پزشک متخلف: به شوخی گفتم بخیه‌های چانه کودک را بشکافید

رادیو فردا : پزشک بیمارستان «اشرفی اصفهانی» شهر «خمینی‌شهر» گفته به «مزاح» خواسته بخیه چانه کودک چهار ساله شکافته شود و پرستار مسئول رسیدگی به این بیمار هم گفته «بخیه‌ها» در جای دیگری باز شده است.
 
این مطلب را سجاد رضوی، رئیس بازرسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه (۱۶ آذر) و به نقل از این پزشک و پرستار در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما بیان کرده است.
 
شنبه هفته گذشته اعلام شد کادر درمانی بیمارستان «اشرفی اصفهانی» شهر خمینی‌شهر از توابع استان اصفهان که چانه یک کودک چهار ساله را بخیه زده بودند، پس از اظهار ناتوانی والدین وی از پرداخت هزینه ۱۵۰ هزار تومانی درمان، اقدام به شکافتن بخیه‌ها کردند.
 
انتشار گزارش این اقدام یک هفته بعد در رسانه‌های محلی، بازتاب‌های فراوانی به همراه داشت که منجر به دخالت قوه قضائیه و وزارت بهداشت در این پرونده پزشکی شد.
 
رسانه‌های محلی و برخی خبرگزاری‌های رسمی در ابتدا این کودک چهار ساله را دختر اعلام کرده بودند که حمیدرضا طلوعی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفته این بیمار پسر بوده‌است.
 
خبرگزاری ایرنا گزارش می‌دهد که پزشک و یک پرستار که گفته می‌شود پس از ناتوانی والدین یک کودک چهارساله برای پرداخت هزینه درمان، بخیه چانه این کودک را شکافته بودند هم‌اینک بازداشت شده‌اند.
 
یوسف کریمی، معاون دادستان شهرستان خمینی‌شهر اصفهان، یک‌شنبه ۱۵ آذر، گفت که «متهمان که یک پزشک و یک پرستار هستند پس از تفهیم اتهام بنا به دستور مقام قضائی برای انجام تحقیقات تکمیلی، روانه بازداشتگاه نیروی انتظامی شدند.»
 
سجاد رضوی، رئیس بازرسی وزارت بهداشت، روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما به تشریح برخی دفاعیات کادر درمانی بیمارستان «اشرفی اصفهانی» پرداخته و از «حاشیه‌های» ایجاد شده درباره این اتفاق اظهار تاسف کرده‌است.
 
وی از قول پزشک مسئول چنین نقل کرده که «ما اصلاً دخالتی در کار مالی نمی‌کنیم و وقتی مادر بیمار مرتب بین صندوق، ایستگاه پرستاری و کادر پزشکی رفت‌وآمد داشته من مشغول معالجه بیماران دیگر بودم و بخاطر اینکه از من درباره این کار بسیار سؤال می‌کردند که چه کار کنیم؛ من به مزاح گفتم هیچ چی؛ بخیه‌هایش را باز کنید.»
 
رئیس بازرسی وزارت بهداشت همچنین افزوده «پرستاری هم که کارهای این بیمار را انجام داده، قبول ندارد که بخیه‌ها را باز کرده‌است و می‌گوید بخیه‌ها مثلاً در جای دیگری و یا به هر دلیلی باز شده‌است.»
وی گفته بررسی کارشناسان مشخص کرده که «بخیه‌های بیمار برداشته شده و پزشک و پرستار حتی اگر اینکار را شوخی گرفته باشند، از کار معلق» شده‌اند.
 
رضوی همچنین از معرفی دو پرسنل دیگر این بیمارستان به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان جهت رسیدگی به «تخلف» آن‌ها خبر داده و افزوده «ان شاءالله مراجع قضایی تصمیمات لازم را می‌گیرند و کاملاً موضوع به هدف خود خواهد رسید.»
 
