بیش از ۲۴۰ نفر در کرمان 'با غذای نذری' مسموم شدند

عکس از مراسم پختن آبگوشت نذری در ماهان کرمان، سال گذشتهرسانه‌های ایران می‌گویند بیش از ۲۴۰ نفر از اهالی شهر اندوهجرد استان کرمان با خوردن غذای نذری مسموم شده‌اند.
مهدی شفیعی، مدیر گروه مبارزه با بیماری‌ها در دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفته است تا عصر روز جمعه به وقت محلی ۲۴۲ نفر با علائم مسمومیت به درمانگاه‌های شهرهای اندوهجرد و شهداد و بیمارستان افضلی‌پور کرمان مراجعه کرده‌اند.
او گفته است: "چون اکثر مراجعه کنندگان از یک غذای نذری استفاده کرده بودند، تشخیص داده شد که احتمال زیاد مسمومیت غذایی ناشی از مصرف این غذا باشد."
به گفته آقای شفیعی "کمیته بهداشت شهرستان کرمان" برای رسیدگی به این مساله فعال شده است.
این مقام درمانی گفته است از ۶۶ بیماری که به بیمارستان افضلی‌پور شهر کرمان منتقل شدند تعدادی مرخص شدند اما هنوز ۲۸ بزرگسال و ۹ کودک مسموم در این بیمارستان بستری هستند.
پیش از این هم مواردی از مسمومیت به دنبال خوردن و نوشیدن غذا و شربت نذری در ایران منتشر شده است. از جمله در سال‌های گذشته در استان خراسان رضوی و کرمانشاه افرادی به اتهام مسموم کردن عمدی دیگران با غذا و شربت نذری، به قصد دزدی از آنها، بازداشت شدند.
+66
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۰
    آزاده21 - لندن، انگلستان

    امام حسین خودش شفاشون میده. اگر هم مردند که جاشون توی بهشته
    3
    42
    شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    پریستوک - تهران، ایران

    تا اینا باشن که دیگه مفتخوری و گدایی نکن
    3
    36
    شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه
    نذزی دادن به هر دلیل و انگیزه ای باشد کار خوبیه یادم می آید قدیمها نانوایی ها تو تهران هم یکی د وتا تنور مجانی به مناسبت محرم می دادند کار بسیار خوب و انسانیه
    19
    5
    شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران

    من بااین عمل بشدت مخالفم,اکثرکسانیکه نذری میدهند,عقده تفاخر فروشی دارند.بااین وضعیت اسفناک اقتصادی صددرصد خانواده های بسیاری هستند که درطول سال شاید دوبار بتوانند مرغ بخورند.شایسته است بنیادهای(سالم نه دزد)بوجود بیاید و هرکس قصد نذری دادن دارد,هزینه ریالی یا مواد خوراکی را بآن بنیاد بدهد تا آنان بدست مستحق واقعی برسانند.این نذری دادن کلک است که باین بهانه مردم را بمراسم مثلا عزاداری بکشانند.
    0
    25
    شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.