دژاگه: تا به حال چنین چمنی ندیده بودم

 چمن ورزشگاه خانگی گوام سوژه این روزهای اردوی تیم‌ ملی است. گوام اصلاً شرایط میزبانی از تیم‌های مختلف آسیایی را ندارد.
تیم‌های آسیای میانه و غرب هم برای سفر به این کشور با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند اما جدا از سختی‌های سفر به این کشور، گوام اصلاً زمین چمن طبیعی ندارد. این کشور دارای یک ورزشگاه بسیار کوچک است و زمین چمن آن هم، مصنوعی است. دیروز اکثر بازیکنان تیم ‌ملی از دیدن چنین چمنی تعجب کرده بودند. آندو با خنده می‌گفت: «از همین چمن‌هایی است که ما در تهران زیاد داریم.
ولی مسئله اینجاست که آن چمن‌ها برای بازی بچه‌‌هاست ولی ما باید اینجا یک مسابقه ملی برگزار کنیم!» اشکان دژاگه هم با دیدن چمن گوام بهت‌زده شد و گفت: «اینکه شبیه موکت است.» اشکان که سابقه بازی در لیگ‌های آلمان و انگلیس را دارد، ادامه داد: «در هیچ کجای دنیا چنین چمنی را ندیده‌ام.» کارلوس کروش و اعضای کادر فنی اعتقاد داشتند بازی در این چمن می‌تواند برای ملی‌پوش‌ها بسیار خطرناک باشد.
فیفا قصد دارد برای توسعه فوتبال در کشورهای مختلف از جمله کشوری چون گوام، آنها را میزبان کند تا پیشرفت کنند اما مسئله اینجاست که کشوری مثل گوام کوچک‌ترین استانداردها را برای میزبانی از مسابقاتش ندارد. سفر به گوام تا اینجا برای ترکمنستان و عمان دردسرساز بوده است.
پاسخ گوامی‌هابه انتقاد از ورزشگاهشان/ این‌جا کوچک است، اما آب چکه نمی‌کند!/ مشکل ویزا،کار آمریکا بودخبر آنلاین : گوامی‌ها معتقدند ورزشگاهشان یک ورزشگاه در سطح جهانی است و مشکل ویزای ایرانی‌ها به آمریکا مربوط است نه فدراسیون فوتبال گوام.
بعد از انتشار تصاویری از استادیومی که قرار است بازی تیم ملی ایران با گوام در آن انجام شود، خبرآنلاین، مصاحبه‌ای اختصاصی با مدیررسانه‌ای تیم ملی گوام انجام داد.
اسکات مک‌اینتایر، مدیر رسانه‌ای استرالیایی تیم ملی گوام است و رابطه خیلی نزدیکی با سرمربی انگلیسی این تیم فوتبال، گری وایت دارد. از او به عنوان مسئول ارتباطی این فدراسیون در مورد مشکلاتی که این سفر برای تیم ملی ایران داشت سوالاتی کردیم.
- شما زمانی که به ایران آمدید از سختی ورود به این کشور گفتید، از این‌که ساعت‌ها پرواز کردید و روادید برایتان سخت بود. حالا ملی‌پوشان ایرانی با سختی بسیار بیشتری وارد کشور شما شدند و حتی برخی بازیکنان نتواستند مجوزهای لازم را دریافت کنند.بله درست است. 4 بازیکن تیم ملی ایران و 2 تن از کارکنان ایرانی نتوانستند به گوام بیایند. اما این هیچ ربطی به فدراسیون فوتبال گوام ندارد. بخواهم دقیق تر بگویم، هیچ ربطی به فوتبال ندارد. برخی بازیکن‌ها دیر اقدام کردند و برخی دیگر مدارکشان را کامل ارسال نکردند، اما باز هم از طرف گوام تمام همکاری‌ها انجام شد، اما مساله این‌جاست که ما نقش چندانی در این قضیه نداشتیم و این مساله دولت ایالات متحده آمریکا بود. باز هم تاکید می‌کنم، این مساله ربطی به فوتبال نداشت و ما کاری از دستمان برنمی‌آمد.
- شما در مصاحبه قبلی با ما قبل از بازی با ایران اعتماد به نفس زیادی داشتید، متاسفانه بعد از شکست 6 - 0 فرصتی نشد تا با هم بار دیگر صحبت کنیم، هنوز هم با همان اعتماد به نفس به این بازی نگاه می کنید؟بله، گری وایت همیشه اعتماد به نفس دارد. این یک بازی خانگی است و گوام شرایط خودش را دارد. این بازی برای ایران دشوار خواهد بود و یکی از تاریخی‌ترین بازی‌های گوام خواهد شد.
- از استادیوم گوام بگویید. این‌طور که در عکس‌ها پیداست بسیار کوچک است و زمین مناسبی ندارد، فیفا چطور به این ورزشگاه مجوز بازی در چنین سطحی را داده است؟من از سایرین هم شکایاتی در مورد ورزشگاه شنیده‌ام، اما خب حتما شما هیچ‌وقت آن را درست ندیده‌اید که اینگونه می‌گویید. چمن این ورزشگاه بالاترین استاندارد چمن مصنوعی را دارد و در حقیقت با کیفیت ترین چمن ممکن است. درست است، این ورزشگاه کوچک است؛ اما این‌جا هم یک کشور کوچک است. طرفدارانی که به ورزشگاه می‌آیند کمبود خاصی نخواهند داشت. این ورزشگاه امکاناتش استاندارد است و مانند ورزشگاه آزادی، از سقف آن آب چکه نمی‌کند. کابل‌های برق همه جا پخش نمی شوند و مشکلاتی مانند آن جا را ندارد. قطعا وضعیت رختکن‌ها و راهروها خیلی بهتر از آزادی خواهد بود.
+22
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۹
    JustBMW - اسلو، نروژ

    دیگه همین رو کم داشتیم که گوام امکانات ورزشی ما رو مسخره کنه. یکی نیست به این آقا بگه اگه ورزشگاه آزادی چکه میکنه یا اگه کابل های برقش زیر و دست و پا ریخته، ولی با اینحال زمین تمرین شماره دو اون به کل امکانات ورزشی شما می ارزه. بماند که این مشکلات از بی عرضگی گردانندگان کشور ماست. بازم روح شاه فقید شاد که همین آزادی رو هم برای ما ساخت. وگرنه که همین رو هم نداشتیم.
    5
    45
    دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sleepyhollow - کوالا لامپور، مالزی
    خب وقتی خبرنگار احمق اونجور سوال تحقیر آمیز میکنه (شما در مصاحبه قبلی با ما قبل از بازی با ایران اعتماد به نفس زیادی داشتید، متاسفانه بعد از شکست 6 - 0 فرصتی نشد تا با هم بار دیگر صحبت کنیم، هنوز هم با همان اعتماد به نفس به این بازی نگاه می کنید؟) این هم اینجوری جواب میده دیگه.
    2
    21
    دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.