این مقام مسئول در بخش دیگری از این گفت‌وگو از اینکه برخی رسانه‌ها گزارش کرده‌اند که «پزشک و پرستار به عمد گفته‌اند بخیه بیمار» کشیده شود، اظهار تاسف کرده و گفته این گزارش‌ها «درست» نیست.
+82
رأی دهید
-14

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۲
    1irani - لندن، انگلستان

    حالا به شوخی باید یکم اب خنک بخوری اون پروانه پزشکیتم به شوخی باطل بشه تا با جون یک بچه ۴ ساله شوخی نکنی مرتیکه احمق
    21
    294
    دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    aarian - تهران، ایران

    اقدام غیر اخلاقی‌ و غیر انسانی‌، دفاع از اون هم بدتر. به حال این سیستم درمانی باید گریست...
    1
    48
    دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه

    ایرادی ندارد حالا شما هم شوخی شوخی پروانه طبابتان لغو میشه
    12
    43
    دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    Omide por jalal - لس‌انجلس، ایالات متحده امریکا

    وقتی‌ مموتی نژادش میزند زیرِ همه چی‌ ، وای من‌ حالِ تو !
    4
    28
    دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Afshin51 - کلن، آلمان

    کلاً از سال ٥٧ به بعد ا ین دولت و مسئولان بامزه و با نمک و متعهد به نظامش همینطور شوخى شوخى گوش و حلق و بینى ملت را هدف گرفته سرویس کرده و میکنند و این امر شوخى با جان مردم با هزینهء مردم و در راستاى هدف خدمت به نابودى و چپاول مردم تازگى نداره و معطوف به یکى دو مورد نمیشه ! واى خدا مردم از خوشى اخه چقدر شوخى چقدر خنده !!
    2
    32
    ‌سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    از قدیم میگفتن شوخی زیر لحافه، نه تو بیمارستان. واقعا نمیدونم اینا رو کی گذاشته از دانشگاه بیان بیرون. مریض رو تو اوتوبان قم ول میکنن، عین نقل و نبات تجویز اشتباه میکنن، أرز تخصیصی به دارو رو باهاش دسته بیل و پوزیشن وارد میکنن، شوخی پشت وانتی میکنن یا مریض هیچکس هم جوابگو نیست. حالا لاقل چیزهایی که من از وزیر کنونی بهداشت شنیدم کمی امیدوار کننده است ولی یه جورایی باید فاتحه پزشکی ایران رو خوند
    2
    33
    ‌سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    Cocoo - تورنتو، کانادا
    اره ارواح خیکت شوخی‌ میکردی به جون اون عام بی‌ همه چیزت مام حرفتو باور می‌کنیم. من فکر می‌کنم که اون دکتر باید حسابی‌ محاکمه بشه ولی‌ پرستار با وجود اینکه قسی‌القلب بوده و عملش از انسانیت و شرف دور بوده ولی‌ چون زیر دست دکتر کار میکنه و چاره‌ای جز اطاعت ناداشته زیاد مقصر نبوده مثلا پرستار چی‌ باید می‌گفته من بخیه هارو نمی‌کشم؟ خوب اونام میگفتن برو خونه ننه بابات بشین تخمه بشکون.
    4
    16
    ‌سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Iranzamin11 - سئول، کره جنوبی
    حالا شوخی شوخی می روی کھریزک شوخی شوخی پشتت را پارہ و بخیہ میزنند ۰البتہ مجانی است۰مرسی
    2
    15
    ‌سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    همایون شایان - اسلو، نروژ
