«گل سرخ»؛ سکس در کنار اعتراضات خیابانی

ایران وایر : گل سرخ تازه ترین فیلم سپیده فارسی فیلمساز ساکن پاریس است که در بستر اتفاقات سال 88 و تظاهرات خیابانی، رابطه بین یک دختر جوان و مرد میانسالی را که در خانه اش سعی دارد تنها ناظر این ماجراها باقی بماند، تصویر می کند.
 
دختر به همراه گروهی از تظاهر کنندگان به دنبال پناهگاهی هستند تا از دست نیروهای انتظامی و نظامی بگریزند. در خانه مردی به نام علی باز مانده و همه آنجا پناه می گیرند و کمی بعد می روند ، اما از میان آنها دختری به نام سارا باز به آنجا بازمی گردد.
 
گل سرخ اولین بار در جشنواره تورنتو نمایش داشت و این روزها هم در جشنواره گوتنبرگ در سوئد نمایش داده شد.
 
سپیده فارسی , کارگردان فیلم با سپیده فارسی درباره این فیلم گفت و گو گرده ام.
 شما پیشتر غالباً در داخل ایران فیلم می ساختید، اما این فیلم تازه، گل سرخ، طبیعتاً بخاطر مضمون و نوع نگاه امکان ساخت در داخل ایران را نداشت....
بله، آخرین کاری که در ایران ساختم در بهار سال 88 تمام شد و من درست چند روز پیش از انتخابات از ایران آمدم بیرون. بعد از آن، شرایط بسیار متفاوت بود و من هم این بار دوست داشتم یک کاری در آزادی کامل انجام بدهم. در داخل ایران محدودیت زیاد است و برای ما که می رفتیم و می آمدیم این محدودیت ها چندجانبه بود و باید خیلی چیزها را رعایت می کردیم. به هر حال رویدادهای سال 88، رویداد بسیار مهمی در تاریخ ایران است و وقتی جواد جواهری طرح و فیلمنامه اش را به من ارائه کرد، برای من جالب بود که هم یک قصه عاشقانه را به شکل آزاد بسازم و هم به وقایع خرداد سال 88 بپردازم. طبیعتاً ساخت این فیلم در داخل ایران غیرممکن بود. ولی با توجه به این که بخش عمده فیلم در داخل یک آپارتمان می گذرد این اجازه را به ما می داد که در کشور دیگری فیلم را بسازیم.
 
شما درباره دو نسل حرف می زنید؛ نسل اولی که دهه شصت و وقایع تابستان سال 67 را از سر گذرانده و نسل دوم که جوانان امروز هستند. به نظر می رسد اختلاف دیدگاه این دو نسل مساله اصلی فیلم است...
 
بله، این یکی از مسائل مهم فیلم است. بخشی از اتفاقی که بین این دونفر می افتد به همین قضیه مربوط است و اختلاف نظری که دارند. یکی نسل ماست که انقلاب را به شکلی دیده؛ حالا چه نوجوان و چه جوان، و یکی نسل امروز که اصلاً تجربه خیابانی ندارد و در جنبش سال 88 برای اولین بار یک تجربه باز خیابانی داشت. اختلاف نظرهایی که این دو با هم دارند، هم باعث تنش می شود و هم آنها را به هم جذب می کند.
شاید بشود گفت در برخی از قسمت های فیلم نسل اول را به شکلی محکوم می کنید؛ نسلی که نمی خواهد دخالت کند و حالا به تجارت رو آورده و حتی در جایی دیالوگی هست که این مرد منتظر امضای نامه توسط معاون وزیر است...
 
محکوم نمی کنم.... به نظرم قابل سوال و قضاوت هستند. آنهایی که انقلاب و دهه شصت را تجربه کردند و دگر اندیش بودند، برخی شان حذف فیزیکی شدند و یا مجبور به ترک ایران شدند و یا رفتند زندان و  بعد که از زندان بیرون آمدند، به غیر از معدودی، کار سیاسی را کنار گذاشتند. کسانی که دگراندیش بودند عملاً نمی توانستند فعال سیاسی باقی بمانند. برای همین عملاً یا منفعل و سرخورده شدند یا رفتند سراغ کار تجارت و پول درآوردن. اما قضاوتی در فیلم نیست. علی در ابتدا به دلیل تجربیاتش بسیار منفعل است اما در پایان می گوید که این بار فرق دارد با گذشته و پای حرفش می ایستد. فکر می کنم فیلم بیشتر نشان می دهد که بر آن نسل چه فشارهایی آمده و این انفعال از کجا ناشی می شود. اما چیزی که هست این است که نسل بعدی به هر حال از نسل قبل سوال می کند که چرا پای حرف تان نایستادید.
 
