آقای خرازی! با همین سطح زبان انگلیسی ۶ سال نماینده ملت ایران در سازمان ملل بودید؟! +ویدیو

پارسینه: حضور «صادق خرازی» در نشست سیاست خارجی برلین و نحوه سخن گفتن او در اثنای این نشست موجب تعجب ناظران شده است.
 
در روز آخر این نشست که میزگردی با حضور صادق خرازی، سفیر سابق ایران در فرانسه، ایمن صفدی، معاون سابق نخست‌وزیر اردن، ژان ماری گنو، دیپلمات سابق فرانسوی و فیلیپ گوردون، هماهنگ‌کننده سابق کاخ سفید در امور خاورمیانه با موضوع بحران‌های خاورمیانه و بالاخص بحران سوریه برگزار شد، «صادق خرازی» که تنها طرف ایرانی شرکت کننده در این نشست بود، با سطح بسیار پایین از زبان انگلیسی به پاسخ به سوالات می پردازد.
 
سخنان خرازی به زبان انگلیسی از لحاظ واژگان و گرامر به قدری مغلوط و مخدوش است که مخاطبان را به شک می اندازد چگونه ایشان به عنوان یک دیپلمات عالیرتبه 6 سال معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل و ساکن ایالات متحده آمریکا بوده اند؟!
 
اشتباهات گفتاری خرازی در برخی موارد بسیار فاحش و پیش پا افتاده است. به عنوان مثال، خرازی در حین پاسخ به سوالات، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا را با لفظ minister یاد می کند در حالی که وزارت به معنای ministry در ایالات متحده وجود ندارد و وزرای آمریکایی همواره با عنوان secretary یاد می شوند.
 
ضمن آنکه خرازی در اینستاگرام خود، مسئله «حضور قاسم سلیمانی به عنوان تنها ژنرال موجود در مقابل تروریسم» را پاسخ خود به طرف اردنی مطرح می کند، حال آنکه با گوش دادن به سخنان خرازی مشخص می شود گویا این پاسخ، پاسخ «جان کری» به انتقاد وزرای خارجه عرب از مذاکرات هسته ای ایران و آمریکاست که خرازی به نقل از او بیان می کند.
 
در زیر بخشی از این نشست و نمونه ای از انگلیسی سخن گفتن صادق خرازی را مشاهده می کنید:

+35
رأی دهید
-76

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۶
    کیوان م - تهران، ایران

    در این رژیم آخوندی از اون خمینی بی‌ سواد خرفت گرفته تا علی‌ چلاق بنگی و نمایندگان طویله اسلامی و هر کی‌ که برای این رژیم کار میکنه همه خرفت و بی‌سواد و با مدارک جعلی هستن،واقعا که ایران از هیبت به نکبت افتاد .زمان شاهنشاه آریامهر تمام وزیران و نمایندگان با مدارک بالا و تحصیل کرده و خود شاه مسلط به چند زبان باعث افتخار و اقتدار ایران و مردم ایران بودن ،و الان رو ببینین یک مشت آخوند ۲ زاری بی‌ سواد و یک مشت بیسوادتر از این آخوندها که این رژیم رو حمایت می‌کنن .
    8
    133
    ‌سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Javid bad IRAN - استکهلم، سوئد

    یعنی‌ میخواین بگین که این کودن ،الاغ، نفهم هستن .این کثافت به این قیفاش میگه که نفهمه.از اون حسن کلید ساز دیگه بعیده که این کارها رو بکنه
    1
    62
    ‌سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    forogh - اصفهان، ایران

    واقعا نمیدونم چرا این دشمنان ما اینقدر ایراد میگیرند سواد انگلیسی یعنی‌ چی‌.؟ صورت اگر پشمالو باشد یقه‌ پیراهن تا آخر بسته و تقوا داشته باشه و انقلابی باشه دیگه کافیه.همین آقا اگر زمینه اختلاس کردن باشه اونوقت توانایش معلوم می‌شه.
    3
    113
    ‌سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    romano - تهران، ایران

    شما فکر می کنید بچه حرامزاره به باباش میره!
    3
    65
    ‌سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    ensanam arezoost - خارگ، ایران

    این پیش خودش چی فکر کرده که به این راحتی ته مانده شخصیت و آبروی ایران و ایرانی را برباد میدهد،احمدی نژاد و متکی و . کم بودند فقط اینو کم داشتیم! شاید این فکر کرده داره تو دانشگاه زنجان برای همشهریانش سخنرانی میکند،
    3
    91
    ‌سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Afshin51 - کلن، آلمان

