تعلیق ۹۰ روزه سپ بلاتر، میشل پلاتینی و ژروم والک

سپ بلاتر و ژروم والک در 2014سپ بلاتر، رئیس، میشل پلاتینی، نایب رئیس و ژروم والک دبیر کل فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) به مدت سه ماه از هرگونه فعالیت در زمینه فوتبال منع شده‌اند.
این تصمیم از سوی کمیته اخلاقی فیفا اعلام شده است که این سه نفر را در ارتباط با اتهامات فساد مالی مورد تحقیقات قرار داده است.
عیسی حیاتو، رئیس کنفدراسیون فوتبال آفریقا به طور موقت ریاست فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا، را بر عهده گرفت.
روز گذشته این کمیته پیشنهاد کرده بود که سپ بلاتر به مدت سه ماه از سمتش برکنار شود. هر سه نفر اتهامات خود را رد می‌کنند.
چونگ مونگ جون، نایب رئیس سابق فیفا نیز به مدت شش سال از فعالیت منع شده و متحمل به پرداخت جریمه به مبلغ صد هزار فرانک سوئیس شده است.
آقای پلاتینی نیز در مورد دریافت ۲ میلیون یورو از سوی سپ بلاتر به‌عنوان دستمزد کاری که یک دهه قبل انجام داده بود مورد تحقیقات قرار داردکمیته اخلاقی فیفا تحقیقات خود را در مورد آقای بلاتر از زمانی شروع کرد که مقامات قضایی سوئیس در مورد او تشکیل پرونده دادند.
 
آقای بلاتر متهم است قراردادی را امضا کرده که منافع فیفا در آن رعایت نشده و "پرداختی ناموجه" به میشل پلاتینی ۶۰ ساله داشته است.
رئیس ۷۹ ساله فیفا از سوی مقامات قضایی سوئیس به اتهام ضعف مدیریت بازپرسی شده است.
 
آقای پلاتینی که رئیس یوفا نیز هست، در مورد دریافت ۲ میلیون یورو از سوی سپ بلاتر به‌ عنوان دستمزد کاری که یک دهه قبل انجام داده بود از سوی کمیته اخلاقی فیفا مورد تحقیقات قرار گرفته است.
 
آقای والک، ۵۴ ساله در پی اتهاماتی که ماه گذشته در روزنامه‌ها علیه او مطرح شد تا اطلاع ثانوی از سمت خود تعلیق شده بود. یکی از اتهام‎های او در ارتباط با فروش بلیت‌های جام جهانی در بازار سیاه است.
+7
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.