پیامبر اسلام روی جلد شماره هفته آینده شارلی ابدو - عکس

به گزارش روزنامه فرانسوی زبان لیبراسیون٬ شماره ی ۱۱۷۸ هفته نامه شارلی ابدو٬ که قرار است فردا چهارشنبه ۱۴ ژانویه بیرون بیاید آماده ی توزیع شده است. این اولین شماره از این نشریه فکاهی است که بعد از ترور تحریریه آن توسط تروریست های اسلام گرا منتشر می شود. شجاعت و سرعت عمل تحریریه ی جدید٬ که بعد از هفت روز از این واقعه ی اسف بار اقدام به انتشار این نشریه کردند ستودنی است. بر روی جلد شماره ی جدید شارلی ابدو٬ تصویر محمد را می بینیم که در حالی که اشک از چشم اش سرازیر است شعار «من شارلی هستم» را در دست دارد. بر بالای سر او هم نوشته شده است که «همه چیز بخشیده شد».

شماره ی جدید هفته نامه ی شارلی ابدو که قرار بود در یک میلیون نسخه منتشر شود٬ در سه میلیون نسخه بیرون خواهد آمد و به قیمت سه یورو در فرانسه در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت. تلاش تحریریه جدید این خواهد بود که این نشریه به طور مرتب و هفتگی منتشر شود. قرار است شارلی به مانند گذشته٬ نشریه ای «بی مسوولیت و بدجنس و به شدت انتقادی» باشد.

کارتون روی جلد این شماره از مجله را کارتونیستی با نام هنری Luz کشیده است. او که رونال لوزیه نام دارد از جان به در بردگان ترور هفتم ژانویه است. او می گوید همه به ما نگاه می کنند٬ ما تبدیل به سمبل هایی شده ایم٬ درست مثل کارتون های مان! ما ناچاریم بار مسوولیتی سمبولیک را به دوش بکشیم٬ چیزی که تصاویر شارلی منتقل کننده ی آن نیست. این بسیار عالی است که اشخاص از ما حمایت می کنند ولی این در تضاد با آن چه تصاویر شارلی هستند می باشد.

+548
رأی دهید
-207

Shahin.Orel - تهران - ایران
ای کاش تصویری از پیامبر اسلام چاپ میشد , با پلاکاردی دردست , که من شرمنده بنیانگزاری این همه توحش هستم .
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 14:29
به خودم میگم - قزوین - ایران
کاریکاتورش خیلی‌ خوشگلتر از خودشه، فکر کنم کاریکاتوریسته پارتی بازی‌ کرده بوده.
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 15:21
اصحاب کهف - بروکسل - بلژیک
البته یکی از اهداف گروه مولفین هم این بود که تا آهن داغه، پتک رو بکوبن و سود سرشاری ببرن،گرچه با اونچه برسرشون اومده کاملا حقشون و حق خانواده بازماندگان اون قتل عامه.ضمنا نظر من اینه که کار درشتی نبود چون نباید با یه مشت روانی متعصب مذهبی وارد جنگ بشن و تاوانش رو هم با کشتهار پس بدن.بهتره پا روی دم این بیمارهای خطرناک نذارن چون خودشون ضرر میکنن نه اون احمقها.
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 15:26
عقاب سرخ - پاسارگاد - ایران
1- محمد ابن عبدالله قریشی بزرگترین قاتل بی‌سواد جهان است،،در بی‌ سوادی محمد که هیچ شکی‌ نیست.حال پرسش اینجاست که چرا شخصی‌ که اینهمه سفارش به درس و سواد علم داره خودش تا ۴۰ سالگی یک قدم در راه علم و سواد بر نداشته و از طرف خدا با سواد شد?چرا محمد در طول این چهل سال یک کلمه سواد یاد نگرفت محمد تا ۴۰ سالگی فقط به فکر پول و شهوت و اعتبار بوده،در جوونی‌ با خدیجه ثروتمند‌ترین فرد شبه جزیره‌ عربستان عروسی‌ کرد و با پول بی‌ زبون اون زن به تجارت مشغول شد و حتی لحظه‌ای هم به فکر سواد و دانش نبود،،در این مسافرت‌ها بین سوریه و عراق و مصر و عربستان با ادیان دیگر مخصوصاً یهودی‌ها در تماس بود و دین و آئین خودرا با کپی‌ برداری از یهودیان به خلق آلله قالب کرد الان بیشتر قرآن داستان‌های قوم یهود هستش،از یوسف و زلیخا تا فرعون و هامون, یونس سلیمان, نوح ,اسماعیل , قوم ثمود ،عاد،صاالح، لوت
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 15:46
Sabokbalam - کالیفورنیا - آمریکا
اگر مسلمین یک جو عقل در سرشان بود، مثل فرانسوى ها ملیونى و در آرامش به خیابان ها میامدند و فقط یک کاریکاتور از عیسى مسیح به دست میگرفتند که بالایش نوشته میشد آیا صحیح است که به مقدسات هم توهین کنیم؟
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 15:48
عقاب سرخ - پاسارگاد - ایران
2- بزرگترین قاتل هم به این دلیل که از همان لحظه که محمد از غار حرا پایین آماده و رسالت خود را آغاز کرد تا به آخر جهان هر فرد مسلمانی که کشته شده و یا کسی‌ را کشته اند,, را محمد باعث و بانی‌ آن بوده،،چه جنگهای خونین بین مسلمین و مسیحیان بین مسلمین و یهودیان و بین مسلمین با مسلمین ،،اگر محمد نبود آیا دنیا جای قشنگتری نبود،?،آیا این میلیون میلیون انسان کشته می‌شدن،،هیتلر و چنگیز هم کشتن اما با مردن آنها کشتو کشتار آنها هم پایان یافت اما تفکر محمدی تا به اخر جهان به خونریزی مقدس ادامه خواهد داد. 2- بزرگترین قاتل هم به این دلیل که از همان لحظه که محمد از غار حرا پایین آماده و رسالت خود را آغاز کرد تا به آخر جهان هر فرد مسلمانی که کشته شده و یا کسی‌ را کشته اند,, را محمد باعث و بانی‌ آن بوده،،چه جنگهای خونین بین مسلمین و مسیحیان بین مسلمین و یهودیان و بین مسلمین با مسلمین ،،اگر محمد نبود آیا دنیا جای قشنگتری نبود،?،آیا این میلیون میلیون انسان کشته می‌شدن،،هیتلر و چنگیز هم کشتن اما با مردن آنها کشتو کشتار آنها هم پایان یافت اما تفکر محمدی تا به اخر جهان به خونریزی مقدس ادامه خواهد داد.
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 15:48
parsi parsi - کرمان - ایران
چرا بقیه ادیان غیر اسلام از کشیدن کاریکاتور در مورد پیامبر و دینشان خشونت به خرج نمیدن ولی مسلمونا دست به ادمشی میزنند هر کس میدونه جواب بده لطفا
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 15:51
kamran631 - لیون - فرانسه
چرا این اسلامی‌ها نمیخوان بفهمند که فرانسه یک کشور لائیک هست، و دین رسمی‌ نداره. بنا بر این اینها حتّی حضرت عیسّی و حضرت موسی رو هم مسخره میکنند، چه برسه به محمد.
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 15:54
کیانپور - تهران - ایران
این اقدام زشته مسلمانان تند رو فقط به نفع غربی‌ها تمام شد. آن مساله سلمان رشدی که کتابش به تیراژ ۱ میلیونی رسید و آن هم مثل دانمارک‌ و هلند. امروز هم مساله این نشریه فرانسوی که تیرا ژ ش. از ۵۰۰۰۰ تا به ۳ میلیون رسید. تندروی برخی‌ مسلمانان باعث شد که بیشتر به پیامبر توهین شود. افسوس.
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 16:03
سهیل ایرانی - اصفهان - ایران
من یه سوالی دارم از این غربیها که ادعای آزادی قلم، آزادی قلمشون گوش ما را کر کرده؛ میخواستم بدونم اکه یه نفر (اصلا با نیت مغرضانه فرض کنید) بیاد برای تمسخر هولوکاست، یا تمسخر برابری زن و مرد و یا در دفاع از داعش یه کاریکاتور بکشه و مثلا بیاد تو یه کاریکاتور کشته شدگان مجله شارلی ابدو را مشخره کنه بازم آزاده؟؟؟؟ ما دو نوع دیکتاتوری داریم: یکی دیکتاتوری فردی که در کشورهایی مثل ایران و کره شمالی داره انجام میشه؛ و نوع دیگر دیکتاتوری، دیکتاتوری جمعی است یعنی اینکه تو نتونی نظرت را (ولو کاملا غلط) بدون ترس از عکس العمل جامعه و عرف بیان کنی. این جمله خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو توصیف دقیقی ار دیکتاتوری جمعیه که بسیار خطرناک تر از دیکتاتوری فردیست.
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 16:04
barzani - کریستیانساند - نروژ
دمتان گرم
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 16:29
توپوزی - لینز - اتریش
این کاریکاتوریستها بسیار آدمهای شجاع و قابل احترامی هستند.حتی خدا مدیون این افراد است.چون با خدایان زمینی میجنگند و قداست آنها را از بین میبرد.همین جا میبینیم که اگر به خدا توهین شود کسی ککش هم نمیگیرد. ولی به محمد و عمر و علی و عثمان و مسیح و خمینی و خامنه ای و رجوی حرف بزنی یکی پاچه ات را میگیرد.نوکران و پرستندگان اینها تعدادشان از خداپرست بیشتر است.چقدر مسخره است که فکر کنیم خدایی که سازنده میلیارد ستاره و کهکشان است کارش را ول کند بیاید برای مریم بچه درست کند با یعقوب کشتی بگیرد یا جبریل را بفرستد تو یک غار به محمد بگوید بخوان؟؟ نظم میلیارد ها ستاره را رها کند و آیه بفرستد که محمد شب را با کی سر کند و زن پسر خوانده اش را بگیرد یا نه؟؟ گویا این خدا همه ذکر و فکرش همین 20 سانتیمتر مومنین است
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 16:42
مسیح پسر مریم - تهران - ایران
اگه اینقدر آزادی تو غرب و تو فرانسه هست، پس چرا از حتی یه صحبت کوچیک در باره هولوکاست جلوگیری می کنند!!؟؟ چه برسد کاریکاتوری در این رابطه کشید. به قدر کافی سر این موضوع استاد دانشگا و محقق اخراج و زندانی کردند. همه این حرف هاشون کشکه و دروغ گویند. بزودی غرب به آخر راه خواهد رسید کما اینکه الان نشانه هاش مشهود شده.
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 16:50
مسیح پسر مریم - تهران - ایران
اگه اینقدر آزادی تو غرب و تو فرانسه هست، پس چرا از حتی یه صحبت کوچیک در باره هولوکاست جلوگیری می کنند!!؟؟ چه برسد کاریکاتوری در این رابطه کشید. به قدر کافی سر این موضوع استاد دانشگا و محقق اخراج و زندانی کردند. همه این حرف هاشون کشکه و دروغ گویند. بزودی غرب به آخر راه خواهد رسید کما اینکه الان نشانه هاش مشهود شده.
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 16:50
سهیل ایرانی - اصفهان - ایران
فرض کنید من همین امروز تصمیم میگیرم یه مجله کاریکاتور در پاریس افتتاح کنم در اون مجله تبلیغ نژاد پرستی و تفکرات هیلتر را انجام بدم. آیا اصلا چنین چیزی امکان پذیره؟؟؟؟ پس شما هم که ادعای آزادی بدون هیچ محدودیتی را دارین. این بدون هیچ محدودیت کاملا جای تردید و سوال داره. توهین به مذهب چه فرقی با توهین به یک نژاد داره؟؟؟؟
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 16:15
ab5534 - هلسینکی - فنلاند
یعنی‌ باز کاریکاتور ممد چاپ شد
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 17:00
Agha Jamal - پاریس - فرانسه
دم کاریکاتوریست گرم، خوشم میاد چه عمامه معنی‌ داری براش درست کردن.
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 17:49
dimeke - گنبد - ایران
(ای گروه مؤمنان نگیرید همدستانی جز از خویش اطرافیان از غیر از خویش انتخاب نکنید که در آشفتگی شما فروگزار نکنند آنان دوست داشتند رنج شما راهمانا کینه از دهانهای آنان هویدا است و آنچه نهان کند سینه‌های ایشان بزرگتر است همانا بیان کردیم آیتها را برای شما اگر تعقل کنید .(۳: ۱۱۸) ) . چه بد زندگانی و چه بد زندگیی با دلی مالامال از کینه و نفرت و سیاهی و هرگز ما را آسیبی نرسانند جز آزاری و اگر همه کینه دنیا را جمع کنند در دل هایشان نهان وعیان.
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 18:10
parsi parsi - کرمان - ایران
اگر کسی تو غرب درباره هولوکاست صحبت کند کشته میشه یا اعدام میشه و ایا هر اقدامی که انجام میشود به هیچ دینی ارتباط دارد؟
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 18:18
AZADI-NAMUR-BELGIQUE - نمور - بلژیک
سهیل ایرانی - اصفهان - ایران مثل اینکه شما هنوز متوجه نیستید کاریکاتور یعنی چی, هر وقت کسی در جایی کاری مسخره یا بدی انجام دهد یا حرف چرندی بزند یا هر چیز منقی که باشد برایش یک کاریکاتور می کشند ولی شما انتظار دارید که یک کشتار وحشیانه مثل هولاکاست را برایش کاریکاتور بکشند , یک کاریکاتوریست که قصدش جنگیدن با خوبی ها نیست اون میخواد با قلم ش به جنگ پلیدی ها بره , حال اگر کسی هم همچین کاریکاتوری بکشه , نمی کشندش بلکه مردم استقبال نمیکنند همین , شما هم آزادی که هر کاریکاتوری دوست دارید بکشید ولی سعی کنید که کاری ارائه دهید که مردم بپسندند نه منفور جامعه باشد
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 18:28
Agha Jamal - پاریس - فرانسه
دم کاریکاتوریست گرم، خوشم میاد چه عمامه معنی‌ داری براش درست کردن.
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 18:32
dimeke - گنبد - ایران
Sabokbalam جان من ! مسلمان به عیسی(ع) توهین بکند که کافر می شود. واما بعد افسانه 300 تا اسپارتایی را که میگویند ناراحت میشویم. ولی شاید در برابر آنان گروهی از اینان که از شمشیر و خون متنفر مینمایند قرار داشته اند که عیب میدانند جنگ را برای دفاع مال و جان و خاک بر سرور مخلوقات.(و این گونه می نماید که کم هم نبوده هیچ گاه مقدارشان!؟! با توجه به شمار متجاوزان از اسکندر وچنگیز و تیمور و ترک و روس و ازبک وافغان و...)
