نجات جان نوزاد به سبک حضرت موسی

انتشار عکس کودک یمنی که از ترس طوفان چاپالا توسط مادرش به آب سپرده شده و جان سالم به در برده بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته است.

مادر یمنی فرزند شیرخوار خود را از ترس طوفان در تشتی گذاشت و به آب سپرد.
 
براساس اعلام فعالان شبکه‌های اجتماعی از بین تمامی اعضای این خانواده تنها این کودک نجات یافته و زنده مانده است.
 
فعالان توییتر، کار این مادر یمنی را به داستان مادر حضرت موسی تشبیه کردند که فرزند خود را از ترس فرعونیان در صندوقی به آب انداخت.
 
طوفان دریایی چاپالا با سرعتی بیش از ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت ظاهر می‌شود و امواج ناشی از این طوفان به ارتفاع چندین متر می‌رسد و تا کنون باعث مرگ تعدادی از شهروندان یمن و آوارگی هزاران نفر از منازلشان شده است.
+112
رأی دهید
-12

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۶
    Omide por jalal - لس‌انجلس، ایالات متحده امریکا

    جالب است که مدعیانِ " روشنفکری " ! آن معجزه مربوط به حاضرتِ موسی‌ را افسانه می‌دانند !! این اتفاق نشانه‌ای از طرفِ خدا برایِ ایمانداران و سیلی‌ِ محکمی بر دهانِ ملحدین و مخصوصاً " توده‌ای‌های لنین پرست " می‌‌باشد . جلال بر نامِ خداوند که دشمنان را با معجزه و نشانه شرمنده می‌کند . امین ! " و البته نه با شمشیر "
    131
    65
    دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    aarian - تهران، ایران

    [::Omide por jalal - لس‌انجلس، ایالات متحده امریکا::]. دوست عزیز بسیاری از روش‌های که انسان قدیم استفاده میکرده بر مبنای تجربه بوده است و چه بسا در زمان موسی‌ هم انسانها با این روش آشنا بودند که ممکن بوده به نجات جان کودت منجر شود همانطور که چینی‌ها 1000 سال قبل از کشف پنیسیلین بر زخمهایشان کپک نان می‌گذاشتند اما آن‌ را معجزه ننامیدند! حتما شما منتظرید که این کودک هم به پیامبری مبعوث شود!!!
    29
    127
    دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    چرا برق آ رفت ی - پاریس، فرانسه
    درود و سلام و شَلوم، به عزیزانِ کاربر، من در عینی که خدارو وخداوند رو قبول دارم، اما باید. گفت: که از دیدگاهِ بعضی عزیزان، ملحد و کفر گو هم هستم، اما در رابطه با این موضوع باید. گفت: اگر کمی به رابطه نسبیتی رابرت انشتَین واقف باشید، در واقع باید اون لحضه رو از دید. گاه اون خانم به این ماجرا نگاه کرد، که آیا اون خانم دین دار بوده یا بی دین ولی با فرهنگ قدیم خودشون، یا اینکه چارهای جز این نداشته، اگر اینو نمی دونیم پس نمی تونیم رای . درست داد ‌ ‌با سپاس از کاربران محترم
    2
    15
    دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۲
    IRAN+ISRAEL+USA4EVER - مونیخ، آلمان

    چه دریای آرامی، بدون موج و رنگش هم تیره مثل مثلا رنگ آب حوض‌های گندیده بعضی‌ خانه‌های عربی‌ آن‌ هم در تشت حلبی که زود به زیر آب میره. اینا واقعا فکر کردن با خر طرفن که این اراجیف رو توی اینترنت میذارن؟. این کار نوعی آرام کردن نوزاد‌ها در روزهای خیلی‌ گرم تابستانی در خیلی‌ کشور‌های عربی‌ هست. این کار به خصوص در مصر، تونس و کشور‌های جنوبی خلیج پارس رواج داره.
    6
    36
    دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    rezanl - امستردام، هلند

    ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت ظاهر می‌شود و امواج ناشی از این طوفان به ارتفاع چندین متر می‌رسد .عمرا راست باشه.
    5
    29
    دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    مترلینگ - منچستر، انگلستان
    یه پیغمبر دیگه اضافه شد
    4
    11
    ‌سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    aliuk60 - لندن، انگلستان
    بابا ولمون کن تو رو خدا. گرفتیمونا
    2
    7
    ‌سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    Omide por jalal - لس‌انجلس، ایالات متحده امریکا
    گویا ملحدین و دوستانِ لنینِ در گور ، بد جور سیلی‌ خورده اند و عصبانی‌ شده اند . : :)
    5
    3
    ‌سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sama128 - شیراز، ایران
    مطلبی به ذهنم رسید که باید حتما بگم و دوستان عزیز هم امیدوارم واقع بینانه ببینند قضیه را کشف پنی سیلین - کشفیات دانشمندان از جمله انیشتین و سایر اونها چیزهای ماوراء الطبیعه نبوده توسط انسان کشف شده که همه محترم هستند ما بشر هستیم و خلق شدیم اراده ای در جلوگیری از خیلی از مسائل نداریم به غیر از خودکشی که دست خود فرد جلوی مرگ را نمی تونیم بگیرم تولد و مرگ ما دست خود ما نبوده مسلما آن مادر هم که بچه اش را داخل دریا گذاشته تفکر مادی و غیر خدایی نداشته حتما داستان موسی و خداوند در ذهنش بوده و این کار را کرده کشفیات بشر چه در گذشته چه حال و چه در آینده عظمت خالق را نشان میده نه اینکه با هر کشفیاتی ما از خالق دور بشیم و همه چیز را پوچ تلقی کنیم چون هزار سال پیش پنی سلین بوده پس مثلا خالقی نیست یا چینی ها فلان کردند اساسا ایجاد همون کپک با فعل و انفعلات شیمیایی سر منشاء اش کجا بوده دوستان عزیز همه چیز را مسخره نگیریم چون نهایت همه اونهایی که این متن را می خونند از جمله بنده که نوشته ام خیلی خیلی خیلی باشیم صد سال دیگه است و بعدش در این دنیا نیستیم و عمل بشر هم در حد پاسخ تمامی مسائل نیست.
    0
    2
    ‌چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sama128 - شیراز، ایران
    مادی نگری و مسخره کردن تمامی مسائل به نظر من جالب نیست هرچند که از دین و خالق و خدا و معنویت همین انسان به اشکال مختلف سوء استفاده کرده و باعث مرگ انسان دیگری شده باعث کلاه گذاشتن سر انسان دیگری شده باعث فجایع بسیاری شده که همه ما شاهد اون هستیم و خواهیم بود ولی ذات اونها مبری از پلیدی و کثافت کاری دنیوی است اگر همه چیز را علمی ببینم خیلی خوبه ولی این علم هم هیاتی و کیلویی نبوده و نیست نظم و نظامی داره که در واقع انسان کم کم و بسیار کند و به کندی داره به اون نظم و نظام پی میبره و در این مسیر پی بردن به هر نظمی که باعث بشه ایجاد کننده نظم زیر سوال بره دور از انصاف .
    1
    1
    ‌چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sama128 - شیراز، ایران
