بازگشت به زندگی با دیه ۷۰۰میلیونی

فرهیختگان : متهم به‌ حرمت ماه محرم درخواست تخفیف مجازات کرد.
مرد عصبانی که در هواخواهی از پسر 10 ساله‌اش دست به جنایت زده بود، با پرداخت دیه رضایت اولیای دم را جلب کرد و از حکم قصاص رهایی یافت. این مرد پای میز محاکمه از قضات خواست تا به حرمت روزهای عزاداری محرم در مجازات او تخفیف قائل شوند.
در جلسه رسیدگی به این پرونده که چهارشنبه در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست محمد باقر قربان‌زاده و با حضور دو مستشار تشکیل شد، ابتدا نماینده دادستان کیفرخواست را خواند.

او گفت: «بیوک 40 ساله که سه فقره پیشینه کیفری در پرونده‌اش دارد، متهم است که ششم آذر 88 در هواخواهی از پسر 10 ساله‌اش، پسر 20 ساله همسایه به‌نام یزدان را در کرج کشته است. او که پیشتر به قصاص محکوم شده بود، با پرداخت دیه توانست رضایت اولیای دم را جلب کند. اکنون با توجه به رضایت اولیای دم و از آنجا که جرم وی منجر به اخلال در نظم عمومی جامعه شده بود برایش تقاضای کیفر دارم.»

 سپس متهم در جایگاه ویژه ایستاد و در تشریح جزئیات ماجرا گفت: «عصر ششم آذر ماه بعد از سه روز ماموریت کاری به خانه برگشتم. می‌خواستم استراحت کنم که صدای گریه پسر 10 ساله را شنیدم. وقتی به حیاط رفتم متوجه شدم پسرم برای چیدن خرمالو بالای درخت همسایه رفته، اما پسر همسایه او را به پایین انداخته و کتک زده است. از شنیدن این ماجرا ناراحت شدم و وقتی همسرم گفت برای گلایه به در خانه همسایه رفته، اما پسر همسایه سیلی به صورت همسرم زده است از کوره در رفتم. لباس‌هایم را پوشیدم تا با پدر یزدان صحبت کنم.»

او ادامه داد: «موقع خروج ازخانه پسر کوچکم گفت یزدان چاقو دارد به همین خاطر من هم کارد آشپزخانه را برداشتم. به محض اینکه در زدم یزدان در را باز کرد و به سمتم حمله کرد و به رویم چاقو کشید. من هم برای ترساندن او چاقو کشیدم. می‌خواستم برای ادب کردنش ضربه‌ای به دستش بزنم اما خودش را کنار کشید و چاقو ناخواسته به سینه‌اش خورد. من که ترسیده بودم به سر کوچه رفتم و چاقو را در جوی آب انداختم. من برای اینکه آرام شوم به مغازه سر کوچه رفتم و مرد مغازه‌دار که در جریان درگیری قرار داشت مرا در آنجا نگه داشت. او اجازه نداد از مغازه بیرون بروم تا اینکه از همسایه‌ها شنیدم یزدان در راه انتقال به بیمارستان بر اثر اصابت چاقو به قلبش از دنیا رفته است.»

 او افزود: «من قصد کشتن یزدان را نداشتم و برای ادب کردن او مقابل خانه‌اش رفتم. پدر و مادر یزدان درخواست قصاص کرده بودند، اما با التماس‌های همسر و دو فرزندم به ما رحم کردند و با دریافت 700 میلیون تومان مرا بخشیدند. من به خاطر یک اشتباه همه زندگی‌ام را از دست دادم و شش سال از بهترین روزهای عمرم را در زندان گذراندم.»

این مرد که اشک می‌ریخت ادامه داد: «در مدتی که در زندان هستم به اندازه کافی تنبیه شده‌ام و خانواده‌ام هم عذاب کشیده‌اند. حالا از هیات قضایی تقاضا دارم به حرمت ماه محرم در مجازاتم تخفیف قائل شوند تا به زندگی عادی برگردم.»

در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند. بیوک طبق ماده 612 قانون مجازات اسلامی به سه تا 10 سال زندان با احتساب روزهای بازداشت محکوم خواهد شد.
+38
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    londonlondon - لندن، انگلستان
    و باز هم پول هلاله همه مشکلات حتا خونه فرزندت
    0
    2
    دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.