    خباثت ذاتى مشهود در نگاه و صورت و بى تفاوتى این شخص نسبت به سوالهاى مطرح شده وبى اعتنایی به آبروى ملتى که نمایندگى اش به دست بى کفایت و بى لیاقت و بىشعور این حیوان سپرده شده جداً اعصابم را بهم ریخت بطوریکه ابتداى عرعر کردن ایشان از تماشا منصرف شدم !
    2
    55
    ‌سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sama128 - شیراز، ایران

    :o :( :o :( :o :( این که چیزی نیست ؟!؟!؟!؟! اگر بتونید یک باسواد دقت بفرمایید تنها و تنها یک باسواد نام ببرید هنر کرده اید کل تیم تیم اختلاس بزن در رو فامیل باز باند باز و مهمترین و مهمترین خصیصه خانوم باز است که در این مورد آخر همگی فارغ التحصیل شده اند و در واقع آن چیزی که می خواهند صادر کنند و جهانیان را شاد نمایند همین مورد آخر هستش این گوشکوب که به صادق خر بازی بیشتر معروف در آمریکا اگر بپرسی چند تا دیسکو داره نه تنها میدونه بلکه میدونه توی هر کدام چندتا صندلی و چندتا میز و چه خبر ولی حالا ازش بپرس book چی میشه فکر مینکه به ....کسی فحش داده یا توی این مایه ها . ...
    2
    48
    ‌سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    Mammal - لندن، انگلستان

    چقدر منحرف کننده و قرو قاطی‌ جواب داد به یک سوال مستقیم. فقط خطبه خواند مثل یک آخوند، آخرش هم گفت که ما می‌خواهیم مثل سنگاپور بشیم، بعد از انقلاب می‌خواستند مثل ژاپن بشوند بعد شد ترکیه و دوبی‌ در آینده معلوم نیست میخواهند مثل کدام کشور بشوند ولی‌ فعلا خوشحال هستند که مثل عراق و سوریه نیستند.
    0
    54
    ‌سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۳
    نازک بین - شفیلد، انگلستان

    بعضی ها مغزشان نخودی است مثل احمدی نژاد . یا حسن عباسی . بعضی هم مغزشان گردوئی است مثل آقای ظریف . حال نباید انتظار داشت همه مثل آقای ظریف صحبت کنند.
    6
    31
    ‌سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    رقص پرواز - پراگ، چک

    ایشان نماینده ملت ایران نیستند بلکه نماینده دولت ایران هستند. با این سطح سوادش اگر درخواست مترجم میکرد که سنگینتر بود ، ولی انگلیسی حرف زدنش منو یاد فارسی حرف زدن خمینی انداخت! در هر حال تنکیو وری ماچ استفاده کردیم! ;)
    4
    90
    ‌سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    *بی همتا* - برلین، آلمان

    اقای خرازی .شما که نماینده مجلس بودید وسفیرسابق در چند کشور . احمدی نژادت که دو دوره ریاست جمهور منتخب رهبرت بود . یک کلمه انگلیسی نمیدانست . حتی NO را درمصاحبه نتوانست صحیح تلفظ کند . والا من موندم احمدی نژاد چطوری استاد دانشگاه هم بوده . مگر وزیربازرگانی اولین دوره انقلاب عسگراولادی مسلمان وسیب زمینی فروش قبل ازانقلاب بازار انگلیسی میدانست .?. چراراه دور. خمینی ات .فارسی هم خوب بلد نبود حرف بزند .مترجم داشت برای زبان انگلیسی . چطورشد رهبر کشورایران شد? خب خواسته جهان همین بود که ایران پیشرفته را ببرند به دوران محمد رسول الله ات وبردند .مگر محمد انگلیسی میدانست ?
    130
    35
    ‌سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه

    تو مکتب بیشتر از این انگلیسی یاد نمی دهند
    2
    32
    ‌سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    simairani - کاشان، ایران
    ایشون همونِ که شنبه‌ها رفته یک جای حالا اسمشو خودش گذاشته "دانشگاه" و دکترا گرفته اون هم نه هرجا بلکه امریکا بعد از اینکه دیپلم ردی داشته. پس از حرف زدن سلیسش اصلا نباید تعجب کرد. اوری تینگ ایز پاسیبل اند ناثینگ ایز این پاسیبل در این رژیم پر از فرهیختگانِ بی‌مغز.
    4
    21
    ‌سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    kasra persia - لندن، انگلستان

    من که اینجا از خجالت کلی عرق ریختم . این اصلا سوال رو نفهمید . و در ثانی زبان و قدرت بیان هم نداره و فقط پر رویی محض مثل ملا یان بی مصرف
    0
    22
    ‌سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۴
    بادبادک میرزا - استابروک ، بلژیک

