اعتراض در چند شهر ترک‌نشین ایران به یک برنامه تلویزیونی

گزارش‌ها حاکی است که در پی نمایش یکی از بخش‌های برنامه تلویزیونی "فیتیله" و اعتراض ترک‌زبانان ایران به آن، امروز دوشنبه ۱۸ آبانماه گروهی از معترضان در شهرهای مختلف از جمله تبریز، ارومیه، زنجان و اردبیل تجمع کرده‌اند.
 
در بخشی از این برنامه که برای کودکان تهیه و پخش می شد، در آیتمی نمایشی درباره مسواک زدن، شخصیت‌های نمایش ترکی حرف می‌زنند که توهین به ترک زبانان تلقی شده است. پخش برنامه فیتیله متوقف شده و مدیرعامل سازمان رادیو تلویزیون ایران بابت پخش این برنامه عذرخواهی کرده و گفته است که مسئولان پخش آن توبیخ و تنبیه خواهند شد.
گزارش ها از تبریز حاکی است که بازار قدیمی، بازار امیر، تیمچه مظفریه و تیمچه‌های اطراف بازار سنتی تبریز از ظهر امروز تعطیل شده است و معترضان در بخش های مختلف شهر از جمله خیابان آبرسان تجمع کردند.
 
همچنین براساس گزارش های دریافتی، نیروهای امنیتی برای متفرق کردن گروهی از معترضان، از گاز اشک آور استفاده کرده اند.
 
گزارش هایی از درگیری میان مأموران و معترضان منتشر شده و گفته شده که در فلکه "قونقا باشی" تبریز یک ماشین پلیس توسط معترضان به آتش کشیده شده است.
حضور گسترده نیروهای امنیتیمعترضان در ارومیه هم در مقابل دانشگاه این شهر تجمع کردند. شرکت کنندگان در این تجمع پلاکاردهایی در اعتراض به "نژادپرستی" و تبعیض علیه ترک ها در دست داشتند.
 
زنجان نیز یکی دیگر از شهرهایی است که معترضان در آن در مقابل یکی از سینماهای این شهر تجمع کرده و دست به اعتراض زدند.
 
حضور نیروهای امنیتی در این اعتراضات مشهود بوده است.
 
موضوع بی‌احترامی به اقوام، فرهنگ‌ها، زبان‌ها و مذاهب متنوع مردم ایران و یا توهین‌های نژادپرستانه در برنامه‌های مختلف رادیو و تلویزیون دولتی در سال‌های اخیر بارها حساسیت برانگیز و سبب اعتراض گسترده به خصوص در شبکه‌های اجتماعی شده است.
+82
رأی دهید
-151

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۳
    united-iran - ملبورن، استرالیا

    خداییش قبول دارید ما ملت جوگیری هستیم ، همیشه چیزایی مثل شوخی و طنز رو جدی میگیریم و یک توهین به خود حساب میکنیم، اصلا برنامه ها را صامت پخش بکنید تا به هیچ قومی یکوقت بر نخوره.
    79
    140
    دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    dook - دبی، امارات متحده عربی

    همش مردم را سر کار گذاشتنه خیلی‌ سادهِ اید یک ماه قبل اکبر عبدی گند در آورد و حالا اینها . میخواهند بگویند کنترل صدا و سیما دست ما نیست و کشور آزاد است دزدی آقایان را باید جوری از نظر دور کرد و مردم هم اهل شعار و زود باور
    30
    67
    دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    sarbaz rahbar - لندن، انگلستان
    خدای دمه تهرانی ها گرم که تو فیلما انواع و اقسام اهانت ها ادم بدا کلاه بردارا بهشون میشه هیچی نمیگن ولی کافیه یه چیزی به بعضی اقوام بگن زمین و زمانو میدوزن بهم باشه بابا شما خوبین ، کارگردان برنامه فیتیله خودش ترکه
    100
    92
    دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    sarbaz rahbar - لندن، انگلستان

    قیافه تظاهرات کنندگان گواه خیلی چیزاست
    116
    71
    دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    aarian - تهران، ایران

    معذرت میخوام اینها یک مشت بیکار هستند و دارند تفریح میکنند. وقتی‌ مردم از گرسنگی تن‌ فروشی‌ میکنند این غیرتیها کجا هستند؟
    49
    125
    دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    ما ترک نداریم. آذربایجانی هستیم.
    67
    79
    دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Ariobarzan PARS - بیرمنگام، انگلستان