اما در مورد دختر جوان هم چندان وارد جزئیات نشده اید و ما چیز زیادی درباره او نمی دانیم. فیلم سرانجام مشخص نمی کند که این دختر عاشق است یا آن طور که در جایی می گوید فقط به دنبال یک مرد و یک رختخواب است یا حتی فقط در حال سوء استفاده از این مرد برای استفاده از اینترنت او برای فرستادن پست های ممنوع اش...
 
نه این که در هاله ای از ابهام باشد... این دختر از یک نسل دیگر است و برخوردهایش فرق می کند. وقتی که با جوان های ایرانی بخصوص دخترها از نزدیک برخورد می کنم،یا آنها را در توئیتر دنبال می کنم، می بینم که رفتارها و دغدغه های شان بسیار فرق دارد. آنها از حال و هوای عاشقانه و آرمان گرای نسل ما فاصله گرفته اند، شاید به دلیل فشارهای همه این سالها. سارای فیلم نمونه ای از این نسل است در نتیجه می خواهد بی قید و آزاد زندگی کند. در نتیجه به نظر من سارا هم عاشق است، اما فقط دیدگاه های سیاسی او با نسل قبل فرق ندارد، بلکه نگاه عاطفی او هم متفاوت است. این که چه از این دختر می دانیم چندان مهم نیست، همان طور که در واقع چیز زیادی هم درباره نقش مرد نمی دانیم، هرچند چون ماجرا در خانه او می گذرد، بیشتر با او آشنا می شویم.
 
"تهران بدون مجوز" را کاملاً بر اساس تصویربرداری با تلفن همراه ساختید و این بار هم تصاویری که با تلفن ضبط شده اند نقش مهمی در فیلم دارند...
اولین بار که این کار را کردم در فیلم هرات بود. برای تهران بدون مجوز قصدم در ابتدا این بود که با تلفن همراه کار کنم، اما دیدم برای این سوژه خیابانی و مشکلاتی که هست، چاره ای جز آن وجود ندارد. کار با تلفن همراه امکانات خوبی به من می داد، از جمله فکر نکردن به مساله مجوز. این یک سال و نیم قبل از خرداد 88 بود. در اتفاقات خرداد 88 بچه ها خودشان برای پوشش دادن اخبار به تلفن همراه روی آوردند. برای گل سرخ قصد بازسازی وقایع خیابانی را نداشتیم. آن اتفاقات قابل بازسازی نیستند. برای همین خیلی سریع تصمیم گرفتم از همان تصاویر تلفن همراه که در اینترنت هست استفاده کنم. معدود تصاویری هم که خودم از جاهای دیگر به دست آوردم، هیچ کدام به قوت همان تصاویر اینترنتی نبود؛ تصاویری که مشخص نیست چه کسانی ضبط شان کرده اند.
 
نمایش سکس و صحنه های عریان حتی در فیلم هایی که در خارج از کشور توسط ایرانی ها ساخته شده معمول نیست، اما شما چند صحنه عریان عشقبازی در فیلم گنجانده اید...
اول گفتم که می خواستم این فیلم را بدون هیچ تعارف و خط قرمزی بسازم و این صحنه ها چیزی بود که قصه ایجاب می کرد اینچنین به تصویرشان کشید. لب مطلب رابطه عاطفی بین این دو شخصیت بود در یک فضای تنش آمیز که قصه را پیش می برد. برای نمایش این موضوع لازم بود که صحنه های برهنه هم داشته باشیم تا خشونتی که این دختر از بیرون با خودش به داخل می آورد در این رابطه دیده شود و ببینیم تنشهای بیرون چگونه بر رابطه عاطفی بین این دو سایه می اندازد. به جز با نمایش صحنه های عریان، راه دیگری برای به تصویر کشیدن این وجه آنطور که در قصه ایجاب می کرد وجود نداشت. سوال اول این بود که آیا اصلاً این کار را بکنیم یا نه؟ که جواب مثبت بود و بعد سوال دوم این بود که چگونه این کار را بکنیم و آیا بازیگران ایرانی که به نقش بخورند می توانیم پیدا کنیم که آمادگی ایفای چنین نقشی را داشته باشند؟ من تاکید داشتم که بازیگران باید ایرانی باشند و این انتخاب بازیگران را دشوار می کرد چون کسی که در این فیلم بازی می کرد می دانست که حداقل برای مدتی نمی تواند به ایران برود. خوشبختانه این قضیه هم حل شد و بازیگرانی پیدا کردیم که قبول کردند. فکر می کردم اگر بازیگر را باید برهنه ببینیم، خب چرا نبینیم؟ می خواستم این تابوی سینمای ایران را بشکنم که چون این قصه در ایران می گذرد، چون من ایرانی ام، چون بازیگر ایرانی داریم، پس نمی توانیم برهنگی را نشان بدهیم. قصدم شکستن این ساختار هم بود.
تیزر فیلم گل سرخ
+150
رأی دهید
-259

