جواهرات بیهمتای ایران؛ از تاج پهلوی تا الماس دریای نور.
+143
رأی دهید
-11
شاهنشاه روحت شاد - تهران - ایران
شاهنشاه روحت شاد
شنبه 20 دي 1393 - 21:39
مدین ایران - تهران - ایران
جناب سایت لطفا بگویید چه کسی کوه نور غارت کرد وکجا رفت و الان در کجاست با جملات بازی نکید با سپاس
شنبه 20 دي 1393 - 22:06
danial nabi - استكهلم - سوئد
یک مشت شاه گرسنه گدا صفت بی مصرف، با یک ملت فقیر در حسرت نان..
شنبه 20 دي 1393 - 22:21
فارسان - مرکزی - ایران
انقلابیون ذبل و فهیم می گفتن که شاه (خاعن)تمام جواهرات را از ایران خارج کرده!!!! به احتمال بسیار زیاد بقیه افکار و عقایدشان مانند همین یلخی و کتره ای بوده که کشور را به این منجلاب فرو کرده اند!!! البته بعضی از آنها از کم رویی سنگ پای قزوین در مقابل آنها تعظیم می کنه!!!!
شنبه 20 دي 1393 - 23:30
آتیلا قشقایی - کپنهاک - دانمارک
کدام شاه، رضا پالانی که گدا زده بود و ایران را محمد رضا پالانی به چند تا آخوند پا برهنه رها کرد
شنبه 20 دي 1393 - 23:30
Darya_ir - دوسلدورف - المان
انوقت حرف در اوردند که شاه فقید جواهرات سلطنتی را باخود برد . ایا گل سینه و جقه نادری تا کمریند زرین ویا دسته شمشیر زمان پهلوی را نمیتوانستند باخود ببرند .روح وروانشان شاد ..
شنبه 20 دي 1393 - 23:32
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
danial nabi - استکهلم - سوئد. واقعا رو داری پیغمبر!
یکشنبه 21 دي 1393 - 02:37
Mashady - منچستر - انگليس
خدا نیامرزه شاهنشاه عارى از مهر رو انقدر پول با خودش برد که هفت پشتش بدون کار و تلاش همینجور میخورن و میریزند این الماس ها رو هم خود پدرسوختش دزدیده
یکشنبه 21 دي 1393 - 03:05
Farahnoush - ساری - ایران
أتیلا جان همان رضاپالانی گدا زاده ایران از منجلاب جهل تورکان قاجار نجات داد !!! با ساخت دانشگاه ، بیمارستان ، مدرسه ، کارخانجات ، پل و رَآه اهن و جاده و .. !!! ایران مدرن بِنَا کرد !!! ناصرالدین شاه قاجار با پول ملت ایران در کشورهای غربی کیف دنیا می کرد و خاک وطن به اجنبی ها می فروخت اما این مرد با پول ملت ایران ، ایران ساخت !!! محمدرضا شاه هم خدا خیر بدهد می توانست مثل شاهان قاجار با ارتش ایران پوست مردم را بکند !!! همانکاری که شاهان قاجار به کمک ارتش روس نیروی مشروطة ایران سرکوب کرد و مجلس بمباران کرد !!! یا محمد خان قاجار که گرجی ها غرق و کرمانی ها و زندیه کور می کرد !!! تو به من بگو بقیه شاهان إسلامی ایران از چه نسلی بودند !!! ؟
یکشنبه 21 دي 1393 - 08:47
FarahnOush - ساری - ایران
قاجار ها که بیابانگرد های تورک أغوز بودند که نامشان از یکی از سرداران چنگیز گرفتند !!! و چطور ایران گرفتار جهل و تاریکی کردند .. مردان بزرگی مثل امیرکبیر کشتند !!! و خاک ایران به روس ها باختند !!! محمد رضا شاه ایران به دامن مردم ایران رها کرد و مردم ایران .. کشور خود را به دامن ایت الله خمینی و همکیشانش رها کردند !!! أیا بخاطر انتخاب سال ١٣٥٧ شاه باید به مردم ایران جواب بدهد !!!
یکشنبه 21 دي 1393 - 08:49
ghormeh sabzi - تهران - ایران
شاهنشاه روحت شاد: تا وقتی اسمت بر سر ایران بود ایرانی در دنیا چه اعتباری داشت ،از وقتی که اون گور به گوری خمینی،کفتار پیر هندی زاده به ایران اومد ،ایران و ایرانی ذلیلترین کشور و مردم شد ،لانت تو اون روح کثیفت خمینی و هر کسی که سال ۵۷ رفت بیرون شعار داد
یکشنبه 21 دي 1393 - 10:24
ghormeh sabzi - تهران - ایران
انروز میرسه که دزدیهای اون علی چلاق بنگی رو از حلقوم کثیفش بکشی بیرون و هر چی آخوندو ،هر پفیوزی که طرفداری از این رژیم دزد میکنه رو بالای درختهای خیابون پهلوی آویزون کنیم ،انروز نزدیکه ،به به چه شود ،مزدورهای رژیم دزد آخوندی به هیچکدمتون رحم نمیشه.
یکشنبه 21 دي 1393 - 10:29
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
روحت شاد شاهِ فقید که در همه چیز امانت دار بودی هم نسبت به جانِ مردمت ، هم امنیتشان ، شرف ، پیشرفت ، عزت ، ملیت و سرمایهشان ، کور باطنانِ بی بصیرت مشاهده کنند که پسرِ شاه فقید و شهبانویِ ایران زمین از ابتدا این انقلابِ سیاه ، نه سرمایه گذار بوده اند و نه در بانکهایِ سوئیس ، اروپا و امریکا سرمایههایِ کلان را پس انداز کرده و یا اکنون دارند ، اگر بیش از این سرِ ملت بیاید حقشان است آیا از این کفرانِ نعمت بیشتر هم میشد !! باور دارم اگر لیاقتِ مردم ایران به حدی میرسید که لایق زندگی با عزت و شرف باشند خداوند وسیله را برای تشکیلِ حکومت توسطِ پسرِ دموکرات و آزاده شاهِ فقید در ایران مهیا میکرد , در حال حاضر حکومتِ ظاهری که دستِ خلفایِ اموی در ایران است و حکومتِ به حساب باطنی قلابی ولایتِ فقیه هر دو مفسده کامل و بدعت است، نه وضع حکومت کردن بر اصلوب و پایه درست است و نه وضع دین داری که هر دو به اسفل السافلین کشیده شده اما خداوند به هر کس به اندازه تفکرت و اعمالش لیاقت و امکاناتِ انسانی و معنوی میدهد.