    من خودم رگ آذری دارم، ولی واقعا این چه مسخره بازییه اگر همین برنامه با لهجه مشهدی، یزدی، شیرازی، اصفهانی ، تهرانی و . اجرا شده بود هیچ اعتراضی نمیشد، خود آذری ها تقصیر دارند که انقدر شوخیها ی به این کوچیکی رو بزرگ کردن. حکومت فاشیست تازی ولایت وقیه هم که ازین قضیه نهایت بهره رو میبره. دست بردارین از اینهمه بی جنبه بازی و تعصب افراطی و کوکورانه و جوگیری احمقانه، اوضاع وحشتناک ایران ناشی از همینه و بس.
    53
    114
    دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    [::sarbaz rahbar - لندن، انگلستان::]. ماشالله شما چیز شناس هم هستید گویا.
    4
    60
    دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    fereshteh-wi - سیاتل، ایالات متحده امریکا
    باز به این ترکا رو دادن.
    88
    77
    دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Unkn0wn - اصفهان، ایران

    بنده خودم آذری زبان هستم. اما بعد از دیدن این برنامه اصلا بهم بر نخورد.درسته که به ما آذری زبان ها همیشه توهین شده . از دوران دبستان تا به امروز به دلیل آذری بودن خیلی اذیت شدم بیشتر به دلیل اینکه تو شهر غریب بودم.میشه گفت همون حسی که یه سیاه پوست داره وقتی بهش توهین میکنند رو دارم.اما این برنامه اصلا توهین نژادپرستانه ای نداشته . این مردم به جای اینکه به سیاست ها و گرونی و هزار تا مشکل دیگه اعتراض کنند دارن به یه برنامه ای که اصلا قصد توهین نداشته اعتراض میکنند.اگه به جای زبان آذری فقط زبان فارسی بکار برده میشد مطمعاًا کمدی جالبی نمی شد.این مردم همون مردم بی سوادی هستند که به خاطر چند تا عرب که چندین هزار سال پیش مردن سر خودشون رو با شمشیر زخمی میکنند !. بازم میگم خودم هم آذری هستم . و خیلی خوشحال هستم که تو شهر غریب زندگی می کنم و اصلا هم دوست ندارم به شهرهای آذری نشین و حتی شهر خودم برم دلیلش هم به خاطر همین چیزهایی هست که در بالا نوشتم.
    58
    95
    دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    peshawaqazi - لندن، انگلستان
    Romano کجاى، امروز روزته
    3
    15
    دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    Sun of son - لاهه، هلند

    منواقع از بعضی پیعامها متاسفم.ا آیا اینطور پیغامها و سخنآن فکر میکنید برازنده شخصیت شماست! ؟ این برنامه به اصطلاح طنز برای کودکان تهیه میشود.پس پیام و طنزها استفاده شده دراین برنامه باید مناسب مخاطبین برنامه یعنی کودکان باید باشد. سوالی که من دارم اینکه، چه کسی از فرچه توالت به عنوان مسواک استفاده میکند؟ این نوع طنز چه وجه آموزشی و یا تفریحی برای کودکان دارد؟؟
    12
    50
    دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    fereshteh-wi - سیاتل، ایالات متحده امریکا

    [::Unkn0wn - اصفهان، ایران::]. دوست عزیز جوک واسه همه جا هست حتا اینجا هم، هم چین چیزی هست .قرار باشه به هیچ لهجی فیلم درست نکنن که نمی‌شه،
    39
    19
    دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    ensanam arezoost - خارگ، ایران
    متاسفانه بیش از نود درصد ترکها خیلی تعصبی و افراطی هستند در دین و مذهب و نژاد و زبان و این یک واقعیت است که انسانهای متعصب و افراطی کمی تا قسمتی در پاره ای نقاط با عقل و منطق و حتی فرهنگ بیگانه هستند، ترک و کرد و لر و فارس هم ندارد تعصب از هر نوعیش بد است و فاجعه آمیز
    44
    56
    دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    reality check - تهران، ایران
    من نمیدونم اینا چرا جنبه طنز ندارن. کاش بجای ترک یه فارس و اسم پدره هم کوروش بود با یه گردنبند فروهر حالا اگه فرزندان کوروش دهانشان را قبل از رفتن به پاسارگاد با فرچه توالت مسواک میزدند کسی اعتراضی نمیکرد چون ما همه اریایی هستیم و جنبه طنز و شوخی را داریم.!
    7
    15
    دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران
    کامنتهای همه شما دوستانرا خواندم,این تظاهرات هموطن آذری زبان من به نظام گندیده مذهبی هست در پوشش اعتراض به فیتیله. شاید باین بهانه ها بیاری خدا, فیتیله گریز از این مصیبت,بااین جدقه ها روشن شود.فرزندان ستارخان و باقرخان هنوز در آذریایجان عزیز,زنده اند
    18
    32
    دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Dara20 - تهران، ایران

