اعضای 'گروه تروریستی یهودی' در ارتباط با قتل طفل فلسطینی بازداشت شدند

اعضای گروه تندرو به ظن آتش زدن خانه خانواده دوابشه و قتل آنان دستگیر شده‌اندچند یهودی اسرائیلی در ارتباط با آتش زدن خانه و قتل اعضای یک خانواده فلسطینی بازداشت شده‌اند.
روز پنجشنبه، ۱۲ آذر (۳ دسامبر)، پلیس اسرائیل در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که اعضای یک "گروه تروریستی یهودی" را به ظن دست داشتن در آتش زدن خانه یک خانواده فلسطینی در ماه ژوئیه سال جاری بازداشت کرده است. در این اطلاعیه آمده است که به دستور دادگاه، پلیس در حال حاضر مجاز به افشای اسامی و حتی تعداد بازداشت شدگان نیست اما به محض برطرف شدن منع قانونی، در این مورد اطلاع‌رسانی خواهد شد.
 
روز جمعه٣١ ژوئیه امسال، پلیس اسرائیل گزارش کرد که آتش‌سوزی در خانه‌ای در روستای دوما نزدیک شهر نابلس واقع در کرانه باختری رود اردن به کشته شدن طفل هجده ماهه‌ای به نام علی دوابشه و زخمی شدن والدین و برادر چهارساله او منجر شده است. سعد دوابشه، پدر این طفل حدود یک هفته بعد و مادر او نیز کمتر از یک ماه بعد از آتش‌سوزی در بیمارستان درگذشتند. برادر چهارساله علی هنوز در بیمارستان بستری است.
 
در آن زمان، پلیس گفت که این آتش‌سوزی عمدی بوده و نشانه‌هایی که در محل دیده می‌شود، از جمله شعارهای نوشته شده بر دیوار خانه، به حملات گذشته یهودیان تندرو موسوم به عملیات "برچسبی" شباهت دارد. عملیات "برچسبی" عنوانی است که به اقدامات تلافی‌جویانه تندروهای یهودی داده شده که معمولا به بهانه واکنش تلافی‌جویانه در برابر اقدامات فلسطینیان علیه ساکنان شهرک‌‌های یهودی نشین صورت می‌گیرد. اینگونه اقدامات گاه به شکل انفرادی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود و گاه حالت گروهی یا جمعی دارد.
 
معمولا مرتکبین اینگونه حملات با نوشتن شعار یا به وسایل دیگر، یادآور می‌شوند که به تلافی اقداماتی که علیه شهرک‌نشینان یا یهودیان صورت گرفته وارد عمل شده‌اند و در مورد تکرار چنین اقداماتی هشدار می‌دهند. اصطلاح "برچسب قیمت" یا هزینه، از جمله شعارهایی است که در محل باقی گذاشته می‌شود.
واقعه روستای دوما زمینه ساز دور جدیدی از درگیری و خشونت در سرزمین‌های اشغالی شده استدر زمان وقوع آتش‌سوزی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، آن را "از هر جهت یک اقدام تروریستی" توصیف کرد و دستور یافتن عاملان آن را داد و موشه یعلون، وزیر دفاع، هم گفت "آتش زدن خانه و سوزاندن طفل فلسطینی یک اقدام تروریستی است" و افزود "اجازه نخواهیم داد تروریسم جان فلسطینیان را بگیرد." با اینهمه، مقامات فلسطینی دولت اسرائیل را مسئول اینگونه اقدامات دانستند.
 
این واقعه یکی از عوامل زمینه‌ساز دور فعلی تنش در سرزمین‌های اشغالی محسوب می‌شود که از اوایل ماه اکتبر آغاز شده و با حمله مسلحانه فلسطینیان به اسرائیلیان و واکنش اسرائیلیان و نیروهای امنیتی اسرائیل نسبت به این حملات همراه بوده است.
 
در این مدت، نوزده اسرائیلی و یک شهروند آمریکایی در حملات فلسطینیان مسلح به اسلحه گرم و سرد کشته شده‌اند و نود و هفت فلسطینی نیز در عملیات نیروهای امنیتی اسرائیل جان خود را از دست داده‌اند. پلیس اسرائیل گفته است که ۵۸ تن از این تعداد در حمله به اسرائیلیان دست داشته‌اند و بقیه نیز در جریان درگیری با نیروهای پلیس و ارتش اسرائیل کشته شده‌اند.
 
انگیزه دور جدید خشونت انتشار گزارش‌هایی در مورد تصمیم دولت اسرائیل برای در دست گرفتن مدیریت زیارتگاه های اسلامی و اجازه به یهودیان برای ورود به این اماکن جهت زیارت اماکن مذهبی یهودیان بود. دولت اسرائیل این اخبار را به شدت تکذیب کرده اما فلسطینیان همچنان نسبت به نیت دولت تردید دارند.
+23
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۶
    کله پاچه سیرابی - ایوان ، ایران
    لازم به توضیح که اعراب و یهودیان از یک نسل هستند و سامی گفته میشن برای همین هر دو آدم کش و جنایتکارند من نمیدانم ما چرا خودمان را گرفتار اینها کردیم
    7
    13
    ‌پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    parvin55 - مادرید، اسپانیا
    تروریسم محکوم است-و تروریست یک سوسمار!! از هر کشوری و از هر دینی که باشد!!!
    2
    16
    ‌پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.