گروگانگیری گروه وابسته به القاعده در مالی با بیش از ۲۰ کشته پایان یافت

 گروگانگیری در هتلی بین المللی در مالی پس از گذشت بیش از هفت ساعت پایان یافت.
 
براساس گزارش‌های دریافتی افراد مسلح اوایل صبح امروز (جمعه ۲۰ نوامبر- ۲۹ آبان) در حالی که شعارهای اسلامی می‌دادند به هتل رادیسون در باماکو، پایتخت مالی حمله کرده و ۱۷۰ نفر را به گروگان گرفتند.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه گروه القاعده در مغرب و گروه المرابطون، که شاخه‌ای از آن است، مسئولیت این حمله را به عهده گرفته‌اند.
 
به گفته شاهدان عینی مهاجمان با خودرویی وارد ساختمان هتل رادیسون بلو شده و با تیراندازی راه خود را به داخل ساختمان بازکردند. گفته شده که خودروی آنها پلاک دیپلماتیک داشت.
 
صلحبانان سازمان ملل شمار کشته‌ها در هتل رادیسون را ۲۷ نفر اعلام کردند. با فرا رسیدن شب و پس از آزاد شدن گروگان‌ها ماموران در حال بازرسی اتاق به اتاق هتل هستند تا مهاجمان را بیابند. دست کم دو نفر از مهاجمان در درگیری با ماموران کشته شده‌اند.
نیروهای فرانسوی و همچنین نیروهای ویژه آمریکا به همراه نیروهای مالی در عملیات نجات گروگان‌ها شرکت داشتند.
گروگان‌ها از ملیت های مختلفی از جمله آمریکایی، فرانسوی، هندی و چینی بودند.
پارلمان بلژیک در توییترخود از کشته شدن یکی از مقامات دولتی این کشور در جریان گروگانگیری در هتل رادیسون خبر داده است.
گروه اسلامگرای موسوم به المرابطون، که مسئولیت این حمله را برعهده گرفته، متشکل از دو گروهی است که از شاخه القاعده در شمال آفریقا جدا شده‌اند.
گفته شده که بسیاری از افرادی که برای کار به مالی می آیند، در این هتل اقامت می‌کنندگفته شده که بسیاری از افرادی که برای کار به مالی می آیند، در هتل رادیسون اقامت می‌کنند.
در ماه اوت سال جاری نیز در جریان حمله گروهی پیکارجو به هتلی در شهر سواره در مرکز مالی ۱۳ نفر از جمله ۵ نفر از کارکنان سازمان ملل کشته شدند.
+21
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۶
    Omide por jalal - لس‌انجلس، ایالات متحده امریکا

    پس این وحشی بازی‌ها را بیخود به توطئه آمریکا برایِ سقوطِ اسد ترجمه نکنید . در مالی‌ که اسد نداریم. کرم از خودِ درخت یعنی‌ از اسلام است .
    5
    38
    جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه
    داعش هم گروهی جدا شده از القاعده است این گروههای منفک شده از القاعده هستند که امروز دنیا را به آشوب کشیدند پس مادر تمام این نروریستها القاعده است اما القاعده از کجا آمده ؟ به نقل از ویکی پدیا : ام القاعده برگرفته از نام اولین پایگاه نظامی این سازمان «قاعدة الجهاد» است. البته بیشتر اعضا در ابتدا این سازمان را «جبهه بین‌المللی جهاد علیه یهودیان و صلیبیان» می‌نامیدند.[۱]. تشکیلات القاعده در سال ۱۹۸۸ توسط اسامه بن لادن میلیاردر عربستانی جهت مبارزه با شوروی در افغانستان تأسیس شد. القاعده از سازمان «مکتب الخدمة» که هدف آن مسلح‌کردن و آموزش مجاهدین داوطلب جنگ با شوروی بود گسترش و پیشرفت یافت. این سازمان از حمایت و پشتیبانی دولت‌های اسلامی به‌ویژه عربستان سعودی و پاکستان و همچنین ایالات متحده آمریکا برخوردار بود. پس حالا می فهمیم این بدبختی را چه کسانی بر سر دنیا آوردند
    10
    12
    جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    القاعده, الداعش, البوکو حرام و حالا المرابطون, لابد بعدش هم آلونا از نامنسکایا!
    9
    20
    شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه
    [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. می بینم هر وقت ازپدیا مطلب می گذارم فحش و بد وبیراهها شروع می شود بله حقیقت تلخه و من راسخ تر از قبل به این کار ادامه می دهم
    3
    5
    شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    [::Omide por jalal - لس‌انجلس، ایالات متحده امریکا::] در تایید حرف شما الان مسیحیان سوریه مردانه در مقابل داعش میجنگند و تقریبا همه شان در سوریه هستند و مسلمانان بزدل برای دریوزگی و گدایی به اروپا آمده اند.
    0
    7
    شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.