بیست و سه سال زندان برای قواد ایرانی-کانادایی

ایران وایر , شیما شهرابی
در چند سال گذشته بارها نامش در سر خط خبرهای مهمترین رسانه‌های کانادا و جهان بوده است. او یک ایرانی - کانادایی  است که شهرتش به خاطر موفقیت در تحصیل، کار، تجارت، مقام و ... نیست. او اولین نفری است که در تاریخ بریتیش کلمبیا متهم به قاچاق انسان است.
 
پرونده رضا معظمی در چهار سال گذشته یکی از پرسرو صداترین پرونده‌های قضائی در بریتیش کلمبیا بوده است. روز گذشته، دادگاه او را به بیست و سه سال حبس محکوم و اعلام کرد در سی مورد از اتهاماتش گناهکار شمرده شده است.
 
قاچاق انسان، قوادی، تعرض و بهره‌کشی جنسی از دختران  زیر سن قانونی عمده اتهامات رضا معظمی است. او در زمان دستگیری (اکتبر 2011) بیست و هفت وساله بوده و  دادستان اعلام کرده جرائم او در فاصله سال‌های 2009 تا 2011 صورت گرفته، یعنی از بیست و پنج سالگی معظمی تا قبل از دستگیری‌اش.
تماس تلفنی شخصی که از رفت‌و آمدهای مشکوک آپارتمانی به پلیس ونکور خبر می‌دهد، باعث دستگیری او می‌شود. در زمان دستگیری با هجده اتهام رو به رو می‌شود؛ چهار اتهام او مربوط به قاچاق انسان است. از سوی دیگر  متهم است یازده دختر بین 14 تا 19 ساله را با تهدید و ارعاب در ونکور کانادا وادار به فحشا کرده است.
 
رضا معظمی در ابتدا هیچ‌کدام از اتهاماتش را نپذیرفت اما بسیاری از دختران جوانی که برای رضا معظمی کار می‌کردند بعد از دستگیری او راهی دادگاه می‌شوند و علیه او شهادت می‌دهند. یکی از قربانیان او حالا بیست و چهار ساله است اما نوزده  ساله بوده که با معظمی آشنا می‌شود.
 
شهادت‌نامه‌ او در سایت روزنامه دات نت که اخبار مربوط به ونکور را منتشر می‌کند، به چاپ رسیده. دختراز وضعیت بد زندگی‌اش حرف زدهو موقعیت آن روزهایش را توصیف کرده است: «من تا ۱۶ سالگی در خانه کودکان بی‌سرپرست زندگی می‌کردم. هیچ وقت پدر و مادری کنارم نبود. در ۱۳ سالگی به مشروب رو آوردم و بعد نوبت کوکائین رسید. برای مدتی در یک مرکز ترک اعتیاد بستری شدم اما خسته شدم و نتوانستم ترک کنم. وقتی از مرکز ترک اعتیاد بیرون آمدم، با یکی از دوستانم به کافه‌ای در مرکز شهر ونکور رفتیم و در آن‌جا از طریق دوستم با رضا معظمی آشنا شدم. معظمی همان‌جا به من قول داد که زندگی شیک و معرکه‌ای برایم درست می‌کند و کوکائین هم برایم فراهم می‌کند.»
 
همین وعده‌ها باعث می‌شود، زن جوان تصمیم به همکاری با رضا معظمی بگیرد: «روزی حداقل ۴ مشتری داشتم. نمی‌توانستم به شرایط انتقاد کنم چون معظمی تهدیدم می‌کرد و کلا آدم خشنی بود. من تمام مدت مواد می کشیدم، بخصوص موادی که رابطه را آسان می‌کرد. نمی‌توانستم از دستش فرار کنم یا شاید هم - برای مدتی کوتاه - اصلا نمی‌خواستم فرار کنم.» او تنها کسی نیست که برای شهادت به دادگاه رفته، هر چند هیچ‌کدام از متهمان حاضر به نوشتن دادخواست نشده‌اند اما شهادت‌هایشان تا حدود زیادی جرائم رضا معظمی را روشن کرد.
 
