همدردی کنیسه با مسجد در کانادا: یهودیان و مسلمان در کنار هم نماز خواندند و شام خوردند

عصر ایران : به دنبال آتش سوزی عمدی در یک مسجد کانادا، کنیسه (عبادتگاه) یهودیان درهای خود را برای ورود مسلمانان و اقامه نماز آنها در این محل باز کرد.
به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری ها، این آتش سوزی عمدی به تنها مسجد شهر پیتزبورو کانادا آسیب زد و باعث شد مسلمانان نتوانند در این مکان عبادت کنند.
 
این اقدام کنیسه یهودیان به عنوان همدری آنان با مسلمانان در برابر تندروها و نژادپرستان توصیف شده است.
 
به تازگی و به دنبال حملات در پاریس، شماری از افراد ناشناس با پرتاب بطری های آتش زا، یکی از مساجد کانادا را به آتش کشیدند. این آتش سوزی 80 هزار دلار به مسجد آسیب وارد کرد و باعث شد مسلمانان جایی برای برگزاری عبادت گروهی خود نداشته باشند.
به دنبال این اتفاق، رهبر کنیسه یهودیان در شهر پیتزبورو کانادا از مسلمانان خواست با حضور در کنیسه، نماز خود را در این محل برگزار کنند.
جمعی از این مسلمانان نیز با پذیرش دعوت رهبر کنیسه یهودیان، تاکنون دو مرتبه در این کنیسه نماز خوانده اند. همچنین یک وعده شام مشترک میان نمازگذاران یهودی و مسلمان در محل این کنیسه برگزار شد.
همزمان تاکنون 110 هزار دلار از سوی مردم برای تعمیر مسجد جمع آوری شده است.
در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی معمولا یهودیان و مسلمانان در چند موضوع در جبهه مشترک قرار دارند که از جمله می توان به دفاع از ختنه مردان و ذبح حلال اشاره کرد.
نماز در سرمای کانادا
 
+118
رأی دهید
-25

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    دژمن الله - روسیه، روسیه
    روی زمین رو باید از وجود نحس این دو تا دین مخرب و ضد انسانیت پاک کرد!
    42
    55
    دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    خوب شد رایج شد. اگر فردا آشپزخونمون آتیش گرفت, دیگ و کفگیرم رو برمیدارم میرم مجلس آمریکا و اون وسط آش بار میذارم.
    20
    18
    دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    shahab46 - هانوفر، آلمان
    هر دو طایفه قاط زد‌ه اند
    21
    29
    دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    alvares - زوریخ، سوییس
    سگ یهودیان می‌ارزه به حاکمان منافق حاکم بر ایران و عده زیادی از به اصطلاح مسلمانان سراسر جهان،
    40
    25
    دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی

    ما مسلمانان در کتاب مقدسمان به این امر شده ایم که با اهل کتاب به بهترین وجه ممکن برخورد کنیم ، باید از این برادران یهود تشکر کرد اما یک مطلبی هست که نباید قضیه لوث شود و ان : سورة العمران ایه ٨٥؛ 85. هر کس غیر از اسلام دینی اختیار کند هرگز از وی پذیرفته نیست، و او در آخرت از زیانکاران است.
    68
    32
    دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    uk.ali - لیورپول، انگلستان
    حرکت عالی از هر دو طرف ، مسلمان ستیزی در دنیا دارد گسترش پیدا می کند و تازه بعضی از مسلمانان دین عوض کرده داغ تر اش شده اند ! برای برادر بودن انسان ها دین ، نژاد ، زبان ، رنگ ، مرز و هر چیزی که دیوار کشی می کند عوام فریبی بیش نیست .
    6
    10
    دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۶
    فدای آقا - اودنسه، دانمارک
    [::سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی::]. عمری؛ نماز خواندن با دست‌بسته هم از کسی پذیرفته نیست. تازگیا روت زیاد شده؛ عمرأ نزارم بخوای اینجا لایی بکشی.
    32
    28
    دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه
    کار زیبایی بود . درود
    9
    23
    دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    کیانپور - تهران، ایران
    [::سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی::]. درود بر همه مومنان پاکنهاد. اتحاد میان پیروان ادیان امروز بیش از هر زمان احساس می شود. دژمن الله - روسیه، روسیه کدام دین مخرب؟ خود شما که خبر را خواندید که چه شد. سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی . از نظر قرآن دین الهی یک دین واحد است و همه پیامبران یک هدف داشتند. موضوع آیه آنطور که شما تفسیر کردید نیست.
    19
    21
    ‌سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Faiz Mohammadi - دبی، امارات متحده عربی
    چه همدری این ها تا جون دارن از مسلمان ها رو می کشند این هم یه جور تبلیغات یهود خودش و برتر از همه می دونه حتی از مسیحی ها اون بیشتر از ما با اون ها اختلاف دارن چون می گم عیسی مسیح رو یهودی ها کشتن حالا همه شون ضد مسلمان ها اختلاف ها رو کنار گذاشتن خاک تو سر سر دمداران مسلمان ها کنم که فقط بین خودشون می پرن و می کشن کاش زمان صلاح الدین بود
    6
    1
    ‌سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    kolah-ghermezi - ونکوور، کانادا
    [::فدای آقا - اودنسه، دانمارک::]. لطفا واژه ایى رو واژه من اختراع نکن !! دست بسته چیه !!؟؟؟؟ خود بغل کردن !!!!.
    0
    13
    ‌سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    romano - تهران، ایران
    [::سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی::]. ما که آقا رافضی شما که ماشاالله رجوعت به کتاب خداست جاتم در بهشته تضمینه که خودت رو از حضرت یوسف بالاتر که نمیدونی و نه قدیمیتر و نه از قرآن بالاتر. اولا کلمه اسلام به هیچ عنوان از حضرت رسول و چهار خلیفه مسلمین به عنوان میراث معنوی حضرت رسول نام برده نشده (در هیچ نقلی نیست) دوم اینکه با عربی بازی نکنید آقا این زبان قواعد مشخص خاص خود را دارد مفهوم این آیه تنها و تنها تسلیم و فرمانبرداری چه یهود چه مسلمان و مسیحی است در آیه 19 همان سوره میخوانیم دین پیش خداوند فقط اسلام است و با توجه به آیه سوره ذاریات آیه 36 در رابطه با قوم لوط می خوانیم در میان قوم لوط بیش از یک خانه مسلمان ندیدیم و در آیه 101 سوره یوسف می خوانیم که حضرت یوسف از خداوند می خواهد که وی را مسلمان بمیراند به وضوح چیزی برای شریعت ما غیر از شریعتهای پیشین دیگر تعریف نشده و ما چیزی غیر از ادیان دیگر نیستیم و اسم اسلام ساخته و پرداخته ماست کلمه دین هم در دوجای قرآن به ادامه ادیان قبلی اطلاق شده و حتی خداوند ذکر می کند که تنها این دین به شما داده شده تا نگویید راهنما نداشتیم.
    3
    9
    ‌سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۹۳
    mountainman - استکهلم، سوئد
    [::سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی::]. بیا من مسیحی شدم بیا منو بکش داعشی
    2
    11
    ‌سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۹۳
    mountainman - استکهلم، سوئد
    سوال اینه که ایا یه یهودی میتونه بیاد داخل مسجد؟ اصلا یهودی مسیحی رو ولش کن. همین مسلمونها با این همه مذهب میتونن بیان مسجد همدیگه؟
    2
    4
    ‌سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی
    [::mountainman - استکهلم، سوئد::] دوست عزیز چرا باید من تو رو بکشم من چه کاره هستم؟ شما هر دینی که دوست دارید ازاد و محترم هست برای همه ، خداوند شما رو پایدار و سلامت بداره [::romano - تهران، ایران::] [::کیانپور - تهران، ایران::]، دوستان عزیز و بزرگوار اینگونه فهمیدن و تفسیر کردن قران اشتباهه ببینید همینطور که شما فرمودین اسلام یعنی تسلیم شدن در برابر امر و فرمان خدا ، و اینکه من هم عرض کردم هرکس به دین امروزی اسلام ایمان نیاورد در پایان کار از زیان کارها خواهد بود حالا شماها که فرمودین اسلام یعنی تسلیم شدن در برابر فرامین خداوند بفرمایید بگویید ایا شما کسانی که مسلمانها رو نقد میکنید در برابر امر خداوند که محمد را مبعوث برای همه جهانیان کرد سر تسلیم فرود اوردید؟ ولی ما مسلمانان در برابر امر خداوند سر تسلیم فرود اوردیم و همینطور که خداوند فرمود ما مسلمانان به همه پیامبران و همه کتابها و صحف نازل شده ایمان اوردیم، امروز من اگر به پیامبری موسی و عیسی و هر پیامبر دیگر شک کنم و ایمان نیاورم قطعاً مسلمان نخواهم بود .
    11
    5
    ‌سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۶
    فدای آقا - اودنسه، دانمارک
    [::سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی::]. باز دروغ بستی عمری؟ خداوند در سوره مبارک حجرات ۲ فرموده: ای کسانی که ایمان آورده‌اید! صدای خود را فراتر از صدای پیامبر نکنید، و در برابر او بلند سخن مگویید (و داد و فریاد نزنید) آن گونه که بعضی از شما در برابر بعضی بلند صدا می‌کنند، مبادا اعمال شما نابود گردد در حالی که نمی‌دانید! «عمر و ابوبکر با هم روابط حسنه‌اى نداشتند و در محضر پیامبر اکرم ص با هم درگیر شده و با صداى بلند با هم برخورد می‌کردند و خدا این آیه در نکوهش این رفتار نازل کرد (پس ایمانشان هم باطل شد)» ببین عمری از چپ و راست حواسم بهت هست؛ چند سال پیش هم بهت گفتم؛ با بد کسی طرف شدی؛ عزرائیل تو عمری در سایت.
    5
    18
    ‌سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.