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 18:34
paksan - آمریکا - آمریکا
من شاید با این تصویر موافق نباشم در هرصورت پیامبران آمدند و کمک کردن که انسانها درک بهتری از زندگی داشته باشند و بدانند زندگی ارزشهای بالاتری از خوردن و خوابیدن و روزگذراندن دارد. هیچ پیامبری را پیدا نمیکنید که به اجبار و زور هدایت مردم را بدست گرفته باشد و در زمان محمد رسول خدا هم ما هیچ عدله ای نداریم که مثلاً حجاب یا نماز یا سایر چیزها زورکی بوده است. این بساط زور و فشار و کشتار و گردن زدن همه مال دوره بعد از پیامبر هستش که خلفا آمدند و چون نفوذ و قدرت روحانی پیامبر را نداشتند و برای اینکه طرفدارانی داشته باشند سعی کردند با پخش بیشتر غنائم و دادن آزادی عمل بیشتر به فرماندهان و درگیر کردن سربازها و عربهای طرفدارشان به حفظ ارزشها و حفظ اسلام (همین چیزی که الان خامنه ای و دارو دسته اش انجام میده) قدرت خودشون رو حفظ کنند. پس من با این کاریکاتور مخالفم ولی بخاطر یک کاریکاتور هم حاضر نیستم یک انسان را بکشم یا ترور کنم. جواب فرهنگی باید داده بشه جوابی در شان پیامبر اسلام.
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 18:38
paksan - آمریکا - آمریکا
من با این کاریکاتور مخالفم ولی بخاطر یک کاریکاتور هم حاضر نیستم یک انسان را بکشم یا ترور کنم. جوابی در شان پیامبر خدا باید داده بشه. من کاریکاتور یا نقاش نیستم ولی کاش آقای نیستانی یک طرح از پیامبر با صورت نورانی می کشیدند که گلی را به این انسانهای قربانی می دادند یا پیامبر را می کشیدند که سر لوله تفنگ تروریست ها را خم کرده و گل دستشان می دهد. این به نظرم بهترین جواب هستش و ما باید یاد بگیرم که از نظر خداوند انسان ارزش و مقام داره و اگر جنگ تن به تن و عادلانه باشه مثل چیزی که رایج است خوب جنگ میکنیم ولی وقتی کسی اسلحه نداره و همه قلم دستشونه باید با قلم وارد بشیم مثل یک مرد یا زن عادلانه و جوانمردانه. من ترور این هنرمندان را ناجوانمردانه می دانم که البته در حکومت معاویه زمان خامنه ای از این بسیجی ها و داعشی ها و طالبانی ها انقدر زیاد هستند که تقریباً ما تعجب نمیکنیم که حکومت های ظالم پشت این داستانها باشند.
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 18:44
sharafYabi - بیمبه - انگولا
فرانسوی‌ها هم اهل شعار و حرف هستند تا عمل. بیخودی نیست که انگلیس‌ها ده‌ها بار لت و پارشون کردند و در هر جبهه‌ای شکستشان دادند. میرزا ابل حسن خان ایلچی بعد از امضا قرار داد با ناپلئون ۱۸۱۸م. بر علیه انگلیس و روس که شروع دشمنی انگلستان با ایرانیان شد، در مورد ناپلئون گفته بود که مردی است، پر از به اصطلاح هارت و پورت و به او نمی‌شود اطمینان داشت!
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 18:49
parsi parsi - کرمان - ایران
کدام یک از کارهایی که امریکا و کشورهای غربی در خاورمیانه یا هر جای از دنیا انجام میدهند در حمایت از دین خاصیه؟دوستانی که از کشیدن این کاریکاتور ناراحتند جواب بدن.کدوم دین مثل اسلام پیروانش بخاطر بیاحترامی به دینشان حاظر به کشتن منتقدان دینشان هستند ؟در کتاب اسمانی کدام دین صحبحت از قتل و دشمن و....وجود دارد و در نتیجه پیروان ان دین خشونت طلب بشوند ؟
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 18:58
توپوزی - لینز - اتریش
سهیل غیر ایرانی/اصفهان/ایران/ اولا که فکر نکنم بدونی کاریکاتور را تو کدوم اشی استفاده میکنند/دوم اصلا تو را فرانسه راهت نمیدهند پاریس رفتن پیش کش/سوم فارسی را تازه اموختی مشکل داری میخواهی تو فرانسه مجله افتضاح کنی/چهارم اگر هیتلر بفهمه تو میخواهی براش تبلیغ کنی از تو قبر در می اید و نوحه امام جسین میخونه/امیدوارم دلایل را بپذیری
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 18:58
ekman - شیراز - ‫ایران
اون قسمت از عمامه که در پشت گردن آویزان است یک چیزی کم دارد!!!شاید هم شکل غربی و غیر مسلمانش را کشیده اند.
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 19:05
ekman - شیراز - ‫ایران
قسمت راست عمامه از قسمت چپ کمی بزرگتره و این طبیعی است.
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 19:09
Imod.barbekan - منامه - بحرین
منطق این نشریه همین قدره که به خاطر انتقام گیری از افراطی ها، به میلیون ها مسلمان که هیچ ارتباطی با این موضوع ندارن، توهین میکنه!. جای تآسفه، به اونایی که ادعای روشن فکری دارند ولی اینطور عقده ای عمل میکنن....
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 19:30
arash#eindhoven - آیندهوون - هلند
کشیدن تصویر صورت در اسلام اکیدا ممنوع است چون ..............................اونقدر که زشتند
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 19:51
فدای آقا - اودنسه - دانمارک
پارسی پارسی - جواب شما گرامی: از جمله احادیثی‌که در این مورد آمده و صورت‌گری را گناه‌کبیره قرار داده، حدیث پیامبر ص : پیامبرص   فرمود:«‌ إِنَّ الَّذِینَ یَصْنَعُونَ هَذِهِ الصُّوَرَ یُعَذَّبُونَ یَوْمَ الْقِیَامَةِ، یُقَالُ لَهُمْ: أَحْیُوا مَا خَلَقْتُمْ» : همانا روز قیامت، به کسانی‌که این مجسمه‌ها را می‌سازند عذاب داده می شود و به آنها گفته می شود: آن‌چه را که خلق کرده‌اید، زنده کنید.
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 19:58
hossein+87= - ایران - ایران
هر عملی عکس العملی داره. درست یا غلط نباید هر کاری به اسم ازادی انجام داد. شما به اعتقادات جمعیت کثیری توهین کنی و بگی چون ما ازادیم؟! گور بابتون با این ازادیتون. مشکل اینجاست که تمام تعاریف واسه کارای شما خوبه ولی واسه بقیه تجاوز به حریم اعتقادی و روحی و خانوادگیه!! مرتیکه ادمکش اینهمه انسان بیگناه بدبخت رو لت و پار کرده هیچکی هیــــــــــــــــــــچی نگفت ولی واسه این چند نفر کل دنیا لرزید!! مگه شماها خونتون رنگین تره؟! خیلی از این جنگ زده ها چیزی واسه از دست دادن ندارن. نزارید کار به جاهای باریک برسه. به نفع هیچکس نیست. ایکاش میفهمیدید!اینکه چندتا بدبخت این وسط کشته شن نه دنیا گل و بلبل میشه. نه اسلام نابود میشه. نه غیر مسلمون ها مسلمون میشن. این یزا فقط بهونه شده واسه یه مشت تندرو و از طرف دیگه یه مشت بیشعور ! فقط مردم عادی هستن که اسیب میبینن.
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 19:29
raha1984 - هامبورگ - المان
مشتی ممدلی رو خوب کشیدن !!!
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 20:26
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
مقدّسات تا زمانی‌ حرمت دارند که از حدودِ خود توسطِ پیروانشان خارج نشوند، واگر نه تمامِ عواقبِ آن ابتدا متوجه خود آنهاست، پیامبر جامعه خود را درست میکرد و به دیگرِ جوامع دست درازی نکرد، این بدعت باید از بین برود و انسانها اتفاقاً بر طبقِ نظرِ قرآن باید آزادانه راهِ خود را در پیش بگیرند و مردم را از دخالت در کارِ هم باز داشته فرموده تنوع و اختلاف سلیقه از مصالحِ خودِ پروردگار است، در موردِ دیگرِ اهلِ کتاب هم که در جامعه مسلمانان و کشورِ عربستان زندگی‌ میکردند قوانین خود را داش .و به حساب قانون اساسی‌ آن کشور بود، حال پیروانِ جاهل جلوتر از او دویده خود را پیش کسوت تر از او می‌دانند.
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 20:12
سرسره - اهواز - ایران
سهیل ایرانی ومسیح پسر فلان....-باز که اراجیف مزخرف وبیربط رژیمو تکرار میکنید درسته که مواجب بگیر این سیستم فاسدید اما لااقل یه چیز معقولانه وجدید مثال بیارید هرچند که حرف دیگه ای جزاین چرندیات ندارین--عقاب سرخ کاملا با شما هموطن گرامی موافقم
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 20:50
azadi199 - پاریس - فرانسه
نه عزیز، اینطور نیست، چون یک هنرمند فرانسوی به اسم دی یو دنه، در نمایش هاش علناً موضوع هولوکاست رو به چالش میکشه، حتی نخست وزیر فرانسه نتونست نمایش هاشو لغو کنه، رهبر حزب راست گرای افراطی فرانسه هم بارها موضوع هولوکاست رو به تمسخر گرفته، بدون پی‌ آمد.
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 20:53
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
بیشتر کامنت ها نشانگر بی دین و بی هویت بودن اونهاست،و این که اونها خودشون رو مستحق میدونن هر توهینی به عقاید دیگران بشه،همین افراد باعث ایجاد افراط گرایی در جامعه میشن ،
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 21:08
shirzan - برلین - آلمان
واقعا عجیبه چرا فهم این مسله اینقدر سخته که چرا نباید هلوکاست رو تکذیب کرد واقعه ایی که منجر به کشتن میلیونها انسان بشه کسی بیاد بخواد اون رو تکذیب کنه و یا به مسخره بکشه یعنی پایمال کردن خون این همه انسان چطور میشه این همه کشتار رو با یک کاریکاتور از شخصی حالا چه محمد چه هر کس دیگه ایی مقایسه کرد .
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 21:08
دریای پارس - ایران - ایران
چقدر کار بد و نفرت انگیری می کنن.من آدم متعصبی نیستم اما شخصیت پیامبر(ص) سراسر محبت و روشنفکری بوده.اگر بعضی ها دین او را به لجن کشیدند.نباید به خود مقامش توهین شود.اقایون خواهشا به شخصیت ومقام حضرت محمد توهین نکنید
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 21:31
faranak-montreal - مونترال - کانادا
جای تاسف که ما انسانها نمیتونیم با هر دینی هر عقاید کنار هم زندگی‌ کنیم تو زادگهمون این یعنی‌ نژاد پرستی‌ که بنیادش توسط تندروها گذشته شد (اصلا از این که به پیغمبر دین شما توهین شد شادمان نیستیم) این راه درستی نیست بالاخره میلیونها انسان به این شخص اعتقاد دارن از نظر من هرکی‌ با هر اعتقادی قابل احترام هست بجز تندروی
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 21:32
reza bargashte az kharej - ایران - ایران
paksan - آمریکا - آمریکا. آفرین بر شما ای دوست نیکوسرشت، واقعا و بسیار درود بر اندیشه و تفکر عمیق شما. کامنت شما به دلم نشست و بسیار زیبا بود، باز هم آفرین عزیزم.
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 22:34
دریای پارس - ایران - ایران
چقدر کار بد و نفرت انگیری می کنن.من آدم متعصبی نیستم اما شخصیت پیامبر(ص) سراسر محبت و روشنفکری بوده.اگر بعضی ها دین او را به لجن کشیدند.نباید به خود مقامش توهین شود.اقایون خواهشا به شخصیت ومقام حضرت محمد توهین نکنید
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 21:37
سلسله اشکانیان - نیو یورک - ایالات متحده
مسلمانان اگه یه جوو عقل تو کلشون بود ، باید از راهش وارد می‌شدند ، یک راهپیمایی سکوت بر گذار میکردند و پلاکارد‌های کاریکاتور هولوکاست رو در دست می‌گرفتند . و هولوکاست رو زیر سوال می‌بردند . یا دیگر مواردی که غربی‌ها روش حساس هستند .
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 21:54
برجعلی - كلن - المان
خوب به کلاه روی سر تصویر و دنبالش دقت کنید . این کاریکاتور همچین هم بی‌ نیت نیست
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 22:02
توفیق - سیاتل - آمریکا
این دوستانی که انتقاد می‌کنن که مثلا در فرانسه اجازه پخش نوشته‌های ضّد یهودی یا ترویج عقاید هیتلر نمیدن یا خوب نفهمیدن که آزادی یعنی‌ چی‌ یا خودشون رو به کوچه علی‌ چپ می‌زنن. بین اهانت به یک شخص و اهانت به عقیده یک شخص زمین تا آسمون تفاوت هست. در فرانسه نمیتونی‌ بگی‌ یک یهودی آدم بدی هست چون یهودیه اما میتونی‌ تا دلت می‌خواد چرت گویی یهودیها که موسی‌ عصا زد دریا باز شد رو به باد تمسخر بگیری. تو فرانسه نمیتونی‌ نسل کشی رو که بر اساس واقعیت تاریخی‌ اتفاق افتاده نفی کنی‌، حالا چه هولوکاست باشه، چه کشتار ارمنیها توسط عثمانیها باشه، چه کشتار مسلمونها توسط صربها. شما نمیتونی‌ بگی‌ فلانی‌ نجسه چون بهایی هست اما میتونی‌ به دین بهائیت تا دلت می‌خواد حمله کنی‌. آزادی یعنی‌ احترام گذاشتن به شخص به عنوان یک بشر اما نه احترام گذاشتن به افکار کسی‌. اگر اینجوری باشه شما باید به داعشی‌ها هم احترام بذاری که بیان سر ببرن چون خوب اعتقاد دارن که سر بریدن جزو مقدسات هست. یا به آپارتاید هم باید احترام بذارین چون میلیونها نفر در آفریقای جنوبی بهش اعتقاد داشتن.
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 22:05
فدای آقا - اودنسه - دانمارک
parsi parsi7کرمان- ایران /وقتی پیامبر ص پرده ی تصویردار را مشاهده کرد ناراحت شد و از ورود به خانه امتناع کرد و فرمود:« إِنَّ أَهل هذه الصُّوَرِة یُعَذَّبُونَ، یُقَالُ: أَحْیُوا مَا خَلَقْتُمْ » همانا سازندگان این تصاویر عذاب می‌شوند، به آنان گفته می‌شود: آنچه را ساخته‌اید زنده کنید.