    [::*بی همتا* - برلین، آلمان::]. شما خودت چهطور ?یه سوزن به خودت بزن یه جوالدوزبه دیگگران من پیرمردو با خودت مقایسه نکن از من سنی گذشته و سوادم اگه خوب نیست به من ایرادی نیست کج بشین و راستشو بگو به نوشته های خودت هیچ نگاه می کنی یا نه اصلا هیچ المانی که توش زندگی می کنی بلدی ?
    14
    34
    ‌سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    simairani - کاشان، ایران
    بادبادک میرزا، کاربرِ گرام ، مهم این نیست که "بی‌ همتا"، من یا زبانم لال شما چقد خوب انگلیسی صحبت می‌کنید، هیچ کدوم از ما دیپلماتِ عالیرتبه و نماینده یک دولت در سازمانِ ملل نیستیم، کسی‌ هم با هیچ یک از ما مصاحبه‌های نمیکند، شما مگر نفرمودید خیلی بزرگتر از بعضیها هستید ؟پس اگر تذکر یا انتقادی دارید طوری بیان کنید که نه تنها بی‌ همتا بلکه همه ما یاد بگیریم و رشد کنیم که اینجا به نظرِ من جایست برای تبادلِ نظر چه خوشمان بیاید چه نیاید.
    2
    5
    ‌سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    kolah-ghermezi - ونکوور، کانادا
    خواستم بگم خاک تو سرش یه هویى یادم افتاد که بهتره بگم خاک بر سر ما که یه خرازى شغلش رو ول کرده دیده اگه ریش بزاره و والظالین رو کمى با لهجه غلیظ عربى با صداى بلند بکشه میتونه نماینده ایران در امریکا بشه که بهFrance میگه French !!!! و مکالمه اش هم که واویلا !!! تازه اصلا نفهمید سوال چى بود ! خبرنگار دو سه بار برگشت سمت راستش رو با تعجب نگاه کرد و پوزحند زد !! أحمدى نژاد بیسواد که دیگه بدتر رئیس جمهور شد ٨ سال !!!! که تو حال و احوال پیش پا افتاده به مدودف بگه yes !!!
    1
    4
    ‌چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۴
    بادبادک میرزا - استابروک ، بلژیک
    [::simairani - کاشان، ایران::]. دخترم منظورم رو شاید درست نتونستم بیان کرده باشم شاید هم شمابد برداشتکردیدمن مثل شما تند نمی نویسم و برخی خبرها را میخونم و نه همهشان را ولی در هر خبری رفتم ایشان چیزی نوشته و همیشه هم بی ربط و بی سر و ته می نویسد یکبار به نوشتههاش دقت کنید پرازغلط املاییست قول میدم المانی اش هم بهمین بدی باشدمن انگلیسی بلد نیستم وبه جایش سالهاست فقطزبان فلامان بلدم اما منم مقام عالیرتبه نبودم و نیستم اما به خودم اجازه نمیدم هرکسی را زیر انتقادببرم اگر سوادم خوب نیست من پیرمردو ببخشید اما کسی که جوون است و جای پیشرفت داردنبایددرجا بزندوباید بیشتر از انچهمی گوید بشنود تا یاد بگیرد متاسفانه ططوری شده که هرکسی در هر سنی تا حرف از اخوندو ملا بزند و بدشان را بگویدهمه بهغلط تشویقش می کنند در حالیکه باید دیدحرف را چهکسی گفته یعنی من اینهمه ساله خبرهارایکدرمیان میخخوانم یکی مثل بیهمتا ندیدم کهدر هرخبری بیسوادی اش را جار بزنداگر من بیسوادم مهم نیست اگرانتقادم درست نبودپس دو سه نفری که قبلن به ایشان ایرادمیگرفتند چه?یعنی اشکال از ایشا است دخترم باز منو میبخشیدبرای بدنوشتن
    3
    0
    ‌چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۴
    بادبادک میرزا - استابروک ، بلژیک
    به هر حال نوشته هاشون با اینهمه غلط روی اعصاب من پیرمدر و خیلیهاست مثل همان چند نفری که قبلن هم همینو بهش گفته بودنداگر کمتر بنویسد وبیشتربخواندومطالعه کند بهتر است شایدهوشش بالاباشداما تمرکز ندارد تعجب نمکنم چرا اینهمه منفی میگیردیکی هم همیشه ازمن منفی میگیردتایادبگیردهمه جا و هرمطلب نیازبه ظ پیام ندارد به هر حال همه اینجا جوون نیستندومثل منهم شایدادم باشدافتاب لب بوم کمی رعایت کنند بدنیست یک چند نفری فقط خوب می نویسند و هم مطلب را کار می کنندو هم سوادخوبی مثل خودت دارندو هم روهرجا چیزنمینویسنداگه رویه مطلب می نویسند کافیه بدونم مطلب رو فهمیده دخترم جانم درامدتااینها را نوشتم دیگه هیچی نمی نویسم اث
    3
    1
    ‌چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.