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۰
    Gabriel Batistuta - گروژنی، روسیه
    جدیداً هر ایرانی که بخاد در کشورهای غربی پناهنده بشه یا اینکه معروف شه راه ساده ی لخت شدن رو انتخاب می کنه.
    130
    143
    ‌پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mahdi_n130 - منچستر، انگلستان

    جنگیدیم، کشته دادیم، کتک خوردیم، خاروخاشاک شدیم تا آزاد شویم نه اینکه دیگران سو استفاده کنند و فیلم بسازند، با همین فیلم تمام قیام زیر سوال میره، همین فردا جمهوری اسلامی از این فیلم برداشت تبلیغاتی میکنه، همین فردا میگن دیدیت اینها دنبال این چیزها بودن نه آزادی های مدنی، باید همه با هم اعتراضمون رو به این فیلم نشون بدیم.
    76
    164
    ‌پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    Banooye Irani - هیوستن، ایالات متحده امریکا

    اینقدر پایین آوردن سطح مطالبات جنبش سبز واقعا محشره...
    62
    125
    ‌پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    علیرضا خان - لندن، انگلستان

    حالا حزب اللهی ها میخوان بگن که دیدید همه کسایی که بر علیه نظام الهی جمهوری اسلامی هستند فاحشه و فاسد هستند بفرمایید این هم فیلمش که یک ایرانی, اون هم در خارج از کشور ساخته.
    58
    134
    ‌پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    shirzan e irani - استکهلم، سوئد

    خوب میکنند تابو‌ها را می‌شکنند، بدنِ زن را کرده اند قدیس و تمامِ معضلات و دزدی ، جنایت را با این قدیس بازی می پوشانند، هر که مشکل داره چشم‌هایش را درویش کند، برود فیلمهایِ جدید و مستندِ الهام چرخنده را ببیند.
    141
    82
    ‌پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    توفیق - سیاتل، ایالات متحده امریکا

    بعضیها چنان نگران واکنش جمهوری اسلامی به هر حرکتشون هستن که حاضرن نفس هم نکشن چون ممکنه رژیم بدش بیاد. به درک که یک عده آخوند و بسیجی‌ میان اعتراض می‌کنن یا بهونه‌ میگیرن. مگه همینجوریش گیر نمیدن؟ ما که نباید مواظب کارهامون باشیم چون کس دیگه سو استفاده ممکنه بکنه.
    89
    57
    ‌پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Peace of mind - فولسوم، ایالات متحده امریکا

    شماها هیچکدوم سکس بدون ازدواج نداشتین واقعا؟ همه دارن، فقط مشکل فرهنگی‌ داریم، ظاهراً نشون میدیم که وای خدا مرگم بده چه چیزا چه حرفا هرکی‌ سکس داره فاحشس، توروخدا دست وردارین از دورویئ
    114
    57
    ‌پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    arash*eindhoven - آیندهوون، هلند

    شیرزنِ ایرانی‌ - ...استکهلم، سوئد ، با بهترین درود ها. با شما کاملا موافقم.
    97
    44
    ‌پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۸
    پرشین اسپایدر را به خاطر بسپار - مشهد، ایران
    [::shirzan e irani - استکهلم، سوئد::]. با افکار تندرو به هیچ جا نمیرسی .
    63
    58
    ‌پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Cocoo - ونکوور، کانادا

    Peace of mind - فولسوم، ایالات متحده امریکا - با شما و شیر زنِ ایرانی‌ موافقم.
    80
    34
    ‌پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    shirzan e irani - استکهلم، سوئد

    پرشین اسپایدر - با افکارِ ملایم کارِ این نظام به این وقاحت کشیده ، تا امثالِ من از کسی‌ شدن و مقبولیتِ افکارِ ملایم جمعی دست نکشند هیچ اتفاقی نمی‌افتد. خیلی‌ وقته جا را برایِ کسی‌ شدنِ افرادی امثالِ تو خالی‌ کرده ام برات جا زیاده ، نگران نباش.
    70
    32
    ‌پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    winnie1987 - بيرمنگهام، انگلستان

