نمایندگان دولت روسیه و ارتش آزاد سوریه دیدار می‌کنند

ارتش آزاد سوریه از گروه های مخالف موردحمایت آمریکاست که علاوه بر نبرد با نیروهای دولتی با داعش هم در حال جنگ است
 
مخالفان حکومت سوریه با نمایندگان روسیه دیدار و گفتگو خواهند کرد.
روز پنجشنبه، ۱۴ آبان (۵ نوامبر) خبرگزاری ریانووستی روسیه گزارش کرد که قرار است اواخر هفته آینده، هیاتی از سوی دولت این کشور با نمایندگان ارتش آزاد سوریه، از مخالفان حکومت بشار اسد، با یکدیگر دیدار و در مورد نحوه پایان دادن به جنگ داخلی سوریه گفتگو کنند.
 
این خبرگزاری منبع خبر خود را هماهنگ کننده این نشست ذکر کرده و به نقل از او گفته است که این دیدار در ابوظبی صورت خواهد گرفت.
 
دولت روسیه، که از متحدان و حامیان اصلی حکومت بشار اسد در سوریه محسوب می‌شود، از ماه سپتامبر به انجام حملات هوایی علیه گروه‌های مسلح مخالف حکومت مبادرت کرده است.
 
دولت روسیه منظور از این عملیات را حمله به مواضع شبه‌نظامیان گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) عنوان کرده اما برخی دیگر از گروه‌های مسلح مخالف حکومت سوریه، که کشورهای غربی آنها را "معتدل" می‌دانند گفته‌اند که هدف حملات هواپیماهای روسیه قرار گرفته‌اند.
 
ارتش آزاد سوریه از جمله گروه‌های مورد حمایت آمریکاست که علاوه بر جنگ علیه نیروهای دولتی سوریه، با شبه‌نظامیان داعش نیز درگیر نبرد بوده است. این گروه چند ماه پس از آغاز اعتراضات سیاسی در سوریه توسط چند افسر آن کشور که ترک خدمت کرده بودند پایه‌گذاری شد. آنان هدف خود را حفاظت از تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم در برابر حملات مسلحانه ارتش سوریه اعلام کردند.
 
در ماه‌های بعد، بین این گروه و نیروهای دولتی درگیری‌هایی روی داد که گسترش یافت و به بروز جنگ داخلی سوریه منجر شد. این جنگ به تدریج زمینه حضور گروه‌های مسلح دیگر، از جمله شبه‌نظامیان اسلامگرا را فراهم آورد.
 
روز شنبه این هفته، وزیر خارجه روسیه گفت که کشورش آمادگی دارد از ارتش آزاد سوریه در جنگ با نیروهای دولت اسلامی حمایت کند اما بعدا به نقل از یکی از سخنگویان ارتش آزاد گزارش شد که این گروه پیشنهاد روسیه را نمی‌پذیرد. وی گفت که روسیه قابل اعتماد نیست و ارتش آزاد به کمک نظامی آن کشور نیازی ندارد.
+11
رأی دهید
-7

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.