یکشنبه 21 دي 1393 - 12:42
raha1984 - هامبورگ - المان
قاجارهای مغول زاده و این حکومت اسلامی ننگ تاریخ ایران و دشمن ایران و ایرانی بوده و هستند
یکشنبه 21 دي 1393 - 15:56
sosisbandari - بروکسل - بلژیک
بابا جان مونگل که نیستیم! . هزار بار پرسیده ارزشش چه قدره یا قیمت نمیشه گذاشت. نه عزیزم اکثر ارقام این مجموعه در زمان جنگ ایران و عراق برای خرید اسلحه به فروش رفته - اینو از یکی از کارکنان رده بالا موزه ملی شنیدم. اینا که تو ویترین هست اکثرا تقلبی و کپی از اصل هست که واقعا هیچ قیمتی نداره آخه کدوم کارشناس بیکاری میاد جنس بنجل و قیمت گذاری کنه
یکشنبه 21 دي 1393 - 15:38
Darya_ir - دوسلدورف - المان
Mashady - منچستر - انگلیس - لعنت بر تو مزدور . خلایق هرچی لایق .
یکشنبه 21 دي 1393 - 21:32
بادبادک - زوریخ - سویس
sosisbandari - بروکسل - بلژیک یعنی مدیونی اگه اسم ساقی تو بهم نگی. چیزی زدی داداش؟ الماس کوه نور پشتوانه پول مملکته، اصلا قیمتش چیزی نیست که از عهده ی خرید یک فرد بر بیاد شاید یک کشور بتونه روش قیمت بذاره و بخره بعد اینو فروختن اسلحه خریدن؟!! میلیون لیتر نفت گاز تو ایران رو نفروختن بجاش اینو فروختن؟!! بعد به کی؟ کجا؟ الان کجاس؟ اونی که خریده کجا گذاشته؟ گذاشته تو خونش؟ داداش بعد از سیگاری چایی زعفرونی بزنی همین جوری میشه به نظرم نخودی بریز تو چایی حل کن.
دوشنبه 22 دي 1393 - 07:11
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
sosisbandari - بروکسل - بلژیک -این حرفِ شما یا سندیت دارد و یا مشغولِ آماده کردنِ اذهان هستید که در مرحله کنونی که این نظامِ مفلوک به پیسی و گدأیی رسیده اینها را هم بفروشد تا دست به پس اندازهایِ خامنه ایی و بیتِ خبیثش و نوچهها زده نشود، ایران را که تکاندند به گونه ایی که تمام ثروتش را شخم زده به غارت بردند ، هوایش را آلوده ، زمینش را بایر ، فرهنگ و تمدنش را لگد کوب و سرمایه انسانی اش را به شیشه و تریاک و هرویین مبتلا کردند، اما چرخِ روزگار همیشه بر طبق دلخواه ما نمیچرخد ، عزرائیل جانِ شداد را زمانی که میخواست به کاخِ معروفش پا بگذارد در ازای همان کاخ گرفت و شداد حسرتش را با خود به گور برد، و چه بسا بینوأیی یک شبه از هر نظر متموّل شود، حال این نظام قصد دارد بعدِ این هجوم و غارت ایران و ایرانی برای خود در جاهایی که به هوایِ آنها و تقدسشان عوام را فریفت خیمه زده میراث دارِ آن تقدس شود اما شرارتهایش را تا جأیی که تیغش میبرد از پایگاهِ خود در ایران انجام دهد و امنیت و آرامش را برای خود ، طرفداران و نوچههایش را به مکانهایِ موردِ نظر مهیا کند ،....
دوشنبه 22 دي 1393 - 10:39
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
.. این نظام به هیچ عنوان ایرانیان را از خود نمیداند ، بلکه ایران را غنیمتی میداند که به چنگ آورده ، اکنون که ایرانیهایِ بیشتری به اهدافِ این نظام آگاه شده اند باز هم تا جا دارد ایران را میدوشند و از نیروهأیی چون انتظامات ، ارتش ، سپاه که برای خدمت به نظام که نه مردم ساخته اند ، نهایتِ بهره را برده لحظه ایی که بهره وری دیگر جواب ندهد ، تنها نوچهها و سوگلیها که به وجودشان نیاز دارد و به کثافتِ خودِ این نظام هستند را با خود به جاهایِ از پیش ساخته شده می برد و دیگران را تنها با کوله بار ِ سنگین خیانت به مردم و بیت المال بر جای میگذارد. اینها هنوز داستانِ اصلی خود را که به خاطرِ آن ۳۶ سال جنایت کردند را به اجرا در نیاورده اند داستانی که میخواهند میراث دارِ آن باشند !!! بد جور در دک و پوزِ همهشان خورده به گونه ایی که گیجِ گیج میزنند. / ۳۶ سال فرعونی کردن و مکر با خدا ، اینها را بسیار طاغی و یاغی کرده به گونه ایی که گمان دارند هر چه بخواهند همان میشود ، نمیدانند خداوند بد جور در کمین آنها نشسته.
