موضوع انشا: متن بنر تبلیغاتی نصب شده در بیمارستان شهید چمران را شرح دهید(طنز)

شراگیم زند
البته برهمگان واضح و مبرهن است که طرز لباس پوشیدن هرکس نشان دهنده ی شخصیت و سلیقه ی آن شخص می باشد اما همانگونه که مستحضر هستید در مورد زنان چنین نمی باشد زیرا زن هرچه باشد شخص محسوب نمیشود و یک زن در واقع یک ناموس است که بسیار بالاتر از یک شخص است و به عنوان مثال شما وقتی یک زن را در خیابان میبینید این زن از زیر بته به عمل نیامده  و اگر ازدواج نکرده باشد ناموس پدر و برادر خود  و اگر ازدواج کرده باشد ناموس شوهر خود محسوب میشود و بعدها که بچه دار بشود اگر ان بچه پسر باشد ناموس آن بچه نیز خواهد بود.
 
در کشور عزیزمان مردم بسیار به ناموس علاقه داشته و به آن اهمیت میدهند چرا که ناموس هرکس نشانه ی شخصیت اوست و دیگران حتی با مشاهده ی لباس ناموس ما میتوانند به شخصیت و روحیات ما پی ببرند که البته این مساله شاید در نگاه اول کمی عجیب و غیر ممکن به نظر برسد و ممکن است عده ای بر سبیل عقاید امروزی بگویند که این حرفها درست نیست چرا که بسیارند کسانی که دویست جلسه میروند پیش مشاور و روانکاو و ساعتها از خودشان و خاطراتشان و زندگیشان صحبت میکنند و سر آخر باز هم روانکاو نمیتواند به حالات روحی و شخصیتی ایشان پی ببرد و تشخیص اشتباه میدهد. پس حالا چطور ممکن است که بتوانیم از روی لباس و شلوار یکی به کنه شخصیت و روحیه ی شخص دیگری پی ببریم؟

پاسخ این است که همانطور که یک منشور شیشه ای از خود رنگی ندارد و صرفا نوری که بر آن میتابد را تجزیه کرده و طیفهای نهفته در دل نور را بیرون کشیده و در معرض دید قرار میدهد، یک زن نیز به خودی خود معنا و مفهوم خاصی ندارد اما همین زن در مقام ناموس میتواند بازتاب دهنده ی شخصیت شوهر و یا خانواده ی خود در جامعه باشد و برای همین است که یک زن همواره باید توجه داشته باشد که لباسی که میپوشد و آرایشی که میکند جوری نباشد که مردم درباره ی شخصیت پدر و یا شوهرش فکرهای بد کنند و به اشتباه بیفتند. مع الاسف دیده شده است که گاه زنانی با شمایل لیدی گاگا  پشت مازاراتی و لکسوس و پورش در خیابانهای تهران تردد مینمایند و معکوس میکشند و هرکس با دیدن آنها گمان میبرد که شخصیت شوهر و یا پدرشان در حد "بک استریت بویز" و یا "جاستین بیبر" است اما وقتی زبانم لال یکیشان تصادف میکند و دار فانی را وداع میگوید در اعلامیه ی ترحیمشان مشخص میشود که از نوامیس مراجع عالیقدر و سرداران محترم سپاه و یا نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بوده اند.که البته این مسائل به موضوع انشای امروز ما ربطی ندارد و سیاه نمایی ست و چه بسیارند نوامیس سران مملکتی که تقیه نکرده و با حجاب برتر  پشت ماشینهای آنچنانی خود مینشینند و مردم با دیدن آنها بی درنگ پی به "روحیات و حالات و شخصیت" شوهران انها برده و از بالا تا پائین نظام را فحش میدهند و از آنجا که این کار خود نقض غرض محسوب میشود پس بهتر است نوامیس مسئولین را مستثنی کنیم تا قبل از انتخاب پوشش، همه ی جوانب را بسنجند و با شوهران و یا پدرانشان نیز مشورت کنند و پوششی بینابین در حد لیدی گاگای اسلامی انتخاب کنند که نه اسلام بسوزد و نه بابای نظام!
 
ما از این انشاء نتیجه میگیریم که زنها بهتر است سرشان به کار خودشان باشد و در مسائل مردانه ای مثل انتخاب لباس و یا رنگ مو و آرایش چهره ی خود دخالت نکنند چرا که همانطور که گفته شد ظاهر یک زن قبل از هر چیز نشان دهنده ی شخصیت شوهر است و طبیعی ست که شوهر باید خودش در مورد شخصیت خودش تصمیم بگیرد.
+113
رأی دهید
-21

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۹
    siavashomaha - ماربیا، اسپانیا

