پوتین: ارتش‌ها، کردها و مخالفان مسلح در سوریه و عراق ضد تروریست‌ها متحد شوند

علی لاریجانی در نشست سوچی در کنار ولادیمیر پوتین نشسته استولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، می‌گوید در سوریه و عراق باید همه نیروها، اعم از ارتش‌های رسمی، شبه‌نظامیان کرد و گروه‌های مخالف مسلح، با هم متحد شوند تا جلوی حرکت "تروریست‌ها" را به مناطق دیگر بگیرند.
 
آقای پوتین، در نشستی در سوچی روسیه، گفت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، به او گفته است که از نظر او آمادگی نیروهای مخالف دولت سوریه برای جنگیدن با گروه موسوم به "دولت اسلامی" (داعش) مثبت محسوب می‌شود.
 
رئیس جمهور روسیه همچنین گفت که بشار اسد آماده گفت‌و‌گو است. او در عین حال تاکید کرد که سرانجام بشار اسد باید در یک "انتخابات شفاف" و توسط مردم سوریه مشخص شود.
 
روسیه حدود سه هفته است که حملات هوایی در سوریه را آغاز کرده است. ولادیمیر پوتین علاوه بر اشاره به لزوم اتحاد نیروهای داخلی عراق و سوریه برای جنگ با داعش، گفت که آمریکا و روسیه هم ممکن است در آینده نزدیک به تبادل اطلاعات درباره شورشیان در سوریه بپردازند.
 
دیروز (چهارشنبه ۲۱ اکتبر/۲۹ مهر) گزارش شد که بشار اسد در اولین سفر خارجی خود در دوران جنگ داخلی به مسکو، پایتخت روسیه سفر کرد. گزارش این سفر پس از بازگشت او به سوریه انتشار یافت.
 
رئیس جمهور روسیه، در نشست اختتامیه کنفرانسی با موضوع صلح گفت: "فکرش را بکنید که اگر تروریست‌ها بتوانند دمشق یا بغداد را بگیرند عملا قدرت رسمی پیدا می‌کنند. جامعه بین‌الملل باید متوجه باشد که با چه چیزی مواجه است: دشمن تمدن، انسانیت و فرهنگ."
او گفت در برخورد با "تروریست‌ها" نباید آنها را به گروه‌های میانه‌رو و تندرو تقسیم کرد.
 
آقای پوتین گفت اقدامات نظامی روسیه در سوریه به حکومت بشار اسد کمک می‌کند که شرایط را برای آغاز روندی سیاسی برای پایان دادن به جنگ داخلی فراهم کند.
'آمریکا جهان را با مساله هسته‌ای ایران فریب داد'
او در بخش دیگری از صحبت‌هایش از ادامه برنامه دفاع ضدموشکی آمریکا در شرق اروپا انتقاد کرد.
ولادیمیر پوتین گفت آمریکا با استفاده از تهدید ادعایی موشک‌های هسته‌ای ایران، پیمان محدودیت موشک‌های ضدموشک را نقض کرد و برنامه ضد موشکی خود را در شرق اروپا توسعه داد.
 
او گفت با وجود اینکه مساله هسته‌ای ایران حل شد، آمریکا همچنان برنامه ضدموشکی خود را دنبال می‌کند.
آقای پوتین با اشاره به آزمایش‌های اخیر سیستم ضدموشکی آمریکا گفت به این ترتیب این کشور با طرح تهدید هسته‌ای ایران، در عمل روسیه و بقیه جهان را فریب داد.
+35
رأی دهید
-28

