ایجاد مجتمع قضایی رسیدگی به پرونده دو جنسیتی‌ها در تهران

به گزارش پارسینه «عباس پوریانی» رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در گفتگو با میزان از راه اندازی مجتمع قضائی ویژه امور حسبی یا دوجنسی ها در تهران خبر داد.
 
وی در پاسخ به پرسشی در این زمینه گفت:به نظرم ایجاد مجتمع قضائی امور حسبی که برای اولین بار در تهران انجام شد از مهمترین آنها باشد. وقتی که به مجتمع‌ها سرکشی کردیم با یک خلاء روبه رو شدیم  و در واقع ما در تهران به اصطلاح مجتمع قضائی ویژه امور حسبی نداشتیم.
 
پوریانی در پاسخ به این پرسش که امور حسبی دقیقا مربوط به چه نوع پرونده هایی است گفت: امور حسبی پرونده‌های مربوط به محجورین است، به این معنی که محجورین هم باید قیم داشته باشند در حقیقت یکی از کارهای دادستان نظارت بر حد و حدودی که افراد محجور دارند  و یا به اصطلاح پدر آنها فوت شده است منتها جد پدری هم ندارند ولی  اموالی دارند برای این افراد باید یک قیم تعیین شود.
 
وی افزود: با ایجاد مجتمع قضایی امور حسبی  یکسری پرونده‌های خاص از جمله پرونده‌هایی که افراد دو جنسیتی هستند و دادخواست تغییر جنسیت می‌دهند به خاطر رفاهشان همگی در این مجتمع رسیدگی می‌شود در واقع رسیدگی به این نوع دادخواست ها در مجتمع‌های مختلف و پراکنده بود ما یک مجتمع ایجاد کردیم که پراکنده نباشند و همه یک جا بروند و در این مجتمع به صورت تخصصی به آن رسیدگی می‌شود.
 
+17
رأی دهید
-7

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۳
    ابوسفیان بیرونی - آمستردام، هلند
    شعبه امور حسبی به خاطر رفاه دو جنسه ها !؟!؟! حتما اسمش هم شعبه ... روز شنبه مون رو ساختی ، مردم از خنده D:
    2
    8
    شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.