برانکو :این مهم‌ترین دربــی قاره آسیاست

عصر دیروز برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات پرسپولیس یک نشست خبری با حضور خبرنگاران در ورزشگاه درفشی‌فر برگزار کرد. بخش‌هایی از صحبت‌هایش را می‌خوانید:
 
پیروزی‌مان مقابل ملوان بهترین دعوت از هواداران برای حضور در دربی بود. امیدوارم همگی شاهد یک نمایش و دربی بزرگ در کل ایران و حتی آسیا باشیم. امیدوارم تماشاگران هم بیایند و یار دوازدهم ما باشند.
 
بازیکنان شوق و علاقه زیادی برای این بازی دارند و همگی آماده حضور روی نیمکت هستند. به غیر از اومانا و حاتمی که حضور ندارند، سایر بازیکنان در آمادگی هستند و امیدوارم تا روز بازی هم سالم بمانند.
 
فلسفه کاری ما بر اساس بازی تهاجمی است و طبیعی است که در یک بازی تهاجمی دریافت گل هم جزئی از آن است. همیشه دوست داریم از حریفان بیشتر گل بزنیم اما تاکنون نتایج دلخواه خود را کسب نکرده‌ایم. با توجه به نوع بازی‌مان باید امتیازات‌مان بیشتر باشد.
 
مانند تمام دربی‌ها نتیجه این بازی هم نامشخص است. در دربی معمولاً اینکه چه تیمی بالا و چه تیمی پایین جدول است، مشخص‌کننده نتیجه نیست و هر تیمی که بهتر بازی کند، برنده مسابقه خواهد بود.
 
لیگ ایران خیلی خوب و جدی است و بازی‌ای که 100 هزار تماشاگر دارد، مسلماً مسابقه خوبی است. بزرگ‌ترین بازی آسیا، دربی دو تیم تهرانی است. آنقدر بازیکن بزرگ در هر دو تیم وجود دارد که نمی‌توانیم بگوییم بازی بدی خواهد بود.
 
معمولاً در فوتبال سورپرایز نداریم مگر اینکه بخواهیم سوشا مکانی دروازه‌بان را در خط حمله بگذاریم.
 
بازیکنان ما از لحاظ فیزیکی خیلی آماده هستند. در جام ‌حذفی 120 دقیقه مقابل ملوان بازی کردیم و 4 روز بعد با تراکتورسازی مصاف داشتیم، بعد هم این بازی‌ها که می‌بینید.
 
شما از کجا می‌دانید خط دفاع، ضعف استقلال است. این حرف‌ها را باید کنار گذاشت. آنها قهرمان فصل را با 3 گل در خانه‌اش شکست دادند. ضمن اینکه الان نیز استقلال در صدر جدول است. ما در هر بازی روش‌های مختلفی داریم و خوب می‌دانیم چطور از یک روش استفاده کنیم.
 
زیباتر از دوستی چیزی در ورزش وجود ندارد. ما و استقلال حریفان بزرگی هستیم و شیرین‌تر از این وجود ندارد که در این مسابقه پیروز شویم. بازیکنان دو تیم در یک کشور بازی و زندگی می‌کنند و در تیم ‌ملی نیز کنار هم هستند اما خیلی قشنگ است که همین دوستان روبه‌روی هم بازی می‌کنند و یکی پیروز می‌شود.
 
هواداران استقلال عدد 4 و هواداران پرسپولیس عدد 6 را به من نشان می‌دهند و این خود یک موضوع جالب است و ما برای همین بازی می‌کنیم. فاجعه فوت هادی نوروزی شوک عجیبی به ما وارد کرد، استقلالی‌ها هم ابراز احساس خوبی کردند. هادی رقیب آنها بود اما در کنارش دوست‌شان هم محسوب می‌شد.
 
هر بازی 3 امتیاز دارد اما فکر می‌کنم دربی بیش از 3 امتیاز داشته باشد و نسبت به سایر مسابقات بازی حساس‌تری است. هدف ما همیشه کسب حداکثر امتیاز چه در لیگ و چه در جام ‌حذفی است.
 
کسب برد در 3 یا 4 بازی برای من ملاک نیست بلکه دوست دارم در تمام مسابقات پیروز شوم. بیشتر از هر چیزی از خودم و بازیکنانم انتظار دارم. ما فقط خودمان را تحت فشار قرار می‌دهیم تا بازی بهتری ارائه دهیم. طبیعی است که بعد از آن با هواداران خودمان شادی کنیم و جشن بگیریم.
جاسوس‌بازی در پرسپولیس در آستانه دربی
برانکو: یک نفر ترکیب تیم را لو می‌دهد

حدود یک ماه قبل در یک مصاحبه مفصل با برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس از او پرسیدیم شما می‌دانید چه کسی چند ساعت قبل از هر بازی، ترکیب تیم‌‌تان را لو می‌دهد؟ برانکو آن روز برآشفت و گفت: «نه این حرف‌ها را در مورد تیم من نزنید. شاید چنین چیزی باشد اما در تیم من جاسوس وجود ندارد.» همان زمان چند بار نوشتیم اگر روزی برانکو متوجه حضور یک جاسوس در تیمش شود، آیا باز هم سکوت اختیار کرده و محافظه‌کاری را در پیش می‌گیرد یا نه؟ روز گذشته و قبل از شروع آخرین تمرین پرسپولیس در جمع خبرنگاران و هواداران، برانکو یک کنفرانس مطبوعاتی را برگزار کرد. پیش از کنفرانسش، از خبرنگاران خواست به خاطر حساسیت‌های دربی برای یکی، دو روز آینده، پرسپولیس را آزاد بگذارند تا تمرکز بازیکنان از بین نرود. خبرنگاران نیز این مسئله را پذیرفتند و همکاری حرفه‌ای با سرمربی تیم داشتند اما برانکو سر حرف را باز کرد و گفت: «چند ساعت قبل از هر دیدار، یک نفر ترکیب تیم ما را به خبرگزاری‌ها و خبرنگاران می‌دهد. من این‌ فرد را پیدا خواهم کرد چون نمی‌خواهم در تیمم جاسوس داشته باشم.» انگار برانکو تازه متوجه آن حرف‌ها شده است. به نظر شما جاسوس پرسپولیس چه کسی است؟
+9
رأی دهید
-4

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.