    [::Banooye Irani - هیوستن، ایالات متحده امریکا::]. سطح مطالبات جنبش سبز از اول واقعا هم پایین بود. جمع شدن گشت ارشاد و انتخاب بین بد و بدتر تبلیغات موافقین مشارکت در انتخابات 88 و 92 بود. چه قدر بحث در گرفت بماند، مردم به بد راضی‌ بودند..
    71
    32
    ‌پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    نخود هر اش - اورلاندو، ایالات متحده امریکا
    من نمیدونم چرا جدیدا همه مشکلات دنیا با کندن تومبان حل میشود لکن اگر زودتر این را فهمید بودیم ما هم برای گشایش کار جهان آن را در آورده بودیم.....
    43
    33
    جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    paksan - ایران، ایران
    شاید بشه گفت داره سوء استفاده میکنه ولی به نظر من این بیشتر سفارش سپاه میشه باشه تا واقعیت. آخه میخوای فیلم سکسی بسازی خوب بساز چرا بندش میکنه به سبزها!؟ این همون چیزی نیست که در نود و نه درصد شکنجه ها و اعترافات زندانی های سبزها توسط بازجوهای وزارت اطلاعات و سپاه تلاش میشد از دهان زندانی ها گرفته بشه!؟ چندهزار بار شنیدیم که سپاه و بازجوها زندانی ها رو زیر فشار میگذاشتند که بگند با فلانی یا زن فلانی سکس داشتند؟ آیا این تصور عینی و ساخت خواسته بازجوهای سپاه نیست؟ ما ایرانی ها دخترها و زنانمون رو بهتر از همه دنیا میشناسیم و همه می دونیم زن ودختر ایرانی کسی نیست که خودش راه بیافته دنبال افراد آن هم در زمانی که فشارهای عصبی و سیاسی انقدر هست که کسی دنبال این جریانات نیست. دستبند سبزش نشون دهنده چیه؟! واقعاً این فیلم یک هرزه نگاری به سفارش سپاه هستش و باید به کارگردان این فیلم صددرصد شک داشت که چقدر از طائب و عوامل سپاه گرفتند تا بگند اینها بودند که معترض به تقلب انتخابات بودند! این خنده دار نیست! دخترها و زنانی که در مبارزه شرکت داشتند و همین امروز در زندان و زیر فشار هستند و بعد...
    40
    33
    جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    razmandeh - استکهلم، سوئد
    راستی کسی میدونه رهبر جنبش سبز کی بود؟؟؟؟
    32
    25
    جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۴:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    Dionysos - پارسی، فرانسه

    Gabriel Batistuta، هر ایرانی که لخت شده یا پناهندگی گرفته حق تو رو نخورده، تو در پناهندگی جمهوری اسلامیت هستی خودت خواستی زیر پرچم اسلام اینطوری زندگی کنی دیگه نق زدن و حسادت کردن به سایر ایرانیها معنی نداره!
    61
    39
    جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    Dionysos - پارسی، فرانسه

    mahdi_n130، چرا از شناسه فعلی یم استفاده کردی? تو نماینده خودت هستی نه تمام کسانی که در تظاهرات شرکت کردند و کشته یا شکنجه و زندانی شدند. تو اعتراضت رو نشون دادی نظرت رو گفتی دیگه از دیگران مایه نگذار. جمهوری اسلامی از هر چیزی که در مسیر اهداف و منافعش و بقای خودش بوده و هست استفاده تبلیغاتی کرده ، می کنه. همین نظر تو مستقیم یا غیر مستقیم به اهداف جمهوری اسلامی بیشتر کمک می کنه. چون مشخص می کنه که افراد وابسته به جنبش سبز معنای دموکراسی و حقوق بشر رو اصلا درک نکرده و خودشون هم نمی دونند دنبال چی هستند. آزادیهای مدنی بدون تحقق آزادی فردی و احترام به اصل برابری زن و مرد و انتخاب حق پوشش حتی برهنگی معنایی ندارد. خود فریبی و مردم فریبی تا کی?
    58
    23
    جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    Dionysos - پارسی، فرانسه

