نگاهی کارشناسانه به برخی از تسلیحات جدید ارتش ایران - طنز

زیر دریایی سابحات:
شراگیم زند
این زیردریایی که با استفاده از فن آوری صد در صد بومی و همت و تلاش جمعی از بهترین کانال سازهای کولر ایرانی طراحی و ساخته شده است از جنس گالوانیزه ی ضد زنگ بوده و قادر است تا هر عمقی که سرنشینان آن قادر باشند نفس خود را حبس کنند به زیر آب برود...از ویژگیهای این زیردریایی موتور پدالی آن است که باعث میشود بدون نیاز به سوخت و ایجاد سر و صدا حرکت کرده و در سکوت کامل به مواضع دشمن فرضی نزدیک شود...حتی در صورتی که دشمن فرضی متوجه این زیردریایی بشود خدمه ی آن با خواندن "دریا موجه کاکا دریا موجه" خود را به عنوان ماهیگیران محلی جا زده و با توجه به ظاهر زیردریایی خصم زبون فریب خورده و میتوانند به سلامت باز گردند...البته در صورتی نیز که کار به درگیری کشیده شود در زیر صندلی خدمه تجهیزات سرد تعبیه شده و ایشان میتوانند با چوب، پارو و یا سنگ به دشمن فرضی حمله ور شوند.
تانک فلاق (دقت کنید که روی لام تشدید دارد):
این تانک مدل بازسازی شده و تابستانی تانک مرکاوا بوده و به آن مرکاوای لاانگشتی نیز میگویند. از آنجا که در فصلهای گرم سال دمای هوای داخل کابین باعث تعریق سرنشینان و ایجاد بوی نامطبوع در داخل اطاقک تانک میشود متخصصین ایرانی تصمیم گرفتند که با روشی ابتکاری و منحصر به فرد بادخور سرنشنینان را زیاد کرده و این مشکل را مرتفع نمایند... این تانک که به آن تانک اون ورش پیدا هم گفته میشود قابلیتهای رزمی جالب توجهی دارد...به طور مثال از آنجا که ساختار این تانک کلن مشبک است احتمال اصابت گلوله به آن کم است و معمولا گلوله ها از سوراخهای تعبیه شده در داخل تانک رد شده و به تانک آسیبی نمی رسانند. قابلیت دیگر این تانک این است که برخلاف سایر تانکها از سرنشین خود محافظت نمیکند و سرنشین مثل یک سیبل در جلوی تانک و در فضای آزاد و بدون هیچ پوششی نصب میشود و چشم در چشم خصم زبون میدوزد... اینکه چنین قابلیتی چطور میتواند در نبردها مثمر ثمر باشد هنوز مشخص نشده است و احتمالا در "آینده" مشخص خواهد شد.
این تانک در دو مدل با پشه بند و بدون پشه بند به ناوگان زرهی ارتش جمهوری اسلامی اضافه شده است.
هلیکوپتر ظفر 300:
این هلیکوپتر با الگو برداری از هلیکوپتر آمریکایی کبرا و توسط  تیم طراحان و متخصصین داخلی ساخته شده است...ظفر 300 به خاطر شباهت ظاهری اش به خودروی پراید به "پراید پرنده" هم شهرت دارد...اولین ویژگی این هلیکوپتر که در نگاه اول بسیار جلب توجه نموده و آن را از همتای آمریکایی خودش متمایز میکند، نوک بسیار تیز آن است...نوک این هلیکوپتر به قدری تیز است که نه تنها در نبردهای هوایی کمتر هلیکوپتری جرئت نزدیک شدن به آن را پیدا میکند بلکه بر روی زمین هم قابلیت این را دارد که جراحات جدی ایجاد نماید...ویژگی منحصر به فرد دیگر این هلیکوپتر رنگ آمیزی آن است...رنگ صورتی و بنفش بدنه ی این هلیکوپتر برای این است که در عملیاتها توسط هلی کوپترهای دشمن به عنوان هلیکوپتر جنگی قابل شناسایی نباشد و با سرویس مدرسه ی دخترانه اشتباه گرفته شود... به خاطر این ویژگی منحصر به فرد است که ظفر 300 میتواند بدون ریسک و جلب توجه به هلیکوپترها و مواضع دشمن بسیار نزدیک شده و آنها را در تیر رس خود قرار دهد. البته ناگفته نماند که این نزدیک شدن و در تیر رس قرار دادن حالت نمادین دارد و خلبان اگر عاقل باشد به اعتبار آن بیلبیلکی که از جلوی هلیکوپتر بیرون زده است برای هلیکوپترهای تا دندان مسلح دشمن شاخ و شانه نمیکشد.
 
