آیا این تصویر دایره است؟

به نظر شما این تصویر دایره است؟
 
روانشناسان می‌گویند پاسخ شما به این سوال می‌تواند حاکی از دیدگاه‌های سیاسی و اجتماعی شما باشد.
 
اگر پاسخ شما این است که "بله، این شکل به اندازه کافی گرد هست"، به احتمال زیاد شما از نظر سیاسی فردی لیبرال و اهل مدارا هستید. شما به آنچه با عرف اجتماعی تفاوت دارد حساسیت منفی ندارید و به احتمال زیاد معتقدید دولت باید به افراد بی خانمان و بیکار کمک کند و با مهاجران یا با ازدواج افراد همجنس مشکلی ندارید.
 
اما اگر پاسخ بدهید که "نه، این گرد نیست"، احتمالا دیدگاهی محافظه‌کار دارید و به آنچه با عرف جامعه تفاوت دارد حساسیت نشان می‌دهید، شما به احتمال زیاد با حمایت از حقوق صاحبان کسب و کار و تجارت موافقید، طرفدار ارتشی قدرتمند هستید، با مهاجرت غیرقانونی مخالفید و خواهان شدت عمل در قبال جرائمی مثل روسپیگری و مواد مخدر هستید.
 
شاید این تست شبیه شوخی به نظر برسد، اما برگرفته از نتایج تحقیقی است که در نشریه " شخصیت و روانشناسی اجتماعی" منتشر شده است.
 
روانشناسان برای این تحقیق چهار مطالعه انجام دادند و اشکال مختلف هندسی (دایره، مربع، مثلث) را به شرکت کنندگان نشان دادند.
 
آنها در نهایت به این نتیجه رسیدند که تفاوت محافظه‌کاران و لیبرال‌ها در حمایت از سیاست‌های اجتماعی فقط تحت تاثیر دیدگاه‌های سیاسی آنها نیست بلکه آنها از نظر شناختی، گرایش بیشتری به تشخیص و یافتن هر نوع انحراف از نُرم و عرف دارند.
 
از این رو کسانی که کج و کولگی این اشکال را نادیده می گرفتند تساهل و مدارای بیشتری نسبت به افراد در حاشیه اجتماع نشان می‌دادند و می‌خواستند فعالانه به آنها کمک کنند.
 
اما کسانی که نمی‌توانستند "نقص" این شکل‌ها را نادیده بگیرند و تفاوت این اشکال را با شکل "درست" زیاد می‌دانستند، دیدگاهی محافظه کار داشتند، خواهان مجازات سنگین برای متخلفان بودند و کمتر طرفدار خدمات اجتماعی برای اقشار آسیب پذیر بودند.
+51
رأی دهید
-36

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۷
    دایره مینا - کراکف ، لهستان

    اگر از من بپرسند من فقط می خندم و جوابی نمی دهم ,فوق ِ فوقش می پرسم "خودت چی فکر می کنی ?! "آنوقت من چه جور آدمی هستم ?!
    55
    30
    ‌سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد
    بابا این که یه مربع مستطیله! :o
    24
    41
    ‌سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    liberté - مونترال، کانادا
    عجب تحقیق احمقانه ای! پاسخ من این بود: این یک مشت پیکسل هست همین! این نوع مثلا تحقیقات فقط و فقط برای تحقیر و مسخره کردن کاره دانشمندایی هست که دارن صادقانه برای پیشرفت بشر تلاش میکنن.
    24
    10
    ‌سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    اگر دایره هم باشه, دایره مینا نیست!
    6
    29
    ‌سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    پروردگار - تهران، ایران

    [::دایره مینا - کراکف ، لهستان::]. تو چون سوال رو با سوال جواب می دی پس احمدی نژادی. برو خودکشی کن
    10
    35
    ‌سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Faryade_Khamoosh - آخن، آلمان

    [::دایره مینا - کراکف. شما شاه شما ماه شما بشقاب پرنده. سئوال را با سئوال جواب دادن نشانگر اینست که طرف روراست و صادق نیست و براى دادن جواب احتیاج به زمان دارد تا جواب محاسبه شده و زیرکانه را پیدا کند. همانند سیاستمداران و همینطور در دنیاى بیزینس و در موقع بستن قرارداد از این روش استفاده میشود. اصولا کسى که روراست باشه احتیاج به جواب دادن یک سئوال با سئوال متقابل را ندارد. این را از من سئوال میکردند من میگفتم دایره دایره نیست ولى از نظر هندسى شباهتش به دایره بیشتر از اشکال دیگه است.
    5
    26
    ‌سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    دایره مینا - کراکف ، لهستان
    [::پروردگار - تهران، ایران::]. البته شاید این روش به احمدی نژادی منتسب باشد ولی این روش را سالها قبل ماکیاولی و بعد از آن خیلی های دیگر هم استفاده کرده اند ! . [::Faryade_Khamoosh - آخن، آلمان::]. البته شاید هم کمی ربط به عدم صداقت و این حرفها داشته باشد ولی بنده معمولا از جواب دادن به سوالاتی که گره ای از مشکل کسی باز نمی کند با خنده عبور می کنم و جوابی نمی دهم یا با شعر و لطیفه و مطایبه رد می شوم و می گذرم معروفترین فرد ایرانی در این زمینه خیام شاعر و ستاره شناس ایرانی -و بسیاری از شعرا همانند ملک الشعرا بهار یا عارف قزوینی و یا ایرج میرزا وو و ....- هم معمولا از همین روش در مناظرات و مباحثات خود استفاده می کرد وسوالات را یا با شعر میداد و یا جوابی نمی داد و کم نداریم افرادی که بطوری سوال را مورد مداقه قرار میدادند که کمتر کسی به کُنه ماجرا پی می برد و معمولا طرف مقابل را در هاله ای از ابهام قرار می داد !
    14
    9
    ‌سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    دایره مینا - کراکف ، لهستان
    [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. ما کوچیک همه دوستان و ارادتمند همه عزیزان گُل گلاب - ونه حسین گل گلاب شاعر و سراینده ُ شعر "ای ایران " ! - هستیم چه سبک بال باشی و چه سنگین بال ما پَر وزن! هستیم ! .
    11
    12
    ‌سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    oghabe - سنت گا لن، سوییس

    ولی در اصل به هشت ضلعی غیر منتظم بیشتر شبیه،اگه بگیم دایره ‌ست محاسبه محیط آن بسیار سخت است ولی اگه بصورت هشت ضلعی غیر منتظم در نظر بگیریم محاسبه محیط آن آسانتر است.
    0
    30
    ‌چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.