"سیرابی" چقدر خاصیت دارد؟

ایسنا : یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: سیرابی باعث جذب بهتر آهن به بدن می‌شود و آنتی اکسیدان‌های مفیدی دارد که از ابتلا به سرطان و سایر بیماری‌های متابولیک جلوگیری می‌کند.
 
سیدمرتضی صفوی، با اشاره به خواص سیرابی اظهار کرد: سیرابی بخشی از چهار معده‌ نشخوارکنندگان است که پروتئین آن حتی از گوشت قرمز بالاتر است و با مصرف آن بدن یک ماده پروتئینی کامل شامل آمینواسیدهای ضروری دریافت می‌کند.
 
وی با بیان اینکه پروتئین‌ در محصولات غذایی حیوانی بیشتر از پروتئین‌های گیاهی است و به دلیل آمینو اسیدهای موجود در این مواد، پروتئین کامل محسوب می‌شود، ادامه داد: پروتئین موجود در سیرابی از لحاظ کیفیتی بالاتر از سایر محصولات غذایی حیوانی است و آمینواسیدهای ضروری بدن را تامین می‌کند. بنابراین سیرابی می‌تواند در رشد کودکان و نوجوانان نقش بسزای داشته و کلسیم مورد نیاز آن‌ها را تامین کند.
 
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به اینکه تقریبا پنج میلی‌گرم آهن در 100 گرم سیرابی وجود دارد که مانند گوشت قرمز برای رفع کم خونی مناسب است،‌ گفت: سیرابی باعث جذب بهتر آهن به بدن می‌شود و آنتی اکسیدان‌های مفیدی دارد که از ابتلا به سرطان و سایر بیماری‌های متابولیک جلوگیری می‌کند.
 
صفوی با بیان اینکه کلسترول موجود در سیرابی حتی از کلسترول گوشت قرمز، مرغ و ماهی کمتر است، ادامه داد: روی موجود در 100 گرم سیرابی 11 درصد نیاز بدن به روی را تامین می‌کند و این ماده غذایی به رشد مو، جلوگیری از ریزش مو و رشد قد کمک می‌کند.
 
وی با اشاره به اینکه 100 گرم سیرابی 130 گرم کالری دارد، اضافه کرد: قند موجود در سیرابی از آجیل و گوشت قرمز هم پایین‌تر است و باعث افزایش اسپرم، حس چشایی، بویایی و تقویت سیستم ایمنی می‌شود و علاوه بر این ویتامین‌های B₁، B₂، B₆،B₁₂ و همچنین ویتامین A نیز در این ماده غذایی وجود دارد.
 
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به اینکه به دلیل وجود آلودگی در پرزهای سیرابی، این ماده غذایی پیش از مصرف باید به خوبی شسته شود، خاطر نشان کرد: توصیه می‌شود مردم حداقل هفته‌ای یک روز سیرابی مصرف کنند و افرادی که نسبت به بوی آن حساسند نیز می‌توانند این غذا را با طعم دهنده‌هایی مانند آب لیمو، ترشی و سبزیجات میل کنند تا طعم و بوی آن مطبوع‌تر شود.
+63
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۰
    raha1984 - هامبورگ، آلمان

    تهوع اوره این سیرابی و کله پاچه خدایش !!!
    120
    26
    ‌چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    بوزرجمهر - تهران، ایران

    [::raha1984 - هامبورگ، آلمان::]. باید بتون بگم از لذیذ ترین خوراک ایرانی خودت رو محروم کردی.برادر من بیا اومدی ایران سیرابی واست بپزم با یه پیک عرق کیشمیش بخور و حالشو ببر
    18
    53
    ‌چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    عموعقلی - پاریس، فرانسه

    من اگر دختر بودم با یک پرس سیرابی گول میخوردم بهترین غذای دنیا یعنی سیرابی
    15
    36
    ‌چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    *fanoos* - ایران، ایران
    [::بوزرجمهر - تهران، ایران::]. منم موافقم سیرابی واقعا خوشمزه است و بسیار مفید
    8
    14
    ‌چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    cardenas - تهران، ایران
    این غذا خیلی خوشمزست و خیلی هم طرفدار داره ولی........از نظر خاصیت و مفید برای تغذیه باید گفت این متخصص تغذیه و رژیم درمانی به ریش باباش خندیده. احتمالا مغزش تاب داره.
    4
    13
    ‌چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    cardenas - تهران، ایران
    این غذا خیلی خوشمزست و خیلی هم طرفدار داره ولی........از نظر خاصیت و مفید برای سرطان باید گفت این متخصص تغذیه و رژیم درمانی به ریش باباش خندیده. احتمالا مغزش تاب داره.
    4
    10
    ‌چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.