امیرعبداللهیان: ایران نمی‌خواهد اسد تا ابد در قدرت بماند

حسین امیرعبداللهیان، معاون وزیر خارجه ایرانمعاون وزیر خارجه ایران می‌گوید که جمهوری اسلامی نمی‌خواهد بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، را تا ابد در قدرت حفظ کند.
 
حسین امیرعبداللهیان که به بریتانیا سفر کرده است روز چهارشنبه، ۲۹ مهر، در گفت‌وگویی با روزنامه گاردین به تحولات سوریه و حمایت‌های تهران از حکومت بشار اسد پرداخت.
 
وی در بخشی از این مصاحبه گفت: «ما تلاش نمی‌کنیم که اسد به عنوان رئیس جمهور برای همیشه در قدرت باقی بماند، ولی ما نسبت به نقشی که او در یکپارچگی ملی سوریه و مبارزه علیه تروریسم ایفا می‌کند، کاملا آگاهیم.»
 
ایران به دنبال پیشروی‌های گروه «حکومت اسلامی» در سوریه، دیگر حضور نظامیان خود در این کشور را انکار نمی‌کند، اما تاکید دارد که این نظامیان صرفا مستشار هستند و در جنگ‌ها به صورت مستقیم حضور ندارند، اگرچه تاکنون تعدادی از این نظامیان کشته شده‌اند که یکی از بلندپایه‌ترین آنها حسین همدانی، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران است.
 
آقای امیرعبداللهیان نیز عنوان می‌کند که ایران تعداد مستشاران نظامی خود در سوریه را برای کمک به بشار اسد در جنگ داخلی این کشور افزایش داده است.
 
این جنگ داخلی تاکنون به مرگ بیش از ۲۴۰ هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها نفر منجر شده است، اما هنوز نمی‌توان پایانی بر آن متصور بود، همان گونه که درباره آینده بشار اسد نیز همه چیز مبهم مانده است.
 
معاون وزیر خارجه ایران می‌گوید: «هر روند سیاسی که در سوریه رخ بدهد، نقشی که بشار اسد ایفا می‌کند، حائز اهمیت بسیار خواهد بود...[اگرچه] مردم سوریه تصمیم نهایی را می‌گیرند و هر تصمیمی که آنها بگیرند، ما نیز تایید می‌کنیم.»
 
پیش از این کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران که نقش مشاور رهبر جمهوری اسلامی را ایفا می‌کند، گفته بود که باقی ماندن بشار اسد تا پایان دوره ریاست جمهوری خود خط قرمز ایران است.
 
دوره کنونی ریاست جمهوری بشار اسد تا سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت.
+24
رأی دهید
-14

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    هوس زندان کردهی‌ ؟ مگر نمی‌‌دانی‌ برادر اسد ملیجک شا علی‌ خامنه‌ای می‌‌باشد ؟. همان اسدی که در جنگ ایران و عراق در کنار عراق ویران کرد کشت و تجاوز کرد. مثل فلسطینی‌ها . من نمی‌‌دانم چرا این ملت اینقدر فحش به اسرهیل می‌‌دهند. جنگ با برادران عراقی‌ و تمامی‌ عرب بود یا با اسرهیل. ؟. حالا سیاست اسرهیل به درک. عراقی‌ ‌ها و فلسطین‌ها .لبنانی‌ها .سوریه در کنار هم در جنگ چند ایرانی‌ کشتند ؟.چقدر به زنان ایرانی‌ در دهات خوزستان تجاوز کردند . می‌‌دانید در جنگ چقدر سرباز فلسطینی اسیر شدند و دولت ایران صدایش را در نیاورد .همین امروز هم در کنفرانس سران عرب فلسطین، لبنان و سوریه همیشه بر ضد ایران موزه می‌‌گیرند . آیا اسرهیل تا به امروز ۴ ایرانی‌ را در جنگ کشته ؟ ۱۴۰۰ سال است ایرانی‌ می‌‌کشند ولی‌ مرگ بر اسرهیل می‌‌گوهیم. به کودکان ما تجاوز می‌‌کند مرگ بر اسرهیل می‌‌گوهیم . می‌‌دوزند غارت می‌‌کنند .مرگ بر اسرهیل می‌‌گوهیم.
    1
    15
    ‌پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    CanIR1393 - کانادا، کانادا
    [::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. دوست عزیز در جنگ ایران و عراق سوریه تنها کشور عرب و تنها کشوری در منطقه بود که طرف ایران بود. و در اغاز جنگ هم وقتی کویت طرف صدام بود سوریه در مقابل تمام کشورها ی عربی ایستاد و طرف ایران رو گرفت . در دور زدن تحریم های تسلیحاتی در زمان جنگ این سوریه بود که به ایران کمک کرد. بعد از جنگ هم ایران یه عالمه موشک از سوریه و فناوری جنگی از طریق سوریه وارد کرد که بعد ها روسیه دید بهتر خودش فناوری بفروشه به ایران. یهودی ها کشور ما رو از دو هزار سال پیش از زمان استر خراب کردند در زمان ساسانیان انقدر ظلم کردند که مردم در مقابل عرب ها نجگیدند وهم در زمان جنگ شاه های یهودی ساسانیان فرار کردند. تو دوره شاه از طریق ساواک و دانشگاه های غرب بصورت پنهانی سرنگونی شاه رو برنامه ریزی کردند و مجاهدین خلق و دولت کنونی رو درست کردند. و قرار بود کل منطقه تبدیل کنند به نوار غزه و دولت های غربی هم پشت سرشون بودند. اکثر داروهای آلوده و مواد غذایی آلوده وارد شده از غرب کار همین اسرائیلی ها ست .
    6
    5
    ‌پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    behzad50 - مونیخ، آلمان
    فعالیت‌های جانبی اکبر عبدی در عربستان بعد از خواندن این متن جهت ارائه و تقدیم به سیاست مسئولین حکومتی به خاطرم آمد ......نوش جان !!
    0
    0
    ‌پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Dara20 - تهران، ایران
    دروغ که حناق نیست، کسی‌ تا ابد زنده نیست که برای ابد در قدرت باقی‌ بماند
    0
    3
    ‌پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.