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 22:51
Ghooloo - آبادان - ایران
چیزی که بعضی از هموطنان از آن غافلند و متوجه نیستند اینکه کاریکاتورها برای مسخره کردن نیستند! اینها را هنرمندان با ذوق و با استعداد میکشند که اکثرا انسانهای فرهیخده و باهوشی هستند که پیامهای سیاسی و اجتماعی دارند و با طنز و به زبان ساده و شیرین به آن می پردازند. باید کمی سطح بردباری خود را بالا برد و جنبه داشت! اگر کسی از من کاریکاتوری بکشد حتما به آن میخندم نه آن را توهین به خود ببینم! حالا اگر فرض کنیم مابین اینان هم اشخاصی باشند که قصدشان توهین باشد شما که با فرهنگ هستید جواب توهین را با توهین میدهید؟ یا بدتر از آن با خشونت و خون و خونریزی؟ هیچ انسانی مقدس نیست و از همه میشود انتقاد کرد! این انسانیت و جان انسان است که ارزش دارد و مقدس است!!!
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 23:05
avangard - تهران - ایران
دنیا باید از لوث وجود دو گروه مذهبی افراطی پاک بشه: یهودیان و مسلمانان
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 23:17
امان از این همه جهالت - بوستون - آمریکا
خوب که چی مثلن، با این کارا میخان چی رو ثابت کنن، چرا وقتی زورشون به این افراطی های وحشی نمیرسه، بزدلانه دارن به پیامبر اسلام توهین میکنن، هر کی قمه و تبر و تفنگ رو دستش بگیره و با صدای الله اکبر (که این کار بین آخوندای دوزاری و دین فروش تو ایرانم زیاده) یا با پرچم منقش به نام پیامبر اسلام آدم بکشه مثل داعش یعنی تمام مسلمانان و اون مذهب مقدس خطاکاره، خیلیا میتونن با اسم مسیحیت (مثل پدر مقدس آقای omide por jalal) یا یهودیت نیز همین کار رو بکنن، خوب اونوقت دین مسیحیت یعنی خطاکاره و پیامبرش خاطیه، به قول دوستمون paksan- آمریکا - آمریکا (که بین این همه کامنت، واقعا زیباترین کامنت ممکنه رو نوشته و ازشون تشکر میکنم) همه پیامبران آمدن که انسانها را به زندگی در بهترین مسیرش هدایت کنن و بدونن زندگی ارزشهای بالاتری از خوردن و خوابیدن و روزگذراندن دارد، هدف خلقت انسانها بالاتر از این چیزهاست، همه آنها از مسیح گرفته تا پیامبر اسلام جز دستورات الهی هیچ کاری نکرده اند.
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 23:20
Princesse - تهران - پرژن
هاهاها عجب عکسی :)) خیلی‌ جالبه آفرین به این کسی‌ که این کاریکاتور رو کشیده .
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 23:20
Ghooloo - آبادان - ایران
یکی از مغلطه هایی که این رژیم در سر بعضیها کرده و آنها هم آن را همه جا نشخوار میفرمایند همین یک مورد هولوکاست است! <اگر در غرب و اروپا آزادی است چرا در مورد هولوکاست اجازه حرف زدن نمیدهند؟> برادر و خواهر من در غرب حرف زدن در مورد هولوکاست جرم به حساب نمی آید اشتباه فهمیدی! شما حتی اجازه داری در مورد آن تحقیق کنی ولی نفی یا انکار آن چون توهین به بازماندگان است جرم است. بعد از این همه تحقیقات و مدارک اگر کسی آن را انکار کند احساسات بازماندگان و قربانیان را جریحه دار میکند به همین خاطر بسیار حساس هستند! حالا شما خودت در نظر بگیر مثلا کسی بیاید بیش از یک میلیون قربانی هشت سال جنگ را انکار کند! به بازماندگان و ما مردم ایران برنمیخورد؟ با این همه مدارک و اسناد و فیلم اجازه میدهیم کسی کشته شده ها و شهیدان و جانبازان و قربانیان هشت سال جنگ تحمیلی را زیر سوال ببرد و آن را انکار کند؟؟ حالا شماهایی که از این حرفهای آبگوشتی در مورد نفی آزادی در غرب میزنید و همیسه به همین یک مورد چسبیدید بفرمایید جواب بدهید ما را هم روشن کنید. با تشکر
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 23:22
امان از این همه جهالت - بوستون - آمریکا
... آیا حضرت مسیح توسط مردمی که به آن دین دعوت کرده بودند به صلیب کشیده نشدند؟ خیلی بدتر با پیامبر اسلام رفتار شده بود از طرف کسانی که به ظاهر و مصلحت مسلمان شده بودند، البته بنده از این مساله ناراحت نیستم، هر کس تفکر مخصوص خود را داراست آزاد است ولی با مسخره کردن و کاریکاتور که حقیقت کتمان و پوشیده نخواهد ماند، انسان کنجکاو و اهل علم (نه مادی گرا) جستجو خواهد کرد و بهترین را انتخاب خواهد کرد، من بر این عقیده ام که باید به صورت علمی و بین دانشمندان ادیان انتقادها صورت بگیرد، مثل پروفسور یوری روبین، استاد الهیات و اسلام شناس دانشگاه تلاویو اسراییلیhttps://humanities.tau.ac.il/segel/urirubin، که درست است یهودیه ولی مسایل انتقادیش چقدر لطیف و به دور از توهین و در قالب مقالات بیان شده (https://www.urirubin.com/publications) و متقابلا با احترام توسط اسلام شناسان و اساتید الهیات مسلمانان غربی و شرقی جواب داده میشود، اگر پیامبر اسلام اهمیت و جایگاهی نداشتند هیچ وقت این استاد یهودی مویش را در این راه سپید نمیکرد و کتابی چند صد صفحه ای در مورد قرآن و پیامبر اسلام نمینوشت، خوش باشید.
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 23:23
saeh19833 - بوشهر - ایران
چرا مسلمونا به پیامبران سایر ادیان احترام میذارن ولی بقیه اصرار دارن مقدسات مسلمونا رو مسخره کنن. داعش و طالبان و وهابیت و تکفیری ها و سلفیها رو انگلیس و آمریکا علم کردن واللا اونام مسلمون نیستن. مگه ما کاری به شما داریم و مسخره میکنیم که شما مسخره میکنین . شما اعتقاد نداری ما که داریم. به ما احترام بذار. من به شخصه تا حالا هیچ بی احترامی حتی به شیطان پرستان هم نکردن. هر کی عقیده ای داره.
‌سه شنبه 23 دي 1393 - 23:34
cardenas - تهران - ایران
آخه خدا این چه کاری بود که کردی. اومدی ابرو رو درست کنی زدی چشم رو هم کور کردی که با این پیامبر بازیات. حداقل پیامبررو از بین عربا انتخاب نمیکردی .
‌چهارشنبه 24 دي 1393 - 01:05
rezaghamkhar - سیدنی - استرالیا
ﻓﺪاﻱ ﺁﻗﺎ اﮔﻪ اﻳﻨﻂﻮﺭﻱ ﺑﺎﺷﻪ ﭘﺲ اﻻﻥ ﺗﻮ اﻳﻦ ﺯﻣﻮﻧﻪ ﺑﺎ اﻳﻨﻬﻤﻪ ﺗﻜﻨﻮﻟﻮﮊﻱ ﺩﻭﺭ و ﺑﺮﻣﻮﻥ ﭘﺮ اﺯ ﭘﺮﺩﻩ و ﺗﺼﻮﻳﺮﻩ...ﻳﻪ ﻛﻢ ﻓﻚ ﻛﻦ ﺑﻌﺪ ﻛﺎﻣﻨﺖ ﺑﺬاﺭ...ﻛﺎﺭﻳﻜﺎﺗﻮﺭ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮﺗﻮ ﻛﺸﻴﺪﻥ ﺑﺪ ﺟﻮﺭ ﺩاﺭﻱ ﻣﻴﺴﻮﺯﻱ ...
‌چهارشنبه 24 دي 1393 - 01:36
rezaghamkhar - سیدنی - استرالیا
ﻓﺪاﻱ ﺁﻗﺎ ﺗﻮ ﻗﺭﺁﻥ ﺳﻮﺭﻩ ﻧﺴﺎ ﺁﻳﻪ 24 ﮔﻔﺘﻪ ﺑﻪ ﺯﻧﻬﺎ ﺗﺠﺎﻭﺯ ﻛﻨﻴﺪ..اﻳﻨﻮ ﭼﻲ ﺩاﺭﻱ ﺑﮕﻲ?ﺣﺘﻤﺎ اﻻﻥ ﻳﻪ ﺗﻔﺴﻴﺮﻱ اﺯ ﺧﻮﺩﺕ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﺭﻱ..
‌چهارشنبه 24 دي 1393 - 01:48
rezaghamkhar - سیدنی - استرالیا
ﻓﺪاﻱ ﺁﻗﺎ ﻣﺎ ﻫﻤﻪ ﻣﻴﺮﻳﻢ ﺟﻬﻨﻢ ﻋﺬاﺏ ﻣﻴﻜﺸﻴﻢ ﻭﻟﻲ ﺗﻮ ﺑﺎ ﺩﻳﻦ ﺁﺩﻣﻜﺸﻲ و ﭘﺎﻳﻴﻦ ﺗﻨﻪ ﻣﻴﺮﻱ ﺑﻬﺸﺖ....ﻣﻨﻂﻖ ﻣﺴﻠﻤﻮﻧﻬﺎ ﻫﻤﻴﻨﻪ...ﺧﻮﺩﺷﻮﻥ ﺗﺎﻳﻴﻦ ﻣﻴﻜﻨﻦ ﻛﻲ ﻛﺎﻓﺮﻩ و ﺳﺰاﻭاﺭ ﺟﻬﻨﻢ...ﺗﻮ اﺻﻼ ﭼﺮا ﺭﻓﺘﻲ ﺩاﻧﻤﺎﺭﻙ ﺑﻴﺎ ﺑﺮﻭ ﺳﻮﺭﻳﻪ ﺑﺎ ﺩاﻋﺶ ﺑﺠﻨﮓ..
‌چهارشنبه 24 دي 1393 - 01:43
سهیل ایرانی - اصفهان - ایران
توفیق - سیاتل - آمریکا و AZADI-NAMUR-BELGIQUE - نمور - بلژیک ممنون از جواب منطقی شما
‌چهارشنبه 24 دي 1393 - 06:09
سرسره - اهواز - ایران
ghooloo-ابادان-ایران-درود برتو هموطن عزیز ممنون از کامنتی که گذاشتی
‌چهارشنبه 24 دي 1393 - 06:18
سرسره - اهواز - ایران
سلسله اشکانیان-نیویورک- نه از هوش بهره بردی نه انسانیت0این دوتا چه ربطی بهم داره؟اینطور مسلمانان بیشترازچشم دنیا می افتادن
‌چهارشنبه 24 دي 1393 - 06:21
shana - خ - ایران
توهین ممنوع .حتا برای ادیان متوحش و واپسگرا
‌چهارشنبه 24 دي 1393 - 06:22
pull.over123 - دوحه - قطر
به هر حال هر کنشی یه واکنشی داره. در برابر این کاریکاتور ممکنه مسلمانان میانه رو تظاهرات کنند و فرانسه رو تحریم کنند! اما چیز مهم تری ک امکان رخ دادنش هست اینه که این اقدام باعث خواهد شد خون انسان های بی گناه بیشتری ریخته بشه! بی شک از به بعد تندروهای داعشی فرانسوی ها را سر میبرند . آیا کاریکاتوریست واسش جون دیگران مهم هست؟ اگه بمبگزاری کنن چ کسی جوابگوست؟ شک نکنید این عمل بی پاسخ نخواهد ماند!
‌چهارشنبه 24 دي 1393 - 06:24
کامیاب قزوینی - ملبورن - استرالیا
کاربران محترم وصادقانه بگید اگه بجای این کاریکاتور . این کاریکاتوریست شکل کوروش کبیر رو اینگونه زشت میکشید شماها چی مینوشتید؟
‌چهارشنبه 24 دي 1393 - 06:55
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
سهیل ایرانی - اصفهان - ایران دوست عزیز، کاریکاتور نه توهین هست نه مسخره کردن. کاریکاتور انتقاد هست. حالا خود شما میتونی‌ هولوکاست رو به چالش بکشی، ولی‌ نمیتونی‌ از هولوکاست انتقاد کنی‌، مگر از بانیانش انتقاد کنی‌. از یهودیهای کشته شده که نمیشه انتقاد کرد، میشه؟ در مورد دیکتاتوری جمعی‌ با شما موافق هستم، به طور مثل در حال حاضر انتقاد از ازدواج هم جنس گرایان به شدت تابو هست و نشان از تحجر و تشدد داره! اگر در محل کارت صحبتی‌ در این مورد بکنی‌ ممکن هست کارت رو هم از دست بدی!!! ولی‌ در مورد این کاریکاتور کذایی، این حق رو بده به مطبوعات، چون دین اسلام خشونت زیادی در دنیا به خرج داده و در هر حال محکوم هست.
‌چهارشنبه 24 دي 1393 - 07:37
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
saeh19833 - بوشهر - ایران چطور مسلمان‌ها به سایر ادیان احترام میذارن؟ ما مسیحی‌ها میگیم مسیح پسر خدا هست، شما به ما میگید مشرک! ما میگیم عیسی جانش رو از دست داد برای نجات انسان، شما میگید مسیح نمرده، بلکه در رکاب آقا زمان ظهور خواهد کرد!! این توهین نیست؟ مسیح پیامبر نبود، پسر خداوند بود. اینکه حکومت اسلامی بهائی‌ها رو آزار و اذیت میکنه این توهین نیست؟ چرا اون موقع پیدات نیست؟ دین خشونت و آدمکشی، ترور و وحشت، سرکوب زنان، بوی گند و صورتهای کریه، پر رویی و وقاحت و خود پسندی و کینه ورزی قابل احترام نیست.
