هشدار ایران به داعش؛ ۵۰ کیلومتری مرزهای ایران در عراق،خط قرمز ما است

احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش ایرانوزیر کشور ایران و فرمانده نیروی زمینی ارتش با اعلام دو رقم متفاوت، از تعیین "خط قرمز" در مرز ایران و عراق برای مقابله با تهدیدات تروریستی خبر دادند.
 
عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران اعلام کرد محدوده ۵۰ کیلومتری مرزهای ایران در عراق، "خط قرمز" محسوب می‌شود و چنان چه تهدیدی تروریستی متوجه ایران باشد با همکاری دولت عراق این خط قرمز فعال خواهد شد.
 
آقای رحمانی فضلی که ریاست شورای امنیت را نیز برعهده دارد با اشاره به هشدار وزیر امور خارجه عراق درباره اقدام تروریستی احتمالی داعش علیه ایران گفت: "ما طرح جامعی برای تقویت امنیت و صیانت از حوزه امنیت داخلی از لب مرز تا اقصا نقاط کشور را داریم که در آن، همه دستگاه‌های اجرایی اعم از نهادهای نظامی، امنیتی و انتظامی و دیگر نهادهای اجرایی هماهنگ عمل می‌کنند."
 
اما احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران این خط قرمز را ۴۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: " ضمن تقویت نیروهای تحت امر اخطار شدید دادیم که اگر اقدامی صورت پذیرد با پاسخ قاطع و کوبنده نیروهای مسلح ایران انجام خواهد شد و مشابه این کار را در افغانستان هم داشتیم."
 
این مقام ارشد نظامی ایران عنوان کرد که "داعش مطمئن باشد که اگر کوچکترین غلطی کند با پاسخ تند و کوبنده ایران همراه خواهد شد".
 
پیش از این محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران هم گفته بود که حملات تروریستی بیروت و لبنان، "هشدار جدی" به ایران است و "باید مورد توجه کارشناسی قرار گیرد".
 
ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه عراق، روز شنبه ۲۳ آبان اعلام کرد سرویس اطلاعاتی کشورش به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد فرانسه، آمریکا و ایران هدف‌های بعدی حملات تروریست‌ها هستند.
+95
رأی دهید
-17

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۴
    newyork333 - نیویورک، ایالات متحده امریکا

    ده کیلومتر اضافه شد، تا ۴۰ کیلومتری بود قبلا!. کی‌ متر می‌کنه ؟ خود فرمانده ناجا؟
    14
    62
    ‌سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    *بی همتا* - برلین، آلمان
    واقعا چقدر حماقت میخواهد . که فکرکنند داعش ازراه عراق وارد ایران میشود.. پارسال .روی یک ماشین سواری .حدود ولیعصر نوشته شده بود . داعش . داعش در خود ایران است .تا طرح داخل هر شهری را بررسی نکند که ترور وانفجاری صورت نمیگیرد ..
    15
    14
    ‌سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    *بی همتا* - برلین، آلمان
    فرمانده نیروی زمینی . فرمانده سپاه اعلام کرده جدیدا تیمی ازداعش که از 2 سال پیش دراستان کرمانشاه بودند . توسط وزارت اطلاعات دستگیرشدند . انوقت شما حرف از50 کیلومتری مرز باعراق میز نید .. داعش درخود ایران است وشما خبرندارید
    19
    15
    ‌سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۵
    فدای آقا - اودنسه، دانمارک

    فشنگی که دست برادر احمدرضا پوردستان هست؛ از نوع ۳۰*۱۷۳ هست که هدف رو از تا فاصله‌های ۴ کیلومتری با دقت بالا میزنه و بعد از برخورد به هدف منفجر میشه و بصورت رگبار هم میشه شلیک کرد. یعنی اگر عمریها جربزه پیدا کنند بیان جلو؛ تیکه بزرگشون گوششونه.
    20
    41
    ‌سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    بابا اینا دیگه کین؟ فعلا که ۱۰ کیلومتر اضافه کردن. بعدم اگر این فلان فلان شدها‌ بخوان بیان که حمل زمینی‌ نمیکنن! تا ۵۰ کیلومتری میان بعد می‌رن زیر زمین نقب میزنن سر از تهران در میارن
    14
    12
    ‌سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.