سال گذشته ۷۰ هزار “روحانی” به مدارس سراسر کشور اعزام شدند

تقاطع: مشاور وزیر آموزش و پرورش در دولت حسن روحانی می‌گوید سال گذشته ۷۰ هزار “روحانی” به مدارس سراسر کشور اعزام شده‌اند و این رویه در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، “حجت‌الاسلام مجتبی ملکی” صبح روز یکشنبه (۱۶ آذر-۷ دسامبر) در “نشست امور همکاری‌های مشترک حوزه و آموزش و پرورش” در استان مازندران، این همکاری‌ها را “مطلوب” و “رو به توسعه” توصیف کرد و گفت که حضور “روحانیان” در مدارس “فراتر” از پاسخ‌گویی به سوالات شرعی و دینی دانش‌آموزان در قالب اجرای “طرح امین” است.

آقای ملکی ارائه‌ی مشاوره‌های مذهبی به دانش‌آموزان را “امری ضروری” دانست و با بیان این‌که «با توجه به ظرفیت‌های موجود، همکاری‌های فرهنگی بین دو نهاد روحانیت و آموزش و پرورش باید بیشتر شود»، خواستار “افزایش حضور مبلغان در مدارس” شد.

او در عین حال گفت که «به روز شدن مبلغان مذهبی برای تامین نیازهای قشر دانش‌آموزی ضروری است».

“دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش” پیش از این نیز در آبان ماه، در سخنانی مشابه، حضور “روحانیان” به عنوان مشاور مذهبی در مدارس را “بسیار لازم” و “ضروری” دانسته و از این‌که «به دلیل کمبود روحانیان نمی‌توان همه مدارس کشور را تحت پوشش طرح “امین” قرار داد»، ابراز “تاسف” کرده بود.

در همین ارتباط، روز ۶ آذرماه، عبدالله سالمی، رییس آموزش و پرورش شهرستان ساوه در گفتگو با خبرگزاری “تسنیم” از اجرای طرح موسوم به “امین” در ۳۶ مدرسه این شهرستان خبر داد و گفت که این طرح برای مقابله با «توطئه‌های دشمن و راه‌اندازی فضاهای مجازی غیرمجاز در راستای منحرف کردن نسل جوان کشور و جدایی آنها از دین و معنویت اسلامی صورت گرفته است».

علی شیرخانی، “معاون پرورشی و آموزشی” اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز روز سوم مهرماه در سخنانی در اراک خواستار نقش پررنگ‌تر حوزه‌های علمیه در مدارس شده و گفته بود که طرح “امین” در مدارس «جز با همکاری و تعامل همه‌جانبه آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه نتیجه مطلوبی نخواهد داشت».

پیش از این، در مردادماه امسال، علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش در دولت حسن روحانی از پررنگ‌تر شدن نقش “روحانیان” در مدارس سراسر کشور خبر داده و گفته بود که به منظور «بهره گرفتن از حضور علما و کارشناسان دینی در مدارس»، تفاهم‌نامه‌ای را با هاشم حسینی بوشهری، “مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور” امضا کرده است.

+6
رأی دهید
-37

khorram - خملنیتسک - اوکراین
حیف نونی که این ۷۰۰۰۰ نفر میخورند
یکشنبه 16 آذر 1393 - 22:37
perser68 - فلوریدا - آمریکا
دخترا تو این عکس انگار دارن به یه شامپانزه نگاه میکنن!!! اسلامه زوری ، تف سربالآ
یکشنبه 16 آذر 1393 - 22:55
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
یک مشت علافِ مفت خور فاسد که منابر را از دست داده اند را به مدارس می‌فرستند که بین پسر و دخترِ کودک و نوجوان بلولند و کاری که کشیش‌ها و حوزوی‌ها به آن علاقه مندند انجام دهند، پدران و مادران باید به فرزندان هشدار دهند که مانندِ طاعون از این گروه فرار کنند و حرفهایشان را به گمانِ زوزه گرگ گرسنه در برف بدانند.
یکشنبه 16 آذر 1393 - 22:58
فدای آقا - اودنسه - دانمارک
باری دیگر سپاس و تقدیر به دست اندرکاران در سایت، عکسی گذاشتید که دیدنش لذت فقهی و مانع از واکنش‌های غریزی انسان به تمایلات غیر شرعی میشود. امیدوارم این عکس روشنگر و هدایتگر عده کثیری از هموطنان در سایت که بخاطر تعصب های بدون دلیل و پوچ هنوز با خط و مشی اهل بیت امیرالمؤمنین ع آشنا نشده‌اند، بشود. و دیگر جای هیچگونه شبهاتی برای منکران بهشت نگذارد.
یکشنبه 16 آذر 1393 - 23:05
مترلینگ - منچستر - انگلستان
مثل قارچ تولید میشن هفت هزارتاااااااا
دوشنبه 17 آذر 1393 - 03:36
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
فدای آقا - اودنسه - دانمارک. من یکی با این عکس کلا إیمان آوردم!! الان پا میشم یه نماز وحشت میخونم جهت پیش در آمد!
دوشنبه 17 آذر 1393 - 05:37
آرتمیس3000 - برلین - المان
پخش کود دامی در مدارس..............یا کود پاشی در مدارس...هههههههههه
دوشنبه 17 آذر 1393 - 07:55
shahab46 - هانوفر - المان
گوساله باران شد
دوشنبه 17 آذر 1393 - 09:54
hassan5 - تهران - ایران
خانواده ها دقت کنند که بچه هایشان توسط این اخوندهای ارازل و اوباش مورد تجاوز قرار نگیرند؟؟؟
‌سه شنبه 18 آذر 1393 - 11:34
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.