نبرد بوکسور جنجالی بریتانیا با قهرمان جهان؛ فیوری: این جنگ داوود و جالوت است

تایسون فیوری (سمت راست) باید با ولادیمیر کلیچکو (سمت چپ) مبارزه کندتایسون فیوری بوکسور بریتانیایی امشب در دوسلدورف آلمان باید برای به دست آوردن کمربند قهرمانی سنگین وزن بوکس جهان با ولادیمیر کلیچکو، قهرمان جهان مبارزه کند.
 
کلیچکو ۳۹ ساله‌ ۱۱ سال است نباخته، ۲۷ قهرمانی جهان را در کارنامه دارد و ۲۳ بار با موفقیت از عنوانش دفاع کرده است.
 
فیوری از ورزشکارانی است که به گفتن حرف‌های جنجالی عادت دارد. او در رابطه با این مسابقه و حریف اوکراینی‌اش به روزنامه دیلی تلگراف گفت: "جالوت قهرمان بود، هیولایی که هیچ‌وقت شکست نخورده بود. بعد داوود، یک پسر جوان که به خدا معتقد بود جلو آمد و او را شکست داد. خدا به او قدرت داد... خوبی همیشه به شیطان غلبه می‌کند و این نظر من است در رابطه با مبارزه مقابل کلیچکو."
 
تایسون فیوری به بی‌بی‌سی گفته است: "هیچ‌کس به اندازه من در مزخرف گفتن استعداد ندارد".
احتمالا به همین دلیل هم هست که هموطنان فیوری خیلی او را دوست ندارند، هوادارانی که ترجیح می‌دهند قهرمان ملی‌شان کلاسی نزدیک به لنوکس لوئیس یا فرانک برونو داشته باشد.
 
اما کلیچکو اهل جنجالی حرف زدن نیست، در هیچکدام از چهار زبانی که به آن‌ها مسلط است. از نظر او که محبوبیت فوق‌العاده‌ای در آلمان دارد این مسابقه هم چندان فرقی با سایرین ندارد: "بعضی وقت‌ها در کمپ تمرینی‌ام از خواب بیدار می‌شوم و یادم نمی‌آید که قرار است با چه کسی مسابقه دهم. قیافه‌ها یک جور است، همه چیز یک جور است و من باید نگاهی به پوستر روی دیوار بیاندازم تا بفهمم که حریف این دفعه‌ام کیست".
 
کلیچکو در سال ۱۹۹۶ قهرمان المپیک شد و پس از آن تقریبا مقابل هر حریف صاحب‌نام هم‌دوره‌اش در سنگین وزن پیروز شده است. رکورد او فوق‌العاده است: ۶۴ پیروزی شامل ۵۳ ناک‌اوت و تنها ۳ شکست. فیوری هم بارها در رسانه‌ها خبرساز شده اما به خاطر کارهای جنجالی‌اش. او یک‌بار با مقایسه "همجنس‌گرایی" با "بچه‌بازی" جنجالی شد و بار دیگر برای تهدید به کتک زدن یک خبرنگار.
 
بزرگ‌ترین حریف فیوری، دِرِک چیسورا، قهرمان پیشین جهان بود، که این بوکسور ۲۷ ساله نوامبر گذشته موفق به شکست او شد. فیوری گرچه از لحاظ سابقه با کلیچکو قابل مقایسه نیست، اما از نظر آماری وضعیت بدی ندارد.
 
او در ۲۴ مسابقه‌ای که انجام داده شکست‌ناپذیر باقی مانده و ۱۸ حریف را هم ناک‌اوت کرده است.
بوکسوری که می‌گوید با تمام حریفان قبلی ولادیمیر کلیچکو و برادر بزرگترش ویتالی تفاوت دارد: "بیشتر حریفان کلیچکو‌ها قبل از شروع مسابقه شکست خورده بودند. تمام آن‌ها به دنبال این بودند که چند دلار بیشتر برای دوران بازنشستگی‌شان جمع کنند. آن‌ها چند راندی مبارزه می‌کردند و بعد منتظر می‌ماندند که روی زمین بیافتند. در غیر این صورت هم دنبال این بودند که بعد از ۱۲ راند با امتیاز ببازند. اما من از ورزشکارانی هستم که وقتی جمعیت مقابل‌شان باشند، معجزه می‌کنند. من از افرادی نیستم که آن‌ها زمین زده‌اند".
+20
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    Persiangulf2535 - لند‌ن، انگلستان
    این یارو فیوری یه قول به معنایه واقعی هستش با اون دستهایه درازش میتونه از فاصله دو متری به صورت حریفش مشت بزنه وبا اون هیکل خیلی هم تندوفرزه .
    2
    5
    یکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.