اسامی مرد و زن مهاجم به مجتمع بهزیستی (مرکز مراقبت از معلولان) جنوب کالیفرنیا اعلام شد

فرحان خان به نمایندگی از سوی خانواده سعید فاروق از حادثه حمله به مرکز خدمات بهزیستی پوزش خواست
اسامی دو مظنون کشتار در جنوب کالیفرنیا اعلام شده است.
ساعاتی پس از انتشار خبر حمله افراد مسلح به یک مجتمع خدمات بهزیستی در شهر سان‌برناردینو واقع در جنوب ایالت کالیفرنیا، شورای روابط آمریکایی – اسلامی با برگزاری یک کنفرانس خبری، ضمن معرفی یکی از مظنونان این حمله با نام سعید فاروق، از بروز این واقعه ابراز تاسف و انزجار عمیق کرد. کوتاه مدتی پس از آن، مقامات پلیس گفتند که زنی را هم که در این حمله مشارکت داشته شناسایی کرده‌اند. او تشفین مالک نام داشت.
 
در حمله به این مرکز مراقبت از معلولان، دست کم چهارده نفر کشته و هفده نفر زخمی شدند.
این تیراندازی حدود ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی و زمانی آغاز شد که کارکنان اداره بهداشت محیط زیست منطقه سان‌برناردینو برای شرکت در جشنی به مناسب ایام کریسمس در این مرکز گرد آمده بودند که هدف حمله یک مرد و یک زن مسلح قرار گرفتند. مهاجمان لباس‌هایی شبیه نفرات واحدهای کماندویی بر تن داشتند.
 
در نشست خبری شورای روابط آمریکایی - اسلامی که در شهر آنانهیم، جنوب کالیفرنیا برگزار شد، فردی به نام "فرحان خان" گفت که یکی از مظنونان حمله به نام "سعید فاروق" برادر همسر اوست. فرحان خان به خاطر مشارکت این فرد در کشتار سان‌برناردینو به نمایندگی از طرف خانواده خود از خانواده قربانیان و مردم آمریکا پوزش خواست. این نشست خبری به طور مستقیم از شبکه‌های تلویزیونی پخش شد.
کوتاه مدتی پس از آن، منابع پلیس اعلام کردند که سعید فاروق همراه یک زن که در این حمله دست داشت به ضرب گلوله ماموران پلیس کشته شدند.
 
فرحان خان گفت که از انگیزه برادر همسرش در انجام این حمله اطلاعی ندارد و افزود که سعید فاروق شهروند ایالات متحده و کارمند اداره بهزیستی محلی بوده است. به گفته رئیس شورای مرکز روابط آمریکایی اسلامی در لوس آنجلس، فاروق و همسرش از صبح روز حمله به مجتمع بهزیستی ناپدید شده بودند و کسی از محل آنان اطلاعی نداشت.
 
به گفته منابع خبری، در پی حمله صبح چهارشنبه، ماموران پلیس به محل سکونت اعضای خانواده او مراجعه کردند.
حمله به مجتمع بهزیستی سان برناردینو با حملات قبلی در آمریکا تفاوت‌هایی داشته استحمله مسلحانه و کشتن شهروندان در آمریکا واقعه‌ای غیرعادی نیست و قانونی بودن مالکیت و دسترسی آسان به اسلحه ارتکاب چنین اقداماتی را آسان‌تر کرده است. با اینهمه، به گفته رسانه‌های محلی، حمله اخیر از برخی جهات با اکثر حملات قبلی تفاوت‌هایی داشت.
 
در اکثر این حملات، فرد مهاجم معمولا به طور فردی اقدام می‌کند اما حمله اخیر توسط بیش از یک نفر به اجرا گذاشته شد. همچنین بعضی از شاهدان عینی گفته‌اند که به نظر می‌رسید که این حمله از پیش به دقت طراحی شده بود.
 
اف‌بی‌آی – پلیس فدرال آمریکا – گفته است که هنوز در مورد انگیزه این حمله و ارتباط احتمالی آن با "سازمان‌های تروریستی" اطلاع موثقی ندارد و به تحقیقات در این زمینه ادامه می‌دهد.
 
