بزرگ‌ترین مانور هوایی تاریخ ارتش اسراییل برگزار شد + عکس

تقاطع: بزرگترین مانور تاریخ نیروی هوایی ارتش اسراییل با عنوان “پرچم آبی ۲۰۱۵” روز سه‌شنبه (۳ نوامبر-۱۲ آبان) پس از ۱۷ روز به کار خود پایان داد.
 
وب‌سایت “اِیوِیِشِنیست” (The Aviationist) که یکی از معتبرترین وب‌سایت‌های حوزه‌ی هوانوردی نظامی است، مرکز برگزاری این مانور را پایگاه هوایی “اُودا” نزدیک شهر ایلات در جنوبی‌ترین نقطه‌ی اسراییل اعلام کرده و نوشته که جنگنده‌هایی از سه کشور امریکا، لهستان، و یونان در آن مشارکت داشتند و در ماموریت‌های خود که تقریبا تمام آسمان اسراییل را شامل می‌شد، به جنگ با دشمن فرضی پرداختند.
 
در این تمرین‌ها، نیروهای هوایی یونان و لهستان با جنگنده‌‌های فالکُن +F-16C/D Block 52 شرکت داشتند و نیروی هوایی امریکا نیز شش جنگنده‌ی برتر “مک‌دانل داگلاس اف-۱۵ ایگل” (F-15C) خود را از پایگاه “لیکن‌هیث” انگلستان به این مانور اعزام کرد.
 
اسکادران اسراییل نیز شامل جنگنده‌های “اف-۱۵ ایگل باز”، انواع فالکن F-16 “باراک”، “سوفا” و “نِتز” می‌شد.
هرچند که اطلاعات کمی درباره‌ی جزییات مانور “پرچم آبی ۲۰۱۵” به بیرون درز کرده، اما نیروی هوایی اسراییل چند تصویر دیدنی از آن را منتشر کرده که پرواز جنگنده‌ها را بر فراز “دریای مرده” و “صحرای نقب” و هم‌چنین بر روی زمین پایگاه هوایی “اُودا” نشان می‌دهد.
+92
رأی دهید
-49

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۴
    عموعقلی - پاریس، فرانسه

    اسراییل تا کنون حتی یک هم خودش ویا عربها را اعدام نکرده .
    64
    41
    ‌چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Asghar Torobche - تورنتو، کانادا

    [::عموعقلی - پاریس، فرانسه::]. عمو عقلت رو برم همه دنیا میدونن اسرائیل حتا به بچه‌های فلسطینی هم رحم نمی‌کنه می‌کشه تو دنبال اسمش میگردی کشتن کشتن هست چه با اسم اعدام چه بی‌ اسم اعدام عقلت منو کشت عمو
    45
    79
    ‌چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    عموعقلی - پاریس، فرانسه
    تورنتو اون بچه باید توی کلاس درس باشه نه اینکه سنگ بگیره بزنه به سربازها
    27
    36
    ‌چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    عموعقلی - پاریس، فرانسه
    تا حالا دیدی یک بچه اسراییلی به عربها سنگ بزنه
    32
    44
    ‌چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    تورنتو جان، اگر خود اون فلسطینی و اون مرتیکه مفتخور نصرالله برای اون بچه ها ارزش قائل بود، زاغه مهمات و سکوی پرتاب موشک رو توی مهد کودک و دبستان نمیذاشت و وسط محل مسکونی و غیر نظامی پایگاه نظامی تأسیس نمیکرد.
    10
    27
    ‌چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    Flames - روتردام، هلند
    عمو عقلی -پاریس فرانسه. هروقت اسراییل یا کشوری دیگه اومد کشورت را بگیره و بهت زور بگه اونوقت فکرت عوض میشه، تعجب میکنم خیلیها مثل شما غرب زده و ....... حالا کاش که اسراییل یا امریکا تحویلتون بگیرن ، شما از اونهایی هستین که تا یه اروپایی میبینین هی بد میگین از ایران و مردم و دولت و دین .........
    19
    18
    ‌چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    amir1000000 - خراسان جنوبی، ایران
    [::عموعقلی - پاریس، فرانسه::]- عمو قلی جان نمی دونم خودت رو به خواب زدی یا اینکه واقعا در خوابی وقتی اسرائیلیها خاکشون رو اشغال کردند و تازه به همون مقدار اشغال شده هم قانع نیستند و روز به روز شهرک سازی می کنند میگی چکار کنند جلو توپ و تفنگ و . یعنی با همین سنگ کوچولو هم نمیتونند وایستند . همه می دونند اگه عادلانه و انسانی به موضوع نگاه کنیم کل ماهیت دولت اسرائیل زیر سؤاله و محصول دو جنگ جهانیه که به دنبال اشغال فلسطین که جزئی از خاک عثمانی بود در جنگ اول جهانی توسط انگلیسیها و پس از جنگ دوم هم به بهانه نسل کشی یهودیها توسط فاشیست های نازی خونخوار یهودیهای آواره از جنگ رو به اونجا کوچاندند ودولتی به نام اسرائیل تاسیس شد در صورتیکه جبران مافات هولوکاست و نسل کشی یهودیها بر عهده آلمان و متحدانش در جنگ دوم جهانیه نه فلسطینیها حالا از این قضیه هم بنگریم و اگر این طور فرض کنیم که آب رفته به جوی باز نمی گردد و موجودیت اسرائیل را قبول کنیم لااقل اسرائیل باید به قطع نامه های بین المللی احترام گذاشته و به مرزهای تعریف شده اش بسنده کند به مناطق فلسطینی و لبنانی و سوریه تجاوز نکند
    18
    19
    ‌چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    aseman abi_1 - نیویورک ، ایالات متحده امریکا
    [::عموعقلی - پاریس، فرانسه::]. من هم با شما موافق هستم////اینو هم به اون دوست عزیز که میگه اسراییل اونجارو گرفته دوست من عزیز دل من به قر ان اعتقادی ندارم ولی یک کتاب تاریخی میدونمش و توش قومی هست به نام بنی اسراییل که از قبل 1400 سال پیش تو همون شبهه جزیره عربستان و همین اسراییل زندگی میکردن ///.
    7
    18
    ‌چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    CanIR1393 - کانادا، کانادا
    [::عموعقلی - پاریس، فرانسه::]. مهاجر هایی که به انتخاب از خاورمیانه به فرانسه مهاجرت کردند خود فروخته ترین و نادان ترین افراد روی زمین هستند و اکثرا تروریستی ترین افراد . ( مجاهدین خلق .و ..) الان حتی هیچ کشور غربی نمی خواد با فرانسوی ها رابطه داشته باشه به دلیل رفتار بعد و دیوانه وار فرانسوی ها .
    3
    4
    ‌پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.