'صدها نفر در تبریز در برابر کنسولگری جمهوری آذربایجان تجمع کردند'

تجمع در ناردارانتلویزیون ایران از تجمع صدها نفر در شهر تبریز در برابر کنسولگری جمهوری آذربایجان خبر داده است.
 
خبرگزاری تلویزیون ایران گفته است که این تجمع در اعتراض به "کشتار شیعیان" در منطقه نارداران جمهوری آذربایجان بوده است.
 
منطقه نارداران در حومه باکو که عمدتا شیعه‌نشین است، اخیرا شاهد تنش‌هایی بوده است. اواخر نوامبر امسال، درگیری‌های این شهر چندین کشته بر جای گذاشت.
 
دولت جمهوری آذربایجان می‌گوید عملیات نیروهای امنیتی این کشور معطوف نیروهایی بوده که قصد ساقط کردن دولت و ایجاد بی‌ثباتی را داشتند.
 
نیروهای امنیتی جمهوری آذربایجان همچنین در عملیات گسترده امنیتی در این منطقه، چندین نفر را بازداشت کرده‌اند.
 
تلویزیون ایران می‌گوید تظاهرکنندگان در تبریز، دولت الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان را برای "آزار و اذیت مسلمانان" محکوم کرده‌اند.
منطقه نارداران در حومه باکو که عمدتا شیعه‌نشین است، اخیرا شاهد تنش‌هایی بوده استناآرامی‌های نارداران واکنش‌ شماری از نمایندگان و روحانیون ایران را در پی داشته است.
 
این در حالی است که شماری از رسانه‌ها و شخصیت‌های سیاسی جمهوری آذربایجان هم ایران را به دخالت در این ناآرامی‌ها متهم کرده‌اند.
 
آیت الله محسن مجتهدشبستری، امام جمعه تبریز در خطبه‌های نماز جمعه هفته پیش، رفتار دولت جمهوری آذربایجان در نارداران را "غیرقابل تحمل" دانست و گفت "این وضع قابل تحمل نیست و دولت جمهوری اسلامی ایران این مسئله را پیگیری و حل کند، در غیراینصورت در روابط خود با این کشور تجدید نظر کند."
 
ده‌ها نماینده مجلس ایران هم در بیانیه‌ای "شهادت مردم شیعه نارداران توسط دولت جمهوری آذربایجان" را محکوم کرده و خواستار رسیدگی مجامع حقوق بشری به این موضوع شدند.
 
سفارت ایران در باکو هم چندی پیش با انتشار بیانیه‌ای دخالت ایران در حوادث نارداران را تکذیب کرد و گفت این کشور "هرگز به دنبال دخالت در امور داخلی جمهوری آذربایجان نبوده و در ایجاد حوادث نارداران نیز هیچ نقشی نداشته است."
+48
رأی دهید
-45

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    baba bekheyal - اسپارت، ایران
    آذربایجان داره ورق آخر مزنه،
    28
    36
    ‌پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    Omide por jalal - لس‌انجلس، ایالات متحده امریکا
    ببینم بازم پان ترک‌ها میان اینجا از اردک خان و امل اوف طرفداری کنند یا نه ؟!!
    37
    51
    ‌پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    Liberte - تهران، ایران

    من خودم آذری الاصل و ارومیه ای هستم ،ولی اقدام دولت آذربایجان را کاملا تایید می کنم. اگه با قاطعیت با اسلام گراها برخورد نشه، عاقبت ظلم بر ملت میشه.همون مسئله ،ترحم بر پلنگ تیز دندان ،ستمکاری بود بر گوسفندان.
    21
    74
    ‌پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