دوشنبه 22 دي 1393 - 10:39
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
هل نکنید، کمونیستهای سابق! نگاهی به ویکیپدیا بندازید، جواهرات سلطنتی بریتانیا و فرانسه از جواهرات سلطنتی ایران بیشتر و گرانبهاتر هست. اینهمه هارت و پورت، یکی نیست بگه کارهایی که ۲ شاه پهلوی برای ایران انجام دادند از تمام این گنجها پر ارزش تر و پر برکت تر برای مردم ایران بود. از آب لوله کشی، تا گاز لوله کشی، ارتش، وزارت بهداشت، دانشگاه، اقتصاد با ثبات و غیره. چی انتظار دارید؟ از حکومت بی صاحب و پر از فساد قجرها میخواستید یهو دموکراسی سویس و سوسیالیسم سوئد و اقتصاد آمریکا رو داشته باشید؟ خود مردم چه تلاشی کردن؟ جز مرگ بر شاه گفتن تلاش دیگری برای عزت مملکتشون کردن؟؟
دوشنبه 22 دي 1393 - 13:08
cobalt3 - کرج - ایران
این جواهرات حداقل از زمان نادر شاه بوده یعنی شاهان بعد نادر اونها رو حفظ کردن حالا این وسط فقط حاج ممرضا کارت صد آفرین باید بگیره چون اونا رو ندزدیده؟
دوشنبه 22 دي 1393 - 19:46
danial nabi - استكهلم - سوئد
حمید۴۱۱ - لس آنجلس - آمریکا خودت رو داری، چون سنگ پا قزوین، ۱ شاه بی مصرف نام ببر که دزد مال مردم نیست، از دم دزدن، میگی نیستند، باز هم رو داری چون سنگ پا قزوین، نمونه واضح خاندان دزد پهلوی..
دوشنبه 22 دي 1393 - 21:40
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
هیچ کدوم از شاهان دیگر که همه مفت خور بودند را ایرانی هایِ وطن پرست !!!! و سیاستِ خارجی ایرانی دوست !!! از کشور خودشان بیرون نکردند آنهم بعد از نزدیک به شصت سال خدمت بی وقفه و پیشرفتِ بی همتأ ، یقیناً اگر این بلا را سرِ شاهانِ قاجار داده بودند کّلِ ایران را میفروختند چه رسد به جواهراتش را .
دوشنبه 22 دي 1393 - 23:37
sharafYabi - بیمبه - انگولا
winnie1987 - بیرمنگهام - یوکی- - کلکسیون جواهرات امپریال ایران، که اولین امپراطوری امپریالیست دنیا بود و حالا آخ! شده، بزرگترین مجموعه جواهرات دنیا است. جواهرات فرانسه و انگلیس روی هم به اندازه جواهرات ایران نیست. این لینک گواه این موضوع است: https://www.businessinsider.com/the-crown-jewels-from-countries-around-the-world-2011-11?op=1&IR=T
سه شنبه 23 دي 1393 - 00:34
azadi2011 - تورنتو - کانادا
آتیلا قشقایی- پالان کت خر است و البته برازنده ی پادشاهان قاجار بود که ..بی ادب بودند۰
سه شنبه 23 دي 1393 - 01:29
cobalt3 - کرج - ایران
خوب بیسوادی درد بدیه حتی اون ممدعلیشاه که با گلوله مشروطه خواهان به روسیه فرار کرد چنین کاری نکرد این جماعت شاقلی عادتشون شده عین مومنین هر هفته برای امامزادشون معجزی بتراشن ..الدخیل یا حاج ممرضا ارواحنا له الفدا ادرکنی.
سه شنبه 23 دي 1393 - 04:04
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
آی کیو شماها و میزانِ عمقِ نگاهتان همینقدر بود که ایران را به این اندید تا در ۵۷ جهالتِ خود را برایِ جهانیان و نه که تنها ایرانیان به نمایش بگذارید. پادشاهی که میتوانست تمامِ جواهراتِ سلطنتی را که حقِ او بود (چون شماها نشان دادید به جایِ سلطنت خلیفه گری میخواهید و پشتِ عبا و عمامه به صف منتظر ایستادید ) با هواپیماها و کّلِ ارتش و امکانات که در اختیارش بود را خارج کند با یک عملهِ قجری که مثلِ موش . با پناهنده شدن به سفارتِ روس یا اربابش به زور خودش را به در برد یکی میدانی، سالی که نکوست از بهارش پیداست و بهارِ شماها را دیدیم چه بودید چه رسد به خزان و زمستانتان .
سه شنبه 23 دي 1393 - 11:20
sharafYabi - بیمبه - انگولا
shirzan e irani- شیر زن ایرانی با تمام احترامی که برای افکار و آگاهی شما از مسائل قائلم، با این ا دله که، پادشاهی میتوانست و یا حق او بود که تمام جواهرات (و یا قسمتی!) را با خود ببرد!، کاملا؛ حرفی احساساتی از جانب شما تلقین مینمایم. هر عقل سلیمی میداند که دست درازی به پشتوانه پولی یک کشور امری غیر قانونی و محال است، چه برسد به پادشاه. گذشته از این که موافق هستم با گفته شما و دیگر هموطنwinnie1987 ، در مورد این که خدمات غیر قابل انکار پهلوی ارزشی همتای و یا بیشتر از این جواهرات را دارا میباشد. مخصوصا وقتی که با مدیریت تاسف انگیز و نتایج شرمسار سقوط فرهنگی و عمرانی تاراج اموال کشور توسط این دزدان تازه به دوران رسیده، مقایسه میکنیم. اگر شاگردان خوبی باشیم, در هر صورت همیشه رو به جلو حرکت خواهیم کرد و از گذشته درس خواهیم گرفت. متاسفانه این اصل به خاطر تحریف تاریخ توسط قدرتمدارن ایرانی، امری صعب تر, برای ایرانیان و کشورهای حومه میباشد.!
سه شنبه 23 دي 1393 - 14:09
cobalt3 - کرج - ایران
دیگه قصه حسین کرد شبستری تعریف نکن اول برو کتاب تاریخ دوره دبستان رو بخون تا سوتی ندی بعد بیا تا برات بگم جواهرات جزئی از خزانه ملیه و ارث پدری هیچ دبنگ الدوله ای نیست .یا نکنه فکر کردی حاج ممرضا هندوستان رو فتح کرده ، طلا و جواهرات بار زده آورده نه دلبندم اون مرحوم مغفور یه وجب بحرین رو هم نتونست نگهداره شوهرش داد رفت الفاتحه مع الصلواة کبلائی.