    Banooye Irani، بانو جان بگو مطالبات جنبش سبز چی بود تا دیگران بهتر منظور ت رو درک کنند. مطالبات جنبش سبز به رهبری موسوی و آخوند کروبی عبارت بود : نظام همان نظام اسلامی با کمی تغییر و اصلاح، آزادیهای مدنی تعریف نشده، اعتقاد به الله و ارکان نظام اسلامی، دموکراسی و حقوق بشر غیر قابل دسترس و انتظار! اصلا جنبش سبز مطالباتی فراتر از اصلاح و تغییر چند گزینه کوچک از اساس جمهوری اسلامی هم داشت? آزادیهای مدنی یعنی ممنوع کردن فیلمهای سکسی مبادا به یال و قبا و ریش و پشم جمهوری اسلامی و سران جنبش بر بخوره? آزادیهای مدنی یعنی چی?
    55
    32
    جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    Dionysos - پارسی، فرانسه

    علیرضا خان، اگه قرار باشه من و شما به خاطر حرفهای مردم از ابراز عقیده خودداری کنیم پس باید آزادی بیان و نوع زندگی رو بگذاریم کنار و فقط خوابش رو ببینیم. سن فحشا در ایران به ۱۲ سال رسیده، دختران خردسال را برهنه می کنند تا با آنها همبستر شوند تو نگران برداشت حزب اللهی ها هستی? عجب آدم دهن بینی هستی!
    51
    29
    جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    Dionysos - پارسی، فرانسه

    پرشین اسپایدر، برابری حقوق زن و مرد و انتخاب نوع زندگی و پوشش از اصول اولیه دموکراسی ست. برای کی فیلم بازی می کنی?
    50
    26
    جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    Dionysos - پارسی، فرانسه

    . shirzan e iraní،توفیق ، peace of mind،winnie1987 ، باور به دموکراسی و حقوق بشر و عمل به اصول آن و جا افتادن این اصول برای خیلی از کاربرهایی که مخالف جمهوری اسلامی هم هستند وقت می برد. نظرات و عملکرد برخی از کاربران معتقد به جنبش سبز که اصلا مشخص نبود دنبال چه نوع آزادی های مدنی هست، کمک به بقای جمهوری اسلامیست. آزادی از دید جنبش سبز یعنی چی? آزادی اگر مغایر با اصول اولیه حقوق بشر و دموکراسی باشه دیگه اسمش آزادی نیست. دهن بینی جنبش سبزیها خودشون رو هم خفه کرده ، وای به حال دموکراسی!
    48
    24
    جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    غربت سرد - بروکسل، بلژیک
    از قیافه آدمها میشه تا حد زیادی شخصیت‌شون رو خوند..کارگردان این فیلم هم مستثنا نیست!!!
    40
    22
    جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    Dionysos - پارسی، فرانسه

    غربت سرد، به به قیافه شناس هم از راه رسید. یک عکس از هم از خودت می گذاشتی و از قیافه ت تعریف می کردی شاید بهتر با شخصیتت آشنا می شدیم. حالا نگفتی شخصیت کارگردان چطوریه، به قیافه و شخصیت تو نمی خوره?
    51
    25
    جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    Dionysos - پارسی، فرانسه

    paksan، سکس مثل آب و غذا خوردن نیاز طبیعی هر انسانی هست. جوری حرف می زنی انگار جنبش سبزیها تارک دنیا بودند. انگار سکس نداشتن افتخار به حساب می یاد!
    54
    25
    جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    bedarkhan - تهران، ایران

    جبهه سبز ازنظر سپیده فارسی یعنی ازادی لختی و سکس هرطور که دلمان خواست ووقتی که نخواستیم تو ایران زندگی کنیم با موبایلی که از خودمون فیلم درست کردیم سندی باشه برای اقامت اون ور اب همانطور که خود خانوم به اصطلاح کارگردان اقامتشو گرفت وحالا حتما میخواد کارگردانی فیلم های (پرون) را بر عهده بگیرد!!!
    47
    15
    جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    Dionysos - پارسی، فرانسه