    [::sarbaz rahbar - لندن، انگلستان::]. مزدور تو اگر حرف نزنی نمی میری ها
    10
    34
    دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    rezajan - آمریکا، ایالات متحده امریکا

    اگه منصفانه به این قضیه نگاه کنیم، در هیچ جای دنیا حتی آمریکا همچین اتفاقی نیافتاده و نمی گذارند که اتفاق بیافته. مثلا در یک برنامه نشون بدهند که یک تگزاسی اینقدر سطح شعورش پایینه که فرق بین مسواک و فرچه توالت را ندونه. این بزرگترین فحشی که میشه به یک تگزاسی داد.
    16
    50
    دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    sarbaz007 - المان، آلمان
    من خودم یه آذری هستم و به من هم بر نخورد ،همه جا طنز شوخی‌ هست ،دوستان یادشون باشه ماها ترک نیستیم آذری هستیم و همیشه سر ایران باقی‌ خواهیم موند ،یاشا سن آذر بایجان ،یاشا سن ایران
    31
    42
    دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    mabahamim - منچستر، انگلستان

    این مسئله بله برای آدمهای بی عار عادی ..اگر در فلسطین یکی سنگ پرتاب کنه انتفاضه هست اگر نیروهای پلیس گاز اشک اور بزنه فحاشی میشه بهش...حالا به هر دلیلی مردم ایران سنگ انداختن دیوانه هسند پلیس حمله کرد حق داشت!!!در فلسطین مبارزه درایران!!!! یا ازسر بی اطلاعی مردم( تفرقه بنداز حکومت کن) و یا پاچه خواران همگی مخالف شلوغی هستند ....در امریکا اعتراض سراسری شد که سیاهان چرا اخراتوبوس باشند و سفیدها جلو و ماهها امریکا شلوغ بود ودر اخر قانون برابری سیاهان تصویب شد.....حالا اگر ایرانی بودمیگفت...خوب چی میشه ته اتوبوس باشیم!!! وافعا ایرانی ها شورشو در اوردند خوب برید ته اتوبوس!!!! اقا رگ غیرت رفت بدونید به خاطرشلوغی مردم ازنیروهای شهرهای اطراف کمکی گرفتند.این یعنی وحشت رزیم ........در ترکیه پارک داشتند مسکونی میکردند ۲ هفته ترکیه شلوغ بود ..در تهران چی!!!قبول کنید رگ غیرت ایرانی خشک شده...
    3
    24
    دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    mabahamim - منچستر، انگلستان

