گروه اسلامگرای فیلیپینی گروگان خود را سر برید

شبه‌نظامیان ابوسیاف به اقدامات خشونت‌امیر شهرت دارندگروه اسلامگرای ابوسیاف یک شهروند مالزیایی را در جنوب فیلیپین سر بریده است.
 
روز چهارشنبه، ٢٧ آبان (١٨ نوامبر)، نجیب عبدالرزاق، نخست وزیر مالزی، گفت که یک شهروند این کشور که چند ماه پیش توسط اسلامگرایان تندرو در جنوب فیلیپین ربوده شده بود، توسط این گروه به قتل رسیده است. وی این عمل را وحشیانه خواند و آن را به شدت محکوم کرد.
 
آقای عبدالرزاق در فیسبوک خود نوشت که دولت و ملت مالزی از شنیدن خبر قتل "برنارد دن" به شدت تکان خورده‌اند. نخست وزیر مالزی که برای شرکت در اجلاس رهبران کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی حوزه آسیا و پاسیفیک در مانیل، پایتخت فیلیپین به سر می‌برد، تاکید کرد که قتل شهروند مالزیایی ارتباطی به حضور او در این اجلاس ندارد. رئیس جمهوری آمریکا نیز در این اجلاس شرکت دارد.
 
پیشتر، فرمانده واحدهای ارتش فیلپین مستقر در جزیره جولو، در جنوب غرب این کشور، اعلام کرده بود که شبه‌نظامیان گروه ابوسیاف یک بازرگان مالزیایی به نام "برنارد دن تد فن" را سر بریده‌اند.
 
در ماه مه سال جاری، افراد ابوسیاف این مرد و یک زن مالزیایی به نام تین نیوک فون را در یک رستوران چینی در ایالت صباح مالزی ربودند و با خود به جزیره جولو در فیلیپین بردند. هفته گذشته زن مالزیایی ظاهرا در برابر دریافت باج از خانواده‌اش آزاد شد.
ابوسیاف با رهبر داعش به عنوان "خلیفه مسلمین" بیعت کرده و پرچم این گروه را به کار می‌بردگروه ابوسیاف، که گفته می‌شود با شبکه القاعده ارتباط دارد، در مناطق جنوبی فیلیپین فعالیت دارد و برای تامین منابع مالی خود، از جمله به ربودن افراد و اخاذی مبادرت می‌ورزد.
 
در ماه سپتامبر سال جاری، ابوسیاف دو شهروند کانادایی، یک شهروند نروژی و یک شهروند فیلیپینی را در یک استراحتگاه ساحلی مجلل در جنوب فیلیپین ربود. این گروه برای رهایی هر یک از گروگان‌های خود حدود ٢١ میلیون دلار باج خواسته است.
 
ابوسیاف یکی از چند گروه جدایی‌طلب وابسته به اقلیت مسلمان‌ مورو در فیلیپین است که اواخر دهه ١٩٩٠ پایه‌گذاری شد و به اقدامات خشونت آمیز مانند بمب‌گذاری، آدم ربایی، ترور، تجاوز جنسی، اخاذی و تجارت مواد مخدر شهرت دارد. محل اصلی فعالیت این گروه جزایر جولو و بازیلان در جنوب غرب فیلیپین است.
 
اقلیت مورو حدود ٦ درصد جمعیت فیلیپین را تشکیل می‌دهد و چند گروه از جمله نهضت رهایی بخش مورو از سوی آن خواستار کسب استقلال یا خودمختاری بوده‌اند. برخی از این گروه‌ها به فعالیت سیاسی برای رسیدن به هدف خود روی آورده‌اند.
 