    bedarkhan، مایه تاسفه نظر تو و کسانی که مثل تو فکر می کنند. مساله اقامت از کجا به تو وحی شد? از نظر تو سکس و برهنگی یعنی فاحشگی. تو از خودت فیلم درست بکنی یا نکنی به خودت مربوطه، زندگی بقیه هم به خودشون. اکثر شماها که مخالف برهنگی هستید، اول از همه کمبودهای خودتون رو آشکار می کنید. اقامت و فیلمهای پورنو ، دغدغه اصلی اسلام زده ها ! خانه های فحشا و عفاف اسلامی از نظر شما دلواپسان اخلاق غیر برهنگی خوبند اما برهنگی و سکس در فیلم بد!
    43
    17
    جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    علیرضا خان - لندن، انگلستان
    [::Dionysos - پارسی، فرانسه::] دوست گرامی در کامنتهاتون مثال یک همه چیز دان به تمام نظرات تاختید.اگر نام بنده را در این سایت سرچ بفرمایید و نظراتم رو مطالعه بفرمایید متوجه نظام مورد علاقه من خواهید شد.کمی به مسائل عمیق تر نگاه کنیم.بنده نظرم رو درباره عکس العمل نظام در مورد این فیلم و مخالفین جمهوری اسلام عرض کردم, حالا شما ندیده و نشناخته تشخیص دادید من دهن بین هستم این از قضاوت عمیق شما ناشی میشود.بله فحشا و اعتیاد و بدبختی در ایران بیداد میکند اما میشه فیلمها در این موضوعات ساخت.در سال 88 خواستها رادیکال شد و مردم شعارها درباره سرنگونی نظام فاشیست مذهبی سر دادند و اینکه یک فیلم از تمامی خواستهای مردم داستان عشقی و همبستری یکی از مخالفین رو به دنیا نشون میده جای تعجب داره.داستان جذاب کم نبود.تجاوز به دختران در بازداشتگاهها, ماجرای کهریزک, تقاضای رابطه جنسی با همسران زندانیها در ازای تخفیف و آزادی, کشتنهای وحشیانه, شکنجه ها, مفقودی ها, اعترافات اجباری و دروغین و و و و و.
    30
    31
    جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    farda2000 - ملبورن، استرالیا
    هر کسی‌ سکس میخواد بره دبی یا تو خیابان‌های تهران می‌تونه عرضه ۲ دیگه پیدا کنه ما آزادی بیان می‌خواهیم برینم تو دهنه این کارگردان که می‌خواد مثله ملاها بازی در بیاره بعدش هم می‌خواد اسمش رو بذاره هنر اگر مردم آزادی سکس میخوان همین ملاه از همه بهتره چون صیغه نیم ساعت داره ۱ شبه هم داره
    29
    30
    جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    Dionysos - پارسی، فرانسه
    علیرضا خان، دوست عزیز نه من همه چیز دان هستم نه نظرات دیگران که ستاره گرفتند حقیقت مطلقه. من هم نظر مخالف خودم را به نظرات ابراز شده بیان کردم. این کارگردان این فیلمنامه رو ترجیح داده، اما و اگر دیگر برای چه? اگر قرار بود همه کارگردانها نظر موافق همه رو جلب کنند پس هیچ فیلمی ساخته نمی شد. دهن بینی رو نوشتم عزیز محترم چون نگران عکس العمل نظام هم هستید. عمیق تر به مسایل نگاه کردن از نظر من یعنی نسبی دانستن آنهاست. سپیده فارسی حق انتخاب موضوع فیلمنامه را دارد و با توجه به شرایط و اعتقادات شخصی خودش فیلم را کارگردانی کرده. من و شما یا موافقیم یا مخالف. اما و اگر در باره انتخاب فیلمنامه اش به خودش مربوط است.
    30
    18
    جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    bedarkhan - تهران، ایران
    Dionysos- پارسی، فرانسه- شک ندارم که تو خود سپیده فارسی هستی که داری از خودت وافکار غلطتت که تمایل به سکس داری دفاع میکنی ومیخواهی اون را به دیگران انتقال بدهی و با افکار پوک ات میخواهی مسئله برهنگی وسکس را فقط به اسلام ربط بدی این نظر تو هست و با یک تیکه فلیم بدون محتوا ولی در واقعه به تصویر کشیدن ازادی سکس بخوای افکاریگران را بسوی اسلام زدگی و فحشاء بکشی! و نیازی به وحی شدن نیست از کل حرفها و.... معلوم هست که چگونه اقامت گرفتی یعنی گفتی ....
    16
    17
    جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    marhoom alinaghi khan - اشنویه، ایران
    فیلم بدی نبود، فقط جای سوال برام مطرحه که چرا از وجود گلشیفته استفاده نشده
    13
    17
    جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    shirzan e irani - استکهلم، سوئد
