منصور رشیدی: آقای قلعه نویی زمان بازی ۶تایی چند سالت بود؟

منصور رشیدی می گوید احتمالا پیشکسوت ها به امیر قلعه نویی آمار اشتباهی داده اند.

حرف های جنجالی امیر قلعه نویی و ابهامی که او درباره شب قبل از بازی استقلال و پرسپولیس ایجاد کرده ، همان شبی که اتفاقاتش باعث شد تا روز بعدش استقلال ۶ گل از پرسپولیس بخورد ، سبب شد تا منصور رشیدی ، گلر استقلال در آن بازی که تا دقیقه ۷۶ مسابقه ۴ گل بخورد ، به این حرف ها واکنش نشان دهد. او از امیر قلعه نویی شروع کرد و بعد به پرسپولیسی ها از پروین و خوردبین گرفته تا دیگر بازماندگان آن تیم گلایه کرد.

منصور رشیدی در ابتدا از آن بازی معروف شروع کرد که می گویند او به خاطر اتفاقات شب بازی ، درون دروازه ایستاد. منصورخان با ته لهجه شیرین جنوبی اش گفت:«۴۲ سال از آن بازی گذشته اما ول کنش نیستند. مدام حرف هایی می زنند که مجبور شویم جواب بدهیم. خدا بیامرزد ، حالا که دیگر ناصر هم نیست تا از خودش دفاع کند. من هم سرما خوردم ، سنم هم رفته بالا ، این حرف ها را که می شنوم ، فشارم می رود بالا. من آن روز جای خودم بازی کردم. ۷۶ دقیقه توی دروازه بودم . کل تیم بد بود، خیلی هم گل خوردیم. من آمدم بیرون و ناصر رفت جایم که ان بنده خدا هم دو گل خورد. روز بدمان بود و باختیم ، تمام شد و رفت پی کارش. مگر اسپانیا در جام جهانی کلی گل نخورد؟ همین برزیل ۷ گل از آلمان خورد ، چه اتفاقی افتاد؟ فوتبال است دیگر، پیش می آید. من خودم گلر ملی پوش بودم. رایکوف هر کسی که طول هفته در تمرینات بهتر بود را بازی می داد ، این را دیگر همه می دانستند. باز هم می گویم ، من و ناصر هر دو در تیم ملی بودیم.»
او درباره اینکه چه اتفاقی در اردوی شب قبل از بازی افتاده بود که قلعه نویی به آنها اشاره کرده است هم گفت:« آخر آقای قلعه نویی شما که روز آن بازی بچه بوده ای. آن روز چند سالت بوده؟ ۱۰ سال؟ چه چیزی از آن بازی و اردوی تیم ما یادت می آید که این حرف ها را می زنی؟ اصلا ما آن وقت ها قبل از دربی اردو نمی گذاشتیم. تازه لیگ تخت جمشید که کمی حرفه ای تر شد ، یک شب قبل بازی دور هم جمع می شدیم. سال های ۵۲ و آن وقت ها ، اگر اشتباه نکنم ، نهار روز بازی را می رفتیم رستوران نایب ، نهاری می خوردیم و می رفتیم سر بازی. ما نمی خواهیم حرف بزنیم اما بعضی از اقایان که خودشان می دانند چه کار کردند ف هی می روند این طرف و آن طرف حرف می زنند.»

به گزارش خبر آنلاین او که حسابی ناراحت شده و صدایش در حین ادای واژه ها می لرزد ، ادامه می دهد:«شب قبل از بازی که اتفاقی نیفتاد اما همه دیدند ، این آقا که ۴۰ سال است، مدام از آن ببازی برای خودش خاطره می گوید ، توی جمع ایستاد و خندید و فریاد زد که سال بعد می رود پرسپولیس. این را همه ما شاهدش بودیم و بازی را هم که دیده بودیم. من همیشه سعی می کنم دهانم بسته باشد و چیزی نگویم اما هر ۱۰ بار که آقایان حرف می زنند ، ناچار می شوم ، یکبارش را جواب بدهم. وگرنه نه من نه ناصر و نه هیچ کس دیگر ، شب قبل از بازی اختلافی نداشتیم و رازی برای قبل از بازی نمی ماند . هر چه بود ، در خود زمین بازی بود و بازی بدی که کل تیم انجام داد. حالا چند نفر بدتر بودند و بعد هم که در رختکن آن حرف ها زده شد. متاسفانه سال هاست که یک عده بیکار ، برای مطرح شدن نام شان و بودن روی جلد نشریات از آن بازی سوء استفاده می کنند. سن و سال ما به جایی رسیده که دیگر برایم سخت است بشنوم که این حرف ها را می زنند. خسته شده ام. همین آقای … هم که هر بار برای مطرح کردن خودش یک چیزی می گوید. هی هیچی نمی گویم ، ولی آقایان حرفی می زنند تا جواب شان را بدهیم. بد است ، زشت است که این حرف ها را می زنند و می خواهند خودشان را مطرح می کنند. والله نمی دانم اصلا چیزی نگویم راحت تر است. آقایان وقتی توی رختکن ، جایی که همه شاهد بودند ، می خندند و می گویند و می روم سال بعد به پرسپولیس، دیگر نباید حرفی باشد. آن بازی را ممکن بود ۶۰ گل بخوریم. تیم بد بازی کرد. بعضی ها دست به کمر راه می رفتند ، نباید گردن هم بیاندازیم. تو را به خدا دست از این کارها بردارید. یک بازی بوده ، باختیم ، تمام شد و رفت . والله خجالت دارد. برزیل ۷ تا از آلمان خورد ، تمام شد رفت ولی ما هنوز تو ۴۰ سال پیش خوردیم اما هنوز ول کنش نیستند.»

