تــولد استقلال رؤیایی

سپاهان صفر-استقلال تهران3 -داور: شاهین حاج‌بابایی -کمک‌ها: آرمان اسعدی و تورج عیوض‌محمدی-تماشاگر: بیش از 7 هزار نفر-ورزشگاه فولادشهر اصفهان
توضیح فنی
شاید خوشبین‌ترین طرفدار استقلال هم تصور چنین برد قاطعانه‌ای را نمی‌کرد، آن هم در آستانه دربی حساس 81 اما شاگردان پرویز مظلومی برخلاف نمایش‌های سه هفته گذشته خود این بار فوتبالی روان و تهاجمی داشتند تا مدافع عنوان قهرمانی قربانی جاه‌طلبی‌های استقلال شود.
 
البته در ثبت این نتیجه، اشتباه مرگبار شهاب گردان در همان دقایق ابتدایی، کمر سپاهان را شکست تا راه برای برد رؤیایی مهمان تهرانی هموار شود. سپاهان نشان داد آن تیم همیشگی نیست و بحران‌های چند هفته گذشته بی‌دلیل نبوده است. کمبود بازیکن طراح و کلیدی از یک‌سو و بی‌انگیزگی بازیکنان هم از سوی دیگر تیمی معمولی در مهمترین بازی هفته ساخت تا یکی از سنگین‌ترین شکست‌های چند سال گذشته زردپوشان مقابل استقلال رقم بخورد.
 
پرویز مظلومی می‌دانست برای بردن سپاهان باید به چه روشی بازی کند به همین خاطر با یک تغییر در چیدمان نفرات، تمام معادلات را به سود تیمش تغییر داد تا در آستانه دربی، استقلالی‌ها هم صدر جدول را حفظ کنند، هم روحیه دوچندانی برای جدال با رقیب دیرینه بگیرند.
نحوه به ثمررسیدن گل‌ها
دقیقه 6: پاس بلند امید ابراهیمی پشت مدافعان سپاهان با اشتباه محرز شهاب گردان جلوی پای فرشید اسماعیلی افتاد تا بازیکن جوان استقلال با ضربه‌ای دیدنی از فاصله 30 متری دروازه خالی سپاهان را باز کند.
 
دقیقه 54: فرار یعقوب کریمی از جناح چپ با ارسال دقیق او توأم شد تا جابر انصاری با پرشی دیدنی و ضربه سر چکشی برای دومین بار دروازه سپاهان را باز کرده و ورزشگاه را ساکت کند.
 
دقیقه 77: حرکت استثنایی سجاد شهباززاده و دریبل جالب عبدا... کرمی با پاس گل زیبایی توأم شد تا بهنام برزای دروازه خالی سپاهان را برای بار سوم باز کند.
اتفاقات ویژه
حساسیت این مصاف به حدی بالا بود که بازیکنان در چند صحنه با یکدیگر درگیری شدید لفظی پیدا کردند و اگر دخالت سایرین نبود، صحنه‌های زشتی را می‌دیدیم.
 
هنوز چند دقیقه‌ای از تشویق محرم نویدکیا بعد از گل دوم استقلال نگذشته بود که کادرفنی سپاهان این بازیکن را راهی زمین کرد تا بلکه او بتواند گره تیمش را باز کند اما این اتفاق رخ نداد.
 
استقلالی‌ها که نگران محرومیت بازیکنان دواخطاره خود برای دربی بودند، حالا می‌توانند نفسی به راحتی بکشند چون داور به هیچ‌کدام از این بازیکنان اخطار نداد در حالی که در یکی، دو صحنه حنیف و یکی، دو نفر دیگر می‌توانستند کارت زرد بگیرند.
این برای پنجمین هفته متوالی بود که سپاهان در حسرت پیروزی سوخت. سه تساوی و دو شکست، مدافع عنوان قهرمانی را از صدر جدول دور کرد تا جایگاه حسین فرکی روی نیمکت رهبری زردپوشان متزلزل‌تر از قبل شود.
بازیکنان استقلال
مهدی رحمتی (5/3)،حنیف عمران‌زاده (5/2)،هرایر مکویان (5/2)،میلاد فخرالدینی (5/2)،میثم مجیدی (5/2)،امید ابراهیمی (5/2)،محمدرضا خرسندنیا (5/2) ،فرشید اسماعیلی (3) ،60- بهنام برزای(3)،جابر انصاری (4)،یعقوب کریمی (3)،60- محسن کریمی(2)،سجاد شهباززاده(3)،86- جاسم کرار،سرمربی: پرویز مظلومی
بازیکنان سپاهان
شهاب گردان(5/0)،هادی عقیلی (5/1)،عبدا... کرمی (1)،محمد روشندل (5/1)،حبیب گردانی (2)،فوزیل موسی‌اف (5/1) ،56- محرم نویدکیا(5/1) ،حسین فاضلی (2) ،60- حسین پاپی(5/1) ،علی کریمی (2)،رسول نویدکیا (2)،محمدرضا خلعتبری (5/1)،مهدی شریفی(2)،سرمربی: حسین فرکی
+41
رأی دهید
-10

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۹
    janahi - دبی، امارات متحده عربی
    ان شاءالله همینجور نتیجه بگیره تا هرگز قلعه نوعی به استقلال بر نگردونند
    2
    17
    ‌سه شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    abadansara - سندویکن، سوئد
    شب دراز است و قلندر بیدار
    10
    7
    ‌سه شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    metti - تهران، ایران
    البته در ثبت این نتیجه، اشتباه مرگبار شهاب گردان در همان دقایق ابتدایی، کمر سپاهان را شکست....کاملا مشخص شد دلیل برد کیسه چی بوده...شهاب گردان جلو پرسپولیس سرشو میزاره جلو توپ جلو اس تق لول فقط گل به خودی نزد
    8
    6
    ‌سه شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    عقاب سرخ - پاسارگاد، ایران
    تبریک جانانه به آبی‌‌های پایتخت،،وجدانن دلم خنک شد پوز این زردک سپاهانیهای مغرور و پر ادعا را تو زمین خودشون زدن،،های حال کردم ،،از بس این سه پاهانی‌ها ناا جوانمردانه و کثیف و به کمک پول داور فدراسیون و بیعرضگی تراکتور و نفت الکی‌ الکی قهرمان یا پیروز میشن،،به عنوان یک پرسپولیسی شیش آتیشه از صمیم قلب حال کردم ،،کو اون شعارتون::نه قرمز نه آبی‌ ،،فقط زرد طلایی(خلأیی)
    4
    11
    ‌سه شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    masoudeses - تهران، ایران
    کاملا معلومه اونجای لنگیا آتیش گرفته خ خ خ خ
    1
    5
    ‌سه شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.