گدای میلیونر در بوشهر دستگیر شد + عکس

گزارش روابط عمومی شهرداری بندر بوشهر- هیچکس گمان نمی کرد که این مرد میانسال که پیراهن قرمز و شلوار سفید به تن دارد و ظهر هنگام با مامورین نیروی انتظامی وارد شهرداری بوشهر شد، همان گدای معروفی است که با ظاهری چرکالود و ژولیده ، در خیابانهای بوشهر می چرخید و به ترفندهای مختلف از مردم پول طلب می کرد.
 فرد متکدی در هنگام دستگیریاما فاصله این تغییر فوق العاده قیافه و ظاهر متکدی ژولیده با یک فرد عادی، یک حمام گرم و اساسی بود که به مدد استحمام انجام شد و به یاد همه بیاورد که این مرد تمیز امروز هم، زمانی قبل از اینکه در این وضعیت کثیف در خیابانها می چرخید و از مردم پول گدایی می کرد  نیز یکی مثل همه آدمهای معمولی شهر بوده است.
صبح روز هشتم آذرماه بود که مامورین شهرداری بوشهر در ادامه اقداماتشان برای  جمع آوری متکدیان از سطح شهر ، گدایی که به کثیفی و فحاشی به مردم معروف شده بود را در خیابان طالقانی زیر نظر گرفتند و  با حضور متعاقب مامورین نیروی انتظامی دستگیرش کردند.
وی که در ابتدا قصد فرار داشت و برای سوار شدن به وانت  مامورین مقاومت زیادی می کرد  ، بلافاصله به حمام شهرداری منتقل شد.
مامورین می گویند متکدی که خودش را در آینه حمام عمومی دید یک لحظه ماند.بوی زننده و وضع کاملا غیر بهداشتی فرد به شکلی بود که با آب داغ فشار قوی و مصرف دو شیشه بزرگ شامپو ، مامورین موفق شدند بعد از دو ساعت  استحمام او را به  وضع عادی برگرداند .
وقتی که ریش چرکتاب و ژولیده متکدی فحاش اصلاح شد و مامورین شهرداری لباس تمیز به تن گدای ژولیده پوش کردند، کسی باور نمی کرد این فرد که حالا شبیه یک فرد عادی شده، همانی است که تا ساعاتی پیش ،چهار کت و کاپشن بر روی هم به تن کرده بود و کیسه های نایلونی پر از پول را در آستر و درز آنها جا داده بود . او به هر کس که  فکر می کرد قصد کیسه های پولش را دارد، حمله می کرد و دشنام می داد.
گدا که خود را اسماعیل معرفی کرده بود گفت که اهل یکی از شهرهای همجوار بوشهر است ، مجرد است ، فقط برادری دارد که او خوب از گدایی کردنش خبر دارد چون که پولهایش را به او می دهد تا برایش در بانک نگهداری کند.
وی که  حالا دیگر تمیز شده بود می گفت فکر نمی کرد روزگاری بشود که  بالاخره مامورین شهرداری جرات کنند و به او نزدیک بشوند . اما شهرداری بالاخره به سراغش رفت و نگذاشت بوشهر که سالهای سال شهره به ساکن بودن و  زندگی افراد سالم و پاکیزه است، توسط اشخاصی  با وضع ظاهر و رفتار ناصحیحشان، سلامت روانی اجتماع را به هم بزنند .
 
