سرقت جواهرات پیرزن‌ها با کلاهبرداری

سارقی که با کلاهبرداری و معرفی کردن خودش به‌عنوان خیر، از پیرزن‌های پایتخت سرقت می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد. چهاردهمین روز از خرداد امسال زنی با مراجعه به کلانتری 108 نواب به ماموران اعلام کرد که سرنشین یک خودروی پراید سفید رنگ، به بهانه خرید طلا برای همسرش اقدام به گرفتن انگشتر طلا از وی به شیوه کلاهبرداری کرده است. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور دادیار شعبه دوم دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکی پس از حضور در پایگاه هشتم پلیس آگاهی در اظهاراتش به ماموران گفت: «در خیابان امامزاده معصوم، راننده یک خودروی پراید سفید‌رنگ به من نزدیک شد و با معرفی خودش به‌عنوان شخصی خیر عنوان کرد که برای یکی از بستگانش مقداری سوغات از مشهد آورده، اما این شخص در خانه‌اش نیست. او در ادامه و به بهانه اینکه قصد دارد سوغات مشهد را به‌عنوان تبرک به دست یکی از نیازمندان محل برساند، کیسه‌ای پلاستیکی به من داد تا بنا به درخواستش‌، این کار توسط من انجام شود. این شخص با مشاهده انگشتر طلای من مدعی شد قصد خرید یک حلقه انگشتر دقیقا مشابه انگشتر من برای همسرش دارد و به این بهانه از من خواست‌، انگشتر را به او نشان دهم.» مالباخته ادامه داد: «پس از مدت کوتاهی، این شخص به بهانه متبرک شدن طلا، آن را داخل کیسه پلاستیک انداخت و کیسه حاوی سوغات را تحویل من داد و از محل دور شد. پس از بازگشت به خانه، قصد تحویل بسته سوغات به یکی از نیازمندان محل را داشتم، اما پیش از آن می‌خواستم انگشترم را از داخل کیسه درآورم، اما در کمال تعجب، انگشتر داخل کیسه نبود و تنها سوراخی کوچک زیر کیسه پلاستیک وجود داشت.»

پس از اعلام این شکایت و با توجه به شناسایی تعدادی از شاکی‌ها که همه آنها به همین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری و سرقت طلاهای خود قرار گرفته بودند، ماموران پایگاه هشتم پلیس آگاهی با بهره‌گیری از اطلاعات به دست آمده از شاکی‌ها، مشخصات خودروی پراید سفید رنگ را در سیستم جامع ثبت کردند.

سرانجام 22 شهریور، ماموران کلانتری 132 نبرد هنگام گشت‌زنی به سرنشین یک پراید سفید رنگ -که راننده آن در حال صحبت کردن با یک پیرزن بود- مشکوک شدند. با بررسی مشخصات خودرو و اطلاع از تحت‌تعقیب قرار داشتنش‌، بلافاصه ماموران اقدام به توقیف خودرو و دستگیری راننده آن کردند.

مجید 34 ساله پس از انتقال به پایگاه هشتم پلیس آگاهی و شناسایی شاکیان پرونده، به ده‌ها فقره کلاهبرداری و سرقت انواع طلا از پیرزنان اعتراف کرد. متهم در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: «وقتی یک پیرزن را در خیابان شناسایی می‌کردم، به او می‌گفتم خیر هستم. ابتدا به بهانه رساندن سوغات شهرهای زیارتی به خانواده‌های نیازمند اعتماد این افراد را جلب می‌کردم. پس از آن، به بهانه خرید طلا برای همسرم از آنها درخواست‌ می‌کردم که طلاهای‌شان را به من نشان دهند و پس از گرفتن طلاهای‌شان، آنها را داخل کیسه‌هایی پلاستیکی می‌انداختم که انتهای آنها سوراخ بود. سپس طلا و جواهرات را بدون آنکه صاحبان آنها متوجه شوند، از کیسه پلاستیکی خارج می‌کردم و پس از تحویل بسته‌های پلاستیکی به سرعت از محل دور می‌شدم.» حمدالله علیزاده، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: «با توجه به اعتراف متهم به ده‌ها فقره سرقت و کلاهبرداری مشابه و به‌منظور شناسایی سایر شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون‌پوشش تصویر متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است. به همین دلیل از همه مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده‌اند، دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان حـر، انتهای خیابان 12 فروردین مراجعه کنند.»
+30
رأی دهید
-0

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران
    تا ابله درجهان هست,مفلس درنمیماند
    2
    2
    ‌پنجشنبه ۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.