    »از من درباره این کار بسیار سؤال می‌کردند که چه کار کنیم؛ من به مزاح گفتم هیچ چی؛ بخیه‌هایش را باز کنید.»تقصیره تو نیست دکتر جون . مملکتمون شوخی شوخی داره نابود میشه . شوخی شوخی اختلاسای میلیاردی میشه اینکه چیزی نیست .شوخی شوخی دارن هر روز جوونای مملکتو بی صدا اعدام میکنن به اسمه قاچاقچی . شوخی شوخی آماره فحشا داره پایین تر میاد . و هزاران شوخی شوخیه دیگه .دکی جون برو بازم با بیمارات شوخی کن هیچی نمیشه .
    2
    18
    ‌سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    ایران عزیز - هیوستون، ایالات متحده امریکا
    امیدوارم این دکتر بی وجدان بعد از دوران معلقی پست و سمت بالاتری نگیرد چرا که این عمل به هیچ وجه قابل توجیح نیست وظیفه ی دکتر کاهش درده نه افزایش ان ان هم برای یه معصوم چهار ساله
    2
    15
    ‌سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sleepyhollow - کوالا لامپور، مالزی
    وقتی این خبر را خواندم من هم بدجوری تعجب کردم که مگر بیمارستان نبوده که پزشک چنین تصمیمی گرفته باشه؟ اگر کلینیک بود یا از این ایستگاه صلواتی ها بود یک چیزی. اما تو بیمارستان پزشک تصمیم گیرنده چنین موضوعی نمیتونه باشه و بخش مالی بیمارستان و روسای بیمارستان تصمیم گیرنده هستند. پیش تر از پزشک باید مسئولین بیمارستان را زیر سوال برد. همگی خوب میدونیم که پزشک کار خودش را با اجازه مسئولین و قوانین انجام میده و از بیمارستان پول میگیره نه از بیمار! کسی هم پول نداشته باشه نهایت از پزشک تقاضا میکنه که از سهم خودش کم بکنه و پزشک هم نخواهد از سهمش بگذره در نهایت میگه به من ربطی نداره و برو با رئیس بیمارستان صحبت کن! اینکه یک پزشک بخیه بزنه و بعد مادر بگه پول ندارم و پزشک بیاد بخیه را سرخود بکشه یکم غیرقابل قبول هستش مگر اینکه قوانین بیمارستان ها عوض شده باشه و رئیس بیمارستان به دکترها گفته باشه اگر بیمار پول نده خودتون باید برین حقتون را بگیرین و هرچی کم بدن از حق پزشک کم میشه. پزشک پولشو از بیمارستان میگیره نه از بیمار! به هر صورت یک جای این داستان بدجوری میلنگه!
    5
    3
    ‌سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    بیدار58 - بابلسر، ایران
    چرا ما هیچوقت نمیگم غلط کردیم و اشتباه کردیم؟؟چرا اینقد بهانه های الکی و تابلو میاریم برای اشتباهاتمون
    2
    15
    ‌سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    بوزرجمهر - تهران، ایران
    شوربختانه چون در این مملکت اخلاق مرده و دینی پلید نقش اخلاق را ایفا میکند هیچ مروت و رحمی وجود ندارد.پزشکان ایران مرفه و درامدشان 10 برابر پزشکان امریکاست.6 ماه سال اینجا پولاندوزی میکنند و6ماه را در کانادا و امریکا خوشگذرانی.اکثرا اقامت کشورهای غربی را دارند.وخودم هم تجربه کرده ام که در پول پرستی درجه 1 اند.در انسانیت و رحم و شفقت و اخلاق و ادب متاسفانه از جوزه انسان خارج شده اند و فقط فکر پول و منشی بازی و زن و بچه خوداند.اکثر قریب به اتفاق.یک چشم پزشک یا اورتوپد در ایران حداقل ماهی 35 میلیون درامد دارد و نه ایثار دارد به مریض و دیگران و نه وجدان همیاری.این حقیقت است.انسانیت از این مملکت امام زمانی رخت بربسته
    2
    13
    ‌سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Compatriot - تورنتو، کانادا
    توی ایران انسانیت مرده. اکثر مردم فقط برای پول زندگی‌ میکنند .
    2
    18
    ‌سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    kolah-ghermezi - ونکوور، کانادا