    از آن گویند گاهی لفظ قانون - که حرف آخر قانون بود نون (ایرج میرزا) . این جمعیت که حال رقت انگیزی دارند از فرط استیصال و در ماندگی بخاطر یک لقمه نون حاضر هستند به هر پستی تن در دهند. مگر جمهوری اسلامی چه گلی به سر مردم خود زده است . برپا کردن جرثقیل و شلاق زدن در ملاء عام - جدایی زنان و مردان جامعه . آیا این بینوایانی که برای یک لقمه نون در یوزگی حکومت اسلامی ایران را می کنند براستی می خواهند مردم نارداران نیز از چنین مواهبی که به برکت حکومت اسلامی چهل سال است در ایران بپاست در آذربایجان نیز برخوردار شوند؟!
    2
    25
    ‌پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    wasp763 - استکهلم، سوئد
    [::Liberte - تهران، ایران::]. قربونت برم خود ترکهای اون قسمت به شدت مذهبین ، حالا چه فرقی میکنه سنی ، شیعه بکشه یا برعکس ؟!!!
    4
    22
    ‌پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    Liberte - تهران، ایران
    [::wasp763 - استکهلم، سوئد::]. ارادتمند شما. اگه منظور شما ترک های آذربایجان هست ، اصلا مذهبی نیستند و اگه منظورتون ترک های ارومیه است ، باید بگم ترک های ارومیه ای اصیل در ارومیه در اقلیت هستند و بسیار فرهیخته و غیر مذهبی. خیلی هم به تهران و خارج مهاجرت کرده اند.همینطور آشوری ها و ارمنی ها. بیشتر ارومیه امروز از دهات و شهرستانها هستند و البته یک اقلیت وسیع از کردها که مذهبی تر هستند.با این حال بازم فرهیخته زیاده.
    3
    9
    ‌پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    sahandd11 - کلن، آلمان
    [::Omide por jalal - لس‌انجلس، ایالات متحده امریکا::]. اولا ادب شرط اول صحبت کردن یا انتقاد کردن است حتی اگر ایرانی وجهان سوم هم باشی حداقل می توانید دراین مورد از همتباران افغانی اتان یاد بگیرید.دوما ایران بارها سعی کردن توسط عناصر نفوذی خود در آزربایجان وهمچنین ارسال مواد مخدر ویا کمکهای بیالاعوض به ارمنستان که از جیب ملت ایران تغذیه میشود آزربایجان را در مضیقه قرار دهد..وبا این عمل فقط دشمن زیاد کرده.هرچند وظیفه ساندیس خورها حمایت کور است
    23
    17
    ‌پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    uk.ali - لیورپول، انگلستان
    جوری می گوید که شیعیان را اذیت کرده انگار ازربایجان همه سنی هستند و حق شیعه را خوردند ، ازربایجان بیش از 99 درصد شیعه هستند و آن نوکر های دست پرورده جمهوری اسلامی هستند که شیعه تندرو هستند که چند وقت پیش به پلیس اسلحه کشیده بودند و پلیس هم رفت دخلشان را در آورد . آنجا بر عکس ایران هست گوش مذهبی و هر بسیجی را می برند و آویزان گردن می کنند که به فکر جنگ مذهبی نباشد .
    21
    9
    جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    farahnoush - ساری، ایران
    [::sahandd11 - کلن، آلمان::]. جهان سوم تَر از کشورهای ترک زبان در جهان وجود دارد !؟ امپراطوری ترک های عثمانی که نماد توحش در جهان و اسلام است !!! . بی سواد افغان ها اکثرا پشتون هستند و ایرانی ها اکثرا پارس !!! چه ربطی به هم دارند !؟ تو انقدر بی سوادی حتی نمی دانی زبان پشتون با پارسی (دری) زمین تا اسمان متفاوت است و طالبان از پشتون ها تشکیل شده است و مانند شما پان ترکها طالبان پشتون نیز با زبان و فرهنگ پارسی دشمنی دارند !از تو نمی توان انتظار ادب داشت چون از تخم و ترکه مغول ها هستی ! و چون ملت تو هیچ افتخاری جز کشتار ندارد مجبور هستی افتخارات ملل دیگر همچون مولانا جلال الدین بلخی (افغانی) را به نام خود سند بزنی !
    12
    22
    جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    farahnoush - ساری، ایران
    بدلیل همین رفتار پان ترکها و الهام علیف بر علیه مسلمانان بلاخصوص شیعیان هرگز نمی توانند اذربایجان ایران را تصاحب کنند ! یکی از مذهبی ترین مردم شیعه ایران از اذربایجان هستند ! اکثر هیئت های عزاداری و مذهبی شیعه توسط ترکهای اذربایجان در تهران بلا خصوص اردبیل انجام میشود ! بعد از ان یزد و أصفهان در ردیف دوم قرار دارد !
    10
    20
    جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    raha1984 - هامبورگ، آلمان
    سگ افغانی شرف داره به وطن فروشان بی رگ و ریشه !
    8
    12
    جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    uk.ali - لیورپول، انگلستان
    فرهنوش، ساری ، ایران. عقده ای تر از تو در سایت ایرانیان یوکه وجود دارد ؟
    9
    2
    جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    farahnoush - ساری، ایران
    [::uk.ali - لیورپول، انگلستان::]. چرا تو !!! تو که عقده نسبت به ایران و ایرانی داری !!! وقتی جواب حق را نداری بدی ، پاچه می گیری !!! .
    1
    7
    شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.