کامبیز درفشی‌جوان قهرمان سابق تنیس آسیا درگذشت

کامبیز درفشی جوان به همراه منصور بهرامی مدال طلای مسابقات تنیس قهرمانی آسیا را کسب کردکامبیز درفشی جوان یکی از معروف‌ترین قهرمانان تنیس ایران پس از سپری کردن یک دوره طولانی بیماری امروز در تهران درگذشت.
 
کامبیز درفشی جوان در ۱۹ سالگی عضو تیم ملی جوانان تنیس و تیم دیویس کاپ ایران شد و در سال ۱۹۷۴ میلادی به همراه علی مدنی در مسابقات دو نفره تنیس بازی‌های آسیایی تهران مدال نقره این رقابت‌ها را کسب کرد.
 
او یک سال بعد یعنی در سال ۱۹۷۵ به همراه منصور بهرامی با شکست زوج اندونزیایی خود مدال طلای رقابت‌های قهرمانی آسیا را به دست آورد و در بخش یک نفره این مسابقات سوم شد.
آقای درفشی جوان در دو دوره و روی هم ده سال عضو تیم دیویس کاپ ایران بود و از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۰ سرمربی تیم ملی دیویس کاپ ایران بود.
آقای درفشی جوان آخرین ماه‌های عمر خود را در خانه سالمندان سپری کردقهرمان سابق تنیس ایران که سال‌های پایانی عمر خود را در خانه سالمندان سپری کرد، به عقیده مهدی رستم پور خبرنگار ورزشی به دلایل مختلف نتوانست به جایگاه اصلی خود در این ورزش دست پیدا کند:
 
"مردی را تصور کنید که در اوج دوران ورزشی‌اش، با پدیده‌ای به اسم انقلاب مواجه شده که روی خوشی به ورزش او نشان نمی‌دهد. بلافاصله هم جنگ می‌شود و در اولویت‌های مملکت، طبیعتاً تنیس می‌شود جزو آخرین موضوعات. پس از آن دوران هم با وجود سالها بازی و مربیگری برای تیم ملی، جایی برای او و هم نسلانش نیست. در سیستم ناکارآمد و معیوب حمایت از پیشکسوتان ورزش، فرصتی برای تجلیل از کامبیز درفشی‌جوان وجود ندارد. تا اینکه خبر خلاصی‌اش از روزگار، نامش را به صفحات رسانه‌ها برمی‌گرداند."
به گزارش فدراسیون تنیس ایران قرار است مراسم تشییع و خاکسپاری قهرمان سابق تنیس ایران پنج‌شنبه صبح از باشگاه تنیس استقلال که کامبیز درفشی جوان سال‌ها عضو آن بود، آغاز شود.
+34
رأی دهید
-0

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۵
    ramin-cph - کپنهاگ، دانمارک

    قهرمان اسیا اونم تو تنیس ،اصلا باور کردنی نیست. الان کشورایی مثل ژاپن و کره با چشم بسته ما رو لوله میکنن. چه بودیم و چه امید هایی که نا امید سوخت. جاوید ایران.
    1
    42
    ‌پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    همایون شایان - اسلو، نروژ

    چقدر ریا و دروغ و پستی . تا زنده بود هیچ کس سراغشو نمیگرفت و در خانه ی سالمندان زندگی میکرد حالا همه میخوان جمع بشن براش تشییع جنازه و مراسم بگیرن .
    1
    28
    ‌پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    جناب خان - لیدز، انگلستان
    با درود ؛ آخ از دست این مردم زنده کش مرده پرست ،،،
    0
    12
    ‌پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.