سه شنبه 23 دي 1393 - 17:25
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
sharafYabi - بیمبه - انگولا- هم میهنِ گرامی ، مطمئن باشید که بنده به این نکته اشراف دارم که خزانه ملی بنا به نامش از آن ملت و هر کشوری است نه حکمفرمایان که کار گذاران و خدمتکارنِ مردم هستند و خزانه, امانت است، اما به خاطرِ سطح این هویت باختگان که ملت و کشور را با همین کوتاه اندیشیها , بد طینتیها و بخل ورزیها مملکت را به ایناندند بعضی نظرات رادر سطحِ خودشان بدهم تا عمقِ مطلب را بگیرند, اما هنوز با اینهمه خیانت و جنایتِ این نظام چسبیده اند به بحرین و در کمالِ موذی گری آنهم نسبت به میهن و خدمت گذاران به ان ، بخشش سهمِ خزر و تخریب آثارِ باستانی ، غارتِ علنی خزانه مردم و بذل و بخششِ آن به تروریستها ، غارتِ فرهنگ و تمدن ، انحراف در ملیت از سویِ این نظام را نمیبینند...
سه شنبه 23 دي 1393 - 19:56
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
.. اما هنوز چون عقربِ زیرِ حصیر منتظرِ نیش زدن به حکومتی ملی میهنی و پیشرفته هستند که با این بد خواهیها آن را سرنگون کردند. این افراد چپی چنان دلبسته به این نظام هستند و خمینی و اصولِ این نظام را از خود میدانند که باور نمیکنید، به خاطرِ عده ایی ناسپاس و مغرض ما کارمان باید به اینجا بکشد و هنوز هم با کمالِ وقاحت مدعی هستند، بزرگترین و ارزشمندترین جواهراتِ ملی , شاهِ فقید و خانواده اش بودند که ایرانیان از دست دادند و عواقبش را مشاهده میکنند بقیه آن هم که جوانان و فرهنگ و سرمایه ایران با همکاری این گروه هر روز بر باد میرود است.
سه شنبه 23 دي 1393 - 19:56
sharafYabi - بیمبه - انگولا
shirzan e irani - شیر زن ایرانی, ممنون از کامنت شما، البته این دوستمان هم میداند که اگر بحرین دستمان بود تنها چند میلیون دیگر گشنه و این دفعه صد در صد تشنه دیگر, روی دستمان مانده بود و باید یارانه را با آنها هم تقسیم میکردیم. هههه. اما در مورد شاه, من یک مسئالهای را برای شما تشریح میکنم. و آن این است که متاسفانه و متاسفانه خانواده پهلوی با تمام خدماتی که برای ایران انجام دادند، تنها حکومت شاهی بودند که توسط قدرتی خارجی برای کشور تعیین شدند. البته اوضاع آشوب آن دوران هم بر کسی پوشیده نیست و شاید این یکی از راههای نجات بود؟ به هر جهت این کمبود سهم تک تک ایرانیان است. و گذشت آن دوران. ما تنها با بهبود حال و روشنایی در مورد تاریخ تحریف شده مان میتوانیم به امید آینده بیندیشیم. این چپیها همیشه چپه میشوند. نگران نباشید در اصل از خودمون هستند.
چهارشنبه 24 دي 1393 - 00:50
cobalt3 - کرج - ایران
اما ظاهرا این دوستمان نمیداند که خاک وطن سر جهازی عمه فلان قلتشن میرزا نیست که بده و بره و رعیتش نفس راحتی بکشن با این استدلال و منطق مشعشع لابد باید دستمریزاد گفت به فتلشاه که 17 ولایت این خاک پر گوهر رو گذاشت تو کاسه تزار و اونا رو از شر جمهوری اسلامی خلاص کرد .دیگه باید نشست و های های خون گریه کرد بحال وطنی که خادم به مثقال داره و خائن به خروار .
چهارشنبه 24 دي 1393 - 05:38
sharafYabi - بیمبه - انگولا
شما خودترو یک مثقال حساب کن، وهای های خون گریه نکن.! عجب وطنی یکی از یکی دانشمندتر و فهمیده تر. حرف یک خروار عمل نیم مثقال.
چهارشنبه 24 دي 1393 - 09:41
sharafYabi - بیمبه - انگولا
گاویست در آسمان و نامش پروین،،/ یک گاو دگر نهفته در زیر زمین،،/ چشم خردت باز کن از روی یقین،،/ زیر و رو، زیر دو گاو مشتی خر بین! خانه از پای بست ویران است،،، شهنشه در بند نقش ایوان است.
چهارشنبه 24 دي 1393 - 10:43
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
sharafYabi - بیمبه - انگولا- بله با شما موافقم، اما هیچ گربه ایی درِ راهِ خدا موش نمیگیرد، دولتهایِ خارجی از ترسِ نیفتادنِ ایران بدستِ شوروی رویِ گروهی انرژی گذاشتند که مترقی ، ضدّ چپ باشند اما چپیها که به قولِ شما چپه میشوند :) این را نگفتند که آتش بیارِ معرکه هستند فقط شعارِ ضدِّ امپریالیزم سر داده و شاهِ فقید را به آن متهم کردند، به همین خاطر هم هنوز این نظام با امریکا سازش نمیکند چون خود چپی و عاشقِ روس است و دشمنِ امریکا، شاهِ فقید ایران را به حدِ دوستی با امریکا رساند ، در دیدارهایِ رسمی هم مشخص بود، نه به سطحِ دوستی با مالی و غزه که تمامِ سرمایه و امنیت را در توبره کند و به آنها بدهد،...