وقتی شمار شهادت نامه‌ها زیاد می‌شود، معظمی که به قید وثیقه صد هزار دلاری از زندان آزاد شده بود، با ساختن یک آی دی تقلبی، از طریق فضای مجازی قربانیان را تهدید می‌کند تا آن‌ها را از شهادت منصرف کند، اما پلیس کانادا متوجه موضوع می‌شود و وثیقه او را به دلیل زیر پاگذاشتن شرایط و برقراری ارتباط با قربانیان لغو می‌کند و او را به زندان باز می‌گرداند.
 
پس از بازگشت به زندان اتهامات بیشتری علیه او اقامه می‌شود. دادستان در اولین جلسه رسیدگی به پرونده او اعلام کرده بود رضا معظمی، یازده دختر چهارده ساله را به امید زندگی مجلل فریب داده و وارد تجارت سکس کرده است.
 
بعضی دخترها در شهادت‌هایشان اعلام کردند که هیچ‌وقت رنگ پول‌هایی را که از طریق فحشا در می‌آوردند، ندیده‌اند. رضا معظمی در وسط شهر ونکور، صاحب یازده خانه مجلل بوده است. خانه‌هایی که دختران در آنجا زندگی می‌کردند اما به گفته دادستان حتی به کلیدش هم دسترسی نداشته‌اند. یکی از دختران قربانی در شهادتش عنوان کرده روزانه حدود دو هزار دلار کار می‌کرده اما هیچ‌وقت معظمی به او پول نمی‌داده است.
 
در بعضی شهادت‌ها  دختران به برخوردهای خشونت‌امیز معظمی اشاره کرده بودند. او متهم بود که روی یکی از قربانیان اسپری فلفل پاشیده و یکی دیگر را با چاقو تهدید کرده است. او این اتهامات را در دادگاه انکار کرد اما نکته دیگری بازگو کرد و گفت از طریق دوربین مخفی‌ای که در یک عروسک کار گذاشته بوده، قربانیان و مشتری‌ها را زیر نظر می‌گرفته است.
 
بعضی از قربانیان نیز عنوان کرده‌اند که معظمی هیچ‌گاه آن‌ها را کتک نزده اما آن‌ها را وادار کرده با کسانی که دوست ندارند، همبستر شوند. به گزارش «گلوبال بی سی»، جیمز فیشر کارآگاه پلیس ونکوور و مامور اصلی رسیدگی به این پرونده گفته است: «یکی از دخترها به ما گفت همیشه لازم نیست به تخت زنجیر شوی؛ راه‌های دیگری هم برای زنجیر شدن هست. یکی دیگر هم می گفت انگار در سگدانی حبس بودم؛ سگ کوچک او بودم و هر کار می خواست می کردم.»
 
معظمی تنها از یک مورد قاچاق انسان تبرئه شده است. در طول دادگاه او بارها وکیل‌اش را عوض کرده و این موضوع هربار اجرای حکمش را به تاخیر انداخته است. در آخرین دادگاه اما قاضی هشدار داد که حتی اگر وکیل مدافعش را هم تعویض کند، حکم او اعلام و دوران محکومیتش آغاز می‌شود. روز گذشته دادگاه او را به  بیست و سه سال حبس محکوم کرده است و قاضی اعلام کرده  به دلیل این که معظمی مدتی پیش از اعلام حکم قطعی دادگاه را در زندان گذرانده، حکم او به هفده سال کاهش یافته است. با این حساب حکم زندان او در چهل وهشت‌سالگی‌اش به پایان می‌رسد.
+131
رأی دهید
-6

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۳
    mina minavand - هانور، آلمان

    امیدوارم که در همون زندان به درک واصل بشه.
    11
    168
    ‌پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۳
    نازک بین - شفیلد، انگلستان

    این مردک خبیث اگر در ایران بود .هفت تا کفن تا بحال پوسانیده بود . وشاید هم 70 نفر را آلوده و روانه گورستان یا به دبی صادر کرده بود.
    9
    127
    ‌پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    parvin55 - مادرید، اسپانیا

    ۲۳ سال..مجازات به جایی‌ است---به شرطی که کتاب ۲۳ سال‌زنده یاد علی‌ دشتی‌ را بخوانید.
    204
    31
    ‌پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    ghonghol - تهران، ایران