‌چهارشنبه 24 دي 1393 - 07:48
rahjoo - بابل - ایران
saeh19833 داعش رو غربیها علم نکردن! خوn ما هم با این تفکر که بقیه مجوسند و بت پرست داعشی هستیم!وقتی خروج از دین ارتداد محسوب میشه یعنی داعشی هستی !وقتی دست به ضریح میزنی و پارچه بهش میمالی برا تبرک یعنی بت پرستی و عرب سنی هم طبق دستور قرآن مشرک خطابت میکنه و داعش درست میشه ، وقتی چارزن برات مجازه و جهاد فی سبیل الله برا گرفتن سرزمین کفار برات حلاله،یعنی داعشی هستی!همه این دستورات از اسلامه و چه دخلی به غرب داره
‌چهارشنبه 24 دي 1393 - 08:01
majidacmilan - پکن - چین
من یه سوالی دارم از این غربیها که ادعای آزادی قلم، آزادی قلمشون گوش ما را کر کرده؛ میخواستم بدونم اکه یه نفر (اصلا با نیت مغرضانه فرض کنید) بیاد برای تمسخر هولوکاست، یا تمسخر برابری زن و مرد و یا در دفاع از داعش یه کاریکاتور بکشه و مثلا بیاد تو یه کاریکاتور کشته شدگان مجله شارلی ابدو را مشخره کنه بازم آزاده؟؟؟؟ ما دو نوع دیکتاتوری داریم: یکی دیکتاتوری فردی که در کشورهایی مثل ایران و کره شمالی داره انجام میشه؛ و نوع دیگر دیکتاتوری، دیکتاتوری جمعی است یعنی اینکه تو نتونی نظرت را (ولو کاملا غلط) بدون ترس از عکس العمل جامعه و عرف بیان کنی. این جمله خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو توصیف دقیقی ار دیکتاتوری جمعیه که بسیار خطرناک تر از دیکتاتوری فردیست.
‌چهارشنبه 24 دي 1393 - 08:23
سیا ساکتی - کرج - ایران
پیامبر اسلام (ص) در تمام دوران زندگی پر از خوبی و آموزش اخلاق و رفتار نیک بود - چه قبل از پیامبری چه بعد از آن - حالا اگه یه عده بی همه چیز به اسم اسلام هر غلطی میکنن دلیل نمیشه که بیاید و به پیامبر (ص) بد و بی راه بگید- بگردید تو تاریخ اگه یه نقطه تاریک تو زندگی پیامبر دیدی بعد بیاد انتقاد کنید دوستان احیانا محترم.
‌چهارشنبه 24 دي 1393 - 09:14
hana257 - تهران - ایران
زمانی که فرانسه در توطئه جهانی علیه شاه خمینی رو در نوفل لوشاتو جا داد فکر امروزش رو نمیکرد القاعده طالبان بوکوحرام و تروریستهای مسلمان با انقلاب اسلامی ایران به وجود آمدند
‌چهارشنبه 24 دي 1393 - 09:18
توپوزی - لینز - اتریش
من به سلطنت طلب از ابوظبی یا فدای آقا از اودیسه و امثالهم احترام میگذارم چون با نوشته هایشان نه تنها باعث خنده ما میشوند بلکه با عمر پرستی یا علی پرستی مسیح پرستی یا این بیچاره مفلوک با خامنه ای پرستی اندازه مغز خود را نشان میدهند و در مقایسه با اینها ما آدمها به اندازه شعور خود پی میبریم چرا که ما به خدای بزرگ معتقدیم.خدای ما آدمها که سازنده کهکشانها است چقدر در زمین غریب و تنها است.
‌چهارشنبه 24 دي 1393 - 09:27
قیس - اهواز - ایران
زنده باد سهیل ایرانی. غربیها احمق شما هیچ وقت نمیتونید با یه نقاشی و یه فیلم مقام پیامبر مارا مسخره کنید .پیامبر بزرگ تر از انست که شما فکرش را بکنید.
‌چهارشنبه 24 دي 1393 - 09:48
سهیل ایرانی - اصفهان - ایران
winnie1987 - بیرمنگهام - یوکی درسته که روح کاریکاتور در طنز نقادانه است اما این چیزی که من در اون بالا میبینم فقط توهین و تمسخر است و نه طنز. در این تصویر پیامبر در حالت ترس و استیصال داره عذرخواهی میکنه و میگه: من چارلی هستم. سوال اینه که آیا پیامبر باید عذرخواهی کنه؟ آیا پیامبر و دین اسلام مقصر مرگ اون 12 نفر در مجله است؟ فرض کنید اساس دین اسلام بر خشونت و آدم کشی و تجاوز بنا شده، پس چرا دین اسلام به این خشنی در اروپا آزاده؟؟؟ در طول تاریخ انسان های فقیر و جاهل (چون هیچ پناهگاهی نداشتن) بیشتر به دین روی می آوردن تا به واسطه داروی شفابخش دین، از شر اون جهل نجات پیدا کنن و بتونن دارای ثروت و دانایی بشن. بنابراین منطقیه که در بین افراد دیندار کسانی پیدا بشن که به واسطه جهل باقی مانده از گذشته (و نه دینداری)، دست به خشونت بزنن و به اسم دین تموم بشه.
‌چهارشنبه 24 دي 1393 - 11:11
توپوزی - لینز - اتریش
Winne 1987 -بیرمنگام- وقتی از جهالت مسلمانان میگویید آدمی را میبینم که نور دانایی و خداشناسی و تآگاهی را نشان میدهد.یک دفعه شیرجه میزنید در جهل و دروغ و آدمی خوب و منتقد دین یهود را پسر خدا مینامید.ادمی محترم که جان خود را برای عقیده اش را داد را فدای کثافتکاری مشتی آخوند کثیف دین مسیحیت میکنید.ایا شما میپذیرید که خدایی با آن عظمت یک نفر را بفرستد تو یک غار که به محمد بگوید :بخوان؟؟؟این هم بگیرد بلد نیستم بعد او بگوید بخوان.با خواندن این مطلب مغ پخته خنده اش میگیرد.حالا جوک شما در باره پسر خدا بودن مسیح همین است.قدری اندیشه کنید
‌چهارشنبه 24 دي 1393 - 09:54
جنگنده - تهران - ایران
ای کفار از یک طرف، داعش را بوجود میاورید تا چهره وحشتناک از اسلام نشان دهید و از آنطرف با یک نقشه پیچیده، هر روز پیامبر دو میلیارد مسلمان را تمسخر میکنید تا بهانه به دست همان داعشیها دهید تا کشتار کنند، سپس با مظلوم نمایی خودتان را به موش مردگی میزنید، یعنی خون این چنتا کاریکاتوریسته کافر و جهنمی، رنگین تر از خون صدها نفری میباشد که روزانه در حملاته شما حیوانات غربی کشته میشوند. ای فرانسه کثیف، تو همان کشوری هستی که در الجزایر قبلترها و اکنون در آفریقای مرکزی، هزاران نفر را قتل عام میکنید و شکنجه میکنید و بعد صحبت از دموکراسی وحشیانه غربی میکنید، به زودی همین موجوده دست آموزتان یعنی داعش، پاچه تان را خواهد گرفت و شما را از هم خواهد درید. لعنت به جفتتان.
‌چهارشنبه 24 دي 1393 - 11:42
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
توپوزی - لینز - اتریش دوست عزیز، شما میتونید توضیح بدید که چه چیز رو من فدای کثافت کاری کشیش‌ها کردم؟ یا اصلا چه چیز کثافت کاری بوده؟ اطلاعات شما در باره‌ی دین مسیحیت کم هست، اینجا هم مجالی برای بحث در این باره نیست. شما هر تصوری که میخوای در باره مسیح داشته باش، برای ما مسیحیان عیسی پسر خداوند و نماد عشق خداوند به مخلوقش هست. شما میگید نه، و شاید اندیشه کردید، برای شما خوشحال هستم.
‌چهارشنبه 24 دي 1393 - 12:13
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
فدایی، تمامِ دردِ ایرانی‌ها از دو گروه است که تر به حال نگذاشته اند، در هیچ زمانی‌ آبِ خوش از گلویِ ایرانیان نرمال و واقعی‌ پایین رود، یکی‌ شما قشریونِ ملا نقطه ایی مذهبی‌ ، دیگر ، روشنفکر نما‌هایِ بی‌ تعقل و جو گیر شده ، که هر بار بعدِ خرابکاری خود دوباره در جوِ جدیدی که آنها را گرفته ، سخن فرسأیی و نظریه صادرمیکنند، حالِ شما‌ها که معلوم است و صابونِ تان به اندازه قرن‌ها بر پیکره ایران خورده و از زمانِ آخوند‌هایِ زرتشتی تا این زمان غیر از گند کاری چیزِ دیگری نبوده. اما صابونِ این روشنفکر نماها هم بیش از صد سال است که بر پیکرِ ازادیخواهان و روشنفکرانِ واقعی‌ بی‌ ادعا که تنها به خدمت و پیشرفتِ کشور بدونِ تمایل به هیچ سوً فقط به عشقِ ایران و پیشرفتِ آن مشغول بوده اند , خورده است، باد به هر سمت بوزد اینها به همان طرف خم میشوند هیچ ریشه و تنه محکمی در این مدت برایِ خود درست نکرده اند فقط ، چنان خود را باد کرده که با یک سوزن میترکند و صدایش مانندِ انقلابِ سیاه ۵۷ در دنیا می‌پیچد ، ...
‌چهارشنبه 24 دي 1393 - 12:11
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
...حال باز شما دو گروه به خاطرِ شرایطِ بحرانی‌ در همه جا واردِ میدان شده تا باز همه را به فلاکت بیندازید ، از رو هم نمیروید ، وقتی‌ گند کاری شد فقط میشود حکایتِ کی‌ بود کی‌ بود من نبودم !! البته پیامبر در جامعه ایی که مجسمه را میپرستیدند و آنرا بت کرده بودند باید هم به آنها برایِ تصویر گری و یا ساختِ مجسمه هشدار میداد ، مانندِ یک معتاد که بعدِ ترک تازه آثارِ روانی‌ آن صد‌ها بار سخت تر و در بیشتر مواقع غیر قبلِ اجرا هست و طرف به سمتِ اعتیاد باز میگردد , به همین خاطر هم خداوند امر کرده به کار هم کار نداشته باشید و با تفاوت‌های هم کنار آمده یکدیگر را بپذیرید، اما آخوند و این نظام و شما طرفدارانش به اندازه درکِ خود میخواهید مثلا ایران یکتا پرست و پایه گزارِ حقوقِ بشر را با اعرابِ بت پرست و جاهل که دختران را زنده به گور میکردند یکی‌ کنید و آنها را وادار به تبعیت از قانونِ اعراب ،...
‌چهارشنبه 24 دي 1393 - 12:12
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
.. از سویی گروهِ روشنفکر نما ، که مثلِ گله دنبالِ یک چراگاهِ ِ جدید برایِ نشخوار کردن و تنها نشخوار کردن می‌افتند ، با هر تغییری باز دنبال سوراخِ دعا خود میگردند که زمانی‌ چپی‌ , زمانی‌ ملی‌ مذهبی‌ ، زمانی‌ عاشقِ اسلامِ مارکسیستی , زمانی‌ عاشقِ اسلامِ خمینی , زمانی‌ ضدِّ امپریالیزم ، زمانی‌ ضدّ اسلام ، زمانی‌ ضدِّ خدا ، خلاصه خداوند به امیدِ خودش ایران را از شرِ شما دو گروه به خیر نجات دهد تا منزوی شوید و مردم ، خداپرستان حقیقی‌ و روشنفکرانِ واقعی‌ کار و بارشان را خود بدانند و ایران از ذلّتِ شما‌ها و تأثیرِ مخربتان رها شود.
‌چهارشنبه 24 دي 1393 - 12:12
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
برداشتمی از کاریکاتور این است؛ پیامبر خود را شارلی می‌داند و دلش از رفتارِ مسلمانها خون است و اشکی که میریزد در جهتِ همدردی با غیرِ مسلمانها و مسلمانهایِ غیرِ افراطیست، عمامه‌ او که سمبلِ جنسیتِ مرد کشیده شده این مفهوم را می‌رساند که من هم بشری چون شما هستم با افکاری جنسی‌ که اتفاقا دینی که مروّجِ آن هستم بشدت به این نکته توجه داشته تا جأیی که به منِ مرد در اسلام اجازه گرفتنِ چهار زنِ عقدی و چهل صیغه را داده ، همان حرفی‌ که فروید میزند و ریشه تمامِ مصائبِ انسان را در عقده‌هایِ جنسی‌ میداند، و اما فروید بینِ زن و مرد استثنأ میگذارد و زنان را تحقیر می‌کند ، ولی‌ پیامبر می‌گوید من این استفاده از غریزه جنسی‌ و تنوع طلبی را برایِ زن هم قائل هستم او میتواند هر سه ماه صیغه کسی‌ شود،...
‌چهارشنبه 24 دي 1393 - 12:31
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
.. و اما هم برایِ مرد و هم زن می‌گوید خداوند مردانی را که به یک زن اکتفا کنند را بیشتر دوست دارد ، همین گونه زنانی را که با مردانِ بسیاری نباشند، او هم برایِ غریزه حیوانی اما در چهار چوبِ قانون ، تعرفه دارد و هم برایِ غریزه انسانی‌ که عشق است و می‌گوید به عشق و محبّتِ فی‌ مابین توجه کنید نه تعدد و شهوت رانی‌ در رابطه با تعددِ زوجاتِ خودش توضیحِ آن از حوصله‌ام خارج است وگرنه به آن اشاره ایی می‌کردم.