سال گذشته، رهبر گروه ابوسیاف با ابوبکر البغدادی، رهبر گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) بیعت کرد و او را به عنوان خلیفه و رهبر مسلمانان مورد قبول قرار داد. این گروه از آن پس پرچم داعش را به عنوان پرچم خود به کار برده است.
+8
رأی دهید
-30

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    kiyanzx1 - استکهلم، سوئد

    فکر کنم الان سامورایى هاى ژاپن هم به داعش بپیوندند !! هر دم از این باغ برى میرسد !!
    9
    45
    ‌چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    amirHassna - سیدنی، استرالیا

    مهم نیست کجائی هستن مهم اینه که همشون به درد یه طویله می خورن.
    4
    41
    ‌چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    oghabe - سنت گا لن، سوییس

    قدرتهای جهانی چرا این گروه کوچک را در فلیپین سرکوب نمی‌کنه و اجازه جولان بازی به اینها میده تا مثل عراق و سوریه بشه ولی می‌رن تامیلهای سریلانکا را سرکوب می‌کنن و در عرض ۴۸ ساعت ۱۵۰۰۰۰ نفر از انقلابیون سریلانکا را میکشن و اونها را به یوغ بردگی سنگالها میکشن.
    0
    50
    ‌چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    united-iran - ملبورن، استرالیا

    این مسلمانان چرا اینقدر به سر بریدن علاقه شدیدی دارند؟؟ تو عراق و سوریه سر میبرند، اینجا سر میبرند، تو فرانسه سر میبرند، در صدر اسلام سر میبریدند. من اگه جای دولت فیلیپین بودم تمام جزایر جولو و بازیلان در جنوب غرب فیلیپین را با بمب اتم بمباران میکردم تا ملتشان را از شر این انگلهای کثیف راحت میکردم.
    8
    44
    ‌چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    parvin55 - مادرید، اسپانیا

    در هر کشوری که اسلام گرایان هستند همین است جنایت سر بریدن و هزار کثافت‌کاری دیگر..اینجا سعی‌ نکنید زیر نام مصدق.ایران..و و.از این ننگ‌ دفاع کنید..دیگر فیلم سینمأیی شما رنگی‌ ندارد...به این دلیل کامنتهای مرا کمرنگ می‌کنید...ولی‌ حقیقت در بالاترین رنگ خود باقیست---مرگ بر آن قلاب کثیفتان که حمله ی دوم اسلام به ایران بود!!!!!!!
    67
    34
    ‌چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    بوزرجمهر - تهران، ایران
    به به این پیروان آیین محمدی همه جا هستند چقدر هم جوانمردند.عجب داره تکرار میشه تاریخ از سر بریدن های علی و زبیر تا پوست کندن بابک و مازیار زیر شلاق و از کشتار هولناک محمود غزنوی تا تیمور ازبک حافظ قران که از سر هایی که میبریدند برج مهندسی میساخت.تا کشتار های سلیمان قانونی خلفای خودخوانده عثمانی بنام اسلام واین آخرها کشتار های خمینی و ظهور داعش .به به چه میوه های شیرینی داره اسلام.به به جه آیین انسانیه.بابا شما از اسلام اندازه 2 کلمه نمیفهمید ما اشکال داریم وگر نه این کلام خداست این تنها راه نجات است.بشتابید ایمان بیاورید برای خدا جهاد کنید بشتابید بهشت رضوان در انتظار شماست با هور ها وجوی های می و شیر و عسل برای مومنین خوب خدا.خداوند همه شما را توفیق شهادت دهاد.
    27
    25
    ‌چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    *بی همتا* - برلین، آلمان

    اینهم یک گروه دیگر که به داعش پیوستند .بغیر ازالقاعده - طالبان - بوکو حرام . بعضی افراد اخوان المسلمین و جهادهای اسلامی و دیگرمردم ازسراسرجهان . عجب غول تروریستی شده داعش
    38
    9
    ‌چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    مترلینگ - منچستر، انگلستان
    اینهمه ذوق میکردند و تبلیغ که خیلی ها به دین اسلام گرویدن اینا بودن ؟ کلی دادارو دودور که از انگلیس و المان و ... وکسانی هم که وارد داعشی ها شدن از همین جاها بود که بیشترین تعداد رو اعلام کردند خسته نباشن !مدل چینی هم بزودی وارد بازار خواهد شد
    0
    13
    ‌چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.