    سلام. دوست دارم اونایی که میگن اعدام بده نظر بدن این بشر غیر اعدام چی لایقشه؟. قاچاق انسان، قوادی، تعرض و بهره‌کشی جنسی از دختران فقط بیست و سه سال؟ تازه چی شش سالشم کم کردند
    17
    75
    ‌پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    *بی همتا* - برلین، آلمان

    خاک برسراون هیکل ات کنند . بروبمیر 23 سال هم کم ات هست ..
    163
    63
    ‌پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    شنبلیله - اسلو، نروژ

    خاک بر سره قوادش کنن که به دختر بچه های نوجوان هم رحم نمی کرد، ۲۳ سال نوش جونش!
    6
    57
    ‌پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    همایون شایان - اسلو، نروژ

    قوادی یعنی جا به جا کردنه خانوما . ازش سوال کنین باباش آخوند نبوده ؟ چون این رشته ی کاری فقط مختصه آخونداست .
    11
    75
    ‌پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Shahin.Orel - تهران، ایران

    [::ghonghol - تهران، ایران::]. همونی که توی متن اومده , حقشه , ۲۳ سال , توی این ۲۳ سال هم اگه روزی این تشخیص داده شد که این آدم تغییر کرده , حتما تخفیف داده میشه ! قوانین متوحش برای جامعه های متوحشه , کانادا جزو اون قسمت دنیا نیست ! در ضمن اگه این داستان در ایران بود , همه اون دختر ها اعدام میشدن , چون بیشتر اونها خود خواسته و قانونی به عنوان سرویس دهنده جنسی کار میکردن , ولی حقوقشون رعایت نمیشده ! همینطور به یاد داشته باشد که برخورد هایی که از نظر دادگاه کانادا , خشن تلقی شده , در ایران محبت آمیز به شرط تمکین با مهر معلوم نام گزاری میشه . این آدم حتی اگر یک جانی هم باشه , قوانین بیابانی , متوحش و قرون وسطایی چاره دردش نیست . وقتی کامنت های امثال شما رو میخونم , از اینکه روزی در کشور من دمکراسی قوانین رو بنویسه و روزی هیئت ژوری تشکیل شده از مردم عادی در دادگاه ها نظر بده , وحشت میکنم که این مردم بیابانی تحت عنوان دمکرات ژوری چه قضاوتی خواهند کرد
    26
    60
    ‌پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    leila leila - گوتنبرگ، سوئد
    حالا اونهایی که میگن اعدام بده بیان بگم این اشغال واسه چی‌ باید زنده بمونه ؟ ۴۸ سالگی که بیاد بیرون عملا یک اژدهای زخمی و وحشی تازه هنوز هم جوون و بدتر از این هم میتون بکنه
    7
    8
    ‌پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    kolah-ghermezi - ونکوور، کانادا
    عکسش رو تو روزنامه Metro دارم از اون موقع تو گوشیم هستش !!! که لغت p,mp ( اقاى قوادى ) در صفحه جلد اول روزنامه حک شده و میدرخشه !!! نوش جونش ! لیاقتش همینه !!! وقتى یاد سلولهاى نورث فریزر( north Fraser ) میافتم ( همونجایى که ایشون در اونجا بهترین لحظات عمرش رو خواهد گذراند) تنم میلرزه !!!! میره میشه همبندیه اقاى pigman. !!!
    0
    10
    جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    romano - تهران، ایران
    [::Shahin.Orel - تهران، ایران::]. دوست عزیز شما چند ساعت در جامعه به اصطلاح خودت غیر متوحش زندگی کردی یا چقدر از تاریخ دنیا رو می دونی (مخصوصا غیر متوحشان را ) چه قانونی میگه آدمهای دو منطقی مانند شما باید دنیا رو سیاه و سفید کنید اون دوستان خارج کشور که شما بیابانی خوندیشون دارن تو اون جامعه زندگی میکنند و خوب می دونند دارند چی میگن کسی تو کانادا گرسنه نمونده که این بی شخصیت شغل ی رو (قوادی) رو انتخاب کرده و نام هزاران هزار ایرانی موفق و زحمتش رو دستمایه مفتخوری و زیاده خواهی خودش از زندگی کنه در همون کانادا دکتر ایرانی داریم بنده خدا تاکسی میرونه و کمردرد و هزارتا مرض میگیره تا دستش جلوی کسی دراز نشه و با شرف باشه همه بچه هاشم یک آدم مفید برای اون جامعه میشن. از چکیده حرف خودتون کمی انصاف برای قضاوت کردن در مورد آدمها خیلی خوبه و دون شان مردم بزرگ ایران توحش باشه که هیچ بسیار مردمان با شرافتی رو در کشورهای وحشی شما دیدم که زحمت میکشن و عمری رو با شرافت زندگی میکنند که آدم از خودش خجالت میکشه.
    22
    9
    جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    سرورآقا - پوتسدام، آلمان
