معترضان در تهران در برابر سفارت فرانسه تجمع کردند

تجمع در برابر سفارت فرانسه در تهران انجام شد

در اعتراض به بازنشر کاریکاتور پیامبر اسلام در نشریه فرانسوی شارلی ابدو، معترضان در تهران در برابر سفارت فرانسه دست به تجمع زدند.

این تجمع امروز ۲۸ دی (۱۹ ژانویه) در خیابان نوفل لوشاتو که سفارت فرانسه در آن قرار دارد انجام شده است و معترضان شعارهایی علیه سیاست‌های فرانسه، اسرائیل، بریتانیا و آمریکا سر داده و با چسباندن نام پیامبر اسلام بر تابلوهای خیابان، خواستار تغییر نام خیابان به نام پیامبر اسلام شدند.

نام خیابانی که سفارت فرانسه در تهران در آن قرار دارد برگرفته از محل سکونت آیت‌الله خمینی، موسس جمهوری اسلامی است که در زمان تبعید در فرانسه، در آنجا اقامت داشت.

بر اساس گزارش رسانه‌های ایران، بسیج دانشجویی در راه اندازی این تجمع فعال بوده است. خبرگزاری فارس می گوید مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در این تجمع سخنرانی کرده و گفته "مردم و دانشجویان اینجا جمع شده اند تا به سفیر بی کفایت فرانسه بگویند اگر سفارت فرانسه را خراب نمی‌کنیم، به خاطر فرمان" رهبر است.

در برخی از تصاویری که از این تجمع منتشر شده معترضان پلاکاردهایی در اعتراض به سیاست های کشورهای غربی و همچنین پوسترهایی در تکریم پیامبر اسلام در دست دارند.

احمد توکلی و حمید رسایی از نمایندگان محافظه کار مجلس ایران در این تجمع حضور داشتند و آقای توکلی ضمن سخنرانی، از وزیر امور خارجه ایران به دلیل "سفر ناخوشایند" اش انتقاد کرد.

محمدجواد ظریف هفته گذشته پس از دیدار با همتای آمریکایی‌اش در سوئیس در جریان مذاکرات اتمی، برای دیدار با وزیر امور خارجه فرانسه به پاریس سفر کرد.

+14
رأی دهید
-63

freiheit - بیلفلد - آلمان
یک مشت اراذل دوباره رم کردند.
‌سه شنبه 30 دي 1393 - 00:21
freiheit - بیلفلد - آلمان
چه جالب می شه اگر اسم خیابابن را به خیابان پیامبر تغییر بدهند. مثل میدان امام حسین برایش سر و ته آن قیمت می گذارند. مثلا سر خیابان پیامبر هزار تومان ته خیابان پیامبر دوهزار تومان. هههههههههه
‌سه شنبه 30 دي 1393 - 00:24
آقا فدای من - لندن - انگلستان
این ارازل و اوباش ،همه جا،همشون یه شکل هستند
‌سه شنبه 30 دي 1393 - 00:25
رستگار501 - برن - سویئس
من نمیدانم کدام .. ای این آشغالها را هر بار راه می اندازه و اوضاع سیاسی ایران را افتضاحتر میکند. از وقتی که به سفارت آمریکا حمله کردند و بعدش در چشم جهان ایران مردمی وحشی عقب افتاده معرفی شد.
‌سه شنبه 30 دي 1393 - 00:17
Azad_UK - لندن - انگلستان
این موجودات تک سلولی فراموش کردن که همین کشور فرانسه، خمینی جلاد روی از نوفل نشاتو تحمیل به این مملکت کردن. (قابل توجه اون میمونی که از اسم خیابون آویزون شده!)
‌سه شنبه 30 دي 1393 - 00:59
مدافع حق - مادرید - اسپانیا
این جماعت همیشه از یه چیزى باید ناراحت باشن خودشونم نمیدونن چى میخوان برا هر چیزى میریزن تو خیابون یه مشت وحشى عقب مونده ذهنى...
‌سه شنبه 30 دي 1393 - 01:35
perser68 - فلوریدا - آمریکا
من فکر میکردم فقط یه بسیجی دهنگشاد داریم!!! یه ۴۰ تا ۵۰ تایی میشن :-O
‌سه شنبه 30 دي 1393 - 03:00
united-iran - آکلند - نیوزیلند
شعبان بی مخ های رژیم دوباره راه افتادند، آورین آورین خوب دارید خوش خدمتی و وفاداری خودتان را به اربابتان روسیه نشان میدهید، عشق است روسیه، جرات دارید حمله کنید به سفارت فرانسه ببینید این دفعه چگونه دنیا را بر سرتان خراب میکنند، همون حمله ای که به سفارت انگلیس انجام دادید دیدید که رهبرتان چجوری به عذرخواهی از آنها پرداخت، در بازگشایی دوباره سفارت انگلیس این رژیم جمهوری اسلامی بود که پیشقدم شد و پاپیش گذاشت و دست بوس انگلیس شد تا بلکه سفارتشان را دوباره بازگشایی کنند.
‌سه شنبه 30 دي 1393 - 03:36
sebastianxxl - لس انجلس - امریکا
شعار علیه کشورهای آمریکا،فرانسه،انگلیس،اسرائیل،...دیگه جایی از دنیا مونده که مخالفش نباشید!؟آها یادم رفت با حبشه بد نیستید.
‌سه شنبه 30 دي 1393 - 04:34
Anarchist - دبلين - ايرلند
بیشتر شبیه اراذل و اوباش مزد بگیر لبنانی فلسطینی هستند تا ایرانی..!!!!
‌سه شنبه 30 دي 1393 - 08:34
azadeh11 - آمستردام - هلند
اینها اراذل و اوباش مثل بسیجی دهن گشاد هستند...ب پول را رهبری و پسرش به اینها میرساندد...وگرنه مردم عادی دنبال چندر غاز پول میگردند.. و وقت ندارند که خودشون را جر بدهند،،
‌سه شنبه 30 دي 1393 - 08:26
caroline - تهران - ایران
Azad_UK - لندن - انگلستان. ساندیسیها که براشون مهم نیست !!! فراموش نکن اینا برا یه لقمه نون به هیچکس رحم نمیکنند.
‌سه شنبه 30 دي 1393 - 08:50
آرتمیس3000 - برلین - المان
به علت توهین به عکس خصرت محمد از این پس نام آچار فرانسه به آچار گل محمدی تغییر اسم داد
‌سه شنبه 30 دي 1393 - 09:20
tabarzinn - یوله - سوئد
چیزی که برای من مقدس است میتواند برای دیگران مسخره باشد .. دیگران وظیفه یی ندارند که به افکار و مقدّساتِ من احترام بگذارند.
‌سه شنبه 30 دي 1393 - 09:39
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.