۲ طعمه دیگر در لیست سیاه پزشک اسیدپاش

۱۰ روز بعد از اسیدپاشی به مدیر بیمارستانی در تهران، عاملان این حادثه جزئیات بیشتری از این ماجرا را بازگو کردند و گفتند که قصد داشتند ۲پزشک دیگر را نیز طعمه اسیدپاشی قرار دهند.

یکشنبه هفته گذشته در شرایطی که خبر اسیدپاشی به مدیر بیمارستان ضیائیان تهران در صدر اخبار حوادث قرار گرفته بود، عاملان این حادثه که پزشکی 40ساله و برادرزاده 21ساله‌اش هستند بازداشت شدند. آنها با تعقیب دکتر سیامند انوری در نزدیکی خانه‌اش روی وی اسیدپاشیده و گریخته بودند اما تحقیقات گروه‌های ویژه پلیس موجب دستگیری‌شان شد.

پزشک 40ساله که از همکاران دکتر انوری است نقشه اسیدپاشی را طراحی کرده بود. او از یک هفته قبل با پرداخت پول به برادرزاده‌اش از او خواسته بود یک دستگاه موتورسیکلت پولسار و مقداری اسید تهیه کند تا با استفاده از آن یکی از همکارانش را تنبیه کند. او گفته بود دکتری به نام انوری او را از مسئولیت هایش در بیمارستان برکنار کرده و حتی باعث شده عضویت اودر هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی لغو شود.

به این ترتیب پسر جوان که ترم آخر رشته مهندسی نفت را در یکی از دانشگاه‌های معتبر می‌گذراند قبول کرد تا در گوشمالی همکار عمویش با او همدست باشد. با دستگیری متهمان و آغاز بازجویی‌های مقدماتی 2متهم اتهام ضرب و جرح عمدی به وسیله اسیدپاشی و اخلال در نظم عمومی را پذیرفتند. طراح این حادثه اختلافات 4ساله‌اش با دکتر انوری را پیش کشید و گفت به همین دلیل این نقشه را طراحی کرده است اما برادرزاده‌اش که دانشجو بود گفت چون عمویش از او کمک خواست به او کمک کرد.

 تحقیقات محرمانه

با وجود اعترافات متهمان، حسین پور، بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی که رسیدگی به این پرونده را برعهده دارد به‌دنبال کشف ابعاد دیگری از این حادثه بود. به همین دلیل در چند جلسه فشرده متهمان تک‌تک تحت بازجویی قرار گرفتند تا اینکه آنها ظهر دیروز در تازه‌ترین اظهارات‌شان جزئیات بیشتری از اسید‌پاشی روی مدیر بیمارستان ضیائیان را بازگو کردند.

افشای نقشه 2 اسیدپاشی دیگر

صبح دیروز مثل جلسه‌های بازجویی قبلی 2متهم به‌طور جداگانه از بازداشتگاه پلیس آگاهی به دادسرای امور جنایی منتقل شدند. ابتدا پزشک 40ساله تحت بازجویی قرار گرفت. او گفت: «اختلافی که درباره مسائل کاری با دکتر انوری داشتم باعث شد دست به این کار بزنم. من تحمل بعضی رفتارهای دکتر انوری و بعضی دیگر از همکارانم را نداشتم.

در این مدت خیلی تلاش کردم که این مشکلات را برطرف کنم اما نتوانستم، تصمیم گرفتم راه دیگری را انتخاب و آنها را تنبیه کنم. » متهم ادامه داد: «علاوه بر دکتر انوری قصد داشتم روی 2نفر دیگر از همکارانم که احساس می‌کردم با انوری همدست هستند اسید بپاشم. می‌خواستم آنها را بترسانم چون فکر می‌کردم اگر من از عضویت در هیأت علمی دانشگاه اخراج شدم نتیجه رفتار آنها بود. »

استفاده از شوکر الکتریکی

یکی از نکات مجهول پرونده ضربه شیئی نوک تیز بود که پیش از پاشیده شدن اسید به دکتر انوری به پیشانی او برخورد کرده بود. متهم در بازجویی‌های دیروز این ماجرا را به‌طور کامل توضیح داد و گفت: «قبل از اینکه برادرزاده‌ام اسید را بپاشد با وسیله‌ای دفاعی به سوی دکتر انوری شلیک کردم.» وی ادامه داد:«‌وسیله‌ای شبیه به شوکر الکتریکی داشتم که از آن چیزی شبیه میخ شلیک می‌شد که برد آن حدود 15متر است.