    به دو نفر از دوستان خانم تا توانسته اید منفی داده اید من دلم میخاد دلیلش را بدانم چون آنها واقعا چیز بدی ننوشته بودند که قابل منفی دادن باشه
    8
    8
    جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    ایران بر باد رفته - برلین، آلمان
    [::ghonghol - تهران، ایران::]. منم از تو یه سوال دارم ! تا حالا تونستی داستان کسایی رو بخونی که از فشار ماندن در زندان به مدت های طولانی تقاضای مرگ کردند!؟ مرگ رو به زندان ترجیح دادند!؟ آره یک روز زندان برابر هزار بار مرگ!!! و اعدام فقط یک هدیه به مجرم و گرفتن تمام مسئولیت ها از گردنش ! بارها و بارها خیلی از زندانی ها تقاضای مرگ کردن چون هر روز تکراری در زندان و مرور خلاف هایی که به خاطرش زندانی شدن داغونش کرده! یه چنین جنایتی در حق دیگران رو در عرض چند دقیقه از طریق طناب دار یا هر چیز دیگه ای پاک کردن مشکل رو حل نمیکنه! شاید هم گاهی وقتا کسانی که این جونور زندگیشونو به باد داد باید این فرصت را داشته باشند برن به سلولی که این جونور درش خواهد ماند و تو چشماش نگاه کنند و اونو به یاد اون روزها بندازن که سروری میکرد و حالا مثل یک موش بی یال و دم و تنها مونده!
    9
    18
    جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    raha1984 - هامبورگ، آلمان
    خاک تو اون سرت خوک کثیف ! باید تا حبس ابد بهش میدادن
    7
    11
    جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۶
    Mahvelat - فرانکفورت، آلمان
    واقعاً چقدر خوبه که بعضی از ما قاضی نشدیم وگرنه دنیا رو به گند میکشیدیم.
    0
    6
    جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    عموعقلی - پاریس، فرانسه
    این یارو اگر ایران بود چه غوغایی میکرد
    0
    5
    جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    عموعقلی - پاریس، فرانسه
    در حرتم که ما ایرانیها خیلی وقتها با معنا کاری نداریم فورم را عوض میکنیم قواد کلمه ترجمه شده است حالا اگر بنویسیم قواد ایرادی نداره ولی اگر بنویسیم ایراد داره چقدر خندیدم
    0
    3
    جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۹۹
    بادبادک میرزا - استابروک ، بلژیک
    [::سرورآقا - پوتسدام، آلمان::]. دخترم من مثل شماها تند نمی نویسمو برام سخته اما نفر دومی که منفی منیگیره واقعا حقشه که صدها هزارتا منفی بگیره من نخونده بهش منفی میدم با اینکه جای نوه منه چرا که باید یاد بگیره هر حرفی جایی داره ودرهرمطلبی پیام نذاره واقعا از دستش عاصی شدیم امیدوارم بففهمه که یه ملتی از دستش چی میکشن اینهمه ساله اینجا رو دنبال میکنم البته عضونشده بودم ومیخونم تابحال مثل ایشونو ندیدم که بیسوادیشو جار بزنه اگه من بیسوادم واسه من که سنی از من گذشته کسر شان ننیست اما شرط می بندم هم المانیش ضعیفه فارسیش هم که همه می بینن هم نوشته هاش پر ازغلطه شاید هوشش زیاده ولی تمرکز نداره
    4
    5
    جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    shahin_2ron2 - تورنتو، کانادا
    این اشغال فکر کرده نون هیکلشو میخوره، اگر ایران بود، بچه‌های ۱۴-۱۵ ساله جواده تیکه پراش میکردند. البته کلا قانون در نورث آمریکا خیلی‌ سافت هست و چون اعدام نیست، هرکی‌ هر کاری کنه میدن آخرش زندانه و زندناش لوکس هست و بخور به خوابه، تلویزیون، اینترنت، غذا پیتزا و. حتا مقداره ویتامین در هر وعده غذای در سالن غذا خوری هست و کلا هتل هستش بخصوص تو کانادا. . .
    1
    4
    جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    ghonghol - تهران، ایران
    [::Shahin.Orel - تهران، ایران::]سلام. این که شما میگید اصلاح میشه !!خیلی خنده داره. بحث اول قانون احقاق حقه و بعد بازدارندگی هست که اصلاح ذیل بازدارندگی باید تعریف بشه. این شخص شاید بارش رو بسته ازاین کار یه مدتم بچه یتیم بازی در میاره تو زندان و بعدشم میگن خوب شده و آزاد ش کنند . حق اون که شرافتش لگد مال شده باید احیاء بشه. نکته بعدی اینکه شماکه میگید قوانین اونجا برا اهلی هاست چرا اون جامعه یه نفروداشته که برای رسیدن به خواسته هاش این کار رو بکنه. خوب تو ایرانم می موند ممکن بود بکنه همین جنایات رو. پس این جامعه آرمانی اهلی شما به چه درد خورده(به سبک خود شما استدلال کردم وگرنه همه رو به یه چول نمیرونم) .