چهارشنبه 24 دي 1393 - 13:26
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
.. حکایتِ انقلابِ سیاه فقط برایِ دور کردن ایران از امریکا بود و در دست گرفتن آن توسطِ روس و استعمار, باقی افسانه است، به قولِ شما با روشنگری مردم آگاه شده متوجه حقایق میشوند تا دستِ چپیها رو شود، به شخصه هیچ گاه چپیها را از خود و ایران نمیدانم چون افکارِ ایرانی ندارند، شاد باشید این جمله تان در موردِ چپیها را باید با آب طلا نوشت و در معرضِ دیدِ عموم گذاشت :)
چهارشنبه 24 دي 1393 - 13:27
sharafYabi - بیمبه - انگولا
شیر زن ایرانی- با شما موافقم. من یک روز از استادم پرسیدم که تاریخ یعنی چی. به من گفت تاریخ یعنی دانستن در مورد آنکه، چرا یک تصمیم گرفته شد و جزئیات حقیقی آن. اگر خوب بود که فبها، از آن یاد خواهیم گرفت اما اگر بد بود از این بدی درسها بگیریم و آن را در نمایش عموم بگذاریم. و وقتی من به تاریخ این کشورها در کتابهای خودشان رجوع میکنم، میبینم که تمامی جزئیات، سفرها، پولها، و عوامل این رویداد تاریخی هر کدام در چندین جلد کتاب جز به جز ثبت شده، و عوامل مثبت آن مو به مو در طی تاریخ و حال و آینده، آیینه راهشان شده. متاسفانه در ایران و کشورهای همتراز، جزئیات تصمیمهای سیاسی به هیچ وجه روشن نیست و حکومتها توانستهاند با احساسات مردم بازی بکنند و از آنها بیگاری بکشند.
چهارشنبه 24 دي 1393 - 14:40
sharafYabi - بیمبه - انگولا
و این مساله هنوز ادامه دارد و به قول شما به جای اینکه از نزدیکی با غرب به نفع ملّتشان استفاده کنند، از دشمن تراشی آنها قبیله خود را حاکم منافع و منابع کشور کرده و همین ملت را میچاپند. آیا کسی از جزئیات تصمیم گیری در مورد صدها میلیارد دلار هستهای با خبر است؟ یا اینکه چقدر خرج شد؟ نه. مردم محرم نیستند و مصلحت است. پس چه جور بفهمیم خوب بود یا بد. این یک ورق از تاریخ ما!. در مورد چپیها و سوسیالیستها هم، همانطور که خود میدانید در کشورهای پیشرفته اذعان دارند که سیستمهای سیاسی موجود بسیار بهتر قادر به تولید خدمات و راحتی ملت هستند، و تاریخ مصرفشان همان دوره کوتاه مابین جنگ جهانی اول و فروپاشی روسیه بود. البته سوسیالیستهای موجود امروز در دانشگاههای غربی اکثرا در ناز و نعمت امپریالیسم غوته ور هستند و خودشان میدانند که این یک مساله احساساتی بیشتر نیست! باری، ما باید مفتخر باشیم که هر کدام از ما خود را وطن پارست تر از دیگری میداند و این خود نشانی مثبت است.
چهارشنبه 24 دي 1393 - 14:49
cobalt3 - کرج - ایران
خوب دیگه اینهم یه عادت ما ایرانی هاست چون پاسخی نیست راه قصه و افسانه درازه .معلوم نیست اینهمه جامعه شناس و آسیب شناس اجتماعی از کجا سبز شدن انگار سر چهار راه گلوبندک تصادف شده از مسگر تا ماستبند کارشون رو ول کردن شدن کارشناس اون یکی چپ و راست خودش رو نمیدونه در مورد چپ و کمونیسم نظر میده یه عمر شاه براش سایه خدا بوده یهو امام تو ماه میبنه فرداش دوباره از اونور بوم میوفته و نور بقبر شاه میتابونه و میشه شاه پرست یعنی تا این رسم پرستش و نوکر منشی بر افتاد نشه وضع همینه از شیخ و شاه و چکمه پوش و نعلین بپا تا هر گوساله دیگه ای امکان مقدس شدن تو این خاک رو داره ........
چهارشنبه 24 دي 1393 - 15:13
cobalt3 - کرج - ایران
.....اونچه مهم نیست همون وطنه خدا .شاه .میهن البته سومی قابل بحثه و جای تخفیف داره .به هر حال بی پرنسیبی و پابند نبودن به هیچ اصولی مخلسی بدنبال داره عین موج طوفان یه روز به ساحل شاه میکوبه یه روز ساحل شیخ روز دیگه به ساحل فلان دبنگ تازه از راه رسیده ،حالا اگه کسی بگه شاقلی اول بیا تعریف کن ببینیم دیکتاتوری و استبداد به چی میگن بعد بشینیم متر و کیلو بزنیم ببینیم دیکتاتور تو بهتره یا اون یکی ،اما اینکه قورباغه ات رو رنگ کنی و بخوای جای بنز و مازراتی قالب کنی و هر کی هم قبول نکرد و گفت خودتی هو و جنجال راه بندازی ..شرمنده منم میگم خودتی کبلائی.
چهارشنبه 24 دي 1393 - 15:28
sharafYabi - بیمبه - انگولا
کبالت اتفاقا من با نظر شما هم عقیده هستم. چهار راه گلوبندک هم از بیمارستانی که در آن متولد شدم ده دقیقه بیشتر راه نیست! ما هنوز طبق نظریه داروین در حال تکاملیم و تا دنیای پیشرفته که روی شهاب سنگ سفینه میشونه، کلی فاصله داریم، تقریبا ۱۰۰ میلیون کیلومتر، بعد از طی دو میلیارد. حالا پیدا کن خوارزمی را!