    نام خانوادگی این زرشک ( بببخشید پزشک ) چرخنده نیست !!!؟؟؟ چون الی جون هم میگفت این فیلم رو بریدند و به هم چسبوندن !! فکر کرده ختنه سوران که ببرن!!!!
    3
    16
    ‌سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    ایران مظلوم - سوست، هلند
    اصفهانی ها بنده های خدا خیلی اهل شوخی اند ;) مخصوصاً اگر راجبه پول باشد :)
    6
    18
    ‌سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    ایران بر باد رفته - برلین، آلمان
    vahid_haghgo - هانوفر، آلمان _ *بی همتا* - برلین، آلمان. مگر در المان اگر پول نداشته باشید در بیمارستان شما رو معالجه مى کنند .مکر سال گذشته در فرانکفورت المان دختر ایرانى رو بیرون نکردند که فرادى ان روز اون خانم فوت کردند
    13
    2
    ‌سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    ایران بر باد رفته - برلین، آلمان
    vahid_haghgo - هانوفر، آلمان. شما تو کامنت قبلی احساستون این بود که من احتمالاً تو آلمان زندگی نمیکنم! زبان آلمانیم هم اصلاً خوب نیست! و در حاشیه زندگی میکنم و در بطن جامعه آلمان نیستم! اول باید به هوش بالای شما یه دست مریزاد بگم و بعد توضیح بدم که بنده فقط ده سال تو مرکز هانوور زندگی کردم از زیر دم معروف مجسمه اسب بیرون ایستگاه قطار شهر هانوور تا قرارای زیر ساعت معروف کروپکه و همینطور جنگل معروف ایلن ریده وسط شهر هانوور تا ساختمون گرد پروفسور سمیعی همه رو بارها دیدم و داشتم و رفتم! تا اونجا که من میدونم نه تنها یک آلمانی اگر خودش کارسفید میکنه ، محل کارش بیمه اونو می پردازه و اونی هم که بیکاره بیمه اونو اداره سوستسیال شهر می پردازه، حتی یک خارجی مسلمان و بودائی و بهایی و افغانی و آفریقایی و چچنی و پاکستانی و بلوچستانی ووو که در آلمان قانونی زندگی میکنند و بیکار و یا با کار باشند بیمه دولت آلمان صد در صد خواهند بود با خانواده و اداره بیمه گاهی وقت ها تا صد در صد هزینه بیمارستان و دندانپزشگی بیمار را در شرایط خاص پرداخت میکند از بخیه صورت تا بخیه مقعد :)
    5
    9
    ‌سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    ایران بر باد رفته - برلین، آلمان
    vahid_haghgo - هانوفر، آلمان. اما بیمه آلمان و دولت آلمان موظف نیست برای هرکه از راه میرسه و خودش رو به عنوان متقاضی زندگی در آلمان معرفی نکرده سفره درمانی پهن کنه! اون خانمی که از ایران برای درمان اومده بود موردش با ایرانی که در داخل ایران زندگی میکنه و نفت و گازشو ملا ها به غارت میبرند ، فرق میکند!
    3
    7
    ‌سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    diyaco_1358 - اربیل، عراق
    خیلی دوست دارم یه نفر بیاد به شوخی چونه ت رو بشکافه بعد به شوخی یه بخیه بزنه و باز به شوخی بخیه ها رو باز کنه . میخواستم ارزو کنم که این شوخی ها رو سر بچه ت بیارن ولی دلم نیماد یه بچه رو تو این حالت تصور کنم . انشاالله این شوخیا سر خودت بیاد مردک مضحک .
    1
    17
    ‌سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    ایران بر باد رفته - برلین، آلمان
    کامنت بالا از طرف vahid_haghgo - هانوفر، آلمان به خانم بی همتا آلمان بود و نه از طرف بنده!
    0
    0
    ‌سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.