من هم ابتدا از این وسیله استفاده کردم و میخ آن به پیشانی دکتر انوری برخورد کرد و در ادامه با او درگیر شدم. » هرچند این متهم تاکنون برای طراحی و اجرای نقشه اسیدپاشی ابراز ندامت نکرده بود اما در بازجویی‌های دیروز گفت از کاری که کرده پشیمان است. او درحالی‌که سرش را پایین انداخته بود گفت:« می‌دانم کاری که انجام داده‌ام درست نبود، به همین دلیل از کرده‌ام پشیمانم و دنبال فرصتی هستم تا از دکتر انوری رضایت بگیرم. » به‌دنبال اظهارات تازه این متهم برادرزاده‌اش تحت بازجویی قرار گرفت اما اظهارات او مثل گذشته بود. او گفت چون به حرف‌های عمویش اعتقاد داشت دست به این کار زده است.

در پایان جلسه بازجویی دیروز بازپرس حسین پور درباره تازه‌ترین یافته‌ها درخصوص این پرونده به خبرنگار همشهری گفت:« براساس نتایج آزمایشگاه مایعی که روی دکتر انوری پاشیده شده اسید سولفوریک است اما بررسی‌ها نشان می‌دهد رقیق شده بود. »وی همچنین درباره گذشته طراح این حادثه گفت: «اعترافات این پزشک در شرایطی است که بررسی سوابق او نشان می‌دهد وی بارها بیماران نیازمند را به‌طور رایگان جراحی کرده است و در طرح‌های مختلف پزشکی در مناطق محروم کشور مشارکت داشته است. با این حال وی و برادرزاده‌اش اتهام‌شان مشارکت در ایراد ضرب و جرح است و تحقیقات از آنان همچنان ادامه خواهد یافت. »

+20
رأی دهید
-0

اصحاب کهف - بروکسل - بلژیک
حیوانات تحصیلکرده! !
جمعه 21 آذر 1393 - 08:54
hossein+87= - ایران - ایران
آدم نمیدونه چی بگه! معلوم نیست اون انوری چیکار کرده که جراح تصمیم میگیره بره روش اسد بپاشه!! شایدم بیماری روحی داره! در هر دو صورت جای تاسفه.
جمعه 21 آذر 1393 - 09:35
raha1984 - هامبورگ - المان
وقتی تحصیل کرده های مملکت اینها هستند چه توقعی از مردم عامی میشه داشت ؟؟!
جمعه 21 آذر 1393 - 10:01
shahab46 - هانوفر - المان
این حیوانات قطعاً از سهمیه‌های بسیج و سپاه استفاده کرده و در اخر با گرفتن نمره سوری مدرک بدست آوردند
جمعه 21 آذر 1393 - 10:46
Neda02 - اتاوا - کانادا
عجب بازجویی تخصصی از این‌ دو تا دیوانه انجام شده!!! هفته دیگه اسیدپاشی‌های اصفهان رو هم به گردن می‌گیرن!
جمعه 21 آذر 1393 - 16:30
بت شکن - مونترال - کانادا
او خودش یک بیمار است انوقت بیماران دیگر را رایگان جراحی می کرده؟؟؟؟!!! این هم دستاویزی است برای آزاد کردن چنینن بیمار روانی‌..!!
جمعه 21 آذر 1393 - 17:00
caroline - تهران - ایران
میشه که لطف کنید اسید پاشهاى اصفهان رو هم به این سرعت پیدا کنید؟؟؟ معلوم شد که هر کى با دولت همکارى کنه میتونه دزدى , قتل و یا هر کار دیگه اى انجام بده بدونه جریمه! مثل خاورى، بابک زنجانى... مرتضوى . سردار رادان ..... سه تفنگدار لاهیجانیها و ..
جمعه 21 آذر 1393 - 18:24
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.