    تظاهر به پاکدامنی که زنان سران نظام و سایر نوامیس آخوند‌ها میکنند خود از هرزگی بد تر است
    18
    78
    ‌پنجشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۳
    نازک بین - شفیلد، انگلستان
    آقای طنز نویس نگفته بلاخره ترانسکشوألها چه جایگاهی در مقوله ناموس و شخصیت دارند.؟
    26
    14
    ‌پنجشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    انستازیا - ایران، ایران

    کلی خندیدم از نتیجه گیری. خواهش میکنم نتیجه رو زیاد نقل مجلس نکنید که یهو جدی میشه بعد میشه جزء سخن بزرگان بعد هم. ;) ;)
    11
    41
    ‌پنجشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    عموعقلی - پاریس، فرانسه

    آقا ما نفهمیدیم این ناموس کجای آدم قرار داره مثلا میگن به ناموس زهرا یعنی چی ؟
    11
    66
    ‌پنجشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    دایره مینا - کراکف، لهستان
    بنده نمی دانم که این آقای " شراگیم زند " چه اصراری به نوشتن این گونه چیزها دارد !ایشان نه ادبیات فنی و نه انشای قابل قبولی دارند ونه حتی ادبیات فارسی را به خوبی- چنان که باید - بلد هستند ! البته امروزه روز در دوره ای از زمانه هستیم که ملاک ِ نوشتن مطلب - یا کتاب و مقاله - نه سواد است و نه ادبیات بلکه میزان " پول" وقدرتی است که این میرزا بنویس ها ! دارند! یک ضرب المثل قدیمی در این باب داریم که : پول داشته باش رو سبیل شاه نقاره بزن !
    41
    22
    ‌پنجشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    منکه گیج شدم. یعنی اگر زد و از دست قضا ناموس شخصی فوت کرد، منبعد آن شخص را بیناموس خطاب کنیم؟
    9
    68
    ‌پنجشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۱
    هستیا - شیراز، ایران
    جدیدا تو بیمارستان گشت ارشاد راه انداختن هفته پیش رفته بودم کار اموزی یه ضد افتاب ساده بیشتر نزده بودم مترون بیمارستان جلومو گرفته میگه برو هرچی کرم رو صورتت زدی بشور بیا منم وقتی رفتم صورتمو بشورم دیدم همه دانشجوها اونجا قطار شدن ارایششونو پاک کنن ولی تا دلتون بخواد دکترای اونجا ارایش میکنن هرجور دلشون میخواد لباس میپوشن سر عمل جراحی چشم چرونی میکنن و اگه بهشون رو بدی بهت شماره میدن دیواری کوتاه تر از ما نیست نمیدونیم شکایتمونو کجا ببریم دیگه بدم میاد برم بیمارستان
    14
    19
    ‌پنجشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    sarang6 - ژنو، سوییس
    حالا دلیل خیره نگاه کردن ملت رو به نوامیس هم درک میکنم. دارن روانکاوی میکنن. از فردا دلیل علمی هم واسه چش چرونیم جور شد.
    7
    11
    ‌پنجشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat - خارکف، اوکراین
    *ارائه ی بلیت، نشان شخصیت است* / حالا اگر هر کی‌ تونست، با این جمله ی قدیمی‌ که در ایران روی اتوبوس‌ها می‌‌دیدیم جمله بسازه.‌ / نه‌ عذر میخوام، جمله نه، بلکه انشا بنویسه. ...
    11
    9
    ‌پنجشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    parvin55 - مادرید، اسپانیا
    نمیدانم این چه دینی است که برای مردان روسپیگری ارتباط با ۴ زن رسمی‌ و تعداد زیادی کنیز و یا صیغه در ‌شیعه.قانونی‌ ولی‌ تنها یک ارتباط خارج از ازدواج برای زن.سنگسار..-و تبدیل به یک تن فروش-پاکدامنی در برابر پاکدامنی مفهوم دارد غیر از آن استثمار...البته..برای اسلامیون خل و چل..درک آن مشکل..
    5
    12
    جمعه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    سلام لبخند - تهران، ایران
    بعضی از ما مردها از فاحشه ها هم بدتر هستیم . قبل از ازدواج و یا حتی بعد از ازدواج همه کار میکنیم و بعد انتظار داریم همسرمان از لای زر ورق بیرون امده باشه !! لباس پوشیدن هم ملاک نیست خانمها ای را دیده ام که حتی مکه هم رفته اند و نماز و روزه شان قطع نمیشود و واقعا پاکدامن هستند ولی مطلقا در بند حجاب نیستند . قلب باید پاک و زیبا باشد نه ظاهر . ((( حالا شروع کنید منفی بدید )))
    4
    19
    جمعه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    عموعقلی - پاریس، فرانسه
    لبخند عزیز قلب باید پاک باشه یعنی چی مثلا اگر کسی قلب مصنوعی داره چی میشه قلب فقط یک عضو در بدن است که کارش پمپ کردن خون در رگهاست وهیچ ربطی هم به درستکاری واحساس انسان نداره
    2
    1
    یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.