'هزینه اجاره ویلا برای یک واحد نیروهای آمریکایی در افغانستان ۱۵۰ میلیون دلار بود'

ویلاهای در شهر کابل که توسط نیروهای آمریکایی اجاره شده بودند'سیگار' یا اداره بازرسی عمومی آمریکا برای بازسازی افغانستان، اعلام‌کرد که یافته‌های جدید این نهاد نشان می‌دهد که بخشی از نیروهای آمریکایی که تحت عنوان ثبات و کسب و کار درافغانستان فعالیت می‌کردند، ۱۵۰میلیون دلار برای ویلاهای اجاره‌ای و تامین امنیت خود در کابل و سه شهر دیگر افغانستان هزینه کردند.
 
به نوشته سیگار این هزینه که ۲۰ درصد کل بودجه این واحد نیروهای آمریکایی را تشکیل می‌دهد، صرف اجاره ویلاهای شخصی و نیروهای محافظ برای کارمندان دولت آمریکا شده، در حالیکه این کارمندان قادر بودند از پایگاهای نیروهای آمریکایی استفاده کنند.
 
سیگار افزوده که براساس ارزیابی این نهاد اگر این نیروها از تسهیلاتی که در سفارت آمریکا در کابل موجود بود، استفاده می‌کردند، هزینه ۱۰ کارمند این نهاد در سال ۲۰۱۴ به حدود ۱.۸ میلیون دلار کاهش می‌یافت.
بر اساس نامه سیگار که به وزارت دفاع آمریکا نوشته شده، این ویلاها در کابل، همچنین ویلاهای مشابه در شهرهای هرات در غرب، و مزارشریف در شمال افغانستان و برای مدتی کوتاهی در شهر جلال آباد در شرق افغانستان کرایه گرفته شده بودند.
 
سیگار افزوده که این ۱۵۰میلیون دلار برای سکونت و حمایت از تعدادی انگشت شمار نیروهای آمریکایی که بیشترین تعداد آنان به ۵ الی ۱۰ نفر می‌رسیدند، هزینه شده‌است.
 
براساس گزارش سیگار این پول شامل هزینه‌های از قبیل کرایه ویلا، تامین امنیت، فراهم کردن وسیله نقلیه، هزینه‌های غذا و هزینه سفر کارمندان این نهاد به ولایتها شده‌است.
این پول شامل هزینه‌های از قبیل کرایه ویلا، تامین امنیت، فراهم کردن وسیله نقلیه، هزینه‌های غذا و هزینه سفر کارمندان این نهاد به ولایتها شده‌استدر نامه‌ تازه این نهاد آمده است که براساس اطلاعات به دست آمده، این واحد از نیروهای آمریکایی از ۲۸۲ میلیون دلاری را که قرار بود برای توسعه صنعت معدن، نفت و گاز در افغانستان به مصرف برسانند، به طور درست استفاده نکرده‌اند.
 
۴۳ میلیون دلار از این سرمایه برای ساخت یک پمپ گاز فشرده برای استفاده خودروها در شهر شبرغان ولایت جوزجان در شمال افغانستان به کار رفته درحالیکه هزینه ساخت چنین تاسیساتی در کشورهای همسایه افغانستان ۵۰۰ هزار دلار است.
 
سیگار افزوده که کنگره آمریکا از سال ۲۰۱۰ الی سال ۲۰۱۴ میلادی ۸۲۲ میلیون دلار را برای این بخش از نیروهای آمریکایی که تحت عنوان ثبات و کسب و کار درافغانستان فعالیت می‌کردند، تصویب کرده بود که از این مقدار ۷۶۶ میلیون دلاربه این نهاد سپرده شده‌است.
 
این واحد درسال ۲۰۰۶ توسط وزارت دفاع آمریکا در عراق ایجاد شد و در سال ۲۰۰۹ فعالیت خود را در افغانستان آغازکرد و این فعالیت تا ماه مارچ ۲۰۱۵ ادامه داشت.
هزینه ساخت این پمپ گاز ۴۳ میلیون دلار اعلام شده‌است
+21
رأی دهید
-6

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۹۳
    mountainman - استکهلم، سوئد
    عجب بخور بخوری بوده ها. ولی بی شوخی این ویلا سازی از پول مالیات غرب و پول کمکی غرب به افغانستان تو سوئد به یک واکنش منفی و حالت استهضاء تبدیل شده. به طوری که یکی از روزنامه های معروف اینجا مقاله ای با این مضمون نوشته بود که این پولی که ما به افغانستان کمک میکنیم خرج ساختن ویلاهای مجلل میشه. هزاران موسسه ی فعالیتهای NGO دولتی وغیر دولتی تو افغانستان به وجود اومدن که تمام کمکهای کشورهای غربی رو میبلعن بدونه اینکه کاری انجام بدن به طوری که دوستم میگه اینجا هر کس که میتونه مقاله چاپ کنه یه سازمان میزنه و بعد هم با چندتا شعار الکی پولهایی که به افغانستان کمک میشه رو جذب میکنن . به طوری که یکی از معضلهای شدید افغانستان وجود چنین سازمانهایی شدن که هیچ فعالیتی ندارن فقط اگه پولشون نرسه میرن تظاهرات میکنن . همانطور که یکی از رادیوهای بی بی سی یا المان گفته بود که کشورهای غربی مجبور هست برای جلوگیری از تظاهراتهای دروغین این عده به قولی کمکهاشو به این سازمانها ادامه بده. شما اینو بخونید تهدید و باج دادن.
    7
    21
    جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    همایون شایان - اسلو، نروژ

    این ویلا برای اینهمه آدم ساخته شده در حالی که فکر نکنم ناخن کوچیکه ی یکی از ویلاهای آخوندایه ما با بچه های نا خلفشون بشه . همه چی از نوع بهترین فقط در اختیاره آخونداست و بس
    7
    35
    جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    Cocoo - تورنتو، کانادا
    عجب دیگه افغانستان چه که ویلاش باشه این ساختمونا که مثل بازداشتگاه میمونن. خوب باید یه جای امنی‌ درست کنن واسه آمریکائی ها، این افغانیهای کمربند منفجره پوش کشور خودشون را به گند کشیدن ایکاش نسلشون منقرض بشه
    22
    9
    جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    Cocoo - تورنتو، کانادا
    قبل از اینکه به کامنت من منفی‌ بدید دوباره بخونیدش من میگم "آنها ا‌‌ که به خودشون جلیقه منفجره میبندن نسلشون منقرض بشه" بقیه افغانی‌ها هم از دست اون انتحاری‌های خدا نشناس آزاد بشن من با بقیه افغانی‌ها هیچ خصومتی ندارم که بشون ارادت هم دارم
    5
    15
    جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.