چهارشنبه 24 دي 1393 - 17:44
sharafYabi - بیمبه - انگولا
کبالت هموطن، با توجه به عرایضی که در بالا اشاره کردم من شما را بعنوان یک منتقد قبول دارم. انتقادهای شما وارد است. اما مجری بودن، یک بازی گرده گردون، و دیگری است. در مورد اوامر شما باید گفته شود که برای گرداندن موفقیت آمیز کشوری به عظمت ایران در این دنیای پیشرفته ابزار اولیه که عبارت است از Infrustructure&Good Management Structure and Practice به مقدار کافی و یا بیشتر نیازمند است. من به عنوان شخصی که در این امور، سالها تجربه عمرانی، مدیریت اداری و اجرایی، آموزش نیرو، در گیر در فعالیتهای بورس, علایق علمی متنوع و غیره در اروپا و چند سالی در ایران را دارم، میدانم که اگر همین امروز بهترین فرزندان آکادمیک ایران شروع به بهینه سازی کشورمان کنند، ظرف ده سال ایران را میشود نجات داد. حالا ما در مرحله سقوط قرار گرفتهایم و امکان جنگی ده پانزده ساله و یا بیشتر در بیخ گوشمان و پولمان سنگینتر از پشم، آوردن بحرین و ترکستان به بازی نتیجه ایی نخواهد داشت. من معتقدم بیست سال با این چیزی که شما میگویید فاصله داریم. اول به فکر سالهای آینده باید بود. هر چیز به وقتش. با آرزوی موفقیت.
چهارشنبه 24 دي 1393 - 19:03
cobalt3 - کرج - ایران
شرفیابی کسی که راه بیوفته به هر حال با تمام عقب افتادگیش بلاخره به مقصد میرسه اما اونکه فقط دور خودش میچرخه و خودش رو تکرار میکنه چه عرض کنم! راه دور نرو همین شاقلیجات خودمون کل آمال و شعارشون اینه با تمام قوا پیش بسوی گذشته ها اون یکی آرزوش رسیدن به چهارده قرن پیش و صدر اسلامه. یکی دیگه هم حزب تشکیل داده که به دوران کمون اولیه برگرده و همه رو لخت کنه بفرسته تو غار بی طبقه.باز یکی دیگه که آش شله قلمکاریه از همه قبلی ها میخواد هزارتا اشرف درست کنه و کل مملکت رو کمپ و معبد ستایش از رهبری کنه ..حالا این حکومت ما اینم اپوزیسیون ما اونچه گمه این وسط نه خوارزمی که امید به رستگاریه.
چهارشنبه 24 دي 1393 - 19:49
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
هم میهن گرامی ، به نکاتِ بسیا مهمی اشاره کردید، آنالایز نکردن هم در خودِ ایرانیان است و هم در حکومتها که علتش یدِ طولانی و حکایتِ خود را دارد , بزرگترینش را میشود در دنباله روی و به دنبالِ موج به راه افتادن دانست،که فرصتِ تامل و تعمّق به رفتار و خودی خودمان را نمیدهد. بگذریم ، اما وجودِ افرادِ منطقی ، اصولی و حقیقی چون شما باعثِ دلگرمی برایِ آینده ایران است، شخصیتِ فردی حقیقی، خود یکی از دلایلِ رشد و پیشرفتِ هر ملت و کشوری است. شاد باشید.
چهارشنبه 24 دي 1393 - 21:10
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
تا آنجا که حافظهام یاری میکند به خاطر دارم از عشقی که برای شعار دادن و هم پا شدن با نظام داشتی گفته ایی، همان گونه که افرادِ حقیقی به بلوغ و پیشرفتِ فرهنگِ یک جامعه کمک میکنند ، افرادِ صوری که شهامتِ قبولِ اشتباهاتِ خود را نداشته و همیشه از حقایق فرار میکنند باعث عقب نگاه داشته شدنِ جامعه و وا پس گرأیی آن میشوند، شاهِ فقید را باعثِ پیوستگی اقشارِ مختلف میدانستم ، خصوصاً برایِ کشوری چون ایران ، جایگاهِ خداوند برایِ من همیشه منحصر به خودِ او بوده و بس و اما شاهِ فقید را سرنگون کردید و عواقبِ این پیروزی و شا ه کارتان را ۳۶ سال است میبینید ، دیگر دردتان از چیست !! میبینی هم که هیچ آثاری هم از خدماتِ این دو پادشاه نیست ، و همه اش قورباغه رنگ کردن به جایِ مازراتی است و بی آبرویی ، پسرفت ، فقر ، بی عزتی ، خود باختگی فرهنگی و ملی !! خدا رحم م کرده در زمانی هستیم که فیلم و عکس و رسانهها پیشرفت داشتند و ثبت شده ، اگر غیر از این بود چه شایعات و پنهان کاری ، تهمت و سیاه کاریها میکردید.
چهارشنبه 24 دي 1393 - 21:25
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
من با اجازه سایت لینکی را اینجا میگذارم تا باعثِ آگاهی بیشترِ ایرانیان از وقایع آن زمان است باشد تا فریبِ ظواهر و غرض ورزیهایِ چپها که همه چیز را وارونهٔ نشان میدهند شویم، علاوه بر آن بدانیم نقشِ نیروهایِ سرِ خودِ آن زمان یا چپهایِ توده ایی لباسِ شخصی به شکلِ زیر پوستی چه بوده. لینکِ بخشِ اول را میگذارم ، قسمتِ دوم و سوم آن ادامه است که میتوانید خود پیدا کنید. https://www.youtube.com/watch?v=KTmtn_gf42s
چهارشنبه 24 دي 1393 - 21:31
sharafYabi - بیمبه - انگولا
شیرزن ایرانی با تشکر از کامنت شما، اینجانب شاید لایق کلمات زیبای شما نباشم، به هر صورت باعث مسرت است که که توانستم نظر مثبت شما را جلب بنمایم. به هر جهت امیدوارم که دوستانی که علاقه به دانستن تاریخ ایران در روابط با کشورهای بیگانه را دارند بدانند که کتابهای تاریخ ایرانی در مورد ۲۰۰ سال گذشته که مملو از شکست و ناا لایقی حاکمان است اکثر قریب به اتفاق تحریف شده و مملو از غلو، دروغ و لاپوشانی، عاملان است. همیشه سعی شده کشورهای دیگر را بانی کمبود ملی خود معرفی کنیم و بنابر این از خود راضی و از جهان عقب بیفتیم! و حاکمان به چپاول ادامه دهند. یعنی اگر این نفت را نداشتیم، ظرف صد سال گذشته، بیست بار باید ورشکست میشودیم. - کبالت عزیز، - لطفا هوای شیر زنانمان را داشته باشید. در دنیای که همه میدوند با راه رفتن هم میشود رسید، اما نه به آنها که میدوند! مساله بحرین در سر وقت خود سالها نیروی ایران را مطالبه خواهد کرد و یک ماراتن سخت خواهد بود. آگاهی و اطلاعات، تنها راه پیشرفت.
