تولید کپسول ایرانی برای درمان کبد چرب

پژوهشگران مرکز رشد واحدهای فناور فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با استفاده از ترکیبات گیاهی، کپسول گیاهی برای درمان بیماری کبد چرب عرضه کردند که در حال حاضر در بیمارستان امام رضا مشهد تحت کارآزمایی‌های بالینی قرار دارد.
 
دکتر سیدعباس زجاجی، مجری طرح و مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سازنده این محصول دارویی در گفت‌وگویی گفت: این دارو، ترکیبی از گیاهان دارویی چون تخم خرفه، خارمریم، کنگر فرنگی و سایر داروهای گیاهی تولید شده است.
 
زجاجی اظهار داشت: این داروی گیاهی برای درمان کبد چرب دارای دو مکانیزم است. مکانیزم نخست، تقویت سیستم عصبی است؛ چرا که منشأ بسیاری از پرخوری‌ها و بیماری‌ها سیستم عصبی است؛ از این رو با اضافه کردن ترکیبات گیاهی مانند بابونه و بهار نارنج،‌ مصرف این دارو موجب تقویت سیستم عصبی می‌شود.
 
به گزارش ایسنا، وی، مکانیزم دیگر این دارو را چربی سوزی ذکر کرد و گفت: این دارو دارای ترکیباتی چون کنگر فرنگی و گل بومادران است که علاوه بر تقویت سیستم عصبی، خاصیت چربی سوزی نیز دارد.
زجاجی اضافه کرد: خاصیت چربی سوزی این دارو موجب خواهد شد تا چربی‌های تجمیع شده در اطراف کبد متابولیزه شده و توسط دستگاه گوارش از بدن خارج شوند.
 
زجاجی به بیان نحوه استفاده از این دارو بر روی بیماران تحت کارآزمایی بالینی پرداخت و گفت: دوره درمان با این دارو هشت هفته (دو ماه) در نظر گرفته شده است.
+29
رأی دهید
-2

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.