    راه دوری نرید همین سرباز رهبر ..کامنتاشو خوب بخونید ودقت کنید هدفمندانه میگه چیزی نیست این مظلومیت از وحشت وگرنه طبق معمول میگفت همه نابود میشن رهبر فرزانه اخرشه اینها اوباش بودند......ولی در اینجا مظلومانه کامنت میده این یعنی وحشت از مردم ولو شلوغ بشه به خاطرپفک نمکی رزیم وحشت میکنه رزم از تجمع ۲۰ نفر در یک جا وحشت داره اینو بفهمید....همیشه حرکت یک ماشین سخته وقتی راه افتاد دیکه سادست وسرعت میگیره ..
    0
    25
    دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    مترلینگ - منچستر، انگلستان
    خدایی رگ غیرت روجا های دیگه خرج کنید برای گرفتن حقتون برای وجود فقر و فحشایی که دوروبرتونه و ناموستون توش داره زندگی میکن واسه دزدی هایی که ازجیبتون کردن وخیلی چیزهای دیگه اگه راست میگین
    4
    12
    ‌سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    بوزرجمهر - تهران، ایران
    ای کاش اینقدر به به زبان مادری خود بها میدادندٰبه خشک شدن ارومیهٰ ٰو نابودی محیط زیست و انقدر دزدی و اختلاس و غارت منابع و برداشت اررانیوم از سبلان و سرطانی کردن مردن توسط رِژیم و مرگ مشکوک وگفته های آن پزشک ارومیه ای ترک زبان مبارز نیز معترض میشدند.شعور سیاسی 100 سال پیش بیش از امروز بود.ستار خان و باقر خان به بیعدالتی و استبداد معترض بودند نه به این جزییات و افتخار به تخم طغرلی.آزادی میخواستند و نامشان همیشه به نیکی است و جاوید باد.
    3
    15
    ‌سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    uk.ali - لیورپول، انگلستان
    اتحاد ترکهای ایران در مقابل حکومت فاشیستی ، خواب از چشمان آنتی ترکها پرانده است ، خیلی اصرار می کنند که ما را آزری معرفی کنند که بحساب ما را به همنژاد ساختی ربط بدهند ، مگر غیر همنژاد ا یایی در ایران هموطن نیست ، آدم نیست ، پس به یوگسلاوی بودن محکوم هست چه بخواهیم یا نخواهیم، در زمان جنگ برادر ترک بودیم حالا شدیم آزری !
    11
    11
    ‌سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    بوزرجمهر - تهران، ایران
    مجبورم بگم که چرا وقتی زوار عزیز عراقی میان مشهد و قم و شمال و دختر های ایرانی رو صیغه میکنن و فساد و بیماری های جنسی و مقاربتی رو گسترش میدن و روسپی گری رو بیشتر میکنن در قبال سکه ای به دخترکان این سرزمین که شاید ترک هم باشن تجاوز شرعی میکنن(چون مشهد هم ترک داره هم ترکمن و هم ترک نژاد)به غیرت این هموطنان خوب آذری و البته همه جای ایران چرا بر نمیخوره؟
    3
    15
    ‌سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    بوزرجمهر - تهران، ایران
    پیغام میر حسین موسوی به همشهریان ترکزبانش: . من به این غیرت و تعصب شما در واکنش به برنامه کودک ‫‏فیتیله‬ درود می‌فرستم و فقط احتیاطاً اگر الآن بهتون برنمی‌خورد خواستم بگویم این همشهری شما را الآن چند سال است که حبس و حصر کرده‌اند. همین، فقط خواستم مراتب خوشحالی خودم را از اینکه تا حالا از همین یک بابت به شما برنخورده یا اگر هم خورده به اندازه یک برنامه کودک برایتان اهمیتی نداشته که هزار هزار به خیابان بیایی اعلام کنم. قربانتان -میر حسین موسوی دائم الحسر-.
    5
    16
    ‌سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    reality check - تهران، ایران
    جالبه تو بیشتر کامنتها میگن فقط یه برنامه کودک بوده!!!! خوب برنامه های کودک از مهمترین برنامه ها هستن که زیربنای اینده یه جامعه را که کودکان الان هستن راتشکیل میدن .ولی از انجایی که بیشتر کامنتها گزارها با همین برنامه هابزرگ و تربیت شده اند متوجه نیستند که زیربنای رشد یه جامعه در درجه اول پیشرفتهای فرهنگی است نه صنعتی.ولی چون بچه در ایران ادم حساب نمیشه همه فکرمیکنن برنامه کودک که ارزشی ندارد .۱!!!!
    3
    5
    ‌سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    fereshteh-wi - سیاتل، ایالات متحده امریکا
    بعد میگن چرا از ترکا میگین، واسه همین تعصب الکی‌ ،چطور شما حق دارین هر چی‌ میخواین بگین. الان مثلا به چیتون برخورده ؟؟؟؟؟؟؟؟ حالا خودشون یه شبکه دارن که کلا تمام اقوام رو مسخره میکنه.
    4
    7
    ‌سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    Sun of son - لاهه، هلند
    جهت یاد آوری، بهار عربی در تونس در واکنش به مرگ دستفروشی که به ضبط وسایلش توسط ماموران شهرداری شروع شد. به همین سادگی!!! پس برای اعتراض کردن نباید حتما به انتظار دلایل و اتفاقات بزرگ بود. بعضا مسایل به اصطلاح ساده باعث بوجود آمدن جرقه ها و اتفاقات بزرگ در یک جامعه میشوند. کافیه که از همدیگر حمایت کنیم.
    0
    5
    ‌سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    Sun of son - لاهه، هلند
