صدرنشینی استقلال در هفته گرامیداشت هادی نوروزی

هفته هشتم لیگ بر‌تر فوتبال ایران با صدرنشینی استقلال به پایان رسید. سپاهان و استقلال خوزستان هم در رده‌های بعدی هستند اما هر سه تیم در دیدارهای این هفته از کسب پیروزی بازماندند.
 
بازی‌های روز جمعه در شرایطی به انجام رسید که از هفت مسابقه، چهار بازی با نتیجه ۱-۱ به پایان رسید. بهترین نتیجه را راه آهن رقم زد و توانست با ثبت نتیجه‌ای نادر در لیگ ایران، ۵-۰ بر استقلال اهواز غلبه کند.
 
در پی این شکست سنگین، سیاوش بختیاری‌زاده سرمربی تیم استقلال اهواز از سمت خود برکنار شد. برادران محمدی، دوقلوهای تازه اوج گرفته در فوتبال ایران زمینه‌ساز این برتری پرگل بودند. مهرداد محمدی حالا با ۶ گل زده و به اتفاق مهدی طارمی در صدر جدول گلزنان لیگ بر‌تر است. او گفته به عنوان بازیکن تستی در تمرینات راه آهن شرکت کرده بود که مورد پذیرش این تیم قرار گرفت تا ضمن عقد قرارداد، امکان بازی در لیگ بر‌تر را داشته باشد.
 
دیدارهای این هفته به نام هادی نوروزی برگزار شد و در تمام دیدار‌ها، تماشاگران در دقیقه ۲۴ به تشویق کاپیتان درگذشته پرسپولیس پرداختند.
 
در بازی رسپولیس و صبا، هفت هزار تماشاگر به صورت هماهنگ و تمرین شده، طرح موزاییکی «هادی ۲۴» را به نمایش گذاشتند. پرسپولیس با کاپبتانی هانی نوروزی فرزند ۹ ساله هادی به زمین آمد. مراسم معارفه و تعیین توپ و زمین نیز توسط او انجام شد. هانی سپس بازوبند کاپیتانی را به بازوی علیرضا نورمحمدی بست.
 
کاپیتان جدید اما نتوانست بازی را به پایان برساند و در نودمین دقیقه با دریافت کارت قرمز، از زمین اخراج شد. هاشم بیک‌زاده بازیکن با تجربه صبا هم فقط سه دقیقه در زمین بود و به دلیل مصدومیت، جای خود را به سامان آقازمانی داد.
 
​گل‌ صبا در دقیقه ۲۰ توسط محمد قاضی مهاجم سابق همین تیم به ثمر رسید. پرسپولیس در ادامه بازی، بار‌ها به سمت دروازه حریف حمله کرد و هر بار، در فروریختن دروازه حامد لک ناکام ماند.
 
کمال کامیابی‌نیا در پست هافبک دفاعی، محمد انصاری در دفاع چپ و علی علیپور بازیکن جوان پرسپولیس، روزی پراشتباه را سپری کردند. در طرف مقابل هم کمال‌الدین اسلامی با بی‌دقتی از ثبت دومین گل تیمش بازماند.
 
در دقیقه ۷۲ ضربه کاشته مهدی طارمی را حامد لک از زیر طاق بیرون کشید. کرنر‌ها و ارسال‌های متعدد ثمری برای سرخپوشان نداشت. در دقیقه ۸۳ شوت بی‌دقت رامین رضائیان که در موقعیتی طلایی مهیا شده بود، راهی به چارچوب نیافت.
 
در حالیکه به نظر می‌رسید صبا موفق به حفظ سه امتیازش خواهد شد، در دقیقه ۸۵ ضربه کاشته پرسپولیس در محوطه جریمه، با جاگیری مناسب و اشاره سر مهدی طارمی به تور دروازه صبا چسبید. او سپس هانی نوروزی را در آغوش کشید تا به اتفاق، شادی پس از گل را انجام دهند.
با این تساوی پرسپولیس ۸ امتیازی شد و در رده دوازدهم باقی ماند. صبا هم با ۱۱ امتیاز به رده هشتم صعود کرد. داور به قاسم دهنوی از صبا و علیرضا نورمحمدی از پرسپولیس به دلیل درگیری و فحاشی کارت قرمز داد.
 
در ترکیب پرسپولیس سوشا مکانی، محسن بنگر، رضا نورمحمدی، محمد انصاری، رامین رضاییان، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، علی علیپور (جری بنگسون)، محسن مسلمان (مهرداد کفشگری)، رضا خالقی‌فر و مهدی طارمی بازی کردند.
 
برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری گفت: در چنین فضای پر احساسی، با قلبمان دنبال برد بودیم و متاسفم که نتوانستیم برد را تقدیم کنیم به کاپیتان فقیدمان. اما بازیکنانم تمام نیروی خود را در زمین گذاشتند و عملاً بازی یک گله بود.
 
سرمربی پرسپولیس در خصوص اظهارات علی دایی مبنی بر اینکه داور می‌خواست بازی را برای پرسپولیس دربیاورد، گفت: «باید اعتراف کنم از این صحبت غافلگیر شدم. اگر داور می‌خواست کمک کند نیمه اول روی طارمی پنالتی می‌گرفت. حالا شاید یک اوت را داور نگرفته، نمی‌دانم چه بگویم.»
 
استقلال از ساعت ۱۵ در ورزشگاه ثامن مشهد و در حضور حدود ۱۵ هزار تماشاگر به مصاف تیم پدیده رفت که این مسابقه با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید.
 
در سومین دقیقه مهدی خیری وقتی متوجه فاصله زیاد رحمتی با دروازه‌اش شد، از فاصله حدود چهل متری و از بالای سر رحمتی، توپ را وارد دروازه استقلال کرد.
 
در نیمه دوم ضربه ارسالی خسرو حیدری را محمدحسین مرادمند بازیکن پدیده با ضربه سر، به تور دروازه تیم خودی چسباند تا گل مساوی استقلال به ثمر برسد. استقلال حالا با ۱۷ امتیاز صدرنشین است. پدیده ۱۰ امتیازی هم در رتبه دهم قرار گرفته.
 
مهدی رحمتی، امین حاج محمدی، میلادفخرالدینی (روزبه چشمی)، هرایر مگویان، محمدرضا خرسندنیا (پرو پجیچ)، خسرو حیدری، امید ابراهیمی، یعقوب کریمی، میثم مجیدی، جابر انصاری و سجاد شهباززاده (بهنام برزای) بازیکنان استقلال در این مسابقه بودند.
 
در دیگر بازی‌های برگزار شده، سپاهان که می‌توانست با برتری در بازی خانگی مقابل سیاه‌ جامگان به صدر جدول برسد، با تساوی ۱-۱ متوقف شد. مهدی شریفی برای سپاهان و بهروز افشار برای سیاه‌ جامگان گل زدند.
 
گسترش هم در تبریز مقابل نفت تهران به تساوی ۱-۱ دست یافت. آلویس نونگ برای نفت و امید نظامی‌پور برای گسترش گل زدند. شاگردان منصوریان بدون کسب پیروزی در رده چهاردهم هستند.
 
سایپا در خانه با یک گل به ذوب آهن باخت. مسعود حسن‌زاده گل سه امتیازی ذوب آهن را به ثمر رساند تا تیمش به عنوان مدعی جدی لیگ، به رده چهارم برسد.
+23
رأی دهید
-3

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.