پنجشنبه 25 دي 1393 - 00:35
sharafYabi - بیمبه - انگولا
کبالت هموطن، من یک مساله دیگر که فکر میکنم مهم باشه برایتان بازگو میکنم. البته روی سخنم با شیرزن ایرانی هم میباشد، وقتی که من، شما، شیرزن ایرانی و باور عمیق اگر برای کشور هستیم و ناراضی از حکومت، نباید به دنبال این باشیم که اختلافات هم را مو شکافی کنیم و زیر ذره بین قرار دهیم. کلا این مساله باید فراموش بشه. بالاخره شما یک ظرفیتی مثبت دارید و ما فقط آن را میخواهیم، چپی بودن و شاهی یا مذهبی بودن/نبودن یک مساله شخصی باید بماند. ما باید این را یاد بگیریم و برای رقابت با دنیا. البته اینجانب جسارت نمیکنم که شما چپی باشی یا نباشی. اصلا به من ربطی نباید داشته باشد. باور عمیق هم به دردمان میخورد چون ظرفیت مثبتش. آن چیزی است که باید بخواهیم. بالاخره ما کفن و دفن هم خواهیم داشت و در این طلاق بازار، کمبود محلّل داریم. و ایشان هم به احتمال زیاد آماده و پرچم به دست. در هر صورت ممنون از مصاحبت و موفقیت ایرانی.
پنجشنبه 25 دي 1393 - 00:58
cobalt3 - کرج - ایران
حالا چرا اینجوری شده ؟ چرا این ملت مثل کشتی بی لنگر به هر سمتی که باد بیاد کشیده میشه علت این مقدار نوکر منشی و این حجم از خرافه و مقدسات سازی چیه یه روز شاه مقدسه روز دیگه شیخ روز بعد فلان شیخ دیگه علت آغازین میتونه شکستهای متعدد از اقوام وحشی باشه بارزترینش حمله وحوش اسلامی ( بی رحمی بیحد اون وحوش رو در امروز داعش میشه دید) همزمان با شمشیر جریان مقدس سازی حاکمان و بسط خرافه شروع شد حاکمان خلیفه الله شدن بر زمین حداقل این جریان 14 قرنه که ادامه داره و از هر رنگ حاکمی که مسلط شد روش همین بوده اشاعه خرافه و جلوگیری از اندیشه و دگر اندیشی ، خود مقدس سازی و ...حتی اون حاج ممرضای مثلا مدرن هم اومد با آخوند مسابقه تقدس بده خوب نتیجه معلومه جنگ سایه خدا با خود خدا همینه با دکه زوار در رفته رستاخیز بجنگ حزب الله نمیشد رفت نتیجه بستن فکر مردم همینه کبلائی.
پنجشنبه 25 دي 1393 - 04:45
sharafYabi - بیمبه - انگولا
کبالت موافقم، تقدس نمائی و سؤ استفاده از احساسات و بستن فکر مردم نتیجه همین میشه که شما میفرمایی. ۳۵ سال شیرجه زدن به طرف سرازیری فرهنگی، اقتصادی، بین المللی. با درود.
پنجشنبه 25 دي 1393 - 09:29
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
هم میهنِ گرامی ، به شخصه بیشترین تلاشم بر شناخت و ترمیمِ ضعفها و بارور کردن قوت هاست ، برایِ من مقوله میهن و فرهنگ از روابطِ معمولی فردی بسیار فراتر است و دو مقوله مجزا، نه اینکه مخالفِ برخورد و رویه صحیح هستم، بلکه موافقِ چشم پوشی بر حقایق و وقایعِ راستین نیستم، به همین خاطر روابط و برخوردِ من در این قالب قرار میگیرد و یک تجربه بسیار ریشه دار و عمیق پشتِ اینگونه رفتاراست. درست است که با باورِ عمیق یا افرادی مانندِ ایشان که حتی مسئولیتِ کار خود را نمیپذیرد مشابهاتی دارم، اما هیچ زمان آبِ من با آنها در یک جو نمیرود، من تلاش بر تقطیر کردن و خالص بودنِ آب دارم و زحمتِ جان فرسا و دور از طاقتِ بشری برایِ آن کشیده و گذاشته ام، این است که هر ناخالصی را واردِ آن نمیکنم،...
پنجشنبه 25 دي 1393 - 14:04
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
.. ما نیاز به آبِ مقطر داریم، ناخالصی بس مان است، شاید تفکری اینگونه ، سخت گیرانه باشد ، اما برایِ خالص شدن و بودن ، تنها چاره است ، اتم شکافته شده و کشف شد ، اما انسان هنوز در هزار تویِ حجابِ خود ساخته در ناخالصی خود ماهرانه مخفی میشود و موردِ استقبال و پذیرش هم واقع میشود، با احترام قصدِ نا امید کردنتان را ندارم اما در توان و فرصتِ من وقت گذاشتن بر ناخالصیها نیست ، اگر ناخالصیها را می نمایانم برایِ نجاتِ افراد از دامِ آن است. نه در گیر شدن در ناخالصی آنها , انسانِ عصرِ حاضر به اندازه کافی بازنده شده که انگیزه کمی از پیله ناخالصی و تنبلی در آمدن و پیش رفتن به سمتِ خلوص را پیدا کرده باشد اگر هنوز به این درک نرسیده هزار سالِ دیگر هم نخواهد رسید.شاد باشید.
