دل‌ نوشته پرویز پرستویی برای «فیتیله»‌

ایسنا: پرویز پرستویی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با انتشار عکسی از گروه «فیتیله» به حاشیه‌های به وجود آمده درباره اهانت به هموطنان ترک‌زبان در این برنامه که ویژه کودکان است واکنش نشان داد.
 
 پرستویی در این دل‌نوشته آورده است «ای عزیزانی که این مطلب رو می‌خونید، بنده یه ترکم و خیلی هم به ترک بودنم می‌نازم. این روزها اخبار فیتیله‌ها منو خیلی آزارم داد. از مدیران برکنار شده بگیرید تا عمو فیتیله‌هایی که بیست سال کودکان و بزرگسالان رو شاد کردن و آگاه، ولی این جفای بزرگ رو نمی‌تونم هضم کنم که سه یار و چند مدیر رو خانه‌نشین ببینم. عزیزان چرا به «هفت» سینمایی حمله نمی‌کنید که سینما رو این‌ قدر سخیف کردند و کوچک که همیشه بیرق‌دار فرهنگ ایران بودند و افتخار آفرین در دنیا، شمارو به خدا سوگند در قضاوت عجول نباشید... .
 
تو سریال «پایتخت ۴» ارسطو با لهجه مازندرانی، نفهمید و غذای سگ خورد... تو سریال «باغ مظفرِ» مهران مدیری شخصیت گلمراد با لهجه لری نمایشگر یه آدم کثیف و نفهم بود... تو فیلم‌ها و سریال‌های مختلف، شخصیت‌هایی با لهجه‌ جنوبی نقش قاچاقچی‌ها رو بازی میکنن... گیلانی‌ها تو سریال‌های مختلف نقش آدمای ساده‌لوح رو ایفا می‌کنن... حتی جواد رضویان و رضا شفیع‌جم با لهجه‌ افغانی سریال طنزی بازی کردن که سطح فرهنگ افاغنه رو خیلی پایین نشون می‌داد... اما همه‌ این اقوام می‌دونستن که هیچ توهینی در کار نیست. کسی با یه سریال طنز به قومیت توهین نمیکنه... یا سریال در حاشیه که جواد رضویان با اون شکل و شمایل به لهجه قمی حرف می‌زد... اما با یه آیتم طنز ۵ دقیقه‌ای اینکه یه نفر با لهجه آذری با فرچه توالت دندوناشو مسواک کرده، منجر شده به تظاهرات!
 
اونم بازیگرای فیتیله که سال‌هاست نشون دادن چه شخصیتی دارن... ملعبه دست بعضی افراد سودجو و فرصت طلب نشیم که واسه نشون دادن خودشون مصاحبه می‌کنن و مردمو تحریک می‌کنن.
اگه تو‌پایتخت ۴، ارسطو وقتی که داشت اشتباهی غذای سگ می‌خورد، به جای لهجه مازندرانی لهجه آذری داشت،الان کلیه عوامل پایتخت اعدام شده بودن!»
+596
رأی دهید
-33

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۵
    whatever - کپنهاگ ، دانمارک

    راست میگه. دمش گرم :)
    30
    294
    ‌پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    اسب آتش - سیدنی، استرالیا

    مرگ بر ترکیه
    92
    172
    ‌پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران

    منم یک آذریم و از این رفتارها عصبانیم . به تمام مطالب مربوط به تظاهرات یک عده آذری کم سواد و نافهم منفی دادم . اینها نمی دونند که یک عده دارن ازشون سواری میگیرن حالا یا به اسم اهانت یا هرچیزی ولی مشخصه یک عده برای خودشون دکون باز کردند و با این تهدیدات بودجه میگرن برای سرکوب بودجه میگرن برای آماده باش بدون هیچ دلیلی. این برنامه و حتی بازیگرش هم آذری بود و مشخصه یک شوخی ساده بود . بعله این مسئله مهمی هستش که بفهمیم یک عده خاکستری و گرگ معاب که دنبال اهداف خاص هستند میدان دار نشوند و بفهمیم که زمانی که روسها و کومونیست ها میخواستند آذربایجان رو مثل همون قسمتی که روسها در ترکمن چای بالا کشیدن و سر دولت آذری اون زمان ایران کلاه گذاشتند و آذربایجان رو دو تیکه کردند میخواستند بقیه اش رو هم بالا بکشند ولی با اسم استقلال و آزادی و بدانید که همین بچه های آذربایجان بودند که رفتند و همه منافق های خاکستری رو سرکوب کردند از فرمانده تا سربازها آذری بودند چون عشق به وطن چیزی نیست که ترکیه ای ها یا روسها بتونند بخرندش.
    36
    257
    ‌پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    babak azari - آتن ، یونان