در پی حملات چند هفته پیش در پاریس، گروه موسوم به دولت اسلامی - داعش - با پخش یک ویدیوی تبلیغاتی تهدید کرد که سایر کشورهایی هم که در عملیات نظامی علیه مواضع این گروه در عراق و سوریه مشارکت دارند هدف حمله قرار خواهند گرفت. ایالات متحده رهبری یک ائتلاف بین‌المللی ضد داعش را در دست دارد که از تابستان سال گذشته، به انجام حملات هوایی علیه مواضع این گروه در عراق و سوریه مبادرت کرده است.
+47
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    همایون شایان - اسلو، نروژ

    فقط این وسط یه سری بی گناه کشته میشن و بس . مجتمع بهزیستی جای افراده معلول و بدبخت بیچاره ست دیگه چرا زورتونو به اونا میرسونین ؟
    3
    54
    ‌پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    oghabe - سنت گا لن، سوییس

    بازم مسلمونا بی‌ کار ننشستن.
    2
    50
    ‌پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش

    این مسلمانان را باید همه به عرعرستان فرستاد تا دنیا آرامش را بخود ببیند
    2
    40
    ‌پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    *بی همتا* - برلین، آلمان

    خامنه ای هم معلوله یک دست است . چرا بسراغ او نرفتید ..
    8
    32
    ‌پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    *بی همتا* - برلین، آلمان

    زورتان به معلولین بیگناه بی ازار وانسن رسیده ...اخه بگو شرف که نیست
    6
    27
    ‌پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    be_pa.khaste - هارلم، هلند
    بابا برید خودتونو سیاه کنید بالا برید پین بیائید کار کار سیستم‌های خودتون هست فقط اینکه چه برنامه پشت اینا هست اون فعلا معلم نیست.به خدا من مخالف سرسخت دین به خصوص اسلام هستم اما این قتل و کشتار‌ها چرا قدیم نبود ماسلن ۲۰ سال پیش .کی‌ باور میکرد پسر اردوغان با این وحشی‌ها سرش تو یه آغل باشه
    21
    15
    ‌پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - بابل، ایران
    parvin55-اینجور که شما میگی پس دنیا همیشه باید یه شکل جلو بره!!خوب همیشه یکی که دستش نمیرسه توهم میزنه و مومن میشه و یکی مالدوست وپولدار! وتمام کشتار تاریخ از اینجا شروع میشه،مسلمونا پس از جنگهای صلیبی در سنت گراییشون درجازدن و امثال حلاج و خیام و رازی رو تکفیر کردن و عقب موندن و اروپا تنها در یک برهه سی سال جنگید و تا مذهب رو از حکومت جدا کرد و زحمت کشید و انقلاب فرانسه کردو البته استعمار کردو این شد که هست!اگه اونا بد هستن ما چرا گذاشتیم که نقش مظلوم همواره براما باشه؟!! هی همش یه جور میگی عین رسانه میلی خودمون که کار کار اوناس که انگاری اونا خالق بیگ بنگ هستن و ما ساخته اونا!! نه داداش کار کار اسلامی هست که تحمل دیگر ادیان و بی دینان رو نداشته و نداره
    1
    4
    ‌پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    parvin55 - مادرید، اسپانیا
    [::rahjoo - بابل، ایران::]. گرامی‌ من در اینجا کامنتی نداشتم ولی‌ کی‌ من فقط سیاستهای جهانی‌ را مقصر شناختم؟؟ نوشتم سناریو از خارج.ولی‌ عمل اصلی‌ در اجرای نیات آنها مردم یک کشور هستند..و معمولادر کشورهای اسلامی این خواسته ها-به انجام می‌رسد .
    1
    2
    ‌پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    parvin55 - مادرید، اسپانیا
    کشورهای استثمار شده یک کلید دارند برای عقب افتادگی ‌پسرفت.وفور دزدی و جنایت که اسلام است و آنرا خود به غرب تقدیم میکنند-هجوم اسلامیون کرواتی و عمامه‌ یی به پاریس نوفل لوشاتو و دستبوسی خمینی.نماینده ی راستین اسلام چون داعش!!
    1
    4
    ‌پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران
    ملیت این مسلمانان ناب محمدی را مشخص نکردند.شکلها میگه هندی یا پاکستانی باشند.بعد اون مسخره اومده گفته ببخشید فامیل ما زد 14نفر را کشت؟اگر جای دولت آمریکا بودم,بقیه اقوام آدمکشان اخراج
    0
    7
    ‌پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    parvin55 - مادرید، اسپانیا
    این تازه مد شده یک قاتل اسلامی دهها نفر را میکشد و در محیط همان خانواده است که با زرنگی بعد از انجام ترور می‌گویند---ما نمی‌دانستیم پسر یا دخترمان در خط تروریسم بود!!!! خر خودتانید!!
    0
    0
    جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.