آتش گرفتن بخاری نفتی مدرسه‌ای در هشترود حادثه‌ساز شد

عکس آرشیوی استتقاطع: آتش گرفتن بخاری نفتی، کلاس درس مدرسه‌ی روستای قوپوز شهرستان هشترود در استان آذربایجان شرقی را طعمه‌ی حریق کرد. این حادثه که بعد از چند روز خبر آن رسانه‌ای شده، تلفات جانی نداشته و تنها مدیر مدرسه در هنگام خاموش کردن آتش، از ناحیه‌ی دست دچار سوختگی شده است.
 
آن‌گونه که ابراهیم سلمانی، دهیار روستای قوپوز به خبرگزاری دولتی “ایرنا” گفته، این حادثه در اثر «نشتِ نفت از بخاری» اتفاق افتاد و «به دلیل نبود امکانات اولیه در مدرسه برای مهار آتش، از کپسول‌های آتش‌نشانی دهیاری برای خاموش کردن آتش استفاده شد».
 
آقای سلمانی هم‌چنین با اشاره به این‌که در روستای قوپوز گاز طبیعی وجود دارد، افزوده: «توسط خودیاری اهالی، لوله‌کشی گاز برای این مدرسه انجام شده است اما تا کنون اداره‌ی آموزش و پرورش هشترود نسبت به نصب کنتور و خرید انشعاب اقدام نکرده است.»
 
وی در گفتگوی دیگری با خبرگزاری “فارس” نیز درباره‌ی علت تاخیر در رسانه‌ای شدن این اتفاق گفته «مسوولانی که در محل بودند اجازه ندادند از خبرنگار شهرستان برای پوشش این اتفاق دعوت شود».
 
از سوی دیگر، محمدرضا سلیم‌پور، بخش‌دار مرکزی هشترود نیز در گفتگو با “ایسنا”، آموزش‌و‌پرورش این شهرستان را مقصر این حادثه معرفی کرده و افزوده رییس این اداره در جلسه چند روز قبل با مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی، ادعا کرده بود «تمام مدارس هشترود به بخاری استاندارد مجهز شده‌اند» و «هیچ‌گونه بخاری غیر استانداردی وجود ندارد».
 
آقای سلیم‌پور در عین حال تایید کرده که «از طرف آموزش و پرورش خواسته شده بود قضیه آتش‌سوزی مدرسه روستای قوپوز رسانه‌ای نشود».
 
گفتنی است روستای قوپوز با حدود ۱۵۰ نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری شهر هشترود واقع شده است. سال گذشته نیز حادثه مشابهی در روستای آق‌بلاغ‌ حمیدیه شهرستان هشترود روی داد که آن حادثه نیز خسارت جانی نداشت.
 
با این وجود استفاده از بخاری‌های غیراستاندارد در مدارس ایران موجب وقوع حوادث ناگواری برای دانش‌آموزان در سال‌های گذشته شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به آتش‌سوزی مرگ‌بار کلاس درس مدرسه دخترانه‌ای در روستای شین‌آباد در استان آذربایجان غربی در آذرماه ۱۳۹۱ اشاره کرد که در جریان آن دو دانش‌آموز جان باختند و نزدیک به ۳۰ نفر دیگر نیز دچار سوختگی‌ شدید شدند که آسیب‌های واردشده بر شماری از آن‌ها تا به امروز ادامه دارد.
 
بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی رییس “سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور” تا زمستان سال گذشته، بیش از ۱۲۰ هزار کلاس درس در مناطق سردسیری ایران هم‌چنان با بخاری‌های غیراستاندارد نفتی و گازی گرم می‌شدند.
+48
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    parvin55 - مادرید، اسپانیا
    بودجه برای مدرنترین بیمارستان در لبنان هست.البته حزب الله لبنان...بودجه برای حماس دست پرورده ی فلسطینی شما هست!!.و همینطور اسد.شیعیان یمن و دیگر کشورها‌چند بار این حوادث که هنوز چهره ی سوخته دانش آموزان در چند سال پیش از یاد نرفته-- ننگ‌
    14
    30
    ‌سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۳
    نازک بین - شفیلد، انگلستان
    بازهم جای شکرش باقیست که به بخار غیر استاندارد آسیب زیادی وارد نشده و اطفائیه بدادش رسیده .! تا چند سال دیگر که مسئولین مربوطه تصمیم بگیرن بخاری گازی استاندارد نصب نمایند کماکان قابل استفاده خواهد بود!!!
    2
    19
    ‌سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران

    من پیشنهاد میکنم تادیرنشده و صفی وجودندارد اهالی کم درآمد سریعا تقاضای تابعیت سوریه را بکنند چون بمحض تمام شدن جنگ 80%درآمد ایران صرف بازسازی آنجا میشود,حداقل شماها بی نصیب نمانید
    3
    31
    ‌سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.