بعد ازاستحمام، فرد متکدی با پولهایش، به حراست شهرداری منتقل شد تا درباره وضعیت این همه اسکناس فکری شود.
با نظارت مسئولین حراست شهرداری  و نیروی انتظامی، کار شمارش پولها که در جیبها و آستر کتها و کاپشن مرد پنهان شده بود ، آغاز شد.
خیلی زود مشخص شد که مامورین  با یک گدای میلیونر روبرو هستند: مقدار سه میلیون و پانصد هزار تومان وجه نقد شامل چک پول، و اسکناس در جیبهایش با خود به همراه داشت .
گدا در پاسخ که چرا مثل بقیه دنبال کاری نرفتی گفت :الان هم کار می کردم .پولها هم مال خودمه. مگه مال شماست؟ کارکردم پول درآوردم.
وی در جواب مامورین که پرسیدند: پولهایت را چکار میکردی گفت:  هر سه ماه به بانک می بردم.
با بررسی ها مشخص شد که وی  دو حساب بانکی در بوشهر و شهرستانهای اطراف مرکز استان دارد.در حساب  شهر بوشهرش، در یکی از بانکهای میدان اصلی شهر، حداقل ۲۵ میلیون تومان پول دارد و در شهرستان محل تولدش هم بوسیله برادرش، ۳۰ میلیون تومان پول نگهداری می کند.
وی در پاسخ به اینکه با این همه پول میخواستی چکار بکنی گفت : قصد ازدواج داشتم اما به خاطر «کارم» وقت نمی کردم .
مامورین تلاش کردند که  پولهای مچاله شده چند کیسه نایلونی را شمارش کنند، اما آن قدر اسکناسها فرسوده شده  و بر اثر بارندگی های اخیر به هم چسیده بودند که به راحتی قابل شمارش نبودند.
اسماعیل. ک در اظهاراتش به مامورین شهرداری گفت که نه کلاس سواد دارد ، شبها در پشت پمپ بنزین خیابان طالقانی میخوابیده است، بیش از سیزده سال است که کارش گدایی است و چون مردم شهر بوشهر به گداها خوب پول می دهند شهر خودش را رها کرده و بوشهر را برای کارش انتخاب کرده است.
ساعت پنج بعد از ظهر بود که نه کیلو و سیصد گرم اسکناس غیر قابل شمارش، توسط مامورین  صورتجلسه شد واسکناسها و گدای میلیونر به کلانتری تحویل داده شد تا وضعیت وی از طریق مراجع قانونی مشخص شود.
صبح  نهم آذر ماه  که دادگاه گدای میلیونر برگزار شد، مقرر شد که اسماعیل . ک ، گدای میلیونر هر چه سریعتر شهر بوشهر را ترک کند در غیر اینصورت مجدد دستگیر و به یکی از شهرهای دوردست کشور فرستاد می شود.
به امید روزی که هیچ متکدی در خیابان های بندر زیبای بوشهر از مردم مهربان شهر تکدی گری نکند و شهروندان نیز با دقت بیشتری کمکهای نوع دوستانه خود را به دیگران ارایه کنند.
 
فرد متکدی که در شرایط کاملا غیر بهداشتی بود به حمام عمومی شهرداری منتقل شد تا استحمام داده شود.استحمام متکدی دستگیر شده که به پایان رسید مامورین شهرداری بوشهر، لباس نو و تمیز به تن وی کردند. هر کس او را می دید باور نمی کرد این همان گدای ژولیده و فحاش خیابانهای بوشهر است
پولهایی که نشان داد مامورین با یک گدای میلیونر روبر هستند. سه میلیون و پانصد هزار تومان وجه نقد در لباسهای فرسوده او پنهان بودنه کیلو و سیصد گرم اسکناس مچاله و فرسوده صورت جلسه شد
متکدی بعد از شمارش پولهایش توسط حراست شهرداری، به مامورین نیروی انتظامی تحویل داده شد
+74
رأی دهید
-14

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۷
    دایره مینا - کراکف ، لهستان

    البته میلیونر های گدا هم زیاد داریم ! کسانی که به اصطلاح یک قطره آب هم از دستشان نمی چکد و خیرشان به کسی نمی رسد !
    1
    76
    ‌پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sleepyhollow - کوالا لامپور، مالزی

    یک گدای میلیاردر هم من میشناختم تو تهران که پاتوقش روبروی رستورانهای بهروز در خیابان شیراز شمالی بود. واقعا از تو سطل غذا برمیداشت میخورد. اما هرکسی که اونو میشناخت میگفت چندین واحد خانه مسکونی داره که اجاره داده و پولش داره تو حسابش به بانک میره. اما خودش تو بدترین وضعیت کارتن خوابی میکنه و غذاش رو از تو سطل آشغال بر میداره و از مردم گدایی میکنه. در مجموع فکر می کنم این هم یک مدل مریضی روحی روانی باشه. بیمه پارسیان شعبه اشرفی اصفهانی هم مال یک بابایی بود که بعد از فروش نصف باغش به بیمه هنوز اون پشت میخوابید و مثل سرایدارها زندگی می کرد که من نوه هاش را دیدم و به گفته نوه هاش این یارو مولتی میلیاردر بود اما مثل گداها تو باغ میخوابید و غذا هم از این و اون گدایی می کرد. یکی از بندهای قراردادش با بیمه هم این بود که باید خوراک این را هم تامین کنند.
    1
    40
    ‌پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    پروردگار - تهران، ایران

    رسمن می گن ریشش رو زدیم شکل آدمیزاد شد .
    4
    65
    ‌پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    *بی همتا* - برلین، آلمان
    نداشتن .شخصیت انسان بودن ...
    7
    13
    ‌پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    ایران مظلوم - سوست، هلند
    دلم برای این طور آدمها میسوزد بخاطر اینکه حیف اشان می آید برای خودشان هم خرج کنند بعد هم از بدبختی می گذارند می روند آن دنیا
    1
    11
    ‌پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.