    [::arash*eindhoven -. - Cocoo. Dionysos - تا این ملت بداند منظور و حکایت چیست ، هیهات دارد، نه موافقِ برهنگی هستم نه ترویجِ ابتذال، فیلم را ندیده ام، نمیدانم سوژه به کدام جهت میرود، اما تنها چیزی که برایِ این ملت مهم است همین ظواهر و یا بدنِ زن است و تعصب به آن، باورِ من این است در دوره ایی که علنا مسئولینِ نظام و دیگرِ کشورها دزدی کرده ، دروغ می‌گویند ، جنایت و خیانت میکنند ، چرا فقط این مقوله باید پاک و بدونِ خدشه باشد، این تعصب یعنی جهالت یعنی خود فریبی یعنی مفلوکی و بینوأیی ، تو چشمِ همه ندا رو کشتن ، به ترانه تجاوز کرده کشتند جسدش را آتش زدند ، سهراب و محسن و ده‌ها گل را پر پر کردند ، ملتی 70 ، 80 میلیونی عرضه نداشت حرف بزند حال یقه‌ پاره میکنند که وا آبرویمان رفت و الان است که نظام دروغ و فریب از ما آتو بگیرد ، هر چه سرمان بیاید حقمان است ، اینقدر حقارت مگر امکان دارد ! / شاد باشید.
    18
    12
    جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    *پسر شجاع* - تهران، ایران
    هنرمند 2زاری که میگن همینه..اگه ما نخواییم کسی در مورد وقایع 88 فیلم بسازه کی رو باید ببینیم..حکومت فیلم میسازه همه چند میلیون معترض رو ربط میده به اسراییل و آمریکا ..امثال اینم فیلم پورنو میخواد بسازه روش نمیشه وصل میکنه به اتفاقات 88..
    9
    19
    جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    Dionysos - پارسی، فرانسه
    bedarkhan، با توجه به ادبیات سطح پایین و توهمی تو من هم شکی ندارم که روانت پاکه. مثل رهبر دینت همه چیز به تو الهام می شه و علم غیب هم داری. باکره ای یا می خواهی تارک دنیا بشی و در غار زندگی کنی که تمایلی به سکس نداری? احمقانه ترین حرفیست که تا به حال شنیدم.
    9
    11
    جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    Dionysos - پارسی، فرانسه
    *پسر شجاع* به به سلام پسر شجاع چطوری گرامی. مگه قراره همه کارگردانها برای فیلم ساختن از تو اجازه بگیرند. خیلی زرنگی حتما وزارت ارشاد کار پیدا کردی و مجوز صادر می کنی! خوب دیگه از نظر وزارت ارشاد برهنه شدن معادل فیلم پورنو هست. بهت حق می دم
    11
    10
    جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    perser68 - فلوریدا، ایالات متحده امریکا
    :shirzan e irani - استکهلم، سوئد. باهات کاملاً موافقم ;-).
    7
    6
    شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    perser68 - فلوریدا، ایالات متحده امریکا
    [::Dionysos - پارسی، فرانسه. درود بر تو ، بیشتر کامنتاتو ببینیم;-).
    9
    7
    شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    *پسر شجاع* - تهران، ایران
    Dionysos - ﭘﺎﺭﺳﯽ، -فرﺍﻧﺴﻪ. آره دیگه با کلی پارتی بازی وزارت ارشاد کار پیدا کردم حالا همه کاره فیلم و سینما خودمم .... .. دلیل اینکه به فیلم این خانم اعتراض کردم بخاطر این بود که بدون هماهنگی و دادن حق حساب این فیلمو ساخته که کار خیلی بدی کرده..وگرنه فیلمش کاملا براساس واقعیته من خودم وقتی تو سال 88 از دست مامورا داشتم فرار میکردم وارد یه خونه شدم که درش باز بود و اتفاقا خونه مال یه خانم جوان زیبا بود آقا بین ما یه رابطه عاشقانه ای شکل گرفت که لیلی و مجنون باید بیان جلوش لنگ بندازن و از اون روز ما تو همون خونه هستیم ...
    9
    13
    شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    Dionysos - پارسی، فرانسه
    *پسر شجاع*، شاد باشی پسر!
    5
    5
    شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    Dionysos - پارسی، فرانسه
    perser68، درود بر تو عزیز جان. حتما سعی می کنم بیشتر بنویسم. روز دوستان خوش
    7
    5
    شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    Dionysos - پارسی، فرانسه