    همه خوب میدانند که همه ی اینها بهانه است و بس! اختلاف بین قومهای ایرانی و در پایان تجزیه ی ایران نقشه شوم غربی هاست که هرچند در زمان محمدرضاشاه فرونشانده شد و ملی گرائی جای قوم گرائی را گرفت ولی شومبختانه این طرح از حدود 10 سال پیش دوباره به صورت جدی کلید زده شد و یک عده بیسواد پشت سر یک عده خودفروخته قرار گرفتند و داستان به اینجا رسیده است! . اما دشمنان و بدخواهان ایران باید بدانند هنوز هستند بسیاری از آذری ها که برای نام ایران میمیرند. چو ایران نباشد تن من مباد. بابک از مراغه
    18
    226
    ‌پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sleepyhollow - کوالا لامپور، مالزی

    پرویز پرستویی عزیز که واقعا از صمیم قلب دوستت دارم، بحث نمایش و مطرح شدن برخی افراد سودجو یک چیز است و حنبه و ظرفیت ترک ها هم یک چیز دیگر. نه اینکه همه را با یک چوب بزنم و بگم هیچ ترکی جنبه نداره اما حقیقت تلخ اینحا است که اکثر ترک ها جنبه و طرفیت ندارند و با کوچکترین اتفاق در جامعه یا در سیاست شور این مهم میگیردشان که می خواهند ترک ها را نابود کنند. تصور اکثر ترک ها بر این است که کل ایران دشمن آنها است و همگی می خواهند آنها را نابود کنند. و بدتر و تلخ تر اینجا است که خیل عظیمی هم فقط دنباله رو هستند و بدون دانستن صحت و سقم داستان فقط به گروه منتقد می پیوندند، چرا که ترک باید پشت ترک را داشته باشه حالا حق و محق بودن این وسط پشیزی ارزش نداره. این داستان را بارها و بارها امتحان کردم و وقتی جریانی اتفاق می افته و ترک های اطرافم را ناراحت و معترض میبینم به سرعت پیگیر ماجرا از آنها میشم و مقلا می پرسم خودت چقدر اطمینان داری؟ یا چرا فکر می کنی اشتباه کرده اند؟ شما هم امتحان کن و از ترک های منتقد اطرافت بپرس فیتیله ای ها چه توهینی کردند؟ مطمئن باش 75درصد اصلا نمیدونند و برنامه را ندیدن.
    23
    179
    ‌پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    kasra persia - لندن، انگلستان

    من حرفها ی آقا ی پرستویی رو تا حد زیادی قبول دارم. من خودم اهل شیرازم و کلی به جوکهای شیرازی می خندم .البته این شوخی ها حد و مرز داره و نباید به یکبارگی به ریشه ضربه بزنه. من که اکثر لهجه های ایرانی رو دوست دارم. البته همه جای دنیا این مسائل وجود داره مثل آینجا که خدا میدونه چقدر لهجه های مختلف داره من جردی، مکام، اسکس، ساکس کاکنی، ایریش، اسکاتیش، ولش.....و خیلیها های دیگه و همشون واسه هم دیگه جوک میگن مخصوصا توی اسنتد آپها.
    16
    163
    ‌پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    Caspian1402 - لندن، انگلستان

    درود به شرفت اقای پرستویی. حرفت، حرف حسابه بخدا.
    19
    134
    ‌پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    uk.ali - لیورپول، انگلستان