‌چهارشنبه 24 دي 1393 - 12:31
mehrdadnasa - تهران - ایران
با سلام ؛ به همه دوستان , قرار بر این شد که در مورد جنایت فرانسه همه با هم متحد باشیم فارغ از هر دین و مذهب و مسلک ؛با اعتقاد به دین و بی اعتقاد به دین مسیحی یا مسلمون یا یهودی , اما دوستان مجله شارلی ابدو یادشون میره که آزادی بیان قرار نیست به بقیه دوستانش از هر قومی که باشن توهین کنه و بی احترامی به دوستانش کنه .خواهشن فکر کنیم .بخدا متعصب نیستم وقتی خبر کشته شدن کاریکاتوریست های فرانسوی رو شنیدم ,به شدت ناراحت شدم .وخجالت کشیدم , از اینکه من هم مسلمونم . اما دوستان به هرچه اعتقاد دارید ,این تفکر رسول خدا نیست . و ماقرار باهم متحد باشیم . این راه و رسم رفقات نیست . باید اتحاد رو در تمام ابعاد به هم نشون بدیم .به یک میلیارد مسلمون که دوستان شما هستن احترام بگذرارید و تصویرحضرت محمد که برای مسلمونها عزیزه بخاطر دوستتون بهش احترام بگذارید. دوستیمون مستدام وبرقر باد. مهرداد
‌چهارشنبه 24 دي 1393 - 13:54
عقاب سرخ - پاسارگاد - ایران
ای کسانی‌ که زرپ زرپ تکرار می‌کنید که چرا به پیامبر دو میلیارد انسان توهین می‌کنید،،مگه خود شما به خلیفه بیش از یک میلیارد سنی که بیش از هشتاد در صد مسلمانها را تشکیل میدهند توهین نمی‌کنید،?،همه علمای شیعه رکیک‌ترین و زشت‌ترین توهینها و فحش‌ها را حتی در تلویزیون‌ها به عمر می‌کنند،،قشر نا آگاه مثل مادر‌های من هم فکر می‌کنن عمر یک کافر ضدّ دین بوده و جا به جأ قبل از هر مطلب زشتی اسم عمر را می‌‌آورند و به سر عمر قسم میخورند،هر چی‌ هم میگی‌ که مامان بابا خواهر برادر همین عمر بیشترین سهم را در گسترش و تحکیم اسلام داشته همین عمر بود که قرآن را جمع اوری و به یک کتاب تبدیل کرد،هرچی‌ میخواهی‌ بگو ابوبکر بود که محمد را در قالی پیچیده و جان خود را در راه نجات محمد به خطر انداخت،،حالا چجوریه توهین به عمر و ابوبکر و حتی عایشه زن پیامبر که خیلی‌ هم عاشقش بوده هیچ عیب‌و ایرادی که نداره حتی ثواب هم داره،?!!،پس لطفاً زر مفت نزنید که خود از همه فحاش تر و بد دهن تر هستید،،همین چند رویی مسلمانها آدمی‌ را از اسلام و هرچی‌ مذهبه متنفر میکنه
‌چهارشنبه 24 دي 1393 - 15:25
عقاب سرخ - پاسارگاد - ایران
جوجوو جنگنده - تهران - ایران -فرانسه از وقتی‌ کثیف شد که پای نحس و کثافت خمینی به آن رسید،،از آن موقع تا به ابدیت این خاک دیگر پاک نخواهد شد،،شما که می‌خواستید هواپیما‌ ای که اون شیطان کریه را به خاک پاک ایران منتقل کرد را از فرانسه خریداری و در ایران به یک مکان مقدّس تبدیل کنید تا مثل یک امامزاده مردم به آن تبرک جویند،،باز دمش گرم فرانسه که گفت این کار را نمیکند وقتی‌ که مردم ایران به نان شب محتاج هستن
‌چهارشنبه 24 دي 1393 - 15:51
cobalt3 - کرج - ایران
عجب خود این مسلمین بدتر از این کاریکاتورها رو در عمل از محمد و دینش نقش زدن صحنه رو مجسم کن مومن مسلمون کمربند انتحاری بسته (لوله محافظ ابزار بهشتی رو هم تعبیه کرده) الله اکبر میگه و شهادت میده به وحدانیت الله و رسالت محمد ضامن بمب رو میکشه و زن و بچه ، پیر و جوون و مسلمون و نامسلمون رو تو کوچه و بازار و مدرسه میفرسته هوا از خودش هم یه کله خر میمونه و یه تیکه لوله آب که توقع داره فرشتگان براش دی اچ ال کنن به بهشت تا اونجا بی وسیله نمونه (حالا مجسم کن اگه رندی اون لوله رو با محتویاتش بندازه تو کوره و ذوبش کنه چه دماغی از اون مجاهد فی سبیل الله لای در میمونه) خوب برادر این جنایت و توحش در عین حال مسخره وهن اسلامه یا اون چند خط روی کاغذ ؟ شما اول برو کار خودت رو درست کن و یه تپه آباد و غیر آلوده از خودت نشون دنیا بده بعد رگ گردنت برای مقدسات بزنه بالا کبلائی.
‌چهارشنبه 24 دي 1393 - 17:20
kuhestan - اروپا - اروپا
فدای آقا - اودنسه - دانمارک. انشالله آقا فدات بشه من ه‌‌ر مجسمه ایی را در آن دنیا زنده میکنم.باز هم حرفی داری
‌چهارشنبه 24 دي 1393 - 19:24
kuhestan - اروپا - اروپا
عقاب سرخ - پاسارگاد - ایران. دوست عزیز ممنون از روشنگری‌های شما
‌چهارشنبه 24 دي 1393 - 19:27
Ghooloo - آبادان - ایران
اول اینکه کار این تروریستهای اسلامی نتیجه عکس داد و مجله ای که زیاد مشهور و شناس نبود با این کارشان معروف کردند. بنده و خیلی از مردم دنیا حتی اسم این مجله را نشنیده بودیم و این تروریستهای احمق با مغز کپک زده و عقب مانده شان که همیشه فکر میکنند که با ایجاد رعب و وحشت کارهایشان را میتوانند به پیش ببرند، باعث مشهور شدن و معروف شدن این مجله شدند و طرفداران بسیاری پیدا کرد! با این کارشان فروش مجله را از چند هزار به چند میلیون رساندند!!! حماقت و خریت تا چه حد؟ پیش خودشان هم حتما فکر میکنند کار قشنگی کردند.. زرشک!!!
‌چهارشنبه 24 دي 1393 - 21:54
Ghooloo - آبادان - ایران
دوم آفرین به مردم فرانسه که با خرید این مجله فکاهی مشتی محکم بر دهان ترور و تروریستها زدند و گفتند که ما بیدی نیستیم که با این بادها بلرزیم! فرانسه مهد آزادی که پس از تجربه دیکتاتوری پادشاهی (تا لوئی شانزدهم) رنسانس و انقلاب کبیر فرانسه (که یک چهارم جمعیت فرانسه جان باختند!)، دیکتاتوری نظامی (ناپلئون بناپارت) و سلطنت مشروطه و دو جنگ جهانی به دموکراسی و آزادی رسیدند ارزش آن را خوب میدانند و اجازه به تروریستها نمیدهند آزادی آنان را خدشه دار کنند و با این سرعت عملشان و حمایت از این مجله نشان دادند که زیر بار زور نمیروند! مردم اروپا مردمانی بسیار شجاع هستند و به تروریستهای اسلامی و آدمکشها نشان دادند که اگر دست به چنین کاری بزنند نتیجه عکس خواهد داشت! کسانی که میگویند نباید دوباره چاپ میکردند چون احتمال وقوع چنین اتفاقاتی بیشتر است، این دقیقا هدف این تروریستهای اسلامی است که با ایجاد ترس از چاپ مجدد آن جلوگیری کنند!! و مردم فرانسه نشان دادند که باج به تروریست نمیدهند. آفرین به این همه شجاعت و حمایت
‌چهارشنبه 24 دي 1393 - 22:02
Ghooloo - آبادان - ایران
سوم ما مردم ایران و بسیاری از کشورهای خاورمیانه چون فقط با سیستم استبداد و دیکتاتوری آشنایی داریم و چیز دیگری را نمیشناسیم شاید درست درک نکنیم مردم اروپا بخصوص فرانسه چه فکر میکنند. ما را اینگونه بار آوردند چون دین اسلام پایه و اساسش زور و ایجاد رعب و وحشت و تسلیم و رضای بی قید و شرط است! از ابتدا این دین اینگونه بوده و هنوز هم شاهد آن هستیم. مردم فرانسه برای آزادی خونها دادند، انقلابها کردند، جنگها کردند و یاد گرفتند نظر داشته باشند و اجازه ندهند کسی با زور و ایجاد ترس نظرشان را بگیرد. بر عورهای اسلامی که مردمانش یاد گرفتند به قوانین عصر حجر الله در کتابی به نام قرآن به زبان عربی مربوط به 1400 پیش بالاجبار احترام بگذارند، آن را زوری مقدس بدانند و اجازه هیچ انتقادی را نداشته باشند و باید بدون چون و چرا آن را بپذیرند وگرنه مجازات های سختی در انتظارشان است!! این رویه از زندگی در کشورهای اسلامی از انسانها مردمانی بزدل و ترسو ساخته که همیشه باید تسلیم شوند و نظر شخصی نداشته باشند چرا که برای آنها قبلا و 1400 سال پیش تصمیم گرفته شده!!!
‌چهارشنبه 24 دي 1393 - 22:08
Ghooloo - آبادان - ایران
با عرض پوزش باید بگویم اکثر ما مردم ایران مردمانی ترسو هستیم که فقط های و هوی داریم و شعارهایمان گوش فلک را کر میکند ولی وقتی در خیابان چهارتا بسیجی مفتخور و زورگوی رژیم جلوی خواهران و مادرانمان را میگیرند فقط میایستیم و نگاه میکنیم! به عنوان مثال زمانی که حجاب را اجباری کردند و گفتند یا روسری یا تو سری صدای کسی درنیامد و مردان در کنار زنان نایستادند این شد که هنوز همین وضع ادامه دارد و لازم باشد اسید هم میپاشند! زمانی که گفتند یک آقا بالا سر آنجا مثل مترسک باید بنشیند و شما ملت صغیر هستید و گفته هایش بر تمام قوانین کشور و سه قوه مملکت برتری دارد و صدایمان درنیامد وضعمان این است! زمانی که نویسنده و وکیل و فیلمساز و کارگردان و نقاش و شاعر و و و را گرفتند و حمایتشان نکردیم وضعمان همین است. آزادی لیاقت و شهامت میخواهد که باید برای آن جنگید تا به دستش آورد! وقتی رژیم با فرستادن گروهی اراذل و اوباش و باتوم و زنجیر و ایجاد رعب و وحشت به هدفهایش میرسد و ما مردم میترسیم و با هم اتحاد نداریم که جلویشان بایستیم باید گفت که از ماست که بر ماست! به امید اتحاد، به امید همبستگی برای رسیدن به آزادی
‌چهارشنبه 24 دي 1393 - 22:11
Ghooloo - آبادان - ایران
سرسره - اهواز - ایران- درود به شما هموطن عزیزم و سپاس از توجه شما
‌چهارشنبه 24 دي 1393 - 22:14
parsi parsi - کرمان - ایران
Ghoolooo ابادان -ممنون دست عزیز عالی بود .موفق باشی
‌پنجشنبه 25 دي 1393 - 00:29
Ukguy4u - لندن - بریتانیا
سهیل ایرانی به این علت که مذهب ریشه در خرافه و افسانه های هزاران سال پیش بوده که در طول تاریخ دستکاری هم شده ولی هولوکاست یک واقعیا تاریخیه که ثبت شده. کافیه بری کمی در اینترنت جستجو کنی و عکس هاشو ببینی. حتی خود کشور آلمان این جنایت رو پذیرفته و بابتش هر سال عذرخواهی میکنه. هدف این نشریه بت شکنی هست ولی به دین اسلام توهین نکرده فقط با پیامبر اسلام که مثل ما انسان بوده شوخی کرده. مشکل از کم ظرفیتی اون تروریست هاست و گرنه پیامبر هم یکی بوده مثل خمینی و خامنه ای.
‌پنجشنبه 25 دي 1393 - 10:56
sahraa - تهران - ایران
هیچ توهینی در این کاریکاتور دیده نمیشه!!. مردی با لباس سفید و تمیز و ریش مرتب و چشمهایی معصوم که مثلا پیامبر اسلامه! انگار داره میگه وحشی گری تروریست های افراطی رو قبول ندارم...
‌پنجشنبه 25 دي 1393 - 13:07
عقاب سرخ - پاسارگاد - ایران
shirzan e irani - استکهلم - سوئد- هر زن مسلمان سه ماه به سه ماه میتونه شوهر عوض کنه، گفتن این نوشته شما باعث شد یه پشت دستی‌ از مادر نوش جون کنم،،رو حساب حرف شما گفتم که در اسلام هم زن هم مرد میتونه یک شریک اصلی‌ و چند تا هم فرعی داشته باشن اما زن باید هر سه ماه شوهر عوض کنه،،این دومین باره که مادرم با پشت دست به دهنم کوبیده،،بار اول سالها پیش که حواسم نبود مادرم هست و به یکی‌ گفتم محمد بچه باز ،مادرم از اونور گفت پشت سر مردم حرف نزن. این محمد که میگی‌ کی هست من می‌شناسم،?،خواهرم گفت منظورش حضرت محمده،!،هر چی‌ من اشاره کردم که نگو ,,,که ناگهان دهانم پر از خون شد،،این سری البته زیاد محکم نبود اما شدیدا اعتراض کرد که هر کسی‌ هر چیزی که نوشت را که نباید باور کنی‌ و بر زبون بیاری،،حالا شما رفرنس این مطلب یا آیه حدیث آن را بی‌ زحمت بنویسید تا من با مدرک و با دلیل این حرف را ثابت کنم،، با تشکر
‌پنجشنبه 25 دي 1393 - 14:22
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
عقاب سرخ - پاسارگاد - ایران-با شما موافقم که بعضی‌ بدون هیچ آگاهی‌ تنها زرت و پرت میکنند ، که یا از جهالتشان توام با تعصب سرچشمهٔ می‌گیردو یا از سفاهتشان به خاطرِ بی‌ خردی، هر چند خرد را به خود بچسبانند که سفاهتشان پوشیده شود، اما رفتارِ متعصبین نباید باعث شود حقیقت مخفی‌ بماند, لازم است بدانید وهابی‌ها تمامِ آثارِ شیعه را در تمامِ دانشگاه‌ها ممنوعه کرده و داستان‌های عجیب و غریب برایِ امام علی‌ و فاطمه زهرا می‌گویند و نزدِ مردمِ عوام و تحصیل‌کرده‌ خود داستان‌هایِ دروغین و انحرافی برایِ پیروانِ آنها می‌گویند که فرصتِ پرداختن به آن در اینجا نیست، به نظرِ من به آنها نمی‌توان خرده گرفت چون نکته انحراف برایِ آنها ریشه تاریخی دارد و به آن عادت دارند، همان گونه که تا ۶۰ یا ۹۰ سال منابرِ خود را با لعنِ علی‌ و اولاودِ او شروع میکردند و بعد آن که . عبدا لعزیز این کار را قبیح اعلام کرداز راه‌هایِ دیگر تا کنون این را ادامه داده اند،...
