نخست وزیر مجارستان یک نقشه ۱۷۵ ساله ایران به روحانی هدیه داد

ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان که برای یک دیدار رسمی به تهران سفر کرده است، در جریان دیدار با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران یک نقشه ۱۷۵ ساله ایران به او هدیه داده است.
 
پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور ایران امروز ۱۰ آذر در صفحه اینستاگرام خود نوشته است که این نقشه ایران متعلق به سال ۱۸۴۰ میلادی (حدود ۱۷۵ سال پیش) و از مجموعه نقشه‌ها و اسناد ملی مجارستان است.
 
این نقشه به نام "پرشیا" ثبت شده و به گفته آقای اسماعیلی نام دریای کاسپین (خزر) و خلیج فارس هم به روی آن درج شده است.
ایران ابتدا اعلام کرده بود که هدیه آقای پوتین، از قدیمی ترین نسخه های قرآن در جهان است اما مشاور مطبوعاتی آقای پوتین اعلام کرد که هدیه او به آیت الله خامنه ای، کپی قرآن تاریخی ای است که در روسیه نگهداری می شوددیدار آقای اوربان، اولین سفر رسمی یک نخست وزیر مجارستان از ایران از ۲۷ سال پیش تا امروز است. آقای اروبان در جریان سفر به ایران با آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران هم دیدار کرده است.
 
مبادله هدیه در سفرهای رسمی میان مقام‌های بلندپایه دولتی امری مرسوم است. در ایران روسای جمهوری به طور معمول هدایای خود را در پایان دوره ریاست جمهوری به موزه‌ها اهدا می‌کنند.
در جریان دیدار هفته گذشته ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به ایران هم آقای پوتین یک جلد کپی قرآنی تاریخی را به رهبر ایران هدیه داده بود.
 
ایران ابتدا اعلام کرده بود که هدیه آقای پوتین، از قدیمی‌ترین نسخه‌های قرآن موجود در جهان است اما مشاور مطبوعاتی آقای پوتین گفت که هدیه او به آیت الله خامنه‌ای، کپی یک قرآن تاریخی ای است که اصل آن در موزه‌های روسیه نگهداری می‌شود.
+91
رأی دهید
-10

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    سعدی هستم - لندن، انگلستان

    همین روسیه ای که ساندیس خورا سنگش رو به سینه میزنن باعث جدایی بخش های بزرگی از ایران شد.وگرنه ایران با وسعت بزرگ و منابع سرشار نفت و گاز و انواع منابع طبیعی دیگه یکی از ابرقدرت ترین و ثروتمندترین کشورهای جهان بود
    13
    58
    ‌سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    ایران زاد - هامبورگ، آلمان

    ما نمی فهیم این کمونیست های قدیمی و بچه کمونیست های همراه انها چه خوابهائی برای این مردم بیچاره دیده اند. پدر مذهبی این اقایان یعنی حجت لاسلام پوتین رحمت اللله علیه یک قران قدیمی به اقا هدیه داد بعدا یک فرد دیگر درس خوانده از همان فیضیه کرملین اعلام کرد این قران نسخه اصلی نبوده بلکه فقط یک بیلاخ کوچولو است. حالا این نوه بزرگوار پوتین هم نقشه راه به اقای روحانی هدیه میدهد. شما بهتر میدانید روحانی هم یک روحانی است و هم نام ان روحانی است و هم سالیان متمادی در امور امنیتی ایران البته در سطخ بالای امنیت کار میکرده و مهمتر انکه این دابل روحانی در دانشگاه ان بزرگوار کوئین باعظمت درس خوانده و پایان نامه گرفته یعنی ایشان نقشه راه را بهتر از من و شما میداند. حالا این چه نقشه جدیدی است که برای ما کشیده اند هم قران میدهند هم نغشه میدهند و هم نقشه میکشند. خدا یا تو رحم کن هر وقت کمونیست ها با ملا ها نزدیک شدند چندین بچه حرمزاده بدنیا امده که کمترین انها بچه ترکمن چای است
    9
    39
    ‌سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    farokhzad - کنت، انگلستان
    ایکاش نمیدادى به این نا ایرانى ها اینها الان پاره اش میکنند این بیشرم ها کوروش کبیر را إنکار میکنند با انهمه لوح و سنگ نوشته و قبرش واى به این نقشه کاغذى!!!
    21
    31
    ‌سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    alvares - زوریخ، سوییس
    [::سعدی هستم - لندن، انگلستان::] زیاد نگران این داستان نباش، بحرین را انگلیس‌ها از ایران جدا کرد، نفت ایران را انگلیس‌ها به مدت 60 سال شریک بودند، مصدق را انگلیس‌ها بر کنار کردند و به دستور آنها در خانه اش‌ زندانی شد، رضا شاه را انگلیس‌ها تبعید کردند و شاه را به خدمت خود گماشتند، همین داعش را انگلیس‌ها با همکاری آمریکا حمله به عراق درست کردند و به جان مردم منطقه انداختند . باز هم هست، من جات بودم از انگلیس که کشور ما را تیکه پاره کرد به عنوان اعتراض ترک می‌کردم نه اینکه مستمری گیر آنها باشم.
    7
    14
    ‌سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    Truth Hurts - منچستر، انگلستان
    alvares جان سعدى هستم بیسواد خواسته یه چى بگه که یه چى گفته باشه، شما خودشُ ناراحت نکن. درضمن شما به نشانه اعتراض به سویس که چندین تیلیارد مارو بعد انقلاب کشید بالا باید ترک کنى زود برى کشورت اگه خیلى نگرانى. ذیگ به دیگ میگه روت سیاه. عجب زمونه اى شده ها!!!
    2
    5
    ‌چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.