لاله افتخاری: برای همسر اردوغان نامه نوشتم تا تغییر مسیر دهد

روز گذشته نامه‌ای از سوی «لاله افتخاری»، نماینده مجلس شورای اسلامی خطاب به همسر رییس جمهور ترکیه، «امینه اردوغان» در رسانه‌های مختلف منتشر شد.
این نماینده اصول گرا مجلس در این نامه به انتقاد از سیاست‌های ترکیه در برابر «داعش» پرداخته است. بهانه نگارش این نامه، انتشار عکسی از «بلال اردوغان»، فرزند رییس جمهور ترکیه در برخی از رسانه‌ها است که در توضیح آن نوشته شده فرزند اردوغان در این عکس کنار سران داعش ایستاده است.
موضوع نامه لاله افتخاری همین عکس است. روزنامه «اکسام» ترکیه که از رسانه‌های نزدیک به دولت این کشور به شمار می رود، در گزارشی نوشته که بلال اردوغان این عکس را در یک رستوران گرفته و کسانی که کنار او ایستاده‌اند، صاحبان رستوران هستند. «ایران‌وایر» درباره این نامه با لاله افتخاری گفت‌وگوی کوتاهی داشته است.
چه طور شد که تصمیم گرفتید به خانم اردوغان نامه بنویسید؟بسم ‌الله الرحمن الرحیم؛  من در سخت‌ترین شرایط سوریه، در کشور سوریه حضور داشتم و مظلومیت و محرومیت مردم را از نزدیک دیدم. انتخابات در سوریه  به صورت آزاد و با استقبال مردم انجام شد. حتی یادم می‌آید در شهر حلب بمبی از طریق مخالفان دولت و دموکراسی کار گذاشته شد. حالا نمی‌دانم بمب بود یا خمپاره؛ به هر حال وقتی منفجر شد، یکی از رای دهندگان که مجروح شده بود، اول رای داد و بعد اجازه  داد که او را به بیمارستان برسانند؛ یعنی مردم این طور احساس تکلیف می‌کردند و با شور و نشاط پای صندوق‌ها رفته بودند. حالا کشورهایی هستند که حاضر نیستند رییس جمهوری را که با رای مردم برگزیده شده، تحمل کنند.
گفتید زمان انتخابات سوریه آن جا بودید؛ چرا آن جا حضور داشتید؟به عنوان ناظر از کشورهای مختلف برای انتخابات به سوریه آمده بودند؛ بنده هم آن‌جا بودم. شور و نشاط وجود داشت. با مردم صحبت ‌کردیم و شادی مردم را بعد از برگزاری انتخابات آزاد دیدیم. من آن زمان که نتیجه انتخابات اعلام شد، در «زینبیه» بودم و شادی مردم و حضور در خیابان های شهر را شاهد بودم و حالا می‌گویم ما اجازه نداریم در امور داخلی کشورها دخالت کنیم؛ مخصوصا در اموری که مردم خودشان تصمیم گرفته‌اند.
چرا نامه خطاب به همسر آقای اردوغان نوشته شده در حالی که می‌توانستید خود آقای اردوغان را خطاب قرار دهید؟با توجه به این که خانم آقای اردوغان در فضای ترکیه که محدودیت‌های زیادی برای حجاب وجود داشت، با حجاب اسلامی وارد شد و امید زیادی را در بین مردم برای تحقق و بازگشت فرهنگ اسلامی که شایسته مردم ترکیه است ایجاد کرد، تصمیم گرفتم به ایشان نامه بنویسم. دومین مورد، یک کشتی بود که آن ها برای حمایت از مردم غزه فرستاده بودند. همه این‌ها نشان می‌دهد که  اقدامات ارزشمندی در سال‌های اخیر از سوی ترکیه صورت گرفته؛ آن ها از مقاومت ومردم حمایت کرده اند و امروز هم باید از سوریه دفاع کنند. سوریه ‌ای که چون محور مقاومت است، امروز مورد بغض و خشم رژیم غاصب صهیونیستی قرار گرفته.
    مدتی پیش من در ترکیه شاهد آوارگی زنان و کودکان سوری در هوای سرد بودم. این صحنه‌ها دل هر انسانی را به درد می‌آورد.  بنابراین، وقتی دیدم فرزند آقای اردوغان با سران داعش عکس یادگاری گرفته، به عنوان کسی که شاهد جنگ سوریه و همه بدبختی‌ها‌یش بودم، به فکر نوشتن این نامه افتادم. عکس یادگاری گرفتن با کسانی که هزاران مادر را به داغ عزیزانشان نشاند، هزاران کودک را یتیم و هزاران زن را بدون همسر کرده‌اند، برای من مفهوم نبود. مدام به این فکر می‌کردم که یک مادر چه طور می‌تواند تحمل کند و ببیند فرزندش تا این مرحله سقوط کند که بخواهد با این افراد جنایت کارعکس یادگاری بگیرد و سکوت کند. این‌جا بود که لازم دیدم به عنوان یک خواهر مسلمان به ایشان نکانی را متذکر شوم.
فکر می‌کنید نوشتن نامه‌های این چنینی تاثیری هم دارد؟ما در ایام اربعین هستیم و می‌توانیم از «حُر» درس بگیریم که در آخرین لحظات تغییر مسیر داد. از داستان حُر می‌توانیم بفهمیم انسان در هر مقامی که باشد، هر لحظه می‌تواند 180 درجه تغییر مسیر دهد. در نامه هم اشاره کرده ام که انشالله ایشان هم تغییر مسیر دهند و نگاهشان را عوض کنند. در این نامه‌ها به هر حال مخاطب خودش مطلب را درک می‌کند. شاید دست شان به ما نرسد اما آن‌ها که ذهن پاک و دل آماده دارند، خودشان موضوع را جست وجو می‌کنند و به حقیقت پی می‌برند؛ یا حداقل به جست وجوی حقیقت می‌پردازند.
شما قبلا هم نامه‌‌نگاری کرده بودید یا بعد از نامه‌هایی که توسط رهبری نوشته شد، به صرافت نامه‌نگاری افتادید؟قطعا نامه‌های رهبری در تصمیم من تاثیر داشته؛ بالاخره ما سرباز نظام هستیم، سرباز اسلام هستیم. من هم پیش از این نکاتی را به صورت عمومی به مسوولان تذکر داده بودم و هر جا لازم باشد، از این روش استفاده می‌کنم.
+7
رأی دهید
-70

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    baba bekheyal - اسپارت، ایران

    به جنتی هم نامه بنوس لطفا!
    4
    38
    جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    تبلیغات مجلسه؟ آخه احمق این نامه تو بیشتر نشانه بیسوادی و لوده بودنت شد. اون عکس پسر اردوغان که تو با توجه به اظهارات رسانه های دروغگوی سپاه مدعی شده با داعشی ها بوده ، مال یکسری مسلمانان جنوب ترکیه هستش که بدبختا هم ویدئو دادن هم مصاحبه کردن که بابا ما داعشی نیستیم و چندین رستوارن جیگرکی در ترکیه داریم . آخه کدون آدم نافهم و بی عقلی بر اساس ادعاهای رسانه های سپاه بلند میشه نامه بنویسه به یک مقام سیاسی یا خانواده یک مقام سیاسی؟ آخه الان زن اردوغان جواب بده بهت که باید بری تو گونی خودت رو بزنی. اسم خودشون رو هم مسلمان گذاشتند. جمع کنید این بیزینس کثیف رو.
    2
    21
    جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران
    من اول این جمله(خر)خواندم
    2
    15
    جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.