    خانم محترم اگر همانطور که شما میگین در یک شبکه تلویزیونی توهینی میشه شما هم جسارت مدنی داشته باشین و اعتراض مدنی به این شبکه بکنین. نه اینکه اینجا به همه ترکها بی ادبی بکنی. ضمنا یادآور میشم که اعتراض ترکها به برنامه تلویزیونی 'فتیله'و صدا و سیما بوده نه به فارسی‌زبانها. [::fereshteh-wi - سیاتل، ایالات متحده امریکا::].
    3
    3
    ‌چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    Sun of son - لاهه، هلند
    [::بوزرجمهر - تهران، ایران::] بدون مبارزه و مجاهدت مردم غیور آذربایجان به رهبری ستار خان و باقر خان انقلاب مشروطه به ثمر نمیرسید ولی ما هم یادمان نرفته بعد از پیروزی انقلاب مشروطه حـ... های بیشرف که هیچ کاری برای مشروطه نکرده بودن و فقط حرف میزدن و یا به سفارت انگلیس و روسیه پناه برده بودن چه بلایی سر ستار خان و باقر خان آوردن!!!!. تخم طغرل چه صیغه ای!!! .
    1
    3
    ‌چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    Sun of son - لاهه، هلند
    [::مترلینگ - منچستر، انگلستان::] با شما در باره مبارزه با فقر و فحشا کاملا موافق هستم فقط جهت اطلاع شما و دیگر عزیزان بگم که در شهر تبریز و شهری اطراف شما در خیابان گدا و یا تکدی‌گری نمی بینید. و این بخاطر مبارزه با گدایی و حمایت مردم از انجم حمایت از مستمندان تبریز است. پس شما در این مورد مبارزه را از شهر خودتون باید شروع کنید. وضع شهر شما چطوره!؟ آیا میتوانید بگین در شهر شما هم گدایی و تکدی‌گری وجود نداره!؟ با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمی شود. اول شما هم از این کارها در شهر خودتون انجام بدین بعدا برای دیگران نسخه بپیچید. خلاصه اینکه فقط شعار ندین اگر تونستین عمل کنین.
    3
    2
    ‌چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    مترلینگ - منچستر، انگلستان
    Sun of son - لاهه، هلند- دوست عزیز مثال خوبی نزدید مثال شما مثل اینه که بگی چون ما تو خونه اب و نان داریم پس به ما ربطی نداره که خونه بغلی چه خبره! ایران یک شهر یا یک استان نیست حالا اگه تو تبریز گدا وجود نداره دلیلی نداره که همه جا همینطوره مگه شهر های دیگه و مردمش هموطن ما نیستند؟ مگه کودکان کار کودک و اینده ساز کشور نیست؟ واقعا چی فکر کردی؟نوشته ات رو دوسه بار بخون ببین چی نوشتی؟من منکر کار زشت صدا وسیما نیستم ولی فکر میکنم این انرژی در موارد دیگه هم استفاده بشه موثر واقع خواهد شد
    0
    5
    ‌چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    Sun of son - لاهه، هلند
     جهت اطلاع بگم که در شهر تبریز و شهرهای اطراف شما در خیابان گدا و یا تکدی‌گری نمی بینید. و این بخاطر مبارزه با گدایی و حمایت مردم ازچند انجمن در تبریز است. پس شما در این مورد مبارزه با فقر را از شهر خودتون باید شروع کنید. وضع شهر شما چطوره!؟ آیا میتوانید بگین در شهر شما هم گدایی و تکدی‌گری وجود نداره!؟ با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمی شود. اول شما هم از این کارها در شهر خودتون انجام بدین بعدا برای دیگران نسخه بپیچید. خلاصه اینکه فقط شعار ندین اگر تونستین عمل کنین. و نشان بدین.
    2
    0
    ‌پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    fereshteh-wi - سیاتل، ایالات متحده امریکا
    [::Sun of son - لاهه، هلند::]. شما به اعتراض من میگین بی‌ ادبی‌ ، واقعاً که .در ضمن من اصلا به این چیزا اهمیت نمیدم درد ملت ما نادانی هست و جوگیر شدن ،آره بابا من میگم این چی‌ که ترکا براش اعتراض می‌کنن ،چرا نمی‌خوای باور کنی‌ کلا ایرانیا عقبن . حالا جو گیر شو دوباره به کامنت من اعتراض کن.من کار نه‌ کشورای دیگه ندارم ولی‌ ما فقط ادعا هستیم ،تو خالی‌
    0
    5
    ‌پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    fereshteh-wi - سیاتل، ایالات متحده امریکا
    [::Sun of son - لاهه، هلند::]. دیدی اینقد تعصب داری که واقعیت رو نمی‌بینی ، اینجام ما از این سیسانی‌ها زیاد داریم ،تبریزی، و.. که رگ ترک بودنشن داره خفشون میکنه ولی‌ دریغ .....
    0
    2
    ‌پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    fereshteh-wi - سیاتل، ایالات متحده امریکا
    هم چین میگی‌ گدا نداره انگار تو کره‌ ماه زندگی‌ میکنی‌. برو قشنگ تبریز شهرت رو ببین بعد اینجا نظر بده.
    0
    3
    ‌پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    fereshteh-wi - سیاتل، ایالات متحده امریکا
    راستی‌ من و تو اگه جرات داشتیم که از ایران بیرون نمیزدیم.
    0
    3
    ‌پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.