‌پنجشنبه 25 دي 1393 - 16:12
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
.. و اما این هتاکی‌ها برایِ شیعه که به امام علی‌ مقتدا میکنند زشت و قبیح است چرا که او خود ۲۵ سال بر تمامِ هتاکی و حق کشی آنها صبر کرد و به قولِ خودش خار در چشم داشت و استخوان در گلو، در موردِ بیسوادی پیامبر بدانید ؛ بیسوادی برایِ یک پیامبر فضیلت و برتری است نه ننگ‌ و خفت ، چرا که سرچشمهٔ سوادِ او باید از خداوندِ عالم و آگاه به همه چیز باشد، اگر تا چهل سالگی به درس رو نیاورد به خاطرِ این بود که خود یکی‌ از بزرگترین معجزات است، آنهم با ادبیاتِ بسیار پیچیده ، شعر گونه و بالایِ قرآن که ابرازِ آن از فردی امّی چون او بعید بود، اگر قصصِ قرآن با دیگر ادیان مشابه است به این خاطر است که خداوند همان خداست، اقوامِ مختلفند و زبانِ او با اقوامِ مختلف متغیر است، مانندِ انسانها , فرهنگ و نژادشان مثلا زبانِ عمر خشونت و شمشیر بود که عوارضش را در ایران شاهدیم، زبانِ علی‌ معرفت است که باز هم در ایران ( نه در دوره خلیفه گری کنونی ) شاهد آنیم ،..
‌پنجشنبه 25 دي 1393 - 16:12
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
.. زبانِ مولانا عشق است که نتایجِ آن را هم شاهدیم، ظاهرِ قرآن بعدِ پیامبر ملاکِ عمل نیست چرا که همه آن مشخص و روشن برایِ یک قانون ثابت نیست و شکافته نشده ، وقتی‌ دستِ عده‌ ایی نا اهل میفتد عواقبش را میبینیم، هیچ حکومتی حق ندارد قوانینِ قرآن را قانونِ اساسی‌ خود قرار دهد حتی عربستان ، چون بعدِ پیامبر همه چیز به انحراف رفت، درست است که در قرآن اطاعت از خدا ، رسول و صاحبِ امر توصیه شده ، اما تأکید شده که کسی‌ به قرآن دست پیدا نمیکند مگر پاکان ، که معنی پاک خود حکایت‌ها دارد، شیعیان معتقدند باطنِ قرآن توسطِ اهلِ بیت شکافته شده ، و به همین خاطر می‌گویند علی‌ قرآنِ ناطق است، چرا که عقیده دارند بعد پیامبر رفتار و کردارِ او خود ظاهر و باطنِ قرآن بود و این را منتقل کرد به جانشینانِ خود, اما به خاطرِ پشت کردن و اختلافِ صحابه به وصیتِ پیامبر آنها منزوی شده و جریان به انحراف رفت که بحثِ خود را می‌طلبد، ...
‌پنجشنبه 25 دي 1393 - 16:13
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
...موضوع اینجاست مگر اکنون قرآن در دستِ همه نیست و خیلی‌ از کشور‌ها به حساب به آن اقتدا نمیکنند ، پس منظورِ خداوند دسترسی‌ پیدا کردن تنهابه لفظِ ظاهری قرآن نیست، همچنین بتنِ قرآن است که به زبانِ بین المللی نفوس اطلاق میشود نه لفظِ آن که عده‌ ایی خشک مغزِ جاهل و سیاست بازان خبیث جهتِ اختلاف انداختن و حکومت کردن بر ملتها از هر کشور و مذهبی‌ از آن سؤ استفاده میکنند.
‌پنجشنبه 25 دي 1393 - 16:13
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
عقاب سرخ - پاسارگاد - ایران- به گمونم شما از کره مریخ اومدی و خودتو جایِ زمینی‌ها جآ زدی :)) تازه اگه زنانِ غیرِ مسلمان هم با یه گردن کلفت ثابت هر سه ماه یه بار بخوان یه گردن کلفت اضافه و تبدیل کنن ، اون گردن کلفت ثابته همشونو می‌کشه چه برسه به مردایِ مسلمان که اکثرا به جایِ مغز تو کلشون تعصب و منمیت هست، به مادر بگو این در موردِ زنانی هست که آقا بالا سر ندارن و تنوع طلب هستند، سه ماه هم به خاطرِ عده‌ است که آیا تحفه نطنزی از طرف بیخ ریششون چسبیده یا نه، حالا یه زن دوست داره بیشتر با یکی‌ باشه این دیگه به خودش ربط داره ولی‌ کمتر نمی‌شه ، مثلِ کاتولیک‌ها نیست که مجبوره یه عمر یه نفر رو تا تو قبرتحمل کنه :) / مادر به این یلی داری و اینقدر بلبل زبونی میکنی‌ اگه نه چه کار میکردی :) به پیر به پیغمبر اگه عایشه بچه بود ، ده تا خدیجه را هم درس میداد خودِ پیامبر حیرونِ کارهاش بود و مظلوم واقع شده بودو حریفش نمی‌شد.
‌پنجشنبه 25 دي 1393 - 16:30
کوروش مهری - یزد - ایران
سیا ساکتی - کرج - ایران-جدا؟؟. پس گوش کن چند تاشو بگم:1-ازدواج با دختر 9 ساله در سن 54 سالگی2-ازدواج با همسر پسر خوانده3-همخوابی با کنیز(ماریه قبطیه)...4-غارت قبائل یهود بنی قریظه و...5-ترور مخالفان...بازم بگم؟. کتاب 23 سال علی دشتی و بازشناسی قرآن مسعود انصاری رو بخون!
‌پنجشنبه 25 دي 1393 - 17:09
کوروش مهری - یزد - ایران
کلا ما مسلمونا زود تحریک میشیم،با اهانت به پیامبر و امام،با دیدن موی زنها... اگه هم تحریک بشیم یا قتل یا کتک!!
‌پنجشنبه 25 دي 1393 - 17:13
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
از وقتی‌ در یزد تمساح پیدا شد ،ظهورِ مارمولکِ یزدی دیگر در شهرِ کویری یزد ، امری بدیهی ست :)
‌پنجشنبه 25 دي 1393 - 18:32
n.135 - فرانکفورت - آلمان
بعضی برا بعضی ها اینجاها نوشابه باز میکنن و میگن ممنون، متشکرم، درود بر تفکرت، درود بر عمت و فلان و بیسار، در حالی که اگر به نوشته طرف نگاه کنی دوزارم ارزش نداره، من اصلا آدم اهل دین و خدا و پیغمبر نیستم ولی واقعا نیمتونم توهین (البته به هیچ وجه منظورم کاریکاتور نیست و به نظرم این کاریکاتور در واقع حمایت از پیامبر مسلمانان دارد و منظورم برخی .....مثل عقاب سرخ - پاسارگاد - ایران) را به یک شخصیت تاریخی که از دید یه عده مردم روی زمین مقدس است برا خودم حلاجی کنم و قبول کنم، یک نمونش همین کاربر بی ادب و ببخشید سادیسمی این سایته که چه با افتخار و با عزت داره به این شخص محترم ببخشید بچه باز میگوید که من شرمم میآید که این لغت را نیز به کار ببرم در حالی که مادر خودش بر آن شخص اعتقاد دارد، فکر میکند چون یک عده ..... برایش سوت و کف میزند کار عاقلانه ای انجام میدهد، در حالی که در این شهری که من در آن زندگی میکنم آدمای بی دین مثل من در آن زیادند با مسلمانان روابط بسیار گرم و فوق العاده ای دارند،
‌پنجشنبه 25 دي 1393 - 23:58
n.135 - فرانکفورت - آلمان
....یکی میگه دین من خوبه اون یکی میگه نه پیامبر من خوبه، شده حکایت کارها و حرفهای کودکانه و خاله زنک بازی شده، اون یکی میاد از یکی از کتاب ها که برا عده ای دیگر مقدسه یه اشکالی املایی در میاره یا میره از یه سایتی میخونه تا طرف مقابل رو به استهزاء بکشه و به قولی رو کم کنی راه بندازه، فکر میکنه طرف مقابل نماینده تام الختیار پیامبر اون دینه، البته تقصیر هم نداره این جدل بین دیندارا و بی دینا از همون اول تاریخ بشریت است و تمومی نداره، بابا وقت طلاست دنبال کار و مشکل خودتون باشید، من دیگه حرفی ندارم، خوش باشید با این خاله زنک بازیا.
جمعه 26 دي 1393 - 00:01
n.135 - فرانکفورت - آلمان
.....بابا اگه به دین و خدا و پیغمبر مثل من اعتقادی نداری کلا حرفشو نزن، مگه نمیگی اعتقادی ندارم پس چرا داری اینجا به پیامبر یک ملت اصلا نه به یک شخصیت تاریخی الفاظ رکیک میبندی، خوب اعتقاد نداری برو تو پستوی خودت حالتو بکن دیگه، فکر میکنه با فحش دادن مثلا بهش جایزه روشنفکری عمه ماندلا را میدن یا میگن ببین طرف همه چیزرو میدونه و به اصطلاح خلاف جریان رودخونه شنا میکن، خوب یک اصل بسیار ابتدایی وجود دارد، کار وحشی گری یک نفر را نمیتوان به همه تعمیم داد، دیگه از این ساده تر موضوعی نیست در دنیا و خیلی احمقانه است که آدم اینو واسه خودش بیاد هنوز تجزیه و تحلیل کنه، چیز مطلق در دنیا مگر ما داریم، من نمیدونم دیگه این مساله این همه چرت و پرت از دو طرف دیندار و بی دین نمیخاد که،
جمعه 26 دي 1393 - 00:03
parsi parsi - کرمان - ایران
دوست عزیز مگه مجبوری دروغ بگی ?یا اینکه صادقی نیستی که میگی بی دینی ویا اینکه اهل تفکر و تعقل نیستی .
جمعه 26 دي 1393 - 04:57
cobalt3 - کرج - ایران
ته مخ هر مومنی یه البغدادی با قمه و قداره نشسته حالا کی رو بیاد مونده به شرایط محیطی و دوران نهفتگی این مجاهد فی سبیل الله.
جمعه 26 دي 1393 - 08:03
n.135 - فرانکفورت - آلمان
parsi parsi- کرمان - ایران. دوست عزیز نظرت برام اصلا مهم نیست. اگه به این نوشته های خودت و دوستات تفکر و تعقل میگی تا عمر داری حرف بزن تا خسته شی، دنیا داره کجا میره شماها کجایید.
جمعه 26 دي 1393 - 10:09
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
n.135 - فرانکفورت - آلمان-بهترین راه همان است که دور از بحث‌هایِ به قولِ شما خاله زنک شد تا یک عده‌ یک عده‌ دیگری را با اسلحه بکشند و این روند همین گونه ادامه یابد، خدا رحم کرده که همه به بی‌ غمی و بی‌ خیالی شما نیستند و کاش شما کمی‌ نسبت به گشودنِ گره‌هایِ معضلاتِ این دهکده کنونی که همه را درگیر کرده مسئولیت پذیر بودید.
جمعه 26 دي 1393 - 12:35
n.135 - فرانکفورت - آلمان
shirzan e irani - استکهلم - سوئد. چه مسولیت پذیری خانم محترم، اینکه من بشینم پشت کامپیوترم و از کل دنیا عقب باشم و فقط فکر کل کل و رو کم کنی از یکدیگر باشم مسولیت پذیر میشوم و به من میگویند آدم با خیال و با غم، تا حالا اینهمه بحث شده آیا از کشته شدن اون کاریکاتوریست ها جلوگیری شده یا از توهین به افرادی که برای یه عده انسان مقدس اند کم شده، در واقع شما با بزرگ کزدن این مسایل خود به خود به این معضلات دامن میزنید، خوبه من پشت کامپیوترم بشینم و اعصابم را با یه عده آدم که اصلا خودشون هم نمیفهن چی دارن میگویندخورد کنم و دهن به دهن بشم و وقتم را تلف کنم و بیام باهاش جدل کنم، آیا با حرف زدن مساله ای حل شده یا اتفاقا بدتر شده، تمام معضل این دهکده در گرو این کاریکاتور و اسلحه کشی هست یا معضل این دهکده ، فقر بسیار عظیم در افریقا و تبعیض بین کشورهای فقیر و غنی هست که ریشه در چپاول کشورهای فقیر دارد، آیا مشکل کشور من، ایران این چیزهاس یا اینهمه تبعیض و گرسنگی و فقر فرهنگی و فکری هستش،
جمعه 26 دي 1393 - 14:23
n.135 - فرانکفورت - آلمان
... من بیام با کسی بحث کنم که به یک پیامبر چندیدن میلیون نفری یک عده انسان، کلمه بیشرمانه به زبان بیاورد که توهین به آن شخص فقط نیست که توهین به آن چند صد میلیون است، این همه انسان و دانشمند که در این کره خاکی فراوان هستند سرشان را انداختن پایین و دارن کارشان را انجام میدهن بیشتر باخیال هستند یا افراد بسیار بیشمار ایرانی در اینجا که حتی اونقدر ترسو هستند که جا و مکان خودشان را به صورت تخیلی در اینجا وارد میکنند، آیا با خیال بودن فقط به حرفه یا عمله، من میگم تکلیف خودم معلومه، به هیچ چیزی جز خانواده خودم اعتقادی ندارم، پس حق ندارم بیایم به پیامبر شما توهین کنم و شما هم حق ندارید با دلایلی که برای خودتان محترم هست به من توهین کنید، به قولی هر کس را در گور خودش میخابونن، همه این اسلحه کشی ها و وحشی گری ها هم ریشه در همین حماقت انسان داره که فکر میکنه از همه بیشتر میدونه و همه باید تابع حرف اونها باید باشند، به طور مثال همین مجله دوباره کاریکاتور کشیده تا به سود بسیار کلان برسه و همه دنیا رو سر کار گذاشته.
