فیلمبرداری از کندن پوست پلنگ در ملأ عام - ویدیو

خبرگزاری فارس : چند روزی از دست به دست شدن فیلمی در فضای مجازی می‌گذرد که در آن کندن پوست یک قلاده پلنگ ایرانی برای تماشاچیانش به مراسمی جذاب و شاد بدل شده است.
 
سلاخی که با خاطری آسوده به کندن پوست این گونه در خطر انقراض مشغول است نه از چشمان شاهدان باکی دارد و نه از لنز دوربین فیلمبردار، گویی هرگز تخلفی رخ نداده. شاید هم، پیگیری و مجازاتی در انتظار متخلف نیست.
 
علی تیموری، مدیرکل دفتر شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست که تنها متولی مستقیم حفاظت از حیات وحش کشور به شمار می رود، ضمن اظهار بی اطلاعی از این فیلم به خبرنگار فارس می‌گوید: سرهنگ حمیدرضا خیلدار، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست، مسئول رسیدگی به تخلفات زیست محیطی است. دفتر شکار و صید مسئول سیاست گذاری است و یگان حفاظت محیط زیست مسئول رسیدگی به جرائم.

اما از آنجا که تماس های مکرر فارس طی روزهای گذشته برای گفت‌وگو با سرهنگ حمیدرضا خیلدار بی نتیجه ماند فیلم کندن پوست پلنگ توسط "پژمان پلنگ کش" نیز به همراه سؤالاتی بی پاسخ که ذهن هر بیننده ای را درگیر می‌کند به دست فراموشی سپرده خواهد شد یا شاید مثل اکثر مشکلات زیست محیطی کشور، مسئولان، زمان وقوع آن را به دولت قبل نسبت می‌دهند و از پاسخگویی طفره خواهند رفت!
 
عدم پیگیری جرائم زیست‌محیطی که انتشار تصاویر آن خصوصا در فضای مجازی به طور گسترده‌ای رو به افزایش است از یک سو و نبود مجازات‌های بازدارنده از سوی دیگر، دست متعرضان به حیات وحش را بازتر کرده و آنها را برای دست‌درازی هر چه بی‌پرواتر به محیط زیست ترغیب می‌کند.
+25
رأی دهید
-105

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۰
    paydar22 - لاهه، هلند

    امید وارم مردم ایران و همشهریهاید هرکز تو را نبخشند و به دردی مبتلا بشی که درمان نداشت باشی
    0
    120
    دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    oghabe - سنت گا لن، سوییس

    باید قانونی چینی‌ که واسه پاندا تصویب شده (هر کسی‌ پاندا بکشه و شکار کنه و یا بفروشه مجازاتش اعدامه)در ایران هم به تصویب برسه و الا این هیولاها آدم بشو نیستند.خونم خراب شد کثافتها.
    0
    170
    دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    united-iran - ملبورن، استرالیا

    جالب هم هست عکس پلنگ ایرانی را روی پیراهن تیم ملی تبلیغ میکنند تا مثلا به دورغ به دنیا بگن که آره ما هم میفهمیم و طرفدار محیط زیست هستیم، تمام تمرکز جمهوری اسلامی شده گسترش شیعه،نابودی اسراییل و حجاب. محیط زیست داره نابود میشه به درک،اقتصاد کشور نابود شد به درک،فقط باید محور مقاومت رو نگه داریم، انقلاب کثیف برای ما ایرانیان به قیمت جان و مال و ناموسمان تمام شد، راستی سرکار خانم معصومه ابتکار حال بچه هاتون تو آمریکا خوبه انشاالله؟
    0
    133
    دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    1irani - لندن، انگلستان

    از یک مشت آدم بی سواد که یک عمر فقط صحنه اعدام دیده و تو سری خورده و افیون دین بخوردش دادن توقعی بیشتر از این نمیشه داشت.
    1
    124
    دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    همایون شایان - اسلو، نروژ

    اگه جرات داری برو پوسته کلفته این آخوندا رو اینجوری از بدنش جدا کن .
    1
    63
    دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Compatriot - تورنتو، کانادا
    امیدوارم یه روزی پوست خودتو اینجوری قلفتی بکنن. از خودم بدم اومد که اسم ایرانی‌ رومه ! آ‌‌‌ی شرمتون باد این مملکت دیگه خیلی‌ به فنا رفته. دیگه درست شدنش محاله! آ‌‌‌ی خدا یه رضا شاه دیگه بفرست.
    0
    10
    ‌سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    ایران عزیز - هیوستون، ایالات متحده امریکا
    اینقدر دل مردم از سنگ شده هر چیزی برای اونا حکم سرگرمی رو داره چه زدن و رقصیدن چه دیدن صحنه ی اعدام و حالا هم کندن پوست یه حیوان در حال انقراض. این موبایل هم درست شد که اینا هیچ لحظه ی مهیجی رو از دست ندن. بعضی اوقات نه از اینکه ایرانیم بلکه از اینه انسانم احساس شرم دارم
    0
    9
    ‌سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    بوزرجمهر - تهران، ایران
    واقعا اکثریت ما ساکنین این سرزمین مردمان بدی هستیم.مشت نمونه خروار است.مردمی هستیم بی فرهنگ و خرافی و بیسواد و بیرحم و چاپلوس و دورو و ریا کار و دزد. ومتجاوز به ناموس.بیرحم.فقط ادعا داریم.تعجبی هم نداره.مردمی که در مکتب اسلام و اهل بیت بزرگ شن بیش از این انتظاری ازشون نیست.همین مردم بودن که خمینی رو به امامت رسوندن و عمر آخوندا رو بیشتر میکنن.نفرین بر این اندیشه های سیاه
    1
    11
    ‌سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    sebastianxxl - لس انجلس، ایالات متحده امریکا
    باور کنید دیگه من هیچ امیدی به مردم ایران ندارم، دیگه امکان نداره ایران و ایرانی‌ درست شه،،،افسوس.
    1
    15
    ‌سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.