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    karkas - اصفهان، ایران

    نباید تروریست ها را به گروهاى میانه رو و تندرو تقسیم کرد!!!! این دقیقا همون کارى هست که بى بى سى مى کنه! هى مى گه پیکار جو!!!!!!!!
    4
    32
    جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    IIPARSAII - هانوفر، آلمان
    بله جناب پوتین شما نگران فرهنگ و تمدن و بشریت هستید٬ برای همین بود که در جریان المپیک چین به گرجستان یورش بردی و یا در جریان مسابقات جام جهانی فوتبال به اوکران حمله کردید. مرتیکه عضو پیشین کا گ ب خودش شده دیکتاتور روسیه و مدام در هر جای دنیا که دیکتاتوری وجود داره میره از اون حمایت می کنه که دهن مردمانشون را سرویس کنند٬ بعد دم از انسان و انسانیت می زنه. این آقا اینقدر ابلهه که٬ برای منافع کوتاه مدت حاضره دست به هر نوع کثافت کاریی بزنه. بدبخت را اروپایی ها نه دعوتش می کنند و نه میرند پیشش.
    29
    23
    جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    ایران سرفرازم آرزوست - ورشو، لهستان
    بد جوری توهم "مدیریت جهان" گرفته این رو. بدبختانه دیکتاتورها سنشون که بالا میره منطقشون کمتر میشه.همه چیزو داره داغون می کنه و دودش به چشم همه ما خواهد رفت. البته غرب هم مقصره.جنگ در سوریه نباید اینقدر طول میکشید. حالا اونجا شده جولانگاه دیکتاتورها. و مردم بیچاره ای که جونشون پشیزی ارزش نداره برای این جنایتکاران.
    16
    11
    جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    uk.ali - لیورپول، انگلستان
    به غیر از ارتش در سوریه هر که اسلحه بدست گرفته تروریست هست حالا به قول پوتین تقسیم بندی ندارد و مخصوصا کردها غیر مستقیم به نفع غرب خود را قاطی جنگ کرده اند که بیشتر از همه خود مثل همیشه زیان می بینند . مردم وحشی اسلحه به دست با قزاقی در لیبی چه کردند و چه نصیب شان شد که س ریه دومی باشد ، بهار عربی در وا قع یک جهنم عربی می باشد که بی ثباتی را در منطقه افزایش داد . دیکتاتور ها بهتر از تروریست ها هستند .
    15
    15
    جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    uk.ali - لیورپول، انگلستان
    کردها فک می کنند که قدرتهای مافوق منطقه عاشق چشم و ابروی انهاست و دلشان برای آنها می سوزد ، در واقع با استقلال کردستان، اسرائیل دیگر را راه می اندازند که دیگر کسی هوای کرد را ندارد ، دنیای کرد مثل دنیای غول عرب نیست که اسرائیل را راحت نمی گذارد .
    16
    13
    جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آسمان ایران - اسلو، نروژ
    پنج دلاریهای پا چه خوار تجاوز تجاوز آمریکا یا روسیه ونفرین بر تجاوزگر می خوام بدونم تجاوز آمریکا به عراق افغانستان ویتنام پاناما ژاپن و لیبی از کدوم نوعش هست خوب یا بد
    3
    14
    جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    *بی همتا* - برلین، آلمان
    هم تو هم علی لاریجانی .سر دسته تروریست ها هستید . دیکتاتورها دارند به ریش مردم نادان می خندند ....لعنت بهردوتان
    21
    9
    جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    تیتو تیتو - تهران، ایران

    تروریسم داعش باید بدون هیج وقفه ای نابود و سیاست های غیر سازنده و تفرقه امیز امریکا در خاورمیانه هر چه زودتر پایان پیدا کنه.
    1
    22
    جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    arsham 667 - کپنهاک، دانمارک
    [::آسمان ایران - اسلو، نروژ::]. تو احتمالا این تجاوزرو با تجاوزی ...اشتباه گرفتی‌ . اگه تجاوزه آمریکا به افغانستان نبود الان افغانی بجا اینترنتو پاچه‌خواری روسیه داشتن شیپیشا ریشاشونو پاک میکردن
    2
    6
    جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    behnamzahr - رم، ایتالیا
    انتخاب شفاف مثل انتخاب شدن خود پوتین
    1
    4
    جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران
    تو صحبت از انتخابات شفاف نکن.تو سرتای زندگیت کدره
    5
    2
    جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه
    حرف حسابه . سرتوشت اسد باید در صندوق رای معلوم شود نه در جلسات مخفی کشورهای عربی با ترکیه و آمریکا
    4
    11
    جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.