    Shirzan e irani، با شما موافقم. این همه تعصب روی جنس زن فقط در باورهای مذهبی و سنتی ست. ادیان ابراهیمی از همان ابتدا با جنس زن به دشمنی برخواستند و گفتند این حوا بود که آدم را با بدنش فریب داد. فاحشه لقب زنهای تن فروش بود، برای مرد چنین کلمه ای نبود.در فرهنگ اسلامی زن (چیز یا شی ی) مرد به حساب می آید. احکام مربوط به تمتع جنسی با نوزاد دختر شیرخواره و زن متعه یا صیغه از بارز ترین نمونه های تحقیر زن در فرهنگ اسلامی ست. باکره گی مایه مباهات و رساله ها پر از احکام استمنا و خود ارضایی ست. ریاکاری و مردم فریبی تا کجا؟!!! در فرهنگ اسلامی ایرانی نمایش یک فیلم عاشقانه با صحنه های عریان از سکس خواسته شده دو انسان بالغ و عاشق ممنوع و به خطا رفته ست، ابتذال و هرزه گی ست. اما سکس ناخواسته و تن فروشی بر مبنای صیغه اسلامی در راستای منافع مالی خانه های عفاف با استفاده از ارگانهای تناسلی زنان درمانده و ناچار مایه افتخار اسلام و مسلمین! ایرانیهای پورنو شناس مسلمان دیوار کوتاه تری از بدن عریان زنان پیدا نکردند تا عقده های اسلامی۱۴۰۰ ساله شان را بر دیوار عریانی فرا فکنند!
    7
    7
    شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    perser68 - فلوریدا، ایالات متحده امریکا
    زن بدون وجود مرد فاحشه نخواهد بود و فاحشه اگه بده مردی که سراغش میره خودش پس فاحشست و ملاها خوب بلدن کجا انگشت بگذارن و ۳۵سال مردمو رو انگشتشون بچرخونن ;)
    1
    3
    شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    arash*eindhoven - آیندهوون، هلند
    گلشیفته فراهانی، عریان روی بساط روزنامه فروش های فرانسه. زنی زیبا و جوان و عریان، در تصویری که غم از هر پیکسلش میبارد. رنگی نه، سیاه و سفید. سیاه و سفید نه، سیاه و خاکستری، با دستی که انگار انگشت هایش را شکنجه کرده اند. لبش چنان بسته است که انگار سال هاست به حرفی باز نشده. یک تابلوی هنری، نقاشی نور و تاریکی با دوربین. زنی عریان که هیچ سکسی نیست، عکسی که هیچ پورنو نیست، حتی اروتیک هم نیست. خیال اشعه ای از موهایش نمیگذرد و تصور دستی بر پستان هایش نمیرسد. در چشمانش انگار که غم عالم به امانت گذاشته اند. نگاهش مات است، غمگین است، حیران است. غمگین که چرا نمیتواند به میهنش بازگردد؟ حیران که چرا همسایه به پدر و مادرش زهرخند میزند و رد میشود؟ غمگین که چرا بسیاری از هموطنانش این عکس او را «عریان» می بینند؟. عکسی که پوشیده است از هر اندیشه ی هوس جنسی. این چشم های ماست که دریده است. در این عکس زنی قدرتمند می بینیم که میتواند لخت بشود اما تحریکمان نکند، میتواند رویمان را کم کند! خوب است این عکس را همه زنان ایرانی ببینند، همه مردان ایرانی ببینند، آخوندها ببینند، رئیس جمهورها ببینند و بفهمند که انسان
    3
    8
    شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    arash*eindhoven - آیندهوون، هلند
    بی لباس میآید و بی لباس میرود و وصله ی هیچ طعنه و اتهامی بر بی لباسی اش نمیچسبد. چرا نباید چنین مجله ای در ایران در بیاید؟ نه اینکه همه ی زنهای مملکت لخت شوند و عکسشان چاپ شود روی جلد! نه خیر، هیچ ناشر احمقی چنین تقاضائی ندارد!، اما آنان که دلشان میخواهد و ذوقش را دارند و ناشر هم مایل است، چرا نتوانند؟ هیچ عکسی از عکس عریانی صادقتر نیست. از آنچه زیر بعضی چادرها و تمام عباها هست، در عریانی انسان خبری نیست. تازه عکس عریان اروتیک و سکسی - و نه رکیک - هم ارزش هنری خود را دارد. این ها را اگر امروز بفهمیم برای فردایمان خوب است. دیروز نفهمیدیم که امروز در رفع و رجوع حرف هایمان درمانده ایم و از دیدن چهره ی بعد از اسید یک زن، درد میکشیم و افسوس میخوریم و شرمنده میشویم.
    4
    7
    شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    bedarkhan - تهران، ایران
    Dionysus-پاریس فرانسه -تمام گفته های تو که بر میگردد به اعتقادات غلطت که خود را سطح بالا میپنداری و با کلمات بازی کردن جواب اینو اون دادن خودتو خسته نکن چون جواب منطقى نداری در ضمن من نه طرف رهبرم ونه تارک دنیا و ادم های ضعیف امثال تو را ... تو فقط برای بعضی...
    3
    1
    یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.