ترکیه هواپیمای نظامی روسیه را سرنگون کرد + ویدیو

ارتش ترکیه می گوید یک جنگنده روسی را که حریم هوایی این کشور را در مرز سوریه نقض کرده بود،سرنگون کرده است. از سوی دیگر روسیه می گوید هواپیمایش بر فراز خاک سوریه سرنگون شده است.
 
شبکه خبری سی ان ان ترکیه به نقل از مقام‌های ارتش این کشور گزارش داده که جنگنده‌های آن روز سه شنبه،سوم آذر یک جنگنده روسی را که از داخل سوریه وارد حریم هوایی ترکیه شده بود سرنگون کرده اند.
 
برخی منابع محلی به این شبکه گفته اند که یکی از خلبانان جنگنده روسی به اسارت جنگجویان ترکمن در شمال سوریه در آمده است.
 
همزمان، خبرگزاری اینترفکس روسیه بنقل از وزارت دفاع این کشور گزارش داده که خلبانان جت سوخوی -۲۴ توانسته اند با چتر بیرون بپرند اما مشخص نیست که بر سر آن‌ها چه آمده است.
 
منطقه ای که هواپیما در آن سقوط کرده است
​در همین حال، دفتر نخست وزیری ترکیه اعلام کرده که این کشور با سایر اعضای پیمان ناتو بر سر تحولات تازه در مرز سوریه در حال مشورت است.
 
ترکیه اخیرا روسیه را متهم کرده بود که جنگنده‌هایش نیروهای ترکمن را در شمال سوریه بمباران می کنند و گفته بود که موضوع را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع خواهد داد.
 
هلی‌کوپترهای روسیه در منطقه مرزی بین سوریه و ترکیه در جستجوی خلبان‌های هواپیمای سرنگون شده هستند.
بر اساس بعضی گزارش‌ها، گروه های ترکمن طرفدار ترکیه در سوریه که علیه حکومت بشار اسد می جنگند یکی از خلبانان را گرفته اند و به دنبال دومین خلبان هستند.
 
وزارت دفاع روسیه می گوید که هواپیمای سرنگون شده از روی زمین مورد هدف قرار گرفته است و نه آنطور که ترکیه می گوید به وسیله جنگنده های ترکیه.
 
جاناتان مارکوس، خبرنگار بی‌بی‌سی در مسائل بین‌المللی: از زمانی که روسیه عملیات هوایی‌اش را در سوریه آغاز کرد، این دقیقا از همان نوع حوادثی است که خیلی‌ها نگرانش بودند. خطرات انجام عملیات در نزدیکی مرز ترکیه خیلی آشکار بود. هواپیماهای ترکیه قبلا هم دست کم یک جت نیروی هوایی سوریه و نیز احتمالا یک هلی‌کوپتر را سرنگون کرده‌اند. خبرهای ضد و نقیضی در این مورد وجود دارد که آیا سرنگون شدن هواپیمای روسیه در اثر آتش زمین به هوا بوده یا جت‌های ترکیه آن را سرنگون کرده‌اند. با توجه به اینکه هم نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا و هم روسیه بر فراز سوریه دست به عملیات هوایی می‌زنند، و آسمان سوریه پرترافیک است، عملیات هوایی در منطقه پیچیده‌تر شده است. تنها عامل کاهش دهنده تنش‌ها، گزارش‌هایی است حاکی از آن که دو چترباز دیده شده‌اند بنابراین دست کم خدمه هواپیمای روسی توانسته‌اند جان سالم به در ببرند. آتش‌بازی دیپلماتیک در راه است!

+129
رأی دهید
-53

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۳
    united-iran - ملبورن، استرالیا

    شعله های جنگ جهانی سوم بیشتر از قبل داره شعله ور تر میشه
    7
    82
    ‌سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    hossein+87+ - ایران، ایران

    وقتشه که روسیه یه تف رو ترکیه بندازه. کشور آشغال هیچی ندار که از خیر سر حکومت بدبخت ایران اینقدر متحول شد و حالا نقشه کشورگشایی داره! همین ترکیه بی وجدان داره دائما داعش رو ساپورت میکنه و همه کشورهای حامی داعش کمکهاشون رو از کانال ترکیه به داعش میرسونن. واقعا اینا به این فکر نمیکنن که یه روزی خواهند مرد؟! اینهمه آدم بیگناه رو به کشتن دادن رو با چه منطقی میشه توجیه کرد؟!! حاج پوتین یه نگاهی هم به مش رجب بنداز.
    54
    135
    ‌سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sleepyhollow - کوالا لامپور، مالزی

    بدبخت اون خلبانی که دستور میگیره و بعد هم بخاطر این مسائل مرگش میشه پوچ!
    7
    77
    ‌سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    uk.ali - لیورپول، انگلستان

    ترکیه دوست و دشمن اش را بهتر می شناسند، این ایران هست که سر در گم هست و بزودی روسیه پشت ایران را خالی می کند و ول می کند تنها با دنیای غول عرب و قدرتهای بزرگ جنگ را شعله ور می کنند ، خود کنار می کشند و به اسلحه فروشی می پردازند، . چی شد آنهایی که برای کوبان یقه پاره می کردند و می گفتند این را سیاسی نکنید انسانیت در خطر هست و حالا در مورد حمله اسد ، خامنه و روسیه به ترکمنها ساکت مانده اند ؟
    76
    37
    ‌سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    1irani - لندن، انگلستان

    یک موشک بخوره تو استانبول ترکیه نابود میشه چون همه توریستها در میرن.
    21
    67
    ‌سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    Imod.barbekan - منامه، بحرین

    باید قبل از مجازات کردن خلبانهای جنایتکار روسی ،هردوشون رو به همون مناطق بمباران شده ببرند تا بهشون نشون بدن که چقدر ادم بیگناه به خاطر حماقتشون قتل و عام کردند
    96
    32
    ‌سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    alvares - زوریخ، سوییس

    از وقتی‌ که روسیه تانکرهأ نفت داعش را بمباران کرد، بدجور به ترکیه فشار اومد چون نفت داعش مستقیم به ترکیه فروش می‌رسید، که البته با قیمت بسیار نازل از داعش خریداری میکردند
    9
    37
    ‌سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    Sepas - تهران، ایران

    مرگ بر ترکیه و عربستان تروریست پرور
    13
    36
    ‌سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا
    ترکیه چون عضو ناتو هست فک می‌کنه هر غلطی می‌تونه بکنه، با دمه شیر بازی نکن رجب، ۲ تا هسته‌ای روسیه بندازه تو سرتون از رو نقشه محو میشید
    14
    33
    ‌سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    kolah-ghermezi - ونکوور، کانادا

    [::Imod.barbekan - منامه، بحرین::]. بیا منم تورو ببرم تا نشونت بدم که چند هزار انسان بیگناه توسط شما عمریها سر بریده شده اند و چند میلیون أواره !!! عمریها، سلفیها ، تکفیریها، و وهابیهاى کثیف و خونخوار خوک صفت که بویى از انسانیت نبردن با اون دین متوحش شون !!! برو خودت رو یه اب بکش چون وقته بغل کردن خودته !!! .
    11
    32
    ‌سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.