او البته گلایه ای هم دارد از پرسپولیسی ها و می گوید:« والله خجالت دارد که هنوز بعد از ۴۲ سال برای آن بازی جمع می شوند و سالگرد می گیرند. به فکر امروز تیم تان باشید.همین کارها را می کنید که تیم تان می رود چهاردهم و پانزدهم جدول. به فکر امروزتان باشید ، نه ۴۰ سال قبل.»
+102
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    همایون شایان - اسلو، نروژ

    معلومه خیلی قاط زده ها . دور و ورش نریم بهتره
    32
    11
    دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sleepyhollow - کوالا لامپور، مالزی
    طبق معمول خبرآنلاین و مصاحبه های تعیین شده. جناب منصور رشیدی هنوز هم مصاحبه اش وجود داره که گفته بود بعد از خوردن 2 گل روحیه ای نداشتم و درخواست تعویض دادم که سرمربی هم به دروازه بان دوم گفت (منظورش حجازی بود که مخصوصا با لفظ دروزاه بان دوم صداش می کرد) اما تعویض انجام نشد و ماحصل آن دو گل دیگر بود که بخاطر روحیه بدم خوردم. تمام پیشکسوتان استقلال هم این موضوع اختلاف ناصر و منصور را تائید کردند که ناصر حجازی تحمل نداشت منصور دروازه بان اول تیم ملی شود برای همین در آن بازی لج کرد و به زمین نرفت. این مصاحبه و الفاظ آن هم کاملا گویای قلم زنی خبرآنلاین هستش. داستان کبودی زیر چشم هوادارنما که بعدا معلوم شد فتوشاپ بوده اما تو برنامه نود آن را زیر 24ساعت به نمایش میلیونی درآوردند. مثل رختکن استقلال که برای اولین بار در کل کره خاکی سی دی تبلیغاتی یک باشگاه را صرف تخریب سرمربی کردند. مثل داستان نوچه های آتیلا که اول در برنامه نود با عنوان نوچه های قلعه نویی به نمایش در آمدند و گواهی آن هم عکس آنها پشت قلعه نویی در زمان صرف ناهار بود.
    17
    1
    دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sleepyhollow - کوالا لامپور، مالزی
    اما وقتی عکس همان افراد در آغوش حجازی و در مدرسه فوتبال و زمین تمرین آتیلا و سرخاک و غیره (عکس معروف سر سفره عرق با تی شرت حجازی) پخش شد هیچ رسانه ای آن را پوشش نداد و همانجوری که می خواستند داستان را به خورد مردم دادند. اینحا هم منصور رشیدی میدونه و خدای خودش! یا مصاحبه تخیلی چاپ شده یا راضی اش کردن که اینطوری عنوان کنه. در صورتی که مردم حافظه ماهی ندارند و خوب یادشون میاد چه اتفاقاتی آن دوره افتاد. امیر قلعه نویی هم پر بیراه نگفته و به موضوعی اشاره کرده که همه استقلالی های قدیمی و پیشکسوتان در جریان آن بودند. بازهم سایت ایرانین یوکی اجازه بده با رفرنس به روزنامه ها و مجلات قدیم و آرشیو اخبار سایت های گوناگون به راحتی میتونم یک مقاله حقیقی در مورد فوتبال تهیه کنم. شما هم لطف کن بیخیال خبر آنلاین بشو! والا به اله اینها یک باند رسانه ای هستند. کسی دید داستان کتک خوردن خبرنگار فارس توسط ایادی کیروش از این رسانه ها پوشش داده بشه؟ اینها هرچی را که دلشون بخواهد به خورد مردم می دهند و شما هم داری دقیقا پاتو جای پای اونها میگذاری. خبر جدید میخواهی؟ سوژه جدیدشون که همگی باهم و شبیه هم کار کردن
    14
    0
    دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sleepyhollow - کوالا لامپور، مالزی
    شما هم که عادت کردی تقلید کنی و باهاشون هم مسیر باشی! پس تو هم بزن. تک تک سایت ها و رسانه هاشون متفق الشکل این خبر تخریبی و تمسخری را کار کردند. "لیست جدید قلعه نویی از مسببان مشکلات فوتبال ایران". حالا نوبت شما است ایرانین یوکی الهی. ومن اله توفیق
    11
    0
    دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    عقاب سرخ - پاسارگاد، ایران
    بیچاره اس‌ اق دلالی‌ها هنوز که هنوزه دران میسون و واسه توجیه این آبروریزی تاریخی باشگاه همیشه سوراخ کیسه همدیگرو متهم می‌کنن،،تازه بعد از 50-40 سال فتل فتولاه شافتک حرف از هشت گل میزنه ؛) ‌ ای خدا این کیسه کش هارو از مردم نگیر مخصوصا فتل جًک تیری و امیر مافیا که اگه نباشن دیگه باید در حموم عمومی‌ هارو تخته کنن چون دیگه کیسه کشی پیدا نمیشه واسه دلاکی و شغل محبوب کیسه ها :
    8
    8
    دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.