    نکته آخر اینکه مسیح در جلوی انظار عموم مردم معجزه می کرد مرده زنده می کرد کور شفا می داد از آسمان رزق و روزی برای پیروان دریافت می کردد و هزاران معجزه دیگر همین بشر و همین انسان نماهایی که دور و برش بودن خیلی ها می دیدند ولی منکر بودند می دیدند که مرده ای که باید به خاک بسپارند و از دست بشر کاری بر نمی آید زنده شده ولی 2 دقیقه بعد خالق را فراموش می کردند. واقعا انسان بودن در همه زمینه ها سخت و نکته آخر اینکه تمامی مادی گراها چون می خواهند در بند فشار معنوی خالق و حضور خالق نباشند به لذات دنیوی و شهوانی خود در حد افراط فکر کنند و بگن دنیا پوچ بی ارزش هر کاری کردی و تونستی بکنی زرنگی و زبل هستی برای همین سعی می کنند برای خارج کردن خودش از بند درونی همه و همه و همه چیز را مسخره و انکار کنند چون ذهنشون فکرشون لذت لذت لذت از هر نوع و به هر طریقی است.
    1
    1
    ‌چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sama128 - شیراز، ایران
    دوستان نمی خوام موعظه کنم ولی یک روز پیش خودم فکر کردم این آقای استیون هاوکینک که دانشمند بزرگی هم هستش و الان چندین سال کلا فلج و روی ویلچیر نشسته هیچ کاری از خودش بر نمی یاد و هیچ کاری خودش نمی تونه بکنه چطور با این کشفیات عظیم باز خدا را منکر میشه آیا فردی که تمام بدنش فلج برای خالق کاری داره که مغزش را هم از کار بندازه واقعا کاری داره یا این یک تلنگور هست به این آقا که اگر تمامی بدن تو فلج ما اراده کردیم تو با مغزت کشفیاتی بکنی که هیچ آدم 100% سالمی شاید نتونه بکنه این یک معجزه هستش کاری به علم و دانش استیون هاوکینگ ندارم چون خیلی ها در رده اون تحصیلاتشون هست و اطلاعات را دارند کار به یافته ها و کشفیاتش را دارم واقعا دوستان کمی هم با این دید به موضوع نگاه کنند داخل سیاه چاله های عظیمی که آقای هاوکینک پیدا کرده در جهان هستی گم نشن. متشکر
    1
    2
    ‌چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    aarian - تهران، ایران
    [::sama128 - شیراز، ایران::]. کار بر محترم. آیا سند و مدرک علمی‌ وجود داره که مسیح این معجزات رو کرده؟ نه هیچ سند علمی‌ و تاریخی‌ موجود نیست و سراسر افسانه است. قدیمی‌تر از دینهای ابراهیمی بشر به خدایان دیگری معتقد بوده که امروزه هیچ کس از آنها نمی‌داند. من هم می‌تونم ادعا کنم مذهبی‌ راه بیندازم. دین داروییست که انسان اختراع کرده تا خودش رای آرام کند و البته باعث کاسبی عده‌ای هم میشود.
    2
    6
    ‌چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sama128 - شیراز، ایران
    [::aarian - تهران، ایران::] اگر تمامی چند بخش کامنت منو با دقت خونده باشی گفتم که زمان حضرت عیسی هم افرادی بودند که معجزات را می دیدند و 2 دقیقه بعد عیسی و تمامی معجزات را انکار میکردند شما وقتی توضیحی برای تمامی رازها و مسائل زمینی و ماوراء زمینی نداری و نمی تونی ارائه بدی چون نه شما بلکه هنوز خیلی ها به این علم نرسیده و یا شایدهم نرسند پس خوب نیست دنباله رو سخنان و گفتار مادی پرست ها و مادیون باشی که خودشون بشرند و در خیلی از مسائل درمانده و بی پاسخ مانده اند همانطور که گفتم انسان متاسفانه چون می خواهد خودش را از قید و بند همه چیز آزاد کنه دوست داره همه چیز را انکار کنه و به قول خودش همه چیز را علمی توضیح بده بلکه وجود همین انواع و اقسام علم که هر کدام نظم و نظام درستی داره و زاییده مغز و فکر همین بشر ناتوان هستش نشان دهنده روموز بسیاری در پشت پرده هست که ما نمی دانیم و باز دوست داریم منکر همه چیز بشیم .
    1
    0
    شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.