+229
رأی دهید
-16

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۰
    forogh - اصفهان، ایران

    چرخ وفلک والاکلنگ هم کنارش بزارند یک شهربازی درست کردند
    14
    119
    ‌سه شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    janahi - دبی، امارات متحده عربی
    کاش بجای اسلحه و نفرت بفکر صلح و دوستی با همسایه هامون و دیگر کشورهای جهان بودیم
    22
    32
    ‌سه شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    amirHassna - سیدنی، استرالیا

    من هم مثل همه ایرانیها ارزوی قدرتمند شدن ایرانو دارم اما راستش با نگاه به این عکسها نمی دونم باید بخندم یا باید ناراحت بشم. متاسفانه تمام این بلوف زدنها مصرف داخلی داره و باورش شاید سخت باشه اما خیلی از مردم هر چی از تلویزیون رژیم پخش میشه باور می کنن. این حکومت هم اینو خوب می دونه و سعی می کنه مردم رو سر کار بذاره اما پشت صحنه نوکری خودش رو به نحو احسنت انجام می ده. قبل انقلاب شاهرو به نوکر بودن متهم می کردن راستش خودشون گوی نوکر بودنو ربودن به اضافه این همه خسارت مالی و اجتماعی که به ایران زدند و خواهند زد.
    6
    51
    ‌سه شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۳
    نازک بین - شفیلد، انگلستان

    این سلاحهای مدرن و فانتیزی در پشت جبهه های جنگ برای بالا نگهداشتن روحیه سربازان میتواند کار برد خوبی داشته باشد.بعنوان مثال یک شهر بازی که تمام وسائل تفریحی آن نمونه های بدلی از سلاح های جنگی باشد.که درنوع خود یک کار ابتکاری و بی نظیر در جهان میشود.
    8
    34
    ‌سه شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    پهلوون مفرد - کلن، آلمان

    یه دونه امام مقوایی هم توی این فرغون‌های تسلیحاتی بذارن، دیگه خداوکیلی دشمن ادرار بند و زَحله ترک می‌شه...
    7
    52
    ‌سه شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    raha1984 - هامبورگ، آلمان

    وای خدایی چه مضحک و مسخره هستن مثل خودشون !!
    7
    32
    ‌سه شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    پروردگار - تهران، ایران

    خودشون هم می دونن مسخره است مهم اینه 600 میلیارد تومن بودجه گرفتند بعد صد هزار تومن دادند به چهار تا سرباز گفتند ما داریم می ریم هاوایی شما برای روز ارتش یه چیزایی سرهم کنین
    3
    37
    ‌سه شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    وحید لواسانی - نووسیبیرسک، روسیه

    .....بابا دل درد گرفتم از خنده
    9
    37
    ‌سه شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    behran - کردستان، ایران

