منطقه بخصوص خاورمیانه تأمین میشود. دوما" 10 فرمان ترا قبلا" کارتر و بوش کم و بیش انجام دادند .ولی نتیجه دلخواه نگرفتند. تو بدرد سیاست نمیخوری و دنیا را آشفته تر خواهی کرد. پیشنهاد میکنم بهمان کار ساختمان سازی ادامه دهی و در کنارش زیبا رویان جهان را بمقام دختر شایسته برسانی بهتر است .
    12
    39
    ‌پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    Liberte - تهران، ایران
    از ده تا مورد بالا فقط مورد نهم ، خوب نبود . عجیب هست که دو ملعون بزرگ و منفور صدام و قذافی رو میگه بایست سر کار بودند ،بهتر بود. با این حال امیدوارم رییس جمهور بعدی آمریکا ترامپ باشه. هشت مورد اول که بی عیب و فوق العاده بودند. مورد دهم ،هم خوبه که آدم خودشو آدم خوبی بدونه .
    41
    26
    ‌پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    SydneyWater - سیدنی، استرالیا
    ترامپ کاملا درست میگه ولی‌ باید هنری کسینجر و استخدام کنه که این حرفارو تو یه قالب سیاسی درست بیان کنه....کاملا درست میگه از تفکر اسلام و اون خاورمیانه مثلا انتظار دارید ۸۰-۱۰۰ ساله دیگه ژاپن کره یا آلمان زاده بشه؟!!
    3
    6
    جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    romano - تهران، ایران
    من باهاش موافقم اگر راست میگه معامله مسکن با مسلمانها و مکزیکیهای آمریکا رو ممنوع کنه، اثبات کنه جد اندر جدش بصورت قانونی با ویزای آمریکا وارد شدن، اثبات کنه که افت اقتصاد سال 2008 کار بانک ها و ریل استیتها نبود و خودش در اون زمان یک قرون درآمد نداشته! دست ریل استیتها (از جمله خودش) و بانکها رو از بازار قطع کنه تا پوست ملت یک عمر برای بدهی بانک و پولشویی این مفتخورها کنده نشه. تمام ثروتش رو مثل زاکبرگ خرج فقرای آمیکایی کنه و براشون خونه بسازه (زرشک). دست یهودیها رو از بازار اسلحه فیلم پورن مدیا و بورس بانکداری آمریکا قطع کنه چون اونها هم مثل مسلمانها و مکزیکیها هستن (مرد باش بگو یهودی بد). قانونی تصویب کنه که هر کشوری به یک کشور دیگه حمله کرد باقی دنیا بهش حمله کنن از جمله آمریکا(زاپارات)! برای انسان دوستی و طبیعت و . از این حرفها قول بده که میزان زراد خانه های رو کاهش بده و استفاده از نیروی صلح آمیز و غیر صلح آمیز هسته ای رو در آمریکا محدود کنه . در آخر هم قانون حمل و تولید اسلحه در آمریکا رو تصویب کنه و مانند امام راحل آن یا سفر کرده آب و برق مجانی کنه (تکلیف شرعیش).
    3
    8
    جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    perspolisi - سیدنی، استرالیا
    به غیر از ٤ و ٥ با بقیش تا حدود زیاد موافقم
    3
    4
    جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    RAZMANDE - بروکسل، بلژیک
    این هم یک دیوانه زنجیری مثل بوش و احمدی نژاد
    6
    9
    جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    fair 50 - رنتون، ایالات متحده امریکا
    اصن من از همون روز های اول لابلای اون موهای طلایی و آشفتهء این آدم یه «هالهء نور» میدیدم ها!! نگو بی دلیل نبوده!
    4
    8
    جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.