    22
    18
    جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    ghonghol - تهران، ایران
    ایران بر باد رفته - برلین، آلمان. سلام اونایی که توزندان بهشون بد میگذره ممکنه آدمایی باشن که یا ناخواسته ممکنه جرم کنند و یا مجرمین ناشی بودن که زندان دستشون رو می بنده و گرنه خلاف کارای حرفه ای این طوری نیست براشون . نکته بعدی اینکه به زندان همه جا میگن دانشگاه جرم و تو دوره معاصر معمولا سعی میکنند کمتر و یا حتی حذف بشه. چون طرف اگه حبس ابد بهش نخرده باشه با انجام یه جرم میره تو صدتا جرم دیگه یاد میگیره میاد بیرون
    15
    15
    جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Shahin.Orel - تهران، ایران
    [::ghonghol - تهران، ایران::]. وقتی قوانین بیابانی ساختار فکر یک نفر رو تولید میکنه , میاد و میگه که دادن حق یک نفر, اینه که جون اون یکی دیگه رو بگیری ! من هیچ سوالی دیگه از اینکه جهان سوم از کجا تولید میشه ندارم ! در ضمن مثل خودتون استدلال بفرمایید که این جماعت هم لگن لگن حق بهتون بدن ! وقتی یکی متوحش هست , ساختار مجازات رو در انتقام و نابودی میبینه , نه در اینکه جبران خسارت اونی که آسیب دیده بشه ! چشم یکی کور شد , به جای اینکه زندگی این فرد رو به هر نحوی که شده به شرایط عادی در حد امکان از لحاظ جسمی , روانی و مالی برگردونیم , حق اینه که چشم اون یکی رو هم کور کنیم ! من نمیدونم چی به سر شما ها اومده که این شدید , ولی باور دارم , احمدی نژاد هم از سرتون زیاده
    22
    28
    جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    ghonghol - تهران، ایران
    Shahin.Orel - تهران، ایران. سلام. دلم میخواد فردا مثلافرانسه عاملان حادثه تروریستی که داعش برعهده گرفت محکوم به اعدام کنه ببینم امثال شما چی میگن. بحث این نیست که قانون از تو بیابون عربستان در بیاد یا از تو جنگل های فرنگستان. بحث اینه که برای ما ایرانی ها مرغ همسایه غازه. اون یه نفری که جونش گرفته می شه به دلیل اینه که جنایات زیادی کرده که مستحق مرگ می شه. فرض کن تک دختر یک خانواده رو بهره کشی جنسی کرده و بعد هم برای این که نگه داره اونو معتاد کرده. گفتم یکی رو فقط فرض کن. حالا این شخص خودش تجاوز میکرده معتاد میکرده در اختیار مردان هوس باز قرار می داده و پولش رو می زاشته توجیب. برفرض که این فرد اصلاح شد اگه کسای دیگه ببینند هر غلطی میتونند بکنند بعدم دوروز آب خنک و خلاص به نظر شما اونا که پتانسیل شو دارند ترقیب نمی شند جنایت کنند؟. در ضمن از نوع توهین کردن شما و متوحش خواندن دیگران سطح درک شما معلوم می شه؟ و این که انقدر صفرو یک فکر می کنید که هرکی با شما تویه چیز مخالفه تو همه چیزا هم مخالف شماست : احمدی نژاد هم از سرتون زیاده.
    27
    14
    شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Shahin.Orel - تهران، ایران
    [::ghonghol - تهران، ایران::]. جواب گفتتون در جملات قبلم هست , میتونید دوباره بلکه چند باره ون رو بخونید ! همینطور تکرار میکنم , اعدام یک فرد تنها از نظر عده ای متوحش قبل قبوله , گفتن وحشی به متوحش توهین نیست ! همینطور جنایت پاریس رو داعش نکرد , بلکه اسلام این کار رو کرد . اینکه عاملان این حادثه اعدام بشن , رفتاری بیمار و متوحشی هست که بر خلاف میل شما در فرانسه اتفاق نخواهد افتاد , در مورد سوالتون هم , بله من با این رفتار بدوی مخلافم حتی با سناریو شما ! ولی با اینکه این دین پلید غیر قانونی اعلام بشه تا یکی مثل تو رو که تهدیدی برای مدنیت هست رو تولید نکنه , کاملا موافقم
    12
    25
    شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    ghonghol - تهران، ایران
    Shahin.Orel - تهران، ایران. سلام. ازادب شما معلوم کی تهدیده! . فکر کنم این آدم از آشناهاتونه این جوری سنگش رو به سینه میزنید . وگرنه آدم عاقل این گونه حرف نمی زنه. قطعا اگر آشنای شما نباشه .از ادبتون معلومه که هم فکر هستید منتهی شما نشکفتید. این که هر مسلمونی رو وحشی می دونید و قبلش هرکی مخالف شماست رو مسلمون و حشی! بیشتر نمایانگر توحش خودتونه. بدرود.
    23
    9
    شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Shahin.Orel - تهران، ایران

    [::ghonghol - تهران، ایران::]. دقیقا برچسب زدن یکی از اصول دینته , در همون صدر اسلام هم , هر چاقو کشی که میشد طرف برچسب صدیق میخورد , کسی اعتراض میکرد میشد کذاب ! کافر ! شک داری اسلام ترویج توحش میکنه ؟ شک داری قوانین اسلام با توحش در هم آمیخته و تو رو تولید میکنه ؟ من با ادب یا بی ادب , چه توجیهی واسه توحش توئه ؟ جملاتی که تو گفتی , ساختار فکری ای که داری همه هماهنگ با توحشه , اگر من اونها رو با جملات واضح و نه ننه من غریبم زینب وار بازگو میکنم , این بی ادبی من نیست , بی ادبی باور های تو هست که وقتی با چهره بدون نقاب به خودت نشون داده میشه به جای حرف حساب , برچسب فامیل بودن با یارو به کسی میچسبونی ! تو یک مسلمون واقعی هستی !
    4
    30
    شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۶
    hassan5 - تهران، ایران
    ghongho-تهران :اینقدر در مورد اعمال قرون وسطائی پافشاری نکن!؟مسیر اعمال مردم دنیا بسمت نفی اعدام میباشد:همانطور که اعمالی مثل سنگسار و قصاص از بین رفته است اعدام هم در اینده منسوخ خواهد شد.زور زیادی نزن!؟!؟
    0
    0
    دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.