    از اینگونه ادوات جنگی بیشتر در حملات غافلگیرانه در مقابل دشمنان بکار میبرند، بدین ترتیب در حالیکه دشمن در میدان نبرد با دیدن اینها اگر از شدت خنده از حال نرفته بود، با سنگ یا چماق به سرش بکوبند!
    7
    43
    ‌سه شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    IRAN E AZAD - هورتن، نروژ
    خیلی‌ جالب بود. مخصوصاً رنگ هلی‌کوپتره که به سرویس مدرسه دخترانه تشبیه شده بود. شاید به دلیل تحریم‌ها رنگ را نتونستن وارد کنند و از ماتیک و روژِ گونه مصادره شده از زنهای بد حجاب برای نقاشی این هلی‌کوپتر استفاده شده است، و این نشان گر مشت محکمی به دهان دشمنان انقلاب اسلامی هست که با دلار نفتی‌ بیشتر از هر کشور دیگر ماتیک به ایران صادر میکنند.
    7
    23
    ‌سه شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    IRAN E AZAD - هورتن، نروژ
    ۱)دشمن با دیدن اینها فکر میکنه اشتباه وارد یک شهر بازی‌ شده،و هاج و واج میمونه. در این زمان سربازان امام زمان با این حقه آنها را به جهنم میفرستند. ۲) این نشان صلح دوستی‌ جمهوری اسلامی هست که فقط پیام دوستی‌ به جهان صادر میکنه واسه همین هم رنگ اینها را صورتی‌ و سرخ آبی کرده اند. با سلاح کشتار جمعی‌ هم که مخالفند برای همین موشک‌های بالستیک جمهوری اسلامی وقت برخورد به هدف گل و شکلات صلواتی تو هوا پخش میکنند. ۳) این هلی‌کوپتر را هم داداش همون دختر خانومی که تو اشپزخونشون انرژی هسته‌ای کشف کرده بود ، طراحی کرده.
    7
    22
    ‌سه شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    با خواندن آیت الکرسی و فوت کردن به دور این ابزار جنگی آنها را از گزند دشمن محفوظ داشته و با پر تاب ترقه و فشفشه دشمن را از پای خواهیم انداخت. سالار شهیدان حامی ماست. حالا چرا خودش شهید شد بماند!
    8
    21
    ‌سه شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    ekman - شیراز، ایران
    اون زیر دریائی که در عکس دیده میشود ماکت است،از هلیکوپتر و تانک هم در درگیریها و اغتشاشات داخلی استفاده میکنند و ضمنا افرادی را دارند که دست به حمله انتخاری بزنند و اینجاست که از هلیکوپتر بعنوان موشک و اسلحه یکبار مصرف میتوان استفاده کرد،اسرار نظامی یک کشور را که نباید فاش سازند،جدا از این حکومت اسلامی که باعث مشکلات اقتصادی و خفقان مردم در داخل و تفرقه در منطقه شده،بعنوان یک ایرانی آرزومند داشتن ارتشی قوی و بازدارنده هستم و امنیت خاک کشورم مهم است.مگر در رژیم گذشته تسلیحات نظامی را خودمان میساختیم،نه همه چیز وارداتی از آمریکا و اسرائیل و فرانسه بود و اگر قدرت دفاعی ما همان چیزی باشد که شما به اسباب بازی تشبیه میکنید،تا کنون آمریکا و اسرائیل کار خودشان را انجام میدادند.زنده باد ایران،ایرانی آزاد و بدون آخوند و حکومت دینی.
    22
    19
    ‌سه شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    Daneshjou - شیکاگو، ایالات متحده امریکا

    مرحوم دکتر على شریعتى از دین عرب و مذهب شیعه ایرانى خیلى بالا رفت ولى یکى از حرف هاى حسابى که زد این بود که "نام" تنها نشانه ى هویت ملى است و خودش هم نام هاى سارا و سوسن و . را روى بچه هاش گذاشت. نمى دانم چرا در جمهورى اسلامى نام هاى زشت غیر ایرانى مثل تانک "فلاق" با تشدید روى لام؛ موشک هاى زلزال، ثاقب، فاطر سجیل؛ اژدر حوت؛ راکت صمید؛ کاتیوشاى حاسب و دهها نام زشت و غیر ایرانى دیگر را روى میوه هاى دانش بومى خود مى گذارند ؟ کدام کشور عربى نام هاى ایرانى روى افراد و یا تکنولوژهاى خود مى گذارند؟ چند سال پیش یک عرب نام ایرانى روى بچه خود گذاشت و ثبت احوال عربستان سعودى به بچه شناسنامه ندادند! به خاطر خدا ذره اى غرور ایرانى داشته باشید و اینقدر از پاس داشتن زبان فارسى دم نزنید. مرد عمل باشید.
    3
    45
    ‌سه شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    بهرنگ60 - بادن، آلمان
    این جنگ افزارها البته اگه بشه این اسم و روش گذشت، به نظر من بیشتر برای جنگ و درگیری‌های داخلی ساخته شدن، جمهوری اسلامی می‌دونه که اگر جنگی اتفاق بیفته به احتمال زیاد ایران اشغال می‌شه( خدا اون روز رو نیاره) یا حتا ممکن که آشوبی از طرف مردم ایران بر ضد حکومت شعله ور بشه. پس شاید همین حلبی‌ها بتونه بهشون کمک کوچیکی کنه.
    2
    17
    ‌سه شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    jalali58 - بیرجند، ایران
    این لینک بی.بی.سی رو ببینید تا بفهمین دچار اشتباه شدید. اینها تجهیزات جنگ های نامتقارن هست، فقط اسمش تانک و زیردریایی نیست !.
    11
    1
    ‌چهارشنبه ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.