جمعه 26 دي 1393 - 14:25
IranSalam - آمستردام - هلند
shirzan e irani/ از اسلام دفاع میکنی‌ میتونی‌ اسم یک کشور اسلامی رو نام ببری که به خوشبختی‌ رسیده باشه؟ یعنی‌ بعد از ۱۴۰۰ سال این همه مسلمان و کشور اسلامی نفهمیدن این دین چی‌ میگه تو یکی‌ فقط فهمیدی؟ چرا پس تو سوئد نشستی و نمیری یک کشور اسلامی؟ چون میدونی‌ تو هر کشور اسلامی بری به عنوان یک زن می‌زنن تو سرت. واقعا متاسفم برات خجالت هم خوب چیزیه
جمعه 26 دي 1393 - 15:02
عقاب سرخ - پاسارگاد - ایران
shirzan e irani - استکهلم - سوئد- شیرزن ایرانی ممنونم که در کمال حوصله جواب دادی، دفاع تمام قدت از دین و مذهب شیعه آدمو یاد خواهران مجاهد میندازه :)) البته اونا خیلی‌ خیلی‌ خشکه مقدسن اما شما مذهبی‌ لائیک می‌خوره باشی‌. از اولین کامنتی که از تو دیدم یاد معلم دینی سال اخر راهنمایی خانم بزرگزاده افتادم. ممنونم که در کمال حوصله جواب دادی،هر چند که من قانع نشدم، آدم مذهبی‌ و مذهب دوست را نمیشه هیچگونه مجاب کرد چرا که در این ۱۴۰۰ سال هنوز هیچ بحثو جدال مذهبی‌ به نتیجه قابل قبول نرسیده.اما اینو با اطمینان میگم که اسلام با دموکراسی و حقوق بشر به هیچ عنوان سازگار نیست،،بازهم مرسی‌ ممنون
جمعه 26 دي 1393 - 15:12
IranSalam - آمستردام - هلند
این مسلمونها اکثرشون میان تو اروپا و از همه امکانات اینجا استفاده می‌کنن و نمک میخورن و نمکدون میشکنن. نمونه ش این .. از دست آخوندها و دین اسلام از ایران فرار کرده و رفته سوئد از آزادی اونجا و همه امکاناتش استفاده می‌کنه خونه میشینه حقوق دولت سوئد رو میگیره مفت میخوره مفت می‌خوابه و از پشت کامپیوترش همون چرت و پرت هایی که آخوند‌ها یک عمر تو کلّه ما کردن رو بلغور می‌کنه و از اسلام دفاع می‌کنه که اسلام این نیست اسلام اینه که من میگم. ... واقعا
جمعه 26 دي 1393 - 15:15
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
n.135 - فرانکفورت - آلمان -شما اصلا کتاب نخوان و حتما دنبال مسائلِ افریقا باشید، این زمانه گوگل ، یو تیوب ، آمازون و غول‌هایِ اقتصادی هم چنین مسائل فضا ، و هر گونه برنامه دیگر ، کارشان را از طریقِ اینترنت انجام میدهند ، چگونه است گمان دارید شفاف شدنِ مسائل و روشن کردنِ انسانها از این طریق نمی‌شود انجام شود.
جمعه 26 دي 1393 - 19:45
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
IranSalam - آمستردام - هلند - به شما هیچ گونه ارتباطی‌ ندارد که من کجا میخواهم زندگی‌ کنم، البته اگر کشورهایِ غربی و عواملِ داخلی‌ شریک با آنها نمیخواستند ، ایرانیان مجبور به جلایِ وطن نبودند تا آنها به منافع خود برسند، اگر سوئد ابزارِ استراقِ سمع به نظام نمیفروخت ، ایران به جاسوس خانه برایِ ایرانی تبدیل نشده بود، مفت شما راه میروی و شما می‌خوری که دنیایت به اندازه فضایِ آپارتمان یا خانه خود است برایِ اینکه احساسِ امنیت کنی‌، من تا جأیی‌که به خاطر دارم چه در کمکِ مادی و معنوی به دیگران سخاوتمند بوده‌ام و مدیون هیچ کس در این مورد نبوده و نخواهم بود، شما به فضایِ محدودِ خود توجه کن که خدشه ایی به آن وارد نشود.
جمعه 26 دي 1393 - 19:54
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
عقاب سرخ - پاسارگاد - ایران -ممنون از شما که با حوصله‌‌ مطالب را خواندید، زمانی‌ که شما یا دیگری مطلبی را می‌گویید من به عنوان یک مخاطب نمیتوانم اجازه دهم کّلِ مخاطبان در هوا بمانند ، اشتباهِ شما و دیگران در این است که گمان دارید جوابِ من دفاع از شیعه یا اسلام است ، من حقایق و وقایعی که مطرح است را در حدِ خود بیان می‌کنم تا بتوانید از این منظر هم قضیه را ببینید، خود من یکی‌ از منتقدانِ جدی بسیاری از آثارِ شیعه و اسلام هستم ، اما نکته ایی را متوجه شده‌ام این است که اصل درست است اما هر کس بنا به درک و علمِ خود در این زمینه اظهارِ نظر کرده، مبحثی را که ۱۴۰۰ سال بیشترین حرف و حدیث را داشته ، علاوه بر آن تجارب و مشاهداتِ عینی خودم را نمیتوان با چند کامنت هر چند پر بار یا طولانی ختم کنم...
جمعه 26 دي 1393 - 20:22
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
...، علاوه بر آن من مبلغ نیستم چرا که کارم این نیست ، کارِ من بیانِ حقایق است بنا به درکی که به من داده میشود و جوی که موجود است، بار اشاره داشته‌ام که به مکتبِ عشق باور دارم، از زمانی‌ که به خاطر دارم عاشق بوده‌ام ، حال در این مسیر منزل‌ها و مراحل مختلف را بلاجبار یا بالطبع تجربه کرده‌ام، نظرِ دیگران هم تعیین کننده جهتِ من نیست ، چرا که آنها جهتِ مرا نشان نداده اند که در ادامه و یا تعیینِ جهتِ آن آن دخیل باشند ، به شخصه هیچ گاه نه معلمِ دینی بوده‌ام و نه علاقه ایی به دیکته کردنِ این مسائل ، من یک محقق و کاووشگرم نمی‌توانم معلمِ مسائلِ تکراری و محدود باشم چون فضایِ من همیشه تحول دارد و نو شدن با تمسّک به ریسمانی که خداوند خود برایم فرستاد و علمِ او که بی‌نهایت است. باز هم از توجه و ادبتان سپاسگزارم. شادباشید.
جمعه 26 دي 1393 - 20:24
Ghooloo - آبادان - ایران
cobalt3 - کرج - ایران- درود به دوست عزیز خودم. برادر بابت هر کامنتی که میگذاری فرشتگان باریتعالی یک هیزم آتش جهنم برای خانه اخرویت پات مینویسند کبلائی ;-))
جمعه 26 دي 1393 - 21:38
cobalt3 - کرج - ایران
آهای قولو ..سلام الله علیکم و بهی نستعین و لعن الله علی قوم الکافرین و لضالین و نعبدو ایاک عباد الله صالحین و لم یولد کفوا احد و لا تفرقو من الله توفیق..و الخ ....اینارو گفتم تا بدانی و آگاه باشی که من الان تو بهشتم و زبونم برگشته عربی شده دلت بسوزه دیگه هیزم حواله جهنم نکن کبلائی.
شنبه 27 دي 1393 - 16:25
Ghooloo - آبادان - ایران
تبارک و تعالی و احسن الخالقین الکبلائی! رفتی بهشت عربیت چقدر جلو افتاده برادر ;-)) الان دم حوض کوثر و هفتاد حوری و عشق و حال ردیفه؟ ببین این دوازده نفر کشته شدگان شارلی ابدو هم مستقیم وارد بهشت شدند؟ سلام برسون. چرا دلمون بسوزه برادر ما هیزم آتش حواله جهنم کردیم شما که در بهشت در کنار 124 هزار پیامبر و پیامبرزاده و صالحین و آن حضرت و بقیه تروریستها در امانید! قرار بود ما شفاعت شما را بکنیم مثل اینکه کار شما بهتر گرفته شما شفاعت ما را لطفا بکن.. و من الله توفیق الکبلائی
شنبه 27 دي 1393 - 19:26
n.135 - فرانکفورت - آلمان
Ghooloo - آبادان - ایران. شما و دوستت مشدی کبلایی رسما دیگه به جمع باشگاه هوا و فضایی ها وارد میشید و خلاصه دارید دیگه بالا خونه رو اجاره میدید، آبادون الان فکر نکنم زیاد داغ باشه ولی مثل اینکه مثل برادرمون مشدی کبلایی داری فلکه فشار رو بیشتر میچرخونی و داغ میکنی، فقط بپا نسوزی عامو، دوست عزیز فقط برزیلته، چاکر آبادونیام هستیم.
شنبه 27 دي 1393 - 21:34
cobalt3 - کرج - ایران
قولو ..مرحبا بکم اهلا و سهلا السیدنا قولو دامت برکاته اغفرنی من باب الاستعمل ترانسلیت الجوجل اسباب الملاعین ....بله قولو گفتم معذرت بخوام چون مجبورم از مترجم گوگل برای ترجمه زبان بهشتی به جهنمی استفاده کنم ..متاسفانه ما دیر رسیدیم برادرا ته حوض کوثر رو در آوردن و جز دو سه تا قورباغه تهش چیزی دیده نمیشه حوری ها هم دیگه با برقع و رو بنده میان و کیفیت کار معلوم نیست خلاصه از صد هزار ساله تا چند میلیون ساله ممکنه قسمتت بشه البته خوباش رو بردن اما در مورد اون مرحومین شقلی ابدو این بنده خدا ها اگرم بیان بهشت یا سیبل تمرین تیراندازی برادران یا اهداف پروازی میشن بهتره که نیان حالا فعلا که اینجوریه البته قراره امکانات جدید بیاد یعنی تو راهه کبلائی.
یکشنبه 28 دي 1393 - 05:42
cobalt3 - کرج - ایران
n.135 - فرانکفورت - آلمان...برادر نگرفتم چی فرمودی صحبت بالاخونه و اجاره و این حرفا بود حالا خودت بالاخونه نداری دلیل نمیشه بری تو بحر بالاخونه مردم افندی به داشته های خودت اکتفا کن یعنی لقمه خود گاز بزن لوطی، نکنه تازه ایجادی خبر نداری کبلائی.
یکشنبه 28 دي 1393 - 18:14
Ghooloo - آبادان - ایران
کبلائی...السلام علیکم ورحمة الله و برکاته، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکُمْ مِنّى جَمیعاً سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ الکبلائی. از من به تو نصیحت اخوی بزن برو جهنم تا دیر نشده جون تو بهشت هر چه پیغمبر و پیغمبرزاده و آخوند همش میخواند نصیحتت کنند و قرآن و روضه بخوانند و فضولند هی بهت گیر میدند برادر و ماشالا با اون اشتهاشون الخصوص خود حضرت و اصل جنس حوری برات باقی نمیذارند! یک وقت دیدی حوری کم اومد به خودت هم گیر دادند کبلائی ;-)) ولی در جهنم همه فرعونها، پادشاهان، رقاصان، شرابخواران، هنرپیشه های خوشگل و خلاصه آدمهای باحال هستند حالا گاهگاهی هم یه سیخی، آتیشی هم یه جایی کردند ارزشش رو داره. مع السلام الکبلائی
یکشنبه 28 دي 1393 - 16:00
عقاب سرخ - پاسارگاد - ایران
cobalt3 - کرج - ایران- خخخخ این قورباغه‌ و حوری بابرقع را خوشگل اومدی:)) این مگس آلمانی را ولش کن واسه خودش ویز‌ ویز کنه،مثل اینکه شدیدا با خودش درگیره و از اوناست که با دست پس میزنه با پا ,پیش میکشه. از چاکر بودن هم که وظیفشه و انقدر هم .. حالیش نیست اگر اسم کاربری را می‌خواد بیاره همون اول کامنت باید اسمشو درج کنه تا طرف ببینه و اگه خواست جواب بده!
یکشنبه 28 دي 1393 - 19:18
زنده بادايران من - لرستان - ایران
واقعا جای تأسف وبدبختی است برای یک عده ای که به دنبال هوچی گری وهتاکی هستند وجالب است که یکسری مطلب من درآوردی را دراین کامنتهایشان برای دیگران بلغور می کنند ازجمله این آقا یا خانم عقاب سرخ - پاسارگاده. این بیچاره ی عقب مانده آنقدر ذهنش کهنه وفرسوده است که معنای توهین وانتقاد راهم نمی داندچه برسد به دانستن مطالب دینی ویا سرگذشت پیامبران ویا اینکه هدف ازخلقت انسان وهدف از آمدن پیامبران چه بوده است. دراین چند سطر نمی توان کسی را به حقایق و هدایت رهنمنون نمود گرچه آن شخص خود باید زمینه و ذات پاک داشته باشد ودنبال حقیقت برود. توهین به شخصیتی که تمام پیامبران الهی به آمدن اوبشارت داده بودند توهین به بشریت است. پیامبر خوبی ها،پیامبری که به گواه تاریخ حتی به هنگام پرکشیدن روحش به آسمانها نگران امتش بود توهین به چنین شخصیتی یک جفای بزرگ است . هنرمند کسی است که باهنرش بشر را به راه راست هدایت کند نه اینکه بقول پاپ(رهبرمسیحیان) با توهین، دیگران را تحریک کنند. هنرمند،هنرش را بعنوان وسیله ای برای شناخت خوبی ها نه بدی ها وکجروی ها بکار میگیرد.
یکشنبه 28 دي 1393 - 19:59
زنده بادايران من - لرستان - ایران
هنرمندویا نقاش هنر او متعلق به خودش نیست متعلق به جامعه است پس نباید بخاطر عقده های شخصی اجازه هتاکی وتوهین وافترا رابه دیگران داشته باشد آنهم به عقائد میلیونها انسان. همانطور که دین ورهبران مسیحیت و یهودیت و... قابل احترامنددیگر ادیان الهی نیز که دارای کتاب وشریعت هستندنیز بی شک قابل احترامندوهیچکس نباید به خود اجازه دهد تحت لفاظی گری آزادی بیان که این حربه جدید رنگ ورو باخته راکه دیکتانورهای ضد دین ازآن یعنوان حربه خوش خط وخال در جهان کنونی به خورد خلق الله بدهند. پیامبر اسلام درزمان جاهلیت انسانها مظلوم بود واکنون درزمان به اصطلاح روشنفکری انسانهای ملحد نیز مظلوم است.پیامبری که یک عمرزندگی شریف خود را وقف هدایت مردم بت پرست مردمی که دخترانشان را زنده بگور می کردندبخاطراینکه زن را ننگ می دانستندمردمی که مدام درحال جنگ وکشتار وقتل وغارت بودندبرای هدایت این مردمان خود را وقف نمودآیا وجدان بشریت نباید قدردان او باشدچه پطامبر اسلام وچه پیامبران ادیان الهی.
یکشنبه 28 دي 1393 - 20:03
زنده بادايران من - لرستان - ایران
این چه منطقی است که به خود اجازه می دهدتحت عنوان آزادی بیان به مقدسات میلیونها انسان آزاده چه مسیحی وچه مسلمان وچه دیگر ادیان هتاکی وتوهین کند. برادرات وخواهران محترم هیچ شک نکنید هما کسانیکه حادثه 11سپتامبر را بوجود آوردندوهنوز آن واقعه درابهام است حادثه ی جدید فرانسه را بوجود آوردند. اینها همه آماده سازی احساسات مردم اروپا وآمریکاعلیه اسلام است و چون تمامی دربها را برروی خود بسته دیدندحربه جدید وخطرناکی را پی ریزی کرده اند وآنهم قراردادن مردم اروپا وآمریکا درمقابل مسلمانان. آنها به این نتیجه رسیده اند که تنها را مقابله با گسترش اسلام در اروپا وآمریکا خدشه واردکردن وجریحه دار کردن احساسات مردم اروپا وآمریکا و عامدانه وارد بازی خطرناکی شده اند که مطمئنا دودآن به چشمان خودشان خواهد رفت.
یکشنبه 28 دي 1393 - 20:08
n.135 - فرانکفورت - آلمان
cobalt3 - کرج - ایران. مرد مومن تو بهشتی، چرا زود جوش میکنی، منظورم یه کم کنایه به حرفهای عربی و شوخی با دوستت گولو بود که داشتید تو بهشت سیر میکردید، یه شوخی بود، منظور بالاخونه هم مزاح بر حرف های اخیرت با گولو بود که در مورد بهشت و حوری و استخر کوثر بود، ببخش که منظورم رو یه جوری گفتم که بد برداشت کنی، یه کم سعه صدر داشته باش لوطی، بازم منو ببخش، منظوری نداشتم.دیگه تمام.
یکشنبه 28 دي 1393 - 20:10
زنده بادايران من - لرستان - ایران
ایجاد درگیری های قومی وقبیله ای در سرتاسر نقاط عالم. ساختن گروهای منحرفی که دقیقا خط دهی آنها توسط سازمانهای اطلاعاتی غرب است.دراخبار جدید آمده که سازمانهای اطلاعاتی غرب سلاحهای غربی برای داعش از طریق هوا منتقل می کنند. گروهی که درمیان اهل سنت وشیعیان منفورند وهیچ سنخیتی با اسلام ندارندودقیقا بعنوان پیاده نظام دشمنان اسلام حرکت می کنند بر هیچکس پوشیده نیست. همین گروه که ادعای مسلمانی می کند هزاران تن از اهل سنت وشیعیان عراق وسوریه راتاکنون قتل عام کرده است.کجای اینها مسلمانند. چطور کشورهای غربی از فلان گروه متعصب مسیحی که در آمریکا درمقابل نظام حکومتی ایستاد تمام اهل خانه واعضاء خانواده آنها را درآتش سوزاندند تا کسی متوجه این جنایت شوم نشودوآیا این آزادی بود. آیا آن گروه مسلمان بودند آیا حضور رئیس حکومت جنایتکار اسرائیل(کودک کش) تروریسم دولتی اسرائیل درمیان تظاهرات پاریس جای سئوال نداشت. آیا حرکت مسئولان فرانسوی در آوردن مردم به خیابانها وبودن حاکم خبیث اسرائیل درآن آوردگاه جای سئوال برای انسانهای عاقل وباشعور باقی نمی گذارد؟
یکشنبه 28 دي 1393 - 20:17
زنده بادايران من - لرستان - ایران
اگر مردم زمان پیامبربی سواد وجاهل بودند بدانید وآگاه باشید که مردم زمان الآن که ادعای روشنفکری ودانشمندی می کنندبا نام ویدک کشیدن علمی که از درون تهی است وهیچ بار معنوی وانسانی ندارد مسلما بی سواد تر وجاهل تر ازمردم گذشته می باشند. اگربه آنها ایراد بی سوادی وجانی ووحشی گرفته می شود مطمئنا به انسانهایی که در ظاهرامروزی ادعای عالم بودن می کنند با حربه علم وفناوری دست به کشتار وجنایت می زنندوجالب است که آنرا هم توجیه می کنندبه مراتب وحشی تر وجانی ترند..( مرادسخن من از مردم منظورافراد عالم جاهل می باشد) نه مردم عادی.
یکشنبه 28 دي 1393 - 20:22
cobalt3 - کرج - ایران
قولو ..تو چه غیبدانی ای حکیم انگار خودت از بهشتیان سابق بودی هرآنچه میگوئی همانست که هست یعنی بهت بگم از این بهشت دلگیرتر تو قوطی هیچ عطاری پیدا نمیشه یعنی فقط لم بده به مخده شراب و میوه بخور (حالا نفخ معده بماند) یا نوردبون بزار برو بالا حوری 72 متری ببین نه فیلمی نه کتابی و نه تخته و شطرنجی ، نه ورقی نه عرقی نه جز انکرالاصوات موذن آوازی ، چی بگم راستش یه قاچاقچی که برای منقل برادرا از جهنم ذغال میاره رو دیدم قراره 20 اوشلوق (واحد پول بهشت) بگیره ما رو رد کنه بریم جهندم اگه گیر نیفتادم و قایق غرق نشد برات همینجا کامنت میزارم کبلائی.
یکشنبه 28 دي 1393 - 20:22
زنده بادايران من - لرستان - ایران
درآخر کلام باصدای بلند ورسا می گوئیم:. صل الله علیه وآله یا رسوال الله. صل الله علیه یاخاتم النبیین. صل الله علیه یاجدا یا نبینایا حبیبنا
یکشنبه 28 دي 1393 - 20:25
Ghooloo - آبادان - ایران
n.135 - فرانکفورت - آلمان_ شما هم به جمع باشگاه هوا و فضایی ها خوش آمدید عزیزم و امیدوارم مثل ما فقط بالا خونه رو اجاره داده یاشید و نه بالا و پایین رو یکجا! آبادون را نمیدانم ولی اگر آبودان منظورتونه هوا نسبتا ملایم و مرطوب با ابرهای پراکنده گیج تا کمی سردرگم در قسمت شرق منطقه برزیل کمی بارانی و در غرب آن آلمان کمی برفی است! فلکه فشار تحت کنترل است نگران نباش عامو و اگر زیاد داغ شد حتما به شما خبررسانی خواهد شد تا به موقع در تشت آب یخ بنشینی تا قسمت تحتانی صدمه نبینه! قربان محبتت
یکشنبه 28 دي 1393 - 22:32
Ghooloo - آبادان - ایران
بدجوری داره در حق ما ظلم میشه! از یک طرف جنگزده از یکطرف کامنت صلاة ظهر میذاریم با اذان مغرب و اشاء هم درج نمیشه! تا کی ظلم تا کی ستم!!! این آزادی بیان هم که شده پارتی بازی کبلائی!
یکشنبه 28 دي 1393 - 23:29
freiheit - بیلفلد - آلمان
عقاب سرخ - پاسارگاد - ایران آفرین آفرین به شما. کاش ایرانی های عزیز هم کمی درس و تاریخ می خوانند تا آنها هم به این نتیجه برسند و اینهمه کورکورانه عمل نکنند. خدایا نسل اسلام را مثل دایناسورها منقرض کن که هرجا که اسلام هست بوی گند و تعفنش همه را خفه می کنه. درضمن کاریکاتور جالبی است مخصوصا امامه اش
یکشنبه 28 دي 1393 - 23:27
cobalt3 - کرج - ایران
آهای قولو.. مگه نمیدونی این مدیر سایت نشر کامنت ها رو با نوبت های نماز تنظیم کرده حالا اگه داعشی بود یه نوبت هم اضافه میشد . زیاد گله نکن ازش به هر حال ریش و قیچی دستشه و خوب یه معذوراتی هم هست و کامنتها باید بدقت بازرسی بشه فکر کن یه برادری بمب ببنده به کامنتش و خودش رو تو این صفحه بترکونه و انتحاری کنه اونوقت چی بسرمون میاد کبلائی؟
دوشنبه 29 دي 1393 - 05:11
massoudoslo - اسلو - نروژ
اگر شماره اول این روزنامه کاریکاتور بزرگ پیامبر اسلام در صفحه اولش نمیبود اونوقت باید میرفتن در این روزنامه رو با کاه گل میگرفتن و بعدش هم بجاش یه دونر کبابی با گوشت حلال باز میکردند میدادند مسلمون ها با دوغ و پیاز افطار باز کنند !! بابا یکی بیاد این پاکستانی ها رو از برق بکشه ، طرف تو فرانسه کاریکاتور محمد رو میکشه اونا تو پاکستان مجروح و بخیه ایی میدن ؟ :)))
دوشنبه 29 دي 1393 - 09:16
n.135 - فرانکفورت - آلمان
Ghooloo - آبادان - ایران. دمت گرم گولو که به من هشدار میدی و خبر رسانی میکنی، اینا از معرفت بی حدو اندازته عامو، آره منم بالا خونه رو اجاره دادم، آخه منم شروع کردم به کامنت نوشتن تو این سایته، خدا کنه شما مدت طولانی تو این سایته نباشی! اما لوطی امکان اینکه پایین و بالا رو یکجا اجاره بدی طبق نظریه اجاره ای امکان پذیر نیستش، یا شایدم!! ول کن عامو این کل کل را رو، دلم لک زده واسه آبادون و فوتبالشو و همه مردم باصفاش، همینکه برامون کامنت گذاشتی ممنونوم، خوش باشی عزیز.
دوشنبه 29 دي 1393 - 10:16
n.135 - فرانکفورت - آلمان
عقاب سرخ - پاسارگاد - ایران. ((حالیش نیست اگر اسم کاربری را می‌خواد بیاره همون اول کامنت باید اسمشو درج کنه تا طرف ببینه و اگه خواست جواب بده!)) مثل اینکه من کشته مرده جواب توام!!،هههه، برو بابا بچه جون، من اینجا لم دادم به صندلیمو و دارم تخمه میشکنم و به حرفای چرت و پرت و صد من یه غاز تو میخندم تا یه کم خستگی یه روز پرمشغله کاری رو از تنم بیرون بیارم، بعضی وقت هام یه کامنتی مینویسم تا تو خونت به جوش بیاد و روح لطیفت جریحه دار بشه تا بازم بیشتر بخندم، هر وقتم تو کامنت من با کبلایی و گولو که ازشون معذرت هم خواستم و بازم میخام، صحبت از مرغ و جوجه عقاب پیش اومد، اونوقت بپر وسط و یه کم قر و فر بده، باور کن حرفات کم از کارهای طنز مرحوم لورل و هاردی نداره (البته اونا باعث خنده آدما میشدن ولی حرفای تو عقاب سرخ شده رو هم به خنده میندازه !) .
دوشنبه 29 دي 1393 - 10:17
n.135 - فرانکفورت - آلمان
عقاب سرخ - پاسارگاد - ایران. نکنه فکر کردی دو سه نفر بهت درود و صلوات میفرستن، شیر میشی و پیش خودت میگی دارم مردم کل جهان را با نوشته هام از جهل و تاریکی و خرافه پرستی بیرون میارم و به قولی راه صاف کن میشم، که اگه اینو بگی خوشی هام رو امروز داری تکمیل میکنی و برات دعا میکنم ولی دعای آدم کافر و بی دین که برآورده نمیشه کبلایی. این ها رو هم برات نوشتم تا خوشحال بشی جوابتو دارم میدم، راستی ننه جونت بهت اجازه داده بود تو این سایته بیای یا در اتاقت رو بستی هیشکی نمیدونه!! راستی یه چیزه دیگه، این حرفای صد من یه غاز قریش و محمد و بچه بازی و غار حرا و خدیجه و سلیمان و موسی و عمه نوح و اینارو از کجاها کش میری،شلوغ! مورخی یا نویسنده ای!! به ماهم بگو پیش این آلمانیا که بدتر از من ملحدترن بگم بیان پیشت شاید آدم شدن! خوش باشی و خودت رو هم دیگه خسته نکن، هزارتا هم فحش بدی دیگه جوابتو نمیدم، چون دیگه لذتی و خنده ای برام نداره دیگه، اونوقت زیادی شور میشه، گوله گوله عزیز.
دوشنبه 29 دي 1393 - 10:17
جنگنده - تهران - ایران
عقاب سرخ - پاسارگاد - ایران.................... بدبخت چیکارت کردند که انقدر عقده داری. کل حرفهات رو در این سایت جمع کنی، به اندازه .. هم ارزش نداره.
دوشنبه 29 دي 1393 - 14:30
عقاب سرخ - پاسارگاد - ایران
خخخخ ببین عزیزکم n.135 ،چاره کار فقط یه مشت آب یخه،البته باید دقیق بریزی تا سوزش از بین بره
دوشنبه 29 دي 1393 - 14:33
عقاب سرخ - پاسارگاد - ایران
مگس آلمانی کامنت‌های دوستانه ات خطاب به کاربرهای دیگه را هم دیدم که جواب همگیشون سر تا پاتو قهوه‌ای کرده،،
دوشنبه 29 دي 1393 - 16:19
ericson - کالیفرنیا - ایالات متحده امریکا
عقاب سرخ پاسارگاد و دیگرانی که توهین کردید شک نکنین بدترین حالت از دنیا رفتن برای شما خواهد بود
دوشنبه 29 دي 1393 - 17:40
Ghooloo - آبادان - ایران
ericson - کالیفرنیا - ایالات متحده امریکا_ از لحاظ روانشناسی کسی که بدترین حالت از دنیا رفتن را برای دیگران میبیند یا خواهان آن است و شک هم ندارد یک آدم مالیخولیایی و روانی است که باید بستری شود چون برای اطرافیان خطرناک است! صدا و اینطور چیزها هم میشنوی؟ توهم مرگ دیگران را روزی چند بار میزنی؟؟ اگر مدام صدایی در گوشت چیزی میگوید سریع خودت را بستری کن یا خلاص کن
دوشنبه 29 دي 1393 - 22:55
Ghooloo - آبادان - ایران
کبلائی مدیر سایت حق داره عزیزم! بعضی از این املها را ول کنی شاید کامنت انتحاری هم انجام بدند البته بمب که نه ولی همونطور که بعد از مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه پرچم ملل دیگر را آتش میزنند و به همه دگراندیشان جز خودشان توهین میکنند ولی تاب تحمل حتی یک کاریکاتور را ندارند و تازه میگویند چرا دیگران توهین میکنند احتمالا مثل بزرگترهاشون به فحش خواهر و مادر بسنده نمیکنند و شاید سایت را هک کنند!!! این تنها هنر این اشخاص است که از امام جمعه شان مثل احمد خاتمی و آقاشون یاد گرفتند و حتی در خطبه های نماز جمعه رکیک ترین الفاظ را در مورد دیگران بکار میبرند ولی خودشان با دیدن یک کاریکاتور جلیز و ولیزشان در می آید! شاید بد نباشد مدیر سایت هفته ای یکبار مثل نماز عبادی سیاسی (فحاشی) به کاربران اجازه دهد که هر چه دوست دارند بگویند تا همه ببینند هر کاربری چند مردِ حلاجه! برادران پاچه خوار رژیم وجدا فحشهای ناموسی هم مثل آقاتون میخواید بدید، بدید ولی شیرین عقل نباشید عزیزان!
دوشنبه 29 دي 1393 - 23:43
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.