پنجشنبه 25 دي 1393 - 14:05
n.135 - فرانکفورت - آلمان
cobalt3 - کرج - ایران. کبلایی بدجور آمپر چسبوندی، یه کم فشار فلکه رو کم کن تا داغ نکردی، تمام پادشاههایی که بر ایران حکومت کردند و میکنند از اون نادر و فتل شاه گرفته تا اون ناصرالدین زن باز که رکورد همسرداری گینس دستشه و تا اون مشدی رضا و ممد رضا پهلوی تا این پادشاه ولایی جناب مستدام الدوله خامنه ای و بر و بچ و نوکران حلقه به گوشش همشون عشق قدرت و پول و این جور چیزها بودن و هستنو و بعد از این هم در ایران خواهند بود و به قولی مردم ایران براشون هیچ اهمیتی ندارند، قدرت و پول تو این مملکت هر ننه قمری رو وسوسه میکنه و برا رسیدن به اون قدرت تمام مردمو میکشه، نوکر و حلقه به گوش بودن هم فرقی نمیکنه چه به اون رضا پفیوز پهلوی که ایران رو کرده بود مثل کیک تولد و به روس و انگلیس تعارف میکرد و این غلاماش از راه آهن و این چیزاش حرف میزنن...
شنبه 27 دي 1393 - 15:32
n.135 - فرانکفورت - آلمان
....یا اون پسرش به قول کبلایی ما حاجی ممد رضا بی عرضه دست و پا چلفتی و دور و ورش که تمام ایران رو غارت کرده و تمام بچه هاشو و زناش الان تو فرانسه و غرب برا خودشون عیاش خونه زدنو و کیف و حال میکنن و یه عده براش که تو سال 57 عامل فرارش شدن جوک سال درست کردنو و میگن روحت شاد شاه فقید!! و الانم 36 ساله که برادران قاچاقچی سپاهی همراه با مستدام الدوله خامنه ای شیره کشور رو کشیدن و چلوندن و دو دستی تقدیم لبنان و فلسطین میکنن، چاه نفتو مثل شیر آب باز کردنو و دهان نجسشون رو گرفتن جلوی چاهه و حالا هی بخور کی نخور، حالا مساله ریاست جمهوری و جنگ انتخابات از محمود میمون نژاد تا حسن کلیدی گرفته همش سر جنگ بر سر نفت و دهانه چاه نفته و بعد اینکه سیر شدند ریش و پشماشون رو میزنن و میرن سوئد و نروژ با شلوار جین و با دخترای خوشگل هپلی هپو میکنن...
شنبه 27 دي 1393 - 15:33
n.135 - فرانکفورت - آلمان
....یا اون پسرش به قول کبلایی ما حاجی ممد رضا بی عرضه دست و پا چلفتی و دور و ورش که تمام ایران رو غارت کرده و تمام بچه هاشو و زناش الان تو فرانسه و غرب برا خودشون عیاش خونه زدنو و کیف و حال میکنن و یه عده براش که تو سال 57 عامل فرارش شدن جوک سال درست کردنو و میگن روحت شاد شاه فقید!! و الانم 36 ساله که برادران قاچاقچی سپاهی همراه با مستدام الدوله خامنه ای شیره کشور رو کشیدن و چلوندن و دو دستی تقدیم لبنان و فلسطین میکنن، چاه نفتو مثل شیر آب باز کردنو و دهان نجسشون رو گرفتن جلوی چاهه و حالا هی بخور کی نخور، حالا مساله ریاست جمهوری و جنگ انتخابات از محمود میمون نژاد تا حسن کلیدی گرفته همش سر جنگ بر سر نفت و دهانه چاه نفته و بعد اینکه سیر شدند ریش و پشماشون رو میزنن و میرن سوئد و نروژ با شلوار جین و با دخترای خوشگل هپلی هپو میکنن...
شنبه 27 دي 1393 - 15:34
n.135 - فرانکفورت - آلمان
...و مردم ما هم تو صف سبد کالا تو سر وکله هم میزنن، چه فرقی کرده رضا پهلوی نفتو میداد به انگلیسها و این خامنه ای الدوله و برادران قاچاقچی خودشون میخورن و ته مانده هاشم میدن به لبنان و فلسطین، اونوقت یه عده غلام حلقه به گوش که یا نفعی بردن یا نبردن براشون سلامو و صلوات میفرستن و دستمال دستشون گرفتن و هی میمالن و پیش خودشون میگن عجب آدم روشنفکریم ما!!!غافل از اینکه زرششششششششک!!! .حکایت این چند صد ساله ایران اینه، ممد رضا و خامنه ای که نداره، چرا، چون یه آدم فهمیده و عاقل و بالغ و هوشمند تو راس قدرت نیس، البته واقعا قدرت و پول وسوسش واقعا هر کسی رو میگیره ولی ایران یکی مثل امیر کبیر که الان باید بگیم روحت شاد را میخاد که اداره کنه که فکر نکنم پیدا بشه یا اگرم پیدا شد نمیذارن کارشو بکنه.
شنبه 27 دي 1393 - 15:34
n.135 - فرانکفورت - آلمان
...و مردم ما هم تو صف سبد کالا تو سر وکله هم میزنن، چه فرقی کرده رضا پهلوی نفتو میداد به انگلیسها و این خامنه ای الدوله و برادران قاچاقچی خودشون میخورن و ته مانده هاشم میدن به لبنان و فلسطین، اونوقت یه عده غلام حلقه به گوش که یا نفعی بردن یا نبردن براشون سلامو و صلوات میفرستن و دستمال دستشون گرفتن و هی میمالن و پیش خودشون میگن عجب آدم روشنفکریم ما!!!غافل از اینکه زرششششششششک!!! .حکایت این چند صد ساله ایران اینه، ممد رضا و خامنه ای که نداره، چرا، چون یه آدم فهمیده و عاقل و بالغ و هوشمند تو راس قدرت نیس، البته واقعا قدرت و پول وسوسش واقعا هر کسی رو میگیره ولی ایران یکی مثل امیر کبیر که الان باید بگیم روحت شاد را میخاد که اداره کنه که فکر نکنم پیدا بشه یا اگرم پیدا شد نمیذارن کارشو بکنه.
شنبه 27 دي 1393 - 15:34