    Paksan, ایران -ایران ، . من خودم آزری ام یعنی چه ؟ مگر نماینده ازربایجانی ها هستی ؟ . حرف حساب خود رابزنی برای اینکه دیگران حرفت را باور کنند حتما باید قسم و دلیل و فلان بیاورید یا به عوام فریبی گریبان باشی ، آدم باش و بجای یک ایرانی بدون اینکه قوم را لو بدهی نظر بده تا ما هم بفهمیم یک آدم دموکرات حرف می زند نه یک عقده ای که منظورش را با التماس می خواهد بیان کند ، آرازل او باش بین هر ملتی هست و هیچ کدام از آنها نماینده آن ملت نیستند و لی باید احترام هموطن بودن ره داشته باشند ، چرا کردها و ارمنی ها را مسخره نمی کنند؟ کاسی زیر نیم کاسه شان هست ، هر که با ترک دشمنی دارد محبوب نظام جمهوری اسلامی فارسگرا هست ، سیاست‌هایی اشتباه جمهوری اسلامی در قبال ازربایجانی ها در ایران باعث شده ایران سه میلیون دوست همسایه ارمنستان را داشته باشد ولی در عوض 30 میلیون ترک هموطن را در عمل از دست داده که هیچ تازه با دنیای غول ترک و عرب همسایه ها دشمن شده ، چرا ما باید با همسایه ها و غیر فارسها صمیمی نباشیم ؟ آیا منظر داعش بازی در ایران هستیم مطمئن باشید بازنده شروع کننده خواهد بود .
    207
    38
    ‌پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    uk.ali - لیورپول، انگلستان

    اسبآتش ، سیدنی استرالیا، . مرد ه ها آزری مرگ زندگان را دارند ! با شعار استدلال نمیشود،
    82
    22
    ‌پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    vurujak - لندن، انگلستان

    . تورکا در قبل این همه مایه گذاشتن در عوض چی‌ دریافت کردند؟ به جز توهین، هرچی‌ صنعت مادر و هر هست سرمایه‌گذاری کلان در اصفهان و مشهد و تهران و کرج و فارس ستان می‌شه. در ضمن کسی‌ که بگه من ترکم و از این توهین ناراحت نشده تورک نیس. بره یک تست DNA انجام بده. اگر دهان تورک‌ها بوی گند میده این افکار نژاد پرستانه تعدادی پان فارسیست هست که فضارو متعفن کرده. چر/ ایرانیان یوکی بیانیه علی‌ دایی رو در این مورد نمیذاره؟
    147
    37
    ‌پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۳
    نازک بین - شفیلد، انگلستان

    اسب آتش - سیدنی - استرالیا .افسوس که با این درک و فهم پائین ات متوجه سخنان پرستوئی نشدی . نژاد پرستان در جامعه جایشان سطل ذباله میباشد.
    13
    91
    ‌پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    حاج حمید الله - وین، اتریش

    جنبه خوب چیزیه که ما ایرانیها فکر می کنم داریم ولی نداریم. تعصب و احساسات همیشه کار دست ما داده. نمونه اش هم انقلاب ۵۷. به امید روزی که. منطقی فکر کنیم و بر احساست خودمون غلبه کنیم. وهمیشه بیاد داشته باشیم که تعصب = با دیکتاتوری.و هیچ ربطی به غیرت نداه
    13
    59
    ‌پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    ensanam arezoost - خارگ، ایران

    اگه تو‌پایتخت ۴، ارسطو وقتی که داشت اشتباهی غذای سگ می‌خورد، به جای لهجه مازندرانی لهجه آذری داشت،الان کلیه عوامل پایتخت اعدام شده بودن!» درود فراوان بر پرویز پرستوی عزیز و همه آذری زبانانی که خود را ایرانی و هم میهن ما می دانند و از نا آگاهی و نادانی که باعث میشود مورد سوءاستفاده عده ای جدایی طلب و وابسته به ترکیه قرار بگیرند،خوشبختانه کاملا به دور و در امان هستند،پاینده باد آذری ایرانی و آذربایجان ایران
    17
    104
    ‌پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    من خودم ریشه‌ آذری دارم، خیلی‌ هم جک میگم هم می‌شنوم، ولی‌ باور کنید خیلی‌ از آذری‌ها که از نژاد پرستی‌ ناراحت میشن، خیلی‌‌هاشون از نژاد پرست‌ترین ادامها هستن. عین فرانسوی ها، میری تبریز آدرس می‌پرسی‌، فارسی جواب نمیدان، میفهمن ولی‌ جواب نمیدن، و تو یه جم اگر صدتا جک رشتی و کردی و لری . بگی‌ هیچ صداشون در نمیاد، ولی‌ خدا نکنه یه جک ترکی‌ یکی‌ بگه، غمباد میگیرن تا آخر شب هم باهات حرف نمی‌زنن!.
    23
    124
    ‌پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    fereshteh-wi - سیاتل، ایالات متحده امریکا

    اگه تو‌پایتخت ۴، ارسطو وقتی که داشت اشتباهی غذای سگ می‌خورد، به جای لهجه مازندرانی لهجه آذری داشت،الان کلیه عوامل پایتخت اعدام شده بودن!».
    10
    51
    ‌پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    nimaaa - نیویورک، ایالات متحده امریکا
    ببینید در فیلمهای ایرانی همیشه به اقوام توهین میشه تقلید لهجه با توهین و پایین آوردن شان شخصیت اقوام فرق داره این دو تا متمایز هستن چرا اقوام در فیلمهای ایرانی در شغلهای پایین مثل نگهبان رفتگر آبدارچی سرایدار بکار گرفته میشند آیا در اروپا هم اینطوریه یا در کشورهای جهان اول؟
    26
    22
    ‌پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    [::اسب آتش - سیدنی، استرالیا::]. آخه أسب بخار عزیز، این دیگه چی بود عین قارپوز زد بالا!. حالا فرضا هم ترکیه مرد، کجا آنتالیا میری اونوقت!؟
    13
    22
    ‌پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    چرا برق آ رفت ی - پاریس، فرانسه

    یا شا اولسون پرستویی،من با واقعیتِ،که شاید متن نویسی کمی ضعیف بود،و بد آموزی . برای کودکان(همه کودکانی که این برنامه رو دیدن،از هر قومِ بیشتر از عزیز)،من با خانوادم. صحبت کردم و نظرشونو در رابطه با این تظاهرات پرسیدم، حتی مادرم که یه ترک دو آتیشیه. این تظاهراتو محکوم کرد، میگه یعنی چه که یه عده شاید هم ترک توشون نباشه، میان راهپیمایی میکنند، کمی منو به فکر انداخت، راست میگه،من از ترکایی که سراغ دارم،همه اهل. تنز و شوخی و با جنبه هستن،اما یه عده فکر میکنن که ترک بودن ،سند دارد و این سند به اسم. اوناس،یکی از این عزیزان فیطیله خودش ترکه درود به کاربران عزیز
    14
    36
    ‌پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه

    من امروز برای اولین بار این کلیپ را از شبکه اندیشه دیدم بسیار کار زشتی بود یعنی دو تا آدم را آورده بودند که نقش دو آدم بی سواد و ابله را بازی کنند و اینها با هم ترکی حرف می زدند تا نشان داده شود که اینها ترک هستند این با ماجرای سریال پایتخت خیلی فرق می کرد من خودم مازندرانی هستم و هیچ احساس بدی از این سریال به من دست نداد و بر عکس از دیدن آن لذت هم می بردم ولی با دیدن این تکه نمایش واقعا خودم هم ناراحت شدم من فکر می کنم چنین نمایشی را اگر در آمریکا هم اجرا می شد که مثلا دو نادان مرتب با هم اسپانیایی یا عربی حرف می زنند آنجا هم واکنش نشان داده می شد البته نه در این حد که بخواهد تظاهرات راه بیفته ولی کار بسیار بدی بود و باید این افراد توبیخ می شدند
    61
    31
    ‌پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    sarbaz007 - المان، آلمان
    ایرانین‌یوکی.علی‌ - شما فکر کنم یا آنکارا زندگی‌ میکنی‌ یا اصالتا عثمانی هستی‌ که فارسی هم بلدی نه ؟، چرا به آذری‌های که اینجا هستن گیر میدی ،یه کم برو مطالعه کن از روی تعصب عثمانی جبهه گیری نکن ، اگه واقعاً نمیدونی‌ عثمانی‌ها کیا هستن و کردا توی ترکیه چه نوع فکری دارن بهتره یه دوست کرد ترکیه پیدا کنی‌ ،در ضمن بد نیست یه سریع بری توی سایت ترکیه چرخ بزنی‌ به جایی سایت ایرانی‌
    6
    15
    جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    sarbaz007 - المان، آلمان
    اینقدر فارس فارس نکن من همه ایرانی‌ هستیم ، آذری ،کرد بلوچ، لر ،گیلانی ترکمن ، عرب
    5
    22
    جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    سورتمه - سورتمه، بلژیک

    فقط خوزستانیها هستند که میزارند با لهجه شون بقیه مردم شاد بشن و با نفت زیر پاشون بقیه شهرها اباد! از طرف جناب خان
    8
    29
    جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    mehan71 - ویتنام، ویتنام
    خواهشن دو نفر از باسوادترین و منطقی ترین آذری های مخالف این قضیه الان تو یه جمله توضیح بدن قویترین استدلالشون راجع به ارتباط منطقی بوی بد دهان با لهجه آذری چیه ؟
    8
    11
    جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    kolah-ghermezi - ونکوور، کانادا
    عزیزان قضاوت عجولانه نکنین !! اسب آتش -استرالیا منظورش اینه که ترکیه سعى در مغلطه کارى داره !!! در یوتیوب کلیپهایى هست که ترکیه داره جفتک میندازهً که همشهریها و همزبانهاى من و امثال من رو ترغیب به آشوب کنه !!! واقعا از در تعجبم از همشهریام و همزبانهام که این طنز رو بخود گرفتن !!! امیدوارم که نه تنها آذربایجان بلکه ایران عزیزم اخر عاقبت خیرى داشته باشه !!! بسلامتى همه هموطنانم دارم نوشابه میخورم !! سلامتى همه ایرانیها و این دوستان عزیزم !!!! سلامت باشین !!!
    6
    21
    جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    amirans - لوون، بلژیک
    من عاشق پرستوییم و کلا کمترین ارزشی برای بحث نژاد و قومیت قائل نیستم. ولی صحبت های پرویز خان رو 50% قبول دارم و اونم اینکه باید ظرفیتمون رو بالا ببریم. ولی توهین کردن هم مثل خیلی مسائل دیگه 0 و 1 نیست. یک درصدی داره. همون طنز چهارخونه کلی برادرای عزیز افغانی رو ناراحت کرده بود. یه تعدادی مازندرانی هم با پایتخت ناراحت شده بودن. به هرحال هرچی درصد توهین بالاتر بره میزان ناراحتی هم بیشتر میشه. ایدال اینه که کلا ادما به این مسئله بی ارزش قومیت هیچ توجهی نداشته باشن چون واقعا بی منطقه. ولی متاسفانه چون اینجوری نیست پس باید مراقب باشن درصد توهین بالا نره. حالا به هر بهوونه ای باشه. جدای این مسئله اگه اشتباهی رخ بده میخواد عمو فیتیله یا پورنگ، سوپر استار یا خود پرویز خان عزیز باشه باید ماخذه بشه و عذر خواهی کنه. حالا حد و اندازش رو نمیدونم.
    4
    11
    جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۱
    حرف حساب از ایران - ایران، ایران
    لازم نیست که بگویم خاک عالم بر سر پرستویی و کسانی که موافق او هستند باد چون شما با حمایت از این برنامه فیتیله بخودتان و بچه هایتان توهین میکنید. یعنی بچه شما انقدر عقب افتاده است که این برنامه آموزنده میشود. بچه شما با برس توالت مسواک دیگر نمیزند و وقتی دهنش بو میدهد اسپری زیر بغل به دهانش میزند. آیا لیاقت شما این است؟ آیا فکر نمیکنید که بجای این میتوانستند خیلی راحت بگویند موقع سفر از وسایل لازم مسواک را باید فراموش نکنیم . اگر یادمان رفت عوض اسپری زیر بغل میتوانیم آدمس استفاده کنیم تا باعث ناراحتی دیگران نشویم. وای بر شما که فقط تو سر هم دیگر میزنید. شما لایق این کشور با این وضیعت هستین.
    18
    12
    جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Payam-33 - ویسلر، کانادا
    از فردا فحش خواهر و مادر به ترکی به پرستویی میدن!
    9
    10
    جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    اسب آتش - سیدنی، استرالیا
    [::hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا::]. [::نازک بین - شفیلد، انگلستان::]. [::uk.ali - لیورپول، انگلستان::]. دوستان ...عثمانی مرام، بازم اسم ترکیه اومد، داغ کردید. متن استاد پرستوئی رو متوجه شدم خیلی هم خوب گفته. ولی منظور من دسیسه های تجزیه طلبانه از سوی ستون پنجم فریب خورده کشورهای منطقه بخصوص ترکیه ست که در آذربایجان عزیزمان فعالند. شعارهاشون رو با پرچم سرخ منحوس ترکیه(نه سرخ زیبای تیم فوتبال تراکتور سازی) در ورزشگاه ها میبینیم که البته زیاد هم نیستن ولی پشتوانه دارن،گربه ایران در واقع مخلوطی از قومیت های اصیل و بافرهنگ های مختلفه که توسط سگ های هار همسایه تهدید میشه.
    11
    12
    جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    اسب آتش - سیدنی، استرالیا
    [::kolah-ghermezi - ونکوور، کانادا. قربون آدم با مرام وطن دوست و چیز فهم، کشته و مرده کامنتاتم .
    2
    7
    جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    kolah-ghermezi - ونکوور، کانادا
    [::اسب آتش - سیدنی، استرالیا::] ,,, به قول جناب خان ، فدات !!! ستاره بچیننى !! با کانگورو گل یا پوچ بازى کنى بوس بوس !!! فدات دوست عزیز !! بسلامتى شما هم یه پیک نوشابه زدم !!! براى شما و تمامى ایرانیهاى عزیز ارزوى سلامتى دارم !! زنده باشین !! .
    2
    12
    جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sleepyhollow - کوالا لامپور، مالزی
    [::حرف حساب از ایران - ایران، ایران::]. خاک عالم بر سر پرستویی و موافقانش؟ یعنی واقعا تو تربیت شدی؟ بویی از فرهنگ بردی که پرویز پرستویی را اینجوری خطاب میکنی؟ آدم نادان بی فرهنگ اگر سواد و اطلاعاتی از طنز نداری برای چی به خودت اجازه میدی که به یک استاد سینما و تئاتر توهین کنی. الان مثلا با این گفته ات خواستی نشون بدی از پرویز پرستویی بیشتر میفهمی؟ شما برای طنز برو سراغ شبکه قرآن که فکر می کنم بهترین تاثیر را روی مغز شما نخود مغزها خواهد گذاشت. طنزهای قرآئتی گوش بده که مبادا فکر کنی خانواده ات از برس توالت جای مسواک استفاده می کنند..
    3
    11
    شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۹
    Motalleb - ایران، ایران
    اعمال و رفتار و طرز فکر اشخاص نماینده شخصیت وشعور فرد است .رنگ پوست ونوع زبان و محل تولد و مذهب هیچگونه نقشی در شخصیت و انسانیت ندارد .و با گفتن تعدادی جک از شخصیت چنین افرادی چیزی کم نمی شود .
    1
    8
    شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    پاچه خواران همایونی - امریکا، ایالات متحده امریکا
    نمیدانم چرا مردم ما روی چیزهایی که باید حساس باشند هیچ حساسیتی نشان نمی دهند ولی در مورد مسائل پوچ و بیخودی کلی حساسیت نشان میدهند! البته جوابش فکر کنم مشخص است سطح سواد و آگاهی مردم پایین است چون هیچکس اهل مطالعه نیست. اگر کسی من را مسخره کند یا لهجه من را همیشه فکر میکنم که آن شخص دارد خودش را مسخره می کند نه من را! فقط مسخره کردن نیست برخورد طرف مقابل مهم تر است. البته یک فرهنگ غلطی هم بین ما ایرانی ها از قدیم رواج داشته و همیشه دوست داریم با مسخره کردن دیگران خود را شاد کنیم و این را هنر می دانیم. هنر آن است که در حد فهم و شعور هر کس با آن حرف بزنی شوخی کنی و نه هر حرفی را هر جا بزنی!
    2
    9
    یکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    ایالات متحده ایران - شیراز، ایران
    [::paksan - ایران، ایران::]. دوست دارم
    1
    1
    یکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۰
    Avicenna - لندن، انگلستان
    شاید به